Miskraam afwachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Regallie

Miskraam afwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 13:58

Wat waren we intens blij toen de zwangerschapstest positief was, nu zo'n 5 weken geleden. Pijnlijke borsten, ontzettend moe, misselijk, het maakt allemaal niet uit. Wij verwachten ons eerste kindje. Na 7 weken hebben we het onze ouders vertelt, helemaal verliefd op dit kleine geluk.

Afgelopen donderdag de eerste echo bij 8,5 week. Beetje gespannen, want je houdt er toch rekening mee dat het niet goed is, maar vol goede moed. De verloskundige heeft direct de echo gedaan, 'dan hebben we het spannendste gedeelte maar gehad', zo waren haar woorden. Maar de echo was niet goed, geen hartslag te zien. De zwangerschap zit op de goede plek, er is een mooi vruchtzakje te zien met een vruchtje van 8 weken, maar het leeft niet. Het lijkt alsof de wereld stil staat, alsof de grond onder je voeten vandaan getrokken wordt. Intens verdrietig, want dit kleine wondertje was zo gewenst.

En nu? Mijn lichaam vertelt me dat ik gewoon zwanger ben, ik heb alle kwaaltjes nog. Mijn hoofd zegt dat het niet zo is. Zo tegenstrijdig en zo raar. In de ochtend misselijk wakker worden terwijl je niet zwanger bent, of eigenlijk wel zwanger bent, maar je draagt een dood vruchtje bij je.

Zoveel vragen, zoveel onzekerheid? Hoe lang gaat dit nog duren? Heeft de verloskundige het echt goed gezien? Waarom is er geen inwendige echo gemaakt (was het zo goed zichtbaar dat het fout is?)? Hoe verloopt zo'n miskraam.

Over 1,5 week hebben we weer een afspraak bij de verloskundige. Ze gaan dan nogmaals een echo maken. Ik hoop dat de miskraam snel op gang komt dan kunnen we het afsluiten., maar ik zie er tegelijkertijd enorm tegen op. Hoe langer het duurt hoe meer hoop ik krijg dat er volgende week wel een kloppend hartje te zien is. Dan vertelt mijn hoofd me weer dat die kans nihil is, maar toch..

Ik open dit topic om mijn verhaal kwijt te kunnen. Ik weet dat er met mij heel veel vrouwen/stellen zijn die dit mee maken. Volgens statistieken zelf 1 op de 5. Hoe hebben jullie je miskraam ervaren? Hoe ging het er bij jullie aan toe en hoe hebben jullie dit een plekje kunnen geven?

__Sannne

Re: Miskraam afwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:02

Jeetje wat naar.. Heel erg veel sterkte gewenst.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:03

Geen miskraam gehad zelf maar wel in mijn omgeving meegemaakt.
Afschuwelijk!
Heel veel sterkte gewenst!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:04

Ik heb het zelfs nog nooit meegemaakt, maar het lijkt me vreselijk en ik wil je heel veel sterkte toe wensen en heel veel geluk voor de toekomst!

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:06

Heel veel sterkte!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:06

Heel veel sterkte TS, wat moet dit een rotperiode zijn voor je! :(:)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:08

Heel veel sterkte met dit afschuwelijke nieuws. ...

bridgetF

Wat ontzettend naar naar jullie.
De reden dat de verloskundige volgende week nog een echo doet, zou ook kunnen zijn dat de zwangerschapstermijn verkeerd is ingeschat. Ik hoop het voor jullie, als je minder ver bent, dan zou het kunnen dat het hartje nog niet klopt. Dat je bijvoorbeeld slechts 5 weken ver bent.

Ik heb zelf ook een soort van miskraam gehad, echter deze kwam niet op gang en is toen met een curettage weggehaald. Ik was toen wel wat verder, rond de 13-14 weken. Dus helaas kan ik je niet vertellen hoe een miskraam precies gaat. En kennis had er ook twee, maar die kwamen echt als een soort korte bevalling wat ze me destijds vertelde. Met baarmoeder samentrekkingen en dergelijke.

Heel veel sterkte....
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 23-11-15 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Ach meis, zo heb ik er meerdere gehad, bij alledrie heb ik weken op ze moeten wachten. Twee zijn er met een curettage gehaald, en 1 heb ik laten komen door dmv inwendige tabletten weeën op te wekken. 't Was een ienieminiebevalling, maar toch heel mooi om mee te maken.
Heel heel heel veel sterkte!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:10

Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:11

Wat verschrikkelijk!
Ik moet volgende week gaan voor mijn eerste echo, en hoop uit de grond van mijn hart da ik dat nieuws niet moet horen.

Ongelooflijk veel sterkte toegewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:14

Oh wat erg TS! :(:) :( sterkte, echt veel sterkte!

Het is nu misschien niet wat je wil horen, omdat je al helemaal aan dit prille leventje gehecht was, maar je kan normaal gezien na een miskraam weer opnieuw proberen. En bij veel stellen lukt het om vrij snel opnieuw zwanger te worden!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:14

ik heb zelf totaal geen kinderwens, maar ik wil je erg veel sterkte wensen TS. Wat moet dit een verschrikkelijke periode voor je zijn... Van intens geluk naar intens verdriet, geslingerd tussen hoop en verstand... :(:)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:15

Ik heb een miskraam gehad op ongeveer 10 weken, ik wist net 2 weken dat ik zwanger was en tegen de tijd dat ik aan het idee begon te wennen ging het mis. Ik heb een rouw periode gehad, was even niet meer bezig met de rest van de wereld want mijn wereld stond even stil... Vreselijk verdrietig en het leek alsof er geen eind aan kwam. Ook kon ik in die tijd heel slecht tegen baby reclames of zwangere buiken in mijn omgeving.

Hoe het verder afloopt kan verschillen misschien stoot jou lichaam het vruchtje af of misschien krijg je medicatie die een menstruatie opwekken of ze halen het weg.
TS ik geef je een dikke knuffel :(:) en wens ik je heeeeel veel sterkte toe. En geef jezelf alsjeblieft de tijd om je grote verlies te verwerken... :(:)

peetje82

oh wat verdrietig....
ik kan er niet over meepraten, maar ik wens je veel sterkte toe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!
Ik wil je geen valse hoop geven, maar in een ander topic las ik onlangs het verhaal van iemand die hetzelfde nieuws had gekregen, maar een paar weken later werd via een echo bevestigd dat het kindje wel degelijk nog leefde. Ik ga heel hard duimen voor een wonder!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:16

Robin_S schreef:
Oh wat erg TS! :(:) :( sterkte, echt veel sterkte!

Het is nu misschien niet wat je wil horen, omdat je al helemaal aan dit prille leventje gehecht was, maar je kan normaal gezien na een miskraam weer opnieuw proberen. En bij veel stellen lukt het om vrij snel opnieuw zwanger te worden!

Als je al weet dat TS dit niet wil horen, zeg het dan ook niet :n

Ts, heel veel sterkte :(:)
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 23-11-15 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:17

Cayenne schreef:
Ik wil je geen valse hoop geven, maar in een ander topic las ik onlangs het verhaal van iemand die hetzelfde nieuws had gekregen, maar een paar weken later werd via een echo bevestigd dat het kindje wel degelijk nog leefde. Ik ga heel hard duimen voor een wonder!

Ik duim mee voor dat wonder :j

:(:)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:18

Sterkte :(:)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:18

De hoop blijf je houden tot je echt duidelijkheid hebt. Waren er verder nog dingen te zien die wijzen op een miskraam? Behalve een niet kloppend hartje kunnen er ook andere dingen wijzen op dat het niet goed is. Zolang het vruchtje netjes op zijn plekje zit zal je lichaam denken dat er een gezonde zwangerschap is en dus blijf je klachten houden.

Hoe naar het ook is, je zult moeten wachten en die 1 1/2 week is hel en lijkt een eeuwigheid te duren. Mocht het een miskraam zijn en als die opgang komt dat krijg je bloedverlies en buikkrampen. Mocht het inderdaad niet goed zijn, dan zou het mooi zijn als het lichaam het zelf oplost. Een curretage is niet prettig (een miskraam ook niet begrijp me niet verkeerd) maar als het lichaam het zelf kan is dat voor jullie het prettigst.

En het verwerken doet een ieder op zijn eigen manier, verdriet hebben en er de tijd voor nemen om het een plekje te geven is het beste advies wat ik je kan geven. Je zult misschien dan ook merken dat heel veel vrouwen een miskraam hebben gehad. Er wordt alleen niet zoveel over gesproken. Ik wens je heel veel sterkte de aankomende tijd.

Daarbij is er inderdaad een kans dat het misschien wel gezond is. Het hartje gaat kloppen rond de 7e week. Misschien ben je nog te vroeg. Dat is ook de reden dat ze na een week vaak nogmaals een echo doen. Ik vind het wel raar dat ze geen inwendige echo hebben gedaan. Inwendig kunnen ze het namelijk beter bekijken.

Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe voor de komende weken.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:19

Allereerst heel veel sterkte :(:) Het is zo erg als blijdschap omdat je nieuw leven verwacht moet omslaan in zo'n onzekerheid en verdriet.

Wij hadden problemen om zwanger te worden, omdat ik een zeer onregelmatige (lees menstruatie om de 3 à 4 maanden) cyclus had. Na bijna een jaar hopen dat dit wel vanzelf zou oplossen, had in een afspraak bij de gyn. Net een week daarvoor, had ik toch wel een positieve zwangerschapstest. Wij waren natuurlijk supergelukkig, en gingen helemaal blij naar de gyn. Die deed een echo (wel inwendig, onze gyn zei altijd dat pas vanaf 12 weken een uitwendige echo duidelijk is), en vroeg meteen hoe lang ik al zwanger dacht te zijn, want er was eigenlijk bijna niets te zien ;( . Omdat ik door mijn cyclus er geen idee van had, mocht ik ook 1,5 week later terugkomen. Toen bleek dat er wel een vruchtzakje te zien was, maar meer niet. De gyn heeft toen meteen voorgesteld om een curretage te doen enkele dagen later. Ik was wel blij dat ik niet moest afwachten tot de miskraam spontaan op gang kwam, die onzekerheid was vreselijk. Na de curretage ben ik een week thuis gebleven van het werk, eerst wou ik met niemand praten, heb gehuild, gebruld, ... Op de duur toch een vriendin gebeld, en het praten deed me toch wel goed. Ik moet zeggen dat ik het er nog lang moeilijk mee gehad heb, vaak genoeg mij op het werk even in de toiletten opgesloten omdat ik mij zo erg voelde. Na een tijdje ging het beter, we zijn op reis geweest en een weekje weg van alles heeft ons beiden deugd gedaan. Wij waren uiteindelijk 4 maanden later opnieuw zwanger. Kotsmisselijk was ik van de zenuwen bij de eerste echo... Telkens bij de volgende echo was ik opnieuw bang dat er toch iets mis zou lopen. Maar nu loopt hier een prachtige dochter van intussen 3 jaar rond <3 !

Neem je tijd om dit te verwerken, het doet zo verdomd veel pijn. Hoop dat je kan praten erover met je partner, vriendinnen, familie... Kom hier je hart maar luchten, dikke knuffel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:21

Ook ik duim mee voor een groot wonder.

Heel erg veel sterkte gewenst!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:24

Cayenne schreef:

Bij mij hetzelfde verhaal.

Het is heel dubbel en ik wil je geen ijdele hoop geven... maar bij mijn laatste zwangerschap was er ook geen hartslag te zien/horen bij de eerste uitwendige echo.
Vruchtje zou een groeiachterstand hebben, en zonder hartslag was dus de conclusie dat het al was overleden.

Ik ben toen met spoed doorgestuurd voor een inwendige echo en daarop was gelukkig wel een hartslag te zien.
Ook was er geen groeiachterstand.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:24

Heel veel sterkte

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:25

Is het dan geen optie dat TS (als ze dat wil) een inwendige echo "eist"?

Dit is dan toch geen doen? De onzekerheid