Meer lange meiden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Meer lange meiden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:30

Aangezien ik zelf nog al groot ben (1.87) vroeg ik me af of er nog meer lotgenoten op bokt zitten!
Deel hier je ervaringen, voordelen en nadelen van je lengte. :D

Nadelen
- Broeken waarvan de pijpen maar tot boven je enkels komen.
- Shirtjes met te korte mouwen.
- Nooit hakken aan kunnen naast m'n vriend omdat hij sowieso al kleiner is dan ik.
- In het vliegtuig opgevouwen zitten alsof je in een maxicosi ligt.
- Jurkjes? voor mij zijn het tuniekjes.
- Onderste schap in de supermarkt bijna leeg? Ja hoor, ik vouw mezelf er wel in. :')
- Reclameborden aan het plafond in de Hema; hoodfpijn!
- Douchen op de hotelkamer in Spanje.. mezelf in een S-bocht moeten wringen om uberhaubt met m'n hoofd onder de douche te passen.
- Leuke dames nikes? Forget it... die gaan maar tot maat 41. (kom ik aanstampen met 42,5)
- Het aanrechtblok in ons appartement is te laag voor mij zodat ik als een giraf met gespreide benen sta af te wassen omdat ik anders last van m'n rug krijg van het krom staan.

Voordelen
- Festivals? Ik heb m'n vrienden zo weer gevonden! kan namelijk over iedereen heen kijken haha.
- Stappen in een benauwde zaal? Plenty of fresh air op mijn hoogte als je overal bovenuit steekt.
- Bovenste schap van de supermarkt, geen probleem!

Ik zou zeggen, brand los! :D

Zoe_97

Re: Meer lange meiden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:35

ik ben niet erg lang (1.70m), maar ik heb enorm lange benen (mijn stijgbeugels waren dezelfde lengte als mijn instructeur van 1.85m). Dus het probleem van te korte broeken ken ik. Ook zie ik er op mijn vrij klein smal paard bijna te lang uit, terwijl hij toch 1.63 is (voeten komen net onder buik). Ik ben in mijn hart een ponyruiter, maar door mijn benen helaas bij de meeste pony's onmogelijk :(

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:37

Haha eindelijk eens een topic hierover! :') Vond mezelf al vrij lang (en al helemaal voor mijn leeftijd :+ ) maar 1.87m is nog langer! :oo

Ik ben 1.83m en 13 jaar :Y)
Schoenmaat 43 :roll:

Mij zie je overigens wel gewoon tussen de 3e/4e jaars staan. Word ook vaak veel ouder geschat. Dat is aan de ene kant wel fijn, je wordt volwassener behandeld op een of andere manier en het ziet er niet gek uit als je met wat oudere mensen omgaat. Daarnaast zijn er idd genoeg nadelen aan groot zijn :evaw:

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:52

Haha, ik meld me! :D
1.83 lang, gelukkig schoenmaat 41/42 dus kan me daarmee goed redden.
Broekmaat 28/36, wie helpt zoeken? :') Draag altijd maar gewoon laarsjes (zonder hak uiteraard :o ), zodat m'n altijd wat te korte broeken niet opvallen :+

Verder ben ik lang, maar wel slank en heb lange benen. Ik voel me dus niet 'onvrouwelijk' door m'n lengte :)

Overigens word ik er in de supermarkt met regelmaat bij gehaald om het product op het bovenste plankje te pakken :)) Misschien moet ik een keer een klein iemand aanspreken voor het product op het onderste plankje zodat ik niet in de kreukels hoef? :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:53

1,75 hier :D vond het vreselijk maar ondertussen begin ik steeds meer van mijn lengte te houden :)
Dat van broeken herken ik soms wel, vaak zijn ze bij de taille ook te groot.
Gelukkig heeft Vera moda hele goeie broeken daarvoor :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:58

Yes lotgenoten!!
Ik ben 1.90 (ja ja echt waar :roll: )
En al je bovenstaande nadelen kloppen helemaal!
Maar daar ga ik er toch nog 2 aan toevoegen:
-sommige mensen kijken je echt aan alsof je een freak bent die uit een circus is weggelopen.
Ben er ook jaren mee gepest.
-overal waar je komt, het ALLER eerste wat gezegd word ''wow wat ben jij lang''.
Zelfs mensen die ik al jaren ken, en dan staan ze naast me, ''pff ik voel me echt zo klein nu''.
:roll:

Qua broeken zijn ze altijd te kort bij mij, maar laarsjes zijn echt niks voor mij, loop alleen maar in sneakers (gelukkig kleine voeten, 40 :j ) Dus ik heb altijd mijn sokken over mn broek heen _O-
En qua bovenkleding (truien, vesten, shirts) pas ik niks van de vrouwen afdeling.
Dus 9/10 bovenkleding in mijn kast is voor mannen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:59

Ik ben 1.80 met als bijkomend voor/nadeel dat alle pijpbeenderen lang zijn. Armen, benen en voeten zijn lang, heel lang. Schoenen, broeken, truien en jassen zijn een probleem omdat ik qua breedte in een M pas.

Vliegtuigstoelen betaal ik altijd extra voor de plaatsen met beenruimte :).

Ons, hakken trek ik dan juist wel aan. Ik heb lange, slanke benen. Show what you own.....! Dan draaien de hoofden echt wel om!

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:01

Ik ben 1.80 maar heb gelukkig geen problemen met kleding. De meeste broeken heb ik van Gstar en dan lengtemaat 34 en dat zit super.

Opzich heb ik niet zo'n last van mijn lengte, het is handig dat je vaak makkelijk overal bij kan. Groot nadeel voor mij helaas is dat ik op de kleinere rassen val ( Fell pony ) en dat staat al heel snel niet mooi |( . Ik ben dan ook vaak jaloers op kleinere mensen die daar zo mooi op passen :o

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:02

Ohja dat is natuurlijk ook nog een nadeel! Ik vind ponys veeeeel leuker dan paarden, maar pas daar echt in de verste verte niet meer op.. -O-

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:04

1,80 hierooo!
Ken t probleem van de broeken ook.. Zelf mn rijbroeken zijn te kort.. Broeken met lengtematen zijn natuurlijk weer superduur.. Kan eigenlijk ook nooit leuke skinnybroeken die lang genoeg zijn vinden. Alles is onderaan dan weer te wijd :').
Draag met mn 40/41 gewoon laarsjes of hoge gympen.. Haha.
Shirtjes/vesten etc zijn voor mij meestal ook te kort :')

Word ook vaak gevraagd of ik iets wil pakken... En hoor zoooovaak; 'Jeeemig. Wat ben jij groot! Is t daar ook koud boven?' Oh haha. Alsof ik dat vandaag al niet 2x heb gehoord _O-
Vind t ook zo jammer dat ik met hakken nog verder boven iedereen uitsteek. Sommige hakken zijn echt leuk! Haha

@Amke
Serieusssss. 1,90 o.o. Net zo groot als mn paps.. Hemeltje :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:05

1.83 hier! Gelukkig kleine voetjes 39 :-)

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:12

Ik ben 1.75
Nadeel is dat ik waarschijnlijk 1.80 word en nog meer nadelen:
Ik heb smalle voeten en maat 41 en die zijn te breed

Ik kan niet meer op ponys rijden

En mijn broeken daar word ik nog het meeste gek van :,(

Voordeel is dat ik op de grote paarden kan en ik kom overal bij :)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:13

Ik heb ook liever kleine pony's :D
Toch vind ik het niet misstaan hoor, een wat langer iemand op een koudbloed/breed type! (1,43 vs 1,83)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:13

Ik ben 1.85m en heb gelukkig een vriend die 10 cm lang is, dus ik voel me altijd heerlijk klein bij hem! :D
Broeken is drama inderdaad. Lengtemaat 36 hebben ze lang niet overal en ik vind het al snel te duur dan. Dan een maatje korter en leuke laarsjes eronder. Ik draag overigens wel hakken, maar niet te hoog (4 cm), mede omdat ik er anders niet op kan lopen :')
Schoenen gaan net, maat 41 hier. Wel altijd op de grote paarden inderdaad, terwijl ik juist het maatje 1.60 mooi vind!

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:15

Oja ik voel me altijd de gvr als ik naast mijn vriendinnen sta maar als ik naast de jongens sta uit de klas of mijn opa van 2 meter voel ik me net een kabouter

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:16

Hier ook 1.83 :wave:

Broeken zijn helaas vaak te kort inderdaad...
Gelukkig valt mijn smaak op laarzen en valt het dus meestal niet op :P Daarnaast heb ik maat 40 qua schoenen dus valt nog mee.

Probleem van vriendjes herkenbaar. Ik heb echter een hekel aan sneakers enzo dus loop altijd op hakken _O- Dus bij deze zoek ik gewoon vanaf nu een jongen uit die langer is dan ik wanneer ik hakken aan heb :))

Nadeel is dat ik zelf eigenlijk altijd roep dat ik een groot paard wil, maar ondertussen heb ik een tinker van 1.43. En dan altijd kleine vriendinnen hebben en die rijden op paarden van 1.80 :')

Ik heb ook altijd vriendinnen in de 1.60 dus krijg altijd te horen dat ik geen hakken aan mag omdat ze zich dan zo klein voelen. Voor de rest is het wel handig want ja: "lange kom eens hier!" is een vaak gehoorde zin. Maar ach vind ik niet zo erg. Enige waar ik niet mee om kan gaan, is het feit dat ik altijd moet bukken en ik daar niet aan denk. Dus helaas stoot ik regelmatig mijn hoofd!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:18

Ik meld me ook! 1.84!
Ik heb gelukkig geen super grote voeten, maar 40/41. Maar broeken, die ramp ken ik. In de winter draag ik veel te korte broeken met laarsjes. Valt niet op dan. En verder broeken met een goede lengtemaat, wel prijzig helaas.. Oh en shirtjes en vestjes ja! Standaard kort. En nu zijn die lange vesten helemaal in, super handig! En highwaist broeken ook, ideaal hahaha.

Valt het jullie ook op dat je vaak van top tot teen wordt aangekeken? En dan vooral naar je schoenen en verbaasde blikken als blijkt dat je geen hakken draagt :')

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:18

Ik meld mij ook, 1,88 hier. Broeken zijn drama! Lengtemaat 36 is inderdaad bijna nergens te vinden. Lange mannen ook niet, haha. Sommige broeken van de primark vallen overigens wel vrij lang!

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:19

Eline1510 schreef:
Ik meld me ook! 1.84!
Ik heb gelukkig geen super grote voeten, maar 40/41. Maar broeken, die ramp ken ik. In de winter draag ik veel te korte broeken met laarsjes. Valt niet op dan. En verder broeken met een goede lengtemaat, wel prijzig helaas.. Oh en shirtjes en vestjes ja! Standaard kort. En nu zijn die lange vesten helemaal in, super handig! En highwaist broeken ook, ideaal hahaha.

Valt het jullie ook op dat je vaak van top tot teen wordt aangekeken? En dan vooral naar je schoenen en verbaasde blikken als blijkt dat je geen hakken draagt :')

Jupp en dan kijken ze ook nog is extra naar mij omdat ik een grassprietje ben lang en dun :')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:19

Ja ja ja!
Dan gaan de ogen van beneden, naar heeeeuuulemaal naar boven, en dan verbaast weer naar beneden om toch even zeker te weten dat je geen hakken draagt of op een opstapje staat _O-
En dan soms nog 2 keer op en neer :')

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:20

Nee, ik heb niet vaak het idee dat ik van top tot teen bekeken word eigenlijk.. Vriendinnen zijn meeste rond de 175, dus ook daar ben ik niet direct een reus :D

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:22

Hier nog iemand! 1.85m en herken al je punten. Alleen draag ik stug hakken, zelfs een paar van 10cm hoog :o Het enige waar ik geen problemen mee heb zijn de schoenen, maatje 41 is best makkelijk nog.

Verder rijd ik dagelijks een Fries en wekelijks een pony van 1.55m. Gaat net omdat meneer een brede spierbundel is. Vroeger reed ik op een Fjord van 1.43m, ging prima!

Hebben jullie ook zo'n hekel aan de openingszin: ,,wauw, jij bent lang!"
Nee echt joh?! Was me nog nooit opgevallen! :Y)

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:24

Ik krijg wel regelmatig te horen dat ik model kan worden hahahaha
Ik ben lang en dun met lange blonde haren en groene ogen dus weer een voordeel van lang zijn

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:24

nonskagek schreef:
Hier nog iemand! 1.85m en herken al je punten. Alleen draag ik stug hakken, zelfs een paar van 10cm hoog :o Het enige waar ik geen problemen mee heb zijn de schoenen, maatje 41 is best makkelijk nog.

Verder rijd ik dagelijks een Fries en wekelijks een pony van 1.55m. Gaat net omdat meneer een brede spierbundel is. Vroeger reed ik op een Fjord van 1.43m, ging prima!

Hebben jullie ook zo'n hekel aan de openingszin: ,,wauw, jij bent lang!"
Nee echt joh?! Was me nog nooit opgevallen! :Y)

Elk school jaar weer opnieuw haha

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:25

Ja dat krijg ik ook wel vaak te horen. Fijn is dat die mensen dus compleet geen verstand hebben van model worden :+
Want de toegestane lengte gaat maar tot 182 max :')