Zonneallergie help me!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annepoes

Zonneallergie help me!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:07

Hallo bokkers,
de zomer komt er weer aan, en ik merk het nu al weer. Zonneallergie. Die bultjes die rood zijn en jeuken als een gek. Voorral m'n handen, borst, voeten, buik en benen. Heeft iemand enig idee wat goed is? Normaal heb ik het vaak met de eerste felle zonne stralen. Maar vorige jaar zomervakantie dat ik dr helemaal onder en heel me vakantie verpestte het. Ik kreeg daar pillen? maar echt helpen deed het niet. TIPS TIPS TIPS!!

Natasjaa

Re: Zonneallergie help me!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:11

Ik ben bang dat uit de zon blijven de beste oplossing is?
Edit, misschien is insmeren met een sunblock een ideetje?

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:15

Ik heb het ook gehad, Ik heb van alles geprobeerd, zonnebankkuur, hielp een beetje voor mijn gevoel. Tabletjes van een reformzaak, hielp ook een beetje. Maar wat het beste helpt is bedekkende kleding en uit de felle zon blijven. Na had ik ineens geen allergische huidreactie meer, wel zorg ik er nu voor dat ik uit de felle zon wegblijf. Ik had wel het idee dat sommige zonnecremes de reactie versterkte, ik had het minste last als ik nivea gebruikte.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:15

Calcium tabletten slikte een oom van mij en hij had toen geen last meer.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:08

Ik gebruik sinds vorig jaar bij de allergie op mn borst (ook rood, jeukerig, bultjes) Eline, Irriderm aloe vera gel en het werkt perfect, om de jeuk en bultjes te doen verminderen Lachen

tegen de allergie probeer ik gewoon zo regelmatig mogelijk te smeren en niet teveel ineens in de zon te komen Lachen

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:14

marleen_usar schreef:
Calcium tabletten slikte een oom van mij en hij had toen geen last meer.

Okee! die ga ik zeker weten proberen!!
Ja uit de zon blijven is de voor de hand liggende optie. Maar als ik straks op vakantie ben in griekenland wil ik toch wel in de zon kunnen bakken.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:14

Natasjaa schreef:
Ik ben bang dat uit de zon blijven de beste oplossing is?
Edit, misschien is insmeren met een sunblock een ideetje?

Sunblock? wat is dat Bloos

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:31

Sunblock is een hele sterke zonnebrand

Ik ben met mijn allergie (die werkelijk overal zat) naar de huisarts gegaan. Ik moet voor de zomer een zonnebankkuur doen, ik slik Zyrtec (op recept), en ik moet oppassen met welke middelen ik mijzelf insmeer.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:27

Heb het ook in lichte maten, heb toen ook zalf gehad calandulan ofzo?! gele tube. werkt een beetje genesend.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:30

VSM heeft inderdaad een zalf voor als de bultjes er al zitten.

verder zonnemelk kopen die speciaal is voor mensen met allergie, werk perfect!

en meestal ga ik voor de eerste zon ff een keer of 3 onder de zonnebank (wel maar 8 of 10 minuutjes, lichtste bank) dat helpt ook erg goed

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:34

Ik heb het ook, maar alleen op mn borst en schouders,
lijkt altijd net of ik daar heel erg verbrand ben,
maar savonds als de zon weg is trekt het weg.
En het jeukt als een gek.

Verder ben ik ook nu al bezig met een zonnebankkuur (want het ziet er naar uit dat het zonnetje eraan komt Haha!)
En ik slik van die hele kleine spikkeltjes, Urtizon!
2 jaar geleden hielp dat heel erg goed, maar vorig jaar was ik niet zorgvuldig genoeg met die kur, en toen had ik dan ook weer erg last van de allergie.

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:43

Ja idd! Die Ortizon dingen ofzo helpen echt goed, bij mij iig wel!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:41

Ortizon werkt bij mij echt perfect maar begin dan wel een paar weken van te voren voordat je de zon in gaat. Weet wel dat deze tabletjes het beste werken als je geen pepermunt en koffie neemt Knipoog Ik heb toen ook tandpasta genomen zonder pepermunt (te koop bij elke reformzaak)

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:44

Ik volg dit even.
Heb al praktisch sinds kleins af aan last van zonneallergie, en mijn enige oplossing tot nu toe is zoveel mogelijk lange mouwen & broeken dragen (heb vooral last op mijn armen & benen), en zoveel mogelijk felle zon vermijden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:45

idd uritzon, gedoseerd zonnen in begin en goed smeren. als je bultjes heb helpt het bij mij om eerst vrij koel/lauw te douchen en dan goed insmeren met bodylotion (nivea) kruitvat heeft ook een speciale zonneblaasjes gel , die werkt bij mij ook wel wat verkoelend/tegen de jeuk

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 14:57

waar haal je die uritzon dan:D?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:11

kun je gewoon bij de drogist kopen, etos of kruitvat of zo

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:13

Het heet dus voor de duidelijkheid Urtizon Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:05

Ik heb ook zonneallergie. Vooral met de eerste zonnenstralen, zodra ik een beetje zon heb gehad is het weer over. I
k heb wel een zalfje van mn HA gekregen *rent naar beneden en zoekt op hoe het heet* ahum het heet: Lidocaine Levomenth Gel FNA. Zit ook munt in geloof ik, het verkoeld heel goed en zorgt ervoor dat de meeste jeuk weg gaat. Daarna echt van de bultjes afblijven!
En je huid heel rustig laten wennen aan de zon, daar moet ik echt op letten, in de pauze een half uur buiten gezeten dan niet 's middags weer een uur buiten, dan vraag ik er gewoon om.
Oja mn HA zei ook dat het meestal wel overgaat zodra je je pubertijd uitbent.. Mja niet helemaal dus.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 16:22

OoappeloO schreef:
Ik heb ook zonneallergie. Vooral met de eerste zonnenstralen, zodra ik een beetje zon heb gehad is het weer over. I
k heb wel een zalfje van mn HA gekregen *rent naar beneden en zoekt op hoe het heet* ahum het heet: Lidocaine Levomenth Gel FNA. Zit ook munt in geloof ik, het verkoeld heel goed en zorgt ervoor dat de meeste jeuk weg gaat. Daarna echt van de bultjes afblijven!
En je huid heel rustig laten wennen aan de zon, daar moet ik echt op letten, in de pauze een half uur buiten gezeten dan niet 's middags weer een uur buiten, dan vraag ik er gewoon om.
Oja mn HA zei ook dat het meestal wel overgaat zodra je je pubertijd uitbent.. Mja niet helemaal dus.

Hahaha in de pubertijd, nou dan had het nu toch wel over moeten zijn !!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:32

Jup vond ik ook een droge opmerking van hem, maar je schijnt erover heen te kunnen groeien.
T is bij mij wel wat minder geworden, ben vroeg gaan puberen nml en was er ook weer vroeg uit.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:55

De drogist in lopen en vragen naar ROC (Etos heeft het) daar is een reinigingsmelk (rode verpakking, ben de naam ff kwijt, ik heb het opgeschreven toen de vertegenwoordiger er was met tips) en die moet je 2 weken voor dat je bv op vakantie gaat smeren, je kan het gewoon door smeren op je vakantie en dan is het over!
Helpt echt Knipoog

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:24

oef ik heb het ook...
toen k nog jonger was had ik t ook ontzettend erg!

vorig jaar heb ik t alleen erg op mn voeten gehad..dat jeukte zo dat ik maar bleef krabben en uiteindelijk de hele huid van mn voeten open en kapot krabte..overdag kon ik me met moeite beheersen maar snachts in mn slaap krabte ik alles weer open..

nu begint het ook weer te komen...in mn ellebogen, binnenbenen en op mn rechterhand jeukt t weer en worden de rode bultjes alweer zichtbaar..
ik kreeg vroeger ook altijd van die speciale creme maar die hielp ook niet echt..
nu smeer ik t maar zo vaak mogelijk in met heeele vette nivea creme...helpt wel een beetje tegen dat droge gevoel en een beetje tegen de jeuk..
maar t wordt nog wat als het echt warm wordt..

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:37

Zwitsal schreef:
oef ik heb het ook...
toen k nog jonger was had ik t ook ontzettend erg!

vorig jaar heb ik t alleen erg op mn voeten gehad..dat jeukte zo dat ik maar bleef krabben en uiteindelijk de hele huid van mn voeten open en kapot krabte..overdag kon ik me met moeite beheersen maar snachts in mn slaap krabte ik alles weer open..

nu begint het ook weer te komen...in mn ellebogen, binnenbenen en op mn rechterhand jeukt t weer en worden de rode bultjes alweer zichtbaar..
ik kreeg vroeger ook altijd van die speciale creme maar die hielp ook niet echt..
nu smeer ik t maar zo vaak mogelijk in met heeele vette nivea creme...helpt wel een beetje tegen dat droge gevoel en een beetje tegen de jeuk..
maar t wordt nog wat als het echt warm wordt..

Jaaa je probeert je overdag idd te beheersen.

@ marleen_usar
ik heb allen calcium/magnesium kunnen vinden van de kruidvat. hoe gaat het in z'n werk? moet je het nu al in nemen of voor je de zon in gaat??

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:42

Ik had er vroeger heel veel last van totdat iemand tegen me zei: zodra je de bultjes voelt komen een glas Campari drinken. Ik weet nog wel dat ik dacht: ja, zal wel.... Maar ik moet zeggen: na één glas nergens meer last van. De keer erop in de zon dus maar weer gedaan en zo nog een aantal keer en nu heb ik er nooit meer last van. Het zal wel nergens op gebaseerd zijn, maar voor mij heeft het geholpen Haha! Haha! Je hoeft echt maar één glas te drinken...