Zonneallergie en voorzorgsmaatregelen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Zonneallergie en voorzorgsmaatregelen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 08:49

De laatste jaren krijg ik vooral bij de eerste nederlandse zon erg veel last van zonneallergie.
Nu vertrek ik over een klein maandje voor vakantie naar een zonnig en warm land.

Op dit moment neem ik alvast 3x daags Utrizon complex, een homeopathisch middel dat zonneallergie zou moeten verkomen.
Daarnaast gaat er ook een grote fles zonnebrandmelk mee van Urtizon.

Ik vraag mij af of er nog andere dingen zijn die ik zou kunnen doen om zo veel mogelijke te verkomen dat ik straks na 2 dagen zon onder de bultjes en en jeuk zit.
Onder de zonnebank heb ik al aangedacht maar heb er eigenlijk geen tijd voor.

Ben benieuwd wat mijn mede lotgenoten allemaal doen om de allergie te verkomen

Inez_25

Re: Zonneallergie en voorzorgsmaatregelen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:55

Hey,

ik ga altijd om een spuit Diprophos bij mijn huisarts. Werkt voor mij heel de zomer.
Ik gebruik ook zonnecreme van Clinique, en ik smeer echt overdreven veel! Telkens ik uit het water kom en zeker om het uur.

Zonnebank zou ik niet aan raden want heb het daardoor juist gekregen. Volgens mijn huisarts kan je zonneallergie krijgen als je te veel onder de zonnebank gaat.
Ik heb van mijzelf al redelijk veel kleur en wordt heel gemakkelijk bruin en toch heb ik zonneallergie gekregen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:55

Ik heb ook altijd Utrizon gebruikt. Dat beviel mij heel goed! Ik had alleen die korreltjes. Dat was voor mij voldoende om de allergie redelijk in toom te houden!

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:56

Vision Zonnebrandcrème _/-\o_ Als ik dat braaf elke dag opsmeer blijf ik gegarandeerd zonneallergie vrij.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:38

die spuit bij de huisarts heb ik ook weleens van gehoord. ik heb ook ontzettend last van zonneallergie. Zelf op wintersport als ik mijn handschoenen uit doe komen de bultjes alweer. Ik heb factor 50 maar daar wordt je natuurlijk niet bruin van. Afgelopen jaar kwam het ook op miijn rug ik werd gek alles jeukte. Ik heb weleens gehoord dat zonnebanken helpt, maar zelf daarvan stond ik in vuur en vlam!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:41

Ik heb ook heel erg last van zonneallergie in Nederland.
Zit vrijwel de hele zomer binnen.

Bij mij ligt het ook echt aan het klimaat, want in bijvoorbeeld Griekenland heb ik in de zomer nergens last van.
Maarja, kan natuurlijk moeilijk heel de zomer wegtrekken uit Nederland.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:42

Vision is idd ook goed. Ook goed voor gevoelige huidjes. Mijn vriend gebruikt het ook. Rood haar/lichte huid met sproeten. Hij verbrandt er niet mee!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:45

Ik heb er jaren terug last van gehad en haalde toen zonnebrand via de huisarts! Werkte super!
Een hoge factor heeft geen enkel zin, want dat beschermt niet tegen de allergie!
Moet wel zeggen dat ik er in het buitenland geen last van had!! (maar daar zou ik nu niet zomaar vanuit gaan :P )
Als je de naam van het middel wilt weten, zou ik het na moeten vragen bij m'n huisarts, want ik heb het echt al heel lang niet meer nodig gehad.
Zou er zeker voor zorgen dat je wat dunne shirts mee neemt met lange mouwen, mocht het echt niet goed gaan!

Alagone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:52

Ik gebruik altijd Zyrtec teabletten (een middel tegen allergie) in mijn vakantie, werkt perfect en als het slechts voor een week of 2 is kan dit geen kwaat, mensen met hooikoorts gebruiken het in de zomer ook wekenlang.
Het gaat de allergische reactie op de zon tegen en dit in combinatie met een goede zonnebrand met hoge factor werkt dit perftect.

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:13

Alagone schreef:
Ik gebruik altijd Zyrtec teabletten (een middel tegen allergie) in mijn vakantie, werkt perfect en als het slechts voor een week of 2 is kan dit geen kwaat, mensen met hooikoorts gebruiken het in de zomer ook wekenlang.
Het gaat de allergische reactie op de zon tegen en dit in combinatie met een goede zonnebrand met hoge factor werkt dit perftect.

Ik word daar slaperig van! Jij niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:13

Mijn laatste vakantie is het redelijk goed gegaan.
Pas op dag 10 kwamen de eerste bultjes op, terwijl ik er normaliter echt van top tot teen helemaal onderzit.

Ik had ook Urtizon en had Avène zonnebrandcrème factor 40.
En daarnaast nog antihistamine mee uiteraard, ik slik Xyzal en als dat niet meer werkt Tavegil (maar daar mag je niet mee autorijden, dus in Nl. gebruik ik het niet :+)
Verder smeer ik Nestosyl tegen de jeuk (met lidocaïne, werkt perfect, producten met menthol verergeren bij mij de klachten)
En gebruik aftersun zonder parfum e.d.

Tja, je moet er wat voor over hebben _O- Maar het lijkt na jaren proberen nu toch te werken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:30

Calcium tabletten van die bruispillen die helpen erg goed.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 08:49

ANtihistamine neem ik niet mee, kan ze indien nodig zo kopen in de drogist daar.
Calcium tabletten kan ik voor de zekerheid wel gaan slikken (baad het niet dan schaad het vast ook niet).
Tja op spuiten heb ik het niet zo, dus die sla ik maar over.

Ik hoop eigenlijk dat ik onder de Curacao's zon geen last ga krijgen.
Ik zit er in totaal 10 dagen (als ik gewoon terug ga komen maar daar ga ik toch wel vanuit).

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 08:55

Ik heb van een arts de pillen Cetirizine voorgeschreven gekregen. Werken super +:)+