Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:volgens mij kun je zien of het een besmette teek betreft door een rode circel op de plek waar hij vastgezeten heeft in de huid.
Niet iedere teek is besmet...
jodi schreef:Vraagje: Hoelang na een tekenbeet kan zo'n cirkel ontstaan?
franka75 schreef:he vervelend voor je mijn vriendin gaat dus nu naar duitsland voor de behandeling. Vecht ervoor dat je de goede behandeling krijgt sterkte
VeerenAshley schreef:franka75 schreef:he vervelend voor je mijn vriendin gaat dus nu naar duitsland voor de behandeling. Vecht ervoor dat je de goede behandeling krijgt sterkte
Weet je misschien waar in Dld die kliniek zit?
Ik vis jaarlijks bosjes teken uit mijn vel, en hier in de omgeving is 1 op de 3 teken besmet met Lyme, dus statistisch gezien is de kans dat ik het ook oploop erg groot - en dan kan ik maar beter tijdig weten waar ik heen moet
kimmie88 schreef:geerke schreef:volgens mij kun je zien of het een besmette teek betreft door een rode circel op de plek waar hij vastgezeten heeft in de huid.
Niet iedere teek is besmet...
Dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Bij besmetting komt er idd een rode cirkel, maar die kan van grootte verschillen. Zo kan het zomaar zijn dat hij nergens op je huid te zien is, behalve een streepje op je teen bijvoorbeeld.
Mijn moeder heeft jaren geleden de ziekte van lyme gehad voor een peirode van ruim 2 jaar. Ze moest lopen met krukken ed. Was echt heel erg (was toen ook jonger en dan ziet het er al sneller heel erg uit.
Ik was toen denk ik 8 jaar en dan is het echt een verschrikking als je je moeder met krukken ziet lopen en ze geen energie heeft om met je te spelen of naar paardrijden te brengen oid.
Ikzelf heb bijna ieder jaar wel ergens een teek.
1x was ik zelfs zo verbaasd...
Let op:
Ik had mijn paardrijbroek aan, lange sokken aan, mijn (rubberen) laarzen aan en nog zat er een teek op me kuit.
Hoe kan dat beest nou door alles heen gaan zeg....
rommulus schreef:ik heb ooit eens een post in het fibromyalgie topic hier gezet met dezelfde boodschap
helaas werd ik daar niet serieus genomen
ben wel blij dat er meer mensen zijn die dit wel serieus nemen