Verstandskiezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 21:38

Tijdens het tandenpoetsen raakte ik mijn tandvlees per ongeluk op een verkeerde manier met mijn tandenborstel, voelde best wel vreemd. Toen ik met mijn vinger voelde, voelde ik een bobbeltje aan de binnenkant van m'n tandvlees, naast een kies. Zijn dit je verstandskiezen die doorkomen? Het doet niet echt pijn, enkel als ik eraan kom is het wat gevoelig.

Moeten verstandskiezen ten alle tijden getrokken worden? Ik heb nog nooit wat gehad bij de Tandarts, op tandsteen na, nog nooit gaatjes gehad oid..Heb dan ook geen flauw idee hoe zoiets voelt, vandaar mijn vraag hier. Ben als de dood voor spuiten, bloed, etc :o

Bedankt!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:51

Of ze er uit moeten, ligt een beetje aan hoe ze groeien in je mond.
Bij mij kwamen ze keurig door, zonder dat er andere kiezen in de verdrukking kwamen. Ook met poetsen kon ik er makkelijk bij en daarom konden ze bij mij gewoon blijven zitten.

Het doorkomen heb ik destijds ook wel gevoeld. Niet echt pijnlijk, maar wel gevoelig :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:55

ik heb ze alle 4 nog *D en 2 daar van zijn gevuld :D ik was 18 jaar toen de eerste door kwam,verstand komt met de jaren he zeggen ze haha.
wanneer moet je op controle komen bij je tandarts? die zal aan een foto kunnen zien hoe ze er door zullen komen.
succes.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:55

Zo voelde het bij mij ook voordat ze doorkwamen. 1 is er bij mij goed doorgekomen, de ander komt nu dwars door (dus richting mijn wang).

Van mijn 1e verstandskies zei mijn tandarts dat hij gewoon kan blijven zitten, maar ik ben bang dat als hij nu mijn 2e ziet dat het uit is met de pret, ik ben namelijk ook écht geen fan van tandartsen en dingen in mijn mond ;(

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:56

Meestal moeten ze er wel uit, omdat ze moeilijk schoon te maken zijn waardoor er een grote kans is op gaatjes/onstekingen.
Maar als ze netjes in het rijtje doorkomen en jij er goed bijkan met poetsen en ze goed schoon kan houden is het verder geen probleem.
En je merkt het vanzelf wel als ze doorkomen, dat doet af en toe wel zeer :P Voor de zekerheid kan je er daar volgende keer een foto van laten maken bij de tandarts.

Mars

Re: Verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:07

Ligt idd een beetje aan je situatie of ze eruit moeten. Vaak worden ze er wel uitgehaald, maar sommigen houden ze gewoon als ze er geen last van hebben. Ik heb de mijne sinds kort ook alle 4 maar kan er goed bij met poetsen etc. Doorkomen voel je wel even, maar pijn is goed te doen hoor :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:15