tandarts en verstandskiezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

tandarts en verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 13:48

Ik ben sinds anderhalf jaar als de dood voor de tandarts. Ik had een tandarts en die was nogal lomp en die meende een gaatje gezien te hebben op de foto. Maar er bleek helemaal geen gaatje te zitten na een half uur boren met heel veel pijn. Ze heeft deze weer opgevuld en ik heb er zeker 5 maanden heel erg last van gehad. Ik ben ook nooit meer terug gegaan. Nu had ik vorige week al wel last van me kaak maar ik meende deze gestoten te hebben. Toen werd ik vrijdag wakker met een hele dikke wang, ik hoopte nog dat het wel weg zou trekken. Maar helaas na een weekend met veel pijn. Ik maandag geprobeerd me in te schrijven bij een tandarts. (ik ben in de tussentijd verhuisd) We hebben twaalf tandartsen maar niet 1 nam er nog patienten aan. Ik de huisarts gebeld of ik doorgestuurd kon worden naar een kaakchirurg. Die zei dat kan maar je kan die en die tandarts nog proberen. Ik gebeld kreeg ik een niet zo`n hele vriendelijke assistente aan de lijn maar ik was ondertussen ook niet meer zo vrolijk. Die zei ook geen plek meer te hebben en ik zou te ver weg wonen. Toen moest weer een andere tandarts bellen, maar die had geen plek. Ik heb toen gevraagd wat moet ik doen om een tandarts te krijgen. Naja zij overlegd met de tandarts en oke ik kon komen. Nou ik ben geweest net eerst foto`s maken. Mijn gehemelte ligt weer helemaal open en ja die verstandskiezen moeten eruit. Maar omdat mijn tandvlees heel erg onstoken is wilde ze dat eerst weghalen. Dus zij verdoven, ja dat doet zeer maar ik dacht dan voel ik het zometeen niet. Na 10 minuten wilde ze het weg snijden en knippen maar ik weet niet waar ze verdoofd heeft maar blijkbaar niet in mijn mond. En het ergste is nu moeten mijn verstandkiezen er zo snel mogelijk uit. En wat dat betreft ben ik echt een held op sokken.

Ik moest het even van me afschrijven.

hunter87

Re: tandarts en verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:14

jeetje wat een verhaal! ik ben ook niet zn tandarts held (min vorige tandarts heeft me regelmatig in me tong/tandvlees/wang geboord zonder verdoving) mijn verstandskiezen zijn er ook uit. nou het is me 100000000x mee gevallen!!
ik kwam er binnen en zijn assistente gewoon even met me praten enzo heel aardig. kaakchirurg erbij en die heeft me verdoofd(nou die werken 10x beter dan de verdoving van een tandarts!!) even wrikken en hups hij was eruit. echt je voelt er helemaal niks van!!
meteen een gaasje in je mond. je kan bij de appotheek van die speciaale pijn stillers halen(echt doen en nemen!) en dan voel je echt helemaal niks. goed koelen na die tijd anders kan je een hamsterwang krijgen(zoals ik dus neit gedaan had en een super dikke wang had)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 14:51

Die verdovingen die tandartsen gebruiken die werken echt niet bij mij. Maar het geeft hoop als ik hoor dat ze bij de kaakchirurg veel beter zijn. Ik ga nog even moed verzamelen om een afspraak te maken eigenlijk moeten ze er van de tandarts er binnen twee weken uit zijn. Maar dan ben ik er wel vanaf maar toch.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:54

bel maar, zou je echt opluchten!! echt waar, geloof mij, is echt niet zo erg als bij de tandarts!!!! de verdoving van de tandarts voel ik vaak zn ander half uur(als het om een gaatje gaat) nou deze van de kaakchirurg voelde ik bijna 12 uur!!!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 18:28

Nou ik heb gebeld maar de eerste plek is pas in april. Maar dat is geen optie want volgens de tandarts moest het zowieso binnen een maand en het liefst binnen een week. Ik heb nu zorgbemiddeling ingeschakeld op advies van het ziekenhuis. Ben benieuwd.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:05

bij de kkachirurg werkt idd veel beter, het zal je daar 200% meevallen, ik heb dr helemaal niets van gevoeld.
In tegenstelling tot mijn gewone tandarts, moest laatst een ontstoken kies eruit laten trekken maar de verdoving deed helemaal niks, dus eruit getrokken zonder verdoving.
Ik heballes bij elkaar geschreeuwd en ging knockout toen ik weer opstond.
Sindsdien ben ik als de dood voor de tandarts.
Dappere ik is vorige wel weer op controle geweest maar nu moeten ze mogen een gaatje vullen. Ik denk dat ik maar zeg dat ik ziek ben ofzo.
Hoop dat je snel teregt kan bij de kaakchirurg.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:10

Nou mijn beugel zit er in, 4 kiezen zijn allang getrokken en vandaag alvast aan 1 kant mijn verstandskies onder eruit (boven zijn ze er al langer uit)
Maak je dit mee... (even gekopieerd van mij blog op hyves..)

Kaakchirurgie... Bij het woord gaan mijn nekharen al omhoog staan.

Na een aantal goede ervaringen had ik vandaag besloten dat ik dapper ging zijn bij de kaakchirurg. Mijn verstandskies onder was dit keer aan de beurt om afscheid van mij te nemen.

Vol goede moed kwam ik daar met mijn 1.60m en beugel binnen stappen, zeer dapper!
Ga rustig in die stoel zitten, maak een praatje met die beste man. Wordt ondertussen helemaal bedekt met blauw/groen kleed door een stagaire *jaah dat tref ik weer*.

Oke, kom maar op met die spuit. Kaakchirurg heeft 1x gezegd dat ik niet moest vergeten te ademen en voor de rest verliep het super. Even verdoving in laten werken en dan gaan we beginnen.

Minuut of wat later is het zo ver. Op 1 plek prikken 'is dit verdoofd?' ja daar wel hoor. Oke dan begin ik nu...........

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH en daar hing ik zo ongeveer tegen het plafond!! G@D%ERD*#ME!!!!! DAT WAS DUS NIET VERDOOFD!

Nou voor zo ver dus mijn dapperheid.... Nog wat verdoving erbij, zeggen dat het niet de bedoeling was en dat ik rustig moest blijven. JA PIPO DAS MOOI TE LAAT HE!
*rustig blijven pff* Mijn gedachten misschien wel, als ik hem antwoord gaf was mijn stem wonderbaarlijk kalm, maar mijn lijf was in paniek.

2 zakjes suiker gekregen voor we verder gingen omdat ik toch echt bijna van mijn stokje ging. Toen maar gauw afgemaakt met een volledig oncontroleerbaar trillende Wendy in de stoel. Die beste man mij er toch maar een paar keer aan herinnerd dat ik echt moest blijven ademen voor mijn eigen best wil..

Dapper... ik??? Jaah best wel, nu ik thuis op de bank zit met een dikke en pijnlijke kaak ben ik weer heel dapper! Maar over 6 weken zal ik me weer voelen krimpen tot 1 meter ofzo, dan moet de andere kant eruit...

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:11

even gekopieerd van het topic voor osteotomie. Maar dit maakte ik dus mee. Dit gebeurde mij maandag en ik zit nu nog thuis met een enorm dikke en zeer pijnlijke wang... Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar het was zeer pijnlijk. Ik ben toch banger voortaan voor die kaakchirurg als voor mijn tandarts..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:17

Verdoving is bij kaakchirurg niet anders dan bij tandarts. Verschil is alleen dat kaakchirurgen veel vaker verdoven dan tandartsen. Verdoven is bij kaakchirurg lopende bandwerk.
Als de verdoving bij de tandarts niet goed werkt ligt dat dus eerder aan de tandarts. Als je heel gespannen bent zal een verdoving (bij tandarts, bij kaakchirurg, waar dan ook) minder snel werken.
Bij de meeste mensen gaan dit soort behandelingen zonder enig probleem, helaas reageren deze mensen niet en hoor je zodoende alleen maar de nare verhalen. Maak je niet te veel zorgen, de kans dat het bij jou zonder problemen gaat is veel groter dan de kans dat er iets misgaat.
Geef ook goed aan dat je bang bent, dan kan daar rekening mee gehouden worden.
Sterkte in ieder geval!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 12:04

Daar heb je wel gelijk in gabyfedde. Maar ik vanacht niet kunnen slapen met de gedachte dat ik naar de kaakchirurg moet. Missbenthe wat erg, mijn wang is ook helemaal dik en dan moeten ze nog gaat slopen. Maar ik ga ook heel dapper proberen te zijn en het gewoon doen.