En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:09

Ik heb nu zo'n 12 jaar zachte maandlenzen waar ik nooit heel erg zuinig op geweest ben: ik had ze vaak 2 maanden in, maakte ze eigenlijk nooit schoon en liet de vloeistof gewoon open op mijn nachtkastje staan. Ervan overtuigd dat me het toch al snel 100 euro per jaar zou schelen als ik 2 maanden met zo'n lens zou doen ipv 1 maand. Mijn opticien is al vaak boos op me geweest (schaam schaam). Toen mijn oude opticien hier maar over door bleef zeuren ben ik gewoon naar een andere gegaan, deze wist niet wat ik allemaal met die lenzen uitspookte. :o
Een paar maanden geleden begonnen mijn ogen te irriteren. Om mijn rechteriris verscheen een rode kring. Ik deed dan een paar dagen mijn bril op en als het over was, gewoon weer mijn lenzen. Dit ging een hele tijd zo door.
3 Weken geleden vertrok ik met een stel vrienden naar Italië. Ook hier had ik er last van, maar was te ijdel om mijn bril op te zetten (want dat doe je toch niet tussen al die knappe mannen daar). Nou...dat heb ik geweten.
Op maandagavond begon mijn oog zo te irriteren dat ik mijn lens wel uit móest doen. Ik heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn. De volgende dag kon ik ook het daglicht niet verdragen. Mijn oog zag vuurrood. Ik naar de dokter. Die gaf me zonder te kijken een zalfje met de boodschap dat het over 2 dagen wel over moest zijn. Die dag ging het wel redelijk. Ik had het oog afgeplakt en heb rustig in de schaduw zitten lezen.
Op woensdagochtend was het raak: ik kon alleen maar met mijn hoofd onder een kussen in bed liggen huilen: al het licht was teveel. Ik kon niet eens op mijn gsm kijken hoe laat het was. Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad. 's Middags hebben mijn vriendinnen me naar een andere dokter gebracht. Ik kreeg andere druppels en moest donderdag terugkomen.
Op donderdag ging het eigenlijk wel weer redeliijk met de pijn, maar mijn oog zag er heel raar uit: het deel wat eigenlijk wit moet zijn was knalrood, over mijn iris heen zat een dikke wazige laag (zoals je die ook ziet met mensen met staar), op mijn pupil zat een grote groene bult, op mijn iris zaten kleinere bultjes en daarbij puilde mijn oog uit de oogkas. Ik voelde me net de Hulk, alle kinderen waren bang voor me. ;)
Ik weer terug naar die dokter met de mededeling dat het eigenlijk wel goed ging, moest ik van de dokter naar het ziekenhuis. Dus ik nog vragen of dat ook een week later kon, als ik toch weer in Nederland was. 'No, you have to go to the hospital rght nów, don't waste time'. Oke, vriendinnen en ik in de auto naar het ziekenhuis (60 km verderop). Onderweg nog de grootste lol gehad.
In het ziekenhuis werd ik echt heel raar aangekeken. Er stond binnen no time een heel medisch team om me heen te overleggen in het Italiaans. Ze hebben een kweek genomen en goed gekeken. De oogarts vertelde me dat ik 'a very bad, dangarous infection' had en 'you possibly lose your eye'. Ik dacht eerst dat ik het verkeerd had verstaan, maar toen ik in 4 verschrikte ogen keek van 2 bange vriendinnen wist ik dat het menes was. Ik kreeg antibiotica druppels die ik elk uur moest druppelen en moest elke dag terugkomen. oliebol...daar ging niet alleen mijn vakantie, maar ook die van mijn vriendinnen. De volgende dag moest ik om 8 uur aanwezig zijn om mijn lenzendoosje en gedragen lenzen op kweek te laten zetten.
Donderdagavond op de camping begon ook mijn linkeroog te irriteren. Binnen een paar uur zag mijn rechteroog er hetzelfde uit als mijn linkeroog. Toen sloeg bij mij de paniek toe. 1 Blind oog oké, maar 2 blinde ogen.... misschien wel 2 kunstogen.... slik.
De volgende ochtend met de taxi naar het ziekenhuis. Ik zag niks meer en had helse pijnen. Daarbij had ik ook de hele nacht gedruppeld. In het ziekenhuis aangekomen werd ik meteen naar de beste oogarts gestuurd. Deze vertelde me dat ik de pseudomonas bacterie in mijn oog had zitten, als gevolg van mijn slechte lens gedrag. Misschien dat er ook nog wel ergens een bacterie in het zwembad of de douche oid had gezeten. De pseudomonas bacterie kan binnen een paar uur je hele oog aan gort knagen. Waar het bij mij dus druk mee bezig was. Die bulten op mijn rechteroog waren hoornvliesperforaties: daar had het dus al door mijn hoornvlies heen gegeten. Ik werd zsm opgenomen in het ziekenhuis, aan een antibiotica infuus gelegd en werd elk uur gedruppeld met antibiotica druppels. Intussen zag ik met beide ogen geen steek meer. Ik wist ook niet goed meer wat er allemaal gebeurde. Het verplegend personeel sprak uitsluitend Italiaans. Gelukkig was een vriendin bij me gebleven en mocht daar ook die nacht blijven.
Ik wilde graag naar huis en de oogarts zei ook dat ik wel mocht vliegen. Het was volgens haar beter om thuis opgenomen te worrden, omdat het al niet niks was en het nog niet zeker was of 1 of beide ogen eruit moesten. Ze snapte heel goed dat ik liever in een Nederlands ziekenhuis lag met mijn familie bij me, dan in een Italiaans ziekenhuis waar niemand Engels sprak en ik verder niemand om me heen had die ik kende. Mijn reisverzekering dacht hier anders over. Ik kon de behandeling in Italié ondergaan en ze zagen geen reden om me terug te vliegen. Zo hebben we nog dagen ruzie gemaakt over de telefoon. Erg onaardig mens. Uiteindelijk mochten we op zondagochtend mee met het vliegtuig. Wat we dan ook gedaan hebben.
In Nederland hoefde ik gelukkig niet opgenomen te worden. De oogarts hier zag het nut van een infuus niet in. Wel moest ik vaak druppelen en elke dag op controle komen.
Het gaat nu gelukkig al een stuk beter met me. Ik zie aan mijn linkeroog weer gewoon normaal. Rechts is helaas blijvend beschadigd, maar over een half jaar kom ik eventueel nog in aanmerking voor een hoornvliestransplantatie. Ik kan nog niet tegen het licht, dus zit alleen maar binnen. Heb veel hoofdpijn van het kijken met 1 oog, maar de dokter zegt dat dit op een gegeven moment wel minder wordt, omdat mijn linkeroog de functie van mijn rechteroog over moet nemen.
Al met al ben ik er écht heel genadig vanaf gekomen en hebben ze in Italie erg goed gehandeld. Ben echt door het oog van de naald gekropen ;) , maar ben nu nog wel een tijdje thuis.
Dus als je lenzen hebt: ben er aub zuinig en voorzichtig mee. Ik kan nu nooit meer lenzen in en ben zelfs blij dat dat zo ongeveer het enige is wat ik hieraan ga overhouden.
Sorry voor dit lange verhaal, bedankt voor het lezen!

amyz

Re: En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:14

Omg...... Dat is schrikken zeg! Wat heb jij idd een mazzel gehad, én superfijn dat je uiteindelijk zo goed geholpen werd in Italië! Pfoe...

vencedor

jeetje wat heftig zeg..! Meteen een waarschuwing voor iedereen die lenzen draagt. Heel veel beterschap en sterkte.

Bonnyyyyyy

wat een rot toestand! veel sterkte er mee <3

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:15

Jeetje balen zeg!
Je kan jezelf nu wel voor de kop slaan denk ik!

Sterkte!
Gelukkig is je linker oog nu goed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:16

Wat een verhaal zeg! En pfoe, dan schrik je je dood, als je te horen krijgt dat je oog er misschien wel uit moet, of beide... Jij hebt je les wel geleerd, al kan je nu nooit meer lenzen dragen... maar dat valt dan nog mee! Je bent er inderdaad nog goed afgekomen, maar het klinkt ontzettend pijnlijk. :(:) En dan ook nog in een vreemd land zonder familie ed. om je heen...
Zie je helemaal niks meer met rechts, of nog een beetje? Gelukkig is je linkeroog niet erg aangetast. Heel veel succes!
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-08-10 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Doet zeer he? :D

Een half jaar je bril dragen (en niet ijdel zijn!!), daarna kun je wel weer lenzen in. Een hoornvliesbeschadiging heeft wel eventjes tijd nodig :j

Tallie1979

JEEEETJE!! Wat lijkt me dat pijnlijk en vreselijk zeg!! Niks meer zien!! :oo

Ik heb geen lenzen ( te duur :+ ) Maar wel een bril :D

Sterkte ermee!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:17

Jeetje dat is niet niks! Ik heb nu sinds een ruim half jaar ook maandlenzen. Ik ga er gelukkig wel iets beter mee om dan jij maar maak ze te weinig schoon. Zal nu beter opletten want zou niet willen dat het mij overkomt! Heel veel sterkte hoop dat alles goedkomt!

Giolli
Zeg maar Ber!

Jeejte wat verschrikkelijk! :oo Hoe gaat dat nu verder met je andere oog? Mag het wel blijven?!
Wat heftig zeg! Hoe lang heb je uiteinderlijk nog vakantie gehad dan? En er ook van kunnen genieten?! :oo

Sterkte, en hopen dat andere hier dan van kunnen leren voor het net als bij jou min of meer te laat is...

RSDICBS

Pfoeh!!
Ik heb geen lenzen of bril,maar mocht ik ooit lenzen krijgen zal ik zeker nog eens terug denken aan dit verhaal!!!

Heel veel sterkte met je genezing en met eventuele operatie's die je nog gaat krijgen.

Apple

Wat een verhaal :oo , daar ben je nog goed vanaf gekomen.

Klinkt alsof je inderdaad heel goed en adequaat in Italië al geholpen bent. Wat een gedoe met de verzekering zeg :\ Natuurlijk wil je liever naar Nederland toe dan in Italie blijven liggen.

Mooie waarschuwing trouwens voor iedereen met lenzen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:18

wow erg heftig... Beterschap en dit is een goede waarschuwing voor de mensen die lenzen draagt....

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:19

Hmm, dat is balen zeg! toen ik lenzen had kwam er ook steeds scheurtjes in etc, omdat ik zoveel wreef in mijn oog. Ook nooit meer lenzen voor mij!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:20

Giolli schreef:
Jeejte wat verschrikkelijk! :oo Hoe gaat dat nu verder met je andere oog? Mag het wel blijven?!
Wat heftig zeg! Hoe lang heb je uiteinderlijk nog vakantie gehad dan? En er ook van kunnen genieten?! :oo

Sterkte, en hopen dat andere hier dan van kunnen leren voor het net als bij jou min of meer te laat is...

Haha...2 dagen! :Y) Maar daar hoef je geen medelijden mee te hebben hoor, heb als juf zijnde genoeg vakantie.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:20

wow!! wat heftig!!! heel veel sterkte en ik hoop dat het weer goed komt! :(:)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:21

Das erg balen zeg, zie je maar zo dat uiterlijk toch niet zo belangrijk is. Voor het zelfde geld had je nog 1 dag doorgelopen met lenzen en was je oog eruit gehaald... Gelukkig gaat het nu goed :)

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:21

Tjee! dat is schrikken. Goed dat je je medelensdragers waarschuwd! Gelukkig lijkt het bij jou met een sisser te zijn afgelopen.. maar schrikken was het zeker.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:22

uuuh .. ik besluit bij deze vandaag nog 'n nieuw setje in te doen ..
pfoe, wel 'n héél harde les voor jou .. aj. #) .. moet er niet aan denken, niets meer kunnen zien.
Sterkte ermee! Ik hoop dat het voor zover mogelijk goedkomt!

Maar goed dat je twee lieve vriendinnen bij je had! :(:)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:23

:oo woow heb je idd nog geluk gehad!

Ik heb ook lenzen en stop ze ook gewoon in het lenzen bakje als ik ga slapen en doe ze 's ochtends weer in..
En ik vergeet altijd wanneer ik nieuwe lenzen in gedaan heb.. het is gewoon gemakzucht bij mij
Maar ik weet wel zeker dat ik er nu echt op ga letten zeg!

Jouw verhaal heeft wel wel even wakker geschud! :j
Laatst bijgewerkt door danielle_x op 23-08-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:24

Zo wat naar zeg.
Gelukkig hebben ze snel gehandeld.
En tegewoordig hebben ze hele leuke brillen.

Succes met je ogen.... :(:)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:28

Jeetje dat is niets niks zeg! Gelukkig maar dat ze goed en snel gehandeld hebben!
Wel een wijze les voor mij, ik ben namelijk ook erg slordig met mijn zachte lenzen, maak ze nooit schoon, houdt ze ook gerust 2 maanden in etc. En dan heb ik dus maar 1 oog waarmee ik kan zien :o (andere aaangeboren staar en zie daar 0,00005% mee :+ ) ..
dus ik ga voortaan ook maar wat netter met m'n lenzen/oog om.
Beterschap!!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:33

Hier schrik ik wel van, ik ben ook niet zuinig met mijn lenzen :=

Veel sterkte met je ogen en een geluk dat je in italie zo goed behandeld bent.

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:35

Zo, dat verhaal schikt lekker af :wow:
ik heb ook maandlenzen, ik draag ze netjes niet langer dan een maand,
maar ik ga toch zuiniger zijn!
Heel veel sterkte verder ;)

Mendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:38

wow wat een heftig verhaal.. sterkte! :(:)