AAAAH! Ik word er gek van! Ik wil SLAPEN!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

AAAAH! Ik word er gek van! Ik wil SLAPEN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:13

Mijn vriend SNURKT. Sinds een maand alweer zeer hevig. Niet alleen hij, maar ook zeker ik gaan er gewoon aan onderdoor ;( Allebei wallen tot aan onze enkels, omdat hij niet rust als hij slaapt en ik halve nachten met hartkloppingen lig omdat het snurken me inmiddels zodanig irriteert dat ik er vreselijk nerveus van word. En uiteraard niet slaap. Hij is hiervoor al naar de arts geweest, heeft zelfs al een hele nare operatie aan zijn neusvleugels gehad. Toen is het een hele tijd goed gegaan. Maar sinds een maand (sinds een verkoudheid) is het weer zover. ELKE NACHT. Zelfs nu hij overdag een dutje aan het doen is (wat ik dus ook wilde) ben ik maar weer op de bank gaan zitten omdat het niet te harden is. Soms snurkt hij vanuit zijn keel en soms vanuit zijn neus. Vooral die uithalen vanuit zijn keel, schrik ik me een ongeluk van. Maandag gaat hij de dokter maar weer bellen (o wee als hij het vergeet }>).

We hebben al neusspray, keelspray en neusstrips geprobeerd, en ook die in combinatie. Hij mag van mij al niet meer roken voor het slapen gaan en de biertjes worden ook gematigd. Wat kunnen we nog meer doen?

En wat kan ik doen, behalve beneden op de bank liggen met 2 deuren dicht en oordopjes in... |( Krijg ik ook lekker ontstoken oren van trouwens. Is er iets wat ik nog bij die oordoppen kan gebruiken. Behalve een fles whisky :P

HELP? |o
Laatst bijgewerkt door RoosvanBlue op 16-10-10 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:15

Misschien heeft hij slaapapneu? Omdat je praat over uithalen die hij doet. Als hij naar de huisarts gaat kan hij een verwijsbrief krijgen om slaaponderzoek te doen. Slaapapneu is erg vervelend, zowel voor hem als voor jou. Je vertelt ook dat jij niet alleen kapot bent, maar hij ook. Dat kan ook een symptoom zijn.
Ik heb geen idee wat je eraan kan doen helaas. Mijn buurman snurkt ook heel erg, ik heb altijd oordopjes in of slaap op een andere kamer.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:16

snurkt hij ook op zijn zij?
zo niet een tennisbal in zijn shirt naaien, blijft hij vanzelf op zijn zij liggen

hier ook een snurker maar lang zo erg niet als bij jou

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:18

Aah, vreselijk snurkende mensen! Mijn vriend snurkt ook....
Ik heb echt geen idee wat je hier aan kan doen, maar ik ken je gevoel heel goed ik word er ook heel gespannen van. En als ik er eenmaal wakker van ben dan ga je er alleen maar naar lopen luistren.
Wat ik vaak doe ik mn vriend wakker maken ( :o ) en vragen of hij op zijn zij wil gaan liggen.
Succes!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:18

Als je echt aan je nachtrust toe bent zou ik persoonlijk op de logeerkamer gaan slapen. Al is het maar voor een weekje. :-)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:21

Olympus_ schreef:
Misschien heeft hij slaapapneu? Omdat je praat over uithalen die hij doet. Als hij naar de huisarts gaat kan hij een verwijsbrief krijgen om slaaponderzoek te doen. Slaapapneu is erg vervelend, zowel voor hem als voor jou. Je vertelt ook dat jij niet alleen kapot bent, maar hij ook. Dat kan ook een symptoom zijn.
Ik heb geen idee wat je eraan kan doen helaas. Mijn buurman snurkt ook heel erg, ik heb altijd oordopjes in of slaap op een andere kamer.

Dat onderzoek heeft hij al gehad. Hij heeft een nacht in het ziekenhuis geslapen, alles is gecheckt. Hij heeft daar heerlijk rustig geslapen zelfs. Die neusvleugels verwijderen hebben ze gedaan om hem wat meer lucht te geven. Voor zijn hoofdpijn heeft het geholpen, en voor onze nachtrust tijdelijk dus.

spatter schreef:
snurkt hij ook op zijn zij?
zo niet een tennisbal in zijn shirt naaien, blijft hij vanzelf op zijn zij liggen

hier ook een snurker maar lang zo erg niet als bij jou

Eerst niet, dan gaf ik hem een duw of zei dat hij op zijn zij moest (20 keer per nacht) en was het weer stil. Maar nu maakt het niet uit, linkerzij, rechterzij, ondersteboven. Hij SNURKT ;(

VDB schreef:
Als je echt aan je nachtrust toe bent zou ik persoonlijk op de logeerkamer gaan slapen. Al is het maar voor een weekje. :-)

We slapen al 4 weken om beurten op de bank. Buiten dat ik het dan nog hoor, doet het onze relatie ook niet echt goed zal maar zeggen :o

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:24

Wietse_07 schreef:
Ik heb echt geen idee wat je hier aan kan doen, maar ik ken je gevoel heel goed ik word er ook heel gespannen van. En als ik er eenmaal wakker van ben dan ga je er alleen maar naar lopen luistren.
Wat ik vaak doe ik mn vriend wakker maken ( :o ) en vragen of hij op zijn zij wil gaan liggen.
Succes!

Oh, ben blij dat ik daarin niet de enige ben. Kan ik niet zeggen dat ik gewoon te gespannen ben. Al ben ik dat soms wel haha.

Ja die zij...Lees antwoord hiervoor. En dat ging dan zo;
'lief? wil je op je zij liggen?'
'ik ga er al uit'
'nee, OP JE ZIJ LIGGEN'
'wat?'
'DAT JE OP JE ZIJ MOET LIGGEN!'
En dat heel vaak in een nacht. Pff...

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:24

Probeer het vanavond eens met een borreltje? Dat je wat dieper slaapt? (en hem hopelijk niet meer hoort?)
Echt heel erg balen als je niet aan je nachtrust komt!
Ik kan bij wijze van spreken al "janken" als er muggen in mijn slaapkamer vliegen die ik niet kan vinden om ze dood te slaan. Je hele nachtrust naar de klöte...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:26

Wow wat irritant inderdaad.. maar ook nog dat hij er zelf last van heeft.. heeft het niks met de amandelen te maken?? (het is maar een gok!)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:28

VDB schreef:
Probeer het vanavond eens met een borreltje? Dat je wat dieper slaapt? (en hem hopelijk niet meer hoort?)
Echt heel erg balen als je niet aan je nachtrust komt!
Ik kan bij wijze van spreken al "janken" als er muggen in mijn slaapkamer vliegen die ik niet kan vinden om ze dood te slaan. Je hele nachtrust naar de klöte...

Ja denk dat ik dat maar eens moet doen, al werkt dat meestal maar een paar uur. Maargoed, heb ik in ieder geval een paar uur geslapen. Ik heb dat ook hoor, kan je zelfs vertellen dat ik er soms daadwerkelijk van aan het janken ben. Of als de buurhond onophoudelijk blijft blaffen terwijl ik zó graag wil slááápen. Pfff...

saskiakefie schreef:
Wow wat irritant inderdaad.. maar ook nog dat hij er zelf last van heeft.. heeft het niks met de amandelen te maken?? (het is maar een gok!)

Ok dit is erg. Maar ik weet niet of hij die überhaupt nog heeft :o Zal het hem zo vragen als ik hem uit zijn bed licht.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:30

Hier ligt er dus ook zo'n snurker in huis. De ene nacht is het erger dan de andere maar, inderdaad, als je er eenmaal wakker door wordt en ernaar gaat liggen luisteren, val je echt niet meer in slaap. :n Vaak helpt het wel om hem een flinke schop tegen zijn been te geven of een goede por in zijn zij maar, niet altijd.
Ik heb dus helaas geen goede oplossing voor je maar, ga zeker meelezen of er iemand met de gouden tip komt. :j
Ik hoop voor je dat de huisarts maandag met een goed idee komt. :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:31

Roosje1987 schreef:
Wietse_07 schreef:
Succes!

Oh, ben blij dat ik daarin niet de enige ben. Kan ik niet zeggen dat ik gewoon te gespannen ben. Al ben ik dat soms wel haha.

Ja die zij...Lees antwoord hiervoor. En dat ging dan zo;
'lief? wil je op je zij liggen?'
'ik ga er al uit'
'nee, OP JE ZIJ LIGGEN'
'wat?'
'DAT JE OP JE ZIJ MOET LIGGEN!'
En dat heel vaak in een nacht. Pff...

ZOO herkenbaar vooral dat gesprek.....ik wordt er echt ook heel moe van en zoveel al geprobeerd

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:33

MandyR schreef:
Hier ligt er dus ook zo'n snurker in huis. De ene nacht is het erger dan de andere maar, inderdaad, als je er eenmaal wakker door wordt en ernaar gaat liggen luisteren, val je echt niet meer in slaap. :n Vaak helpt het wel om hem een flinke schop tegen zijn been te geven of een goede por in zijn zij maar, niet altijd.
Ik heb dus helaas geen goede oplossing voor je maar, ga zeker meelezen of er iemand met de gouden tip komt. :j
Ik hoop voor je dat de huisarts maandag met een goed idee komt. :)

Ja ik hoop het ook! Een flinke schop vind ik ook weer zo sneu. Hij kan er immers ook niets aan doen. Al was ik vandaag wel écht boos erom. Gewoon uit frustratie...

Volgens mij zijn er nu meerdere met mij die met smart op de gouden tip wachten :D

MandyR

Re: AAAAH! Ik word er gek van! Ik wil SLAPEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:49

Tja, ik weet niet of het sneu is. Natuurlijk kan hij er niets aan doen maar, als ik er om 4 uur uit moet, is het toch wel prettig om een goede nachtrust te hebben. En als hij niet wakker wordt en omdraaid door een duw, moet er iets anders gebeuren.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:51

Bij ons is het andersom. Hij moet er om 5.30 uit en ik iets later. Dus wil ik hem altijd een beetje 'sparen'. Bovendien helpt het ook niet. Als het zou helpen zou ik hem gráág een grandioze schop verkopen :P

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:53

hihi, ik ben blij dat mijn vriend niet snurkt, maar wat denk je? ik heb een hond die je door het hele huis heen hoort snurken :s dus als daar ook nog tips voor zijn ;) ook haar maak ik trouwens wakker als het me te gek wordt. arme beest zit dan echt te kijken van: huh? waarom riep je me?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:58

Dat gevoel ken ik ook hoor ikenindi. :j Want, naast die luidruchtige vriend ben ik ook nog in het bezit van een luidruchtige hond én kat. Het lijkt er af en toe wel op of ze een wedstrijdje aan het doen zijn. :(

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:17

HERKENBAAR!
Ik duw hem op z'n zij, en dan is het wel wat minder.. Slaap soms met oordopjes als het niet te harden is.

Wat het beste werkt bij mij is zorgen dat ik eerder slaap dan hem. Dus als we naar bed gaan, gaat hij vaak nog even op z'n telefoon een spelletje spelen tot ik slaap (wat vaak maar 20 minuutjes duurt) en dan gaat hij slapen. Ik word er namelijk niet wakker van, maar kan er niet mee in slaap komen! :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:24

Oh vervelend! Plak iig een briefje op je kussen om je ervan te weerhouden die vandaag of morgen op zn gezicht te drukken :+ mn vader snurkt ook zo vreselijk, hoor m vaak in mijn kamer, en dan wonen we in een betonnen huis én dr zit een gang + trapgat tussen mijn kamer en die van mn ouders.. Arme mams.. De hond kan dr ook idd wat van hihi:p ook ik heb helaas geen tips voor je.. Succes!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:56

MandyR schreef:
Dat gevoel ken ik ook hoor ikenindi. :j Want, naast die luidruchtige vriend ben ik ook nog in het bezit van een luidruchtige hond én kat. Het lijkt er af en toe wel op of ze een wedstrijdje aan het doen zijn. :(

Oké,jij wint.zo slecht heb ik het gelukkig niet;-)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:26

Nadat ik zelf vannacht in de logeerkamer heb geslapen, ben ik eigenlijk wel benieuwd of de huisarts met een goede oplossing is gekomen?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:12

Nou van snurken krijg ik ook behoorlijke moordnijgingen van hoor. En dan por ik , dan zegt die gewoon ik snurk niet!! Ik lig al op mijn zij, ect ect. Meestal verdwijn ik naar de logeerkamer. En dan durft die nog weleesn s,morgens te zeggen, snurkte ik schat!!! Nee dweil, ik lig daar voor me lol.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:15

Mijn zus en haar vriend hebben dit probleem ook.
Mijn zwager heeft zijn neus ooit gebroken gehad en dat ding is zo scheef als wat vandaar dat hij ook zo snurkt.
En hun liggen dus ook om de beurt op de bank, dus ben benieuwd of hier de geniale tip uitkomt...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:16

Dit lijkt me echt een nachtmerrie!!

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:32

Hoi,
Informeer eens bij je tandarts of hij een MRA voor je vriend kan maken (=snukbeugel).
Vergoedingen ed hangt af van de ernst en je verzekeringspakket.

Ook heb je de ASA (google maar) die wel goed helpt, hiervoor zal hij waarschijlijk wel weer
zo'n slaaponderzoek moeten hebben ivm vergoeding.
Succes