Rookverbod 1 juli leidt tot vermindering uitgaansleven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rookverbod 1 juli leidt tot vermindering uitgaansleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:51

wat denken jullie daarvan?
Ik ben bang dat de kroegen leeg zullen lopen, falliet zullen gaan en dat er veel minder keuze komt daardoor in het uitgaan..
het vorige topic hierover is gesloten wegens het persoonlijk worden tegen mekaar, dus ookal heb je verschillende meningen, hou het gezellig Lachen

Britt

Re: Rookverbod 1 juli leidt tot vermindering uitgaansleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:53

Als er daardoor minder mensen naar de kroeg komen hoor je mij daar niet over klagen Tong uitsteken
Die drukte dat je bijna niet meer kan bewegen, als je probeert een stukje te lopen val je bijna flauw van alle duwende mensen enz Clown
Daarnaast heb ik een grote hekel aan roken dus ik vind het allemaal wel positief haha

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:55

Sluit me aan bij BrittKitt. Nou kan ik ook eindelijk eens naar de kroeg! Meer ruimte en lucht! Ben erg blij ermee.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:56

BrittKitt schreef:
Als er daardoor minder mensen naar de kroeg komen hoor je mij daar niet over klagen Tong uitsteken
Die drukte dat je bijna niet meer kan bewegen, als je probeert een stukje te lopen val je bijna flauw van alle duwende mensen enz Clown
Daarnaast heb ik een grote hekel aan roken dus ik vind het allemaal wel positief haha

Je haalt me de woorden uit de mond! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:56

Ja oke.. maar in het buitenland waar het ook is ingevoerd zijn er een hoop kroegen failliet gegaan... dus dan heb je automatisch minder keuze in waar je uit wil gaan,+ dat iedereen naar buiten wil om te roken, dus krijg je nog veel meer geduw en gedoe. En dan nog het idee dat er dan heel veel mensen buiten in groepjes gaan staan en ruzie krijgen (net als als de kroegen sluiten, als iedereen buiten komt krijgen ze altijd ruzie) Clown
ik snap het rookverbod opzich wel maar ik voorzie wel een hoop problemen..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:57

ik denk het idd een poosje minder druk wordt, maar daarna komt iedereen echt wel. In Ierland bevoorbeeld is dit al een paar jaar en daar heeft het ook niet tot grote problemen geleid en gaat iedereen gewoon naar de kroeg.

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:58

Ik zie het inderdaad zo gebeuren. Of het allemaal failliet gaat weet ik nog niet.. maar indd hoe vaak je ziet dat mensen even snel een peukje roken en daar moeten ze dan elke keer voor naar buiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:58

Ik denk dat het heel erg mee gaat vallen met dat weg blijven uit de kroeg.
Je gaat tenslotte niet naar de kroeg om te roken, maar om lol te hebben met je vrienden en nieuwe mensen te leren kennen.
Toen ik in Ierland woonde is het rookverbod daar ingevoerd.
Het enige dat ik merkte, was dat de mensen nu gezellig samen buiten gaan staan praten onder het genot van een sigaretje en daarna vrolijk weer naar binnen lopen. Je merkte wel dat steeds meer kroegen een buiten gedeelte maakten. Bijvoorbeeld met hitte palen ofzo.
Het was wel heel raar om een kroeg binnen te komen en boenwas te ruiken...

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:00

Werk zelf ook in de horeca(hotel) en een gast die iedere ochtend een sigaar komt roken, en dat zal ik toch niet missen.... VErder mag ik niks zeggen. ben zelf wel al 3 maanden gestopt met roken!!!

Maar of het daadwerkelijk het uitgaansleven zal beinvloeden? Dat zou ik niet weten!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:12

Er zullen klanten wegblijven maar ook mensen bijkomen die nu niet kunnen of willen komen vanwege alle rook.
Ik denk dat mensen eerst uit protest niet meer komen, maar wat hierboven ook al wordt gezegd: je komt niet in de kroeg/discotheek om te roken, maar om gezellig uit te gaan, dus ik denk dat dat wel weer bijtrekt!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:14

Ik vind het persoonlijk echt wel prettig dat er zometeen niet meer gerookt mag worden in het uitgaansleven. Heb ik ook nooit meer brandgaatjes in m'n shirtjes. Er is altijd wel weer zo'n lomperd die zijn sigaret tegen mij aan tikt. Sigaar
Of er kroegen en discotheken enzo failliet zullen gaan zou ik ook echt niet weten. Uitgaan doe je voor de gezelligheid dus lijkt me dat je dan toch wel blijft gaan ook als je je sigaretje dan buiten moet roken. Ik denk dat er een hoop mensen heel blij zijn met het rookverbod. Een vriendin van mij heeft erge astma en zij kon nooit mee maar zometeen dus wel. En dat vind ik dan wel erg gezellig!! Knipoog

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:45

Ik ben een roker maar ben het met het rookverbod eens al denk ik wel dat de horeca deze veranderingen gaan voelen.
Want het is niet alleen binnen, er gelden straks ook regels voor het roken op een terrasje en om heel eerlijk te zijn zal ik, als roker zijnde, dan niet zo lang blijven hangen op een terras.
Ik denk idd ook dat ik minder lang in een discotheek of kroeg zou blijven als er geen rookgelegenheid word aangeboden.
Maar nogmaals, ik vind het rookverbod goed.
Ik doe altijd mijn uiterste best om mensen niet lastig te vallen met mijn rook en ben bereid om niet te roken omdat een ander er last van zou kunnen hebben.
De verslaving maakt het dat ik op een gegeven moment toch voor mezelf kies en vertrek Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:50

Ik denk dat die kans er best bestaat, maar 1 ding weet ik zeker: dan kan ik weer eens uitgaan zonder pijnlijke ogen en longen! Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:10

Pff vooral die ogen ja, heb vaak genoeg gestaan dat ik ze niet meer open kon houden Nagelbijten / Gniffelen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:10

Ik denk wel dat er een hoop problemen zullen komen en dat je voor de kroeg een opeenhoping krijgt van rokers.
Maar zelf vind ik het niet zo erg, denk dat het een goede motivatie is om weer een stoppoging te wagen Clown
Alleen sta ik vaak ook bij de rokers voor de gezelligheid, op de een of andere manier is zo'n kliekje buiten altijd heeeel gezellig, ook al regent het nog zo hard Tong uitsteken samen onder een afdakkie staan heeft wel wat hehe

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:12

_Anca_ schreef:
Het was wel heel raar om een kroeg binnen te komen en boenwas te ruiken...

Haha! Ik ben idd heel benieuwd waar kroegen nu naar gaan ruiken! Haha!

fokfanaat

het lijkt me heerlijk om in een restaurant weer je heerlijk (dure) eten te proeven ipv de sigaar van je buurman.

Emori

Ik hoop dat het meevalt
ik vind het erg fijn dat het rookverbod in gaat.
heb heel erge astma, en ga nooit naar de kroeg, want daar ben ikletterlijk een week ziek van.

Dobel

ik vind het wel handig dan word ik niet zo veel meer gebrandmerkt hoop ik Lachen & als je wil roken ga je toch even naar buiten?

Wat is de straf trouwns als je toch in een cafe rookt ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:13

Een vriend van mij woont in Londen waar het rookverbod al geldt. Hij vertelde dat iedereen een drankje aan de bar haalt en dan vervolgens buiten onder het afdak gaat staan roken.

Ik ga heus nog wel op stap ondanks het rookverbod maar ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:13

ik denk dat er buiten wel faciliteiten gemaakt worden, zodat iedereen prettig droog en warm kan roken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:21

Bij de meeste kroegen mag je in Nederland niet met je glas naar buiten, wel?
Bij eetgelegenheden wel, maar veel kroegen hebben toch alleen binnen? Echt van die avondkroegen dus

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:41

Ideaal hoef ik niet 12 keer m'n haren te wassen voor die rooklucht er een keer uit is *LOL*

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:44

Misschien leidt het juist wel tot een vermeerdering van het uitgaansleven!

Er zullen best heel veel mensen zijn die absoluut niet tegen rook kunnen en daarom niet uitgaan.
Of mensen die het gewoon onwijs smerig vinden en daarom thuisblijven.

Ik vind het ook echt onwijs VIES! Alles stinkt naar de rook, je staat gewoon afval in te ademen op zo'n avond. En als je thuis komt kan ook nog eens alles in de was, en moet je miniaal 2x je haar wassen voor die smerige lucht eruit is.
Ik kan het rookverbod echt alleen maar aanmoedigen!!!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:57

Ja en als je dr rookt niet meer ruikt, wat denk je dat je dan gaat ruiken?

Juist ja, een vieze zweetlucht Misselijk