Ruim 3 jaar geleden heb ik besloten om mijn ogen te laten laseren.. Na 2x voor controles bleek dat ik geschikt was voor laseren.
Uiteraard was ik helemaal blij! Eindelijk van die lenzen en bril af!

Eerste keer gelaserd.. Mijn zicht was alles behalve scherp toen ik de behandelkamer uit kwam.. Maar omdat ik de behandeling had gehad waarbij het tot een week kon duren voor je scherp kon zien, dacht ik dat het wel goed kwam
Dus blij naar huis... Week op de bank gelegen zo ongeveer.. Maar het werd niet beter....Paar keer terug geweest voor controles, bleef slecht... Was waarschijnlijk 'wat misgegaan'
Dus.. Laseren poging 2:
Ruim anderhalf jaar later ben ik pas voor de 2e keer gelaserd.. Wat was ik blij..! Aangezien ik door de eerste keer laseren zo slecht zag, en ik geen bril of iets mocht, was ik het wel zat! Ik zag zelfs zo slecht dat ik niet eens meer mocht autorijden! En mn ogen moesten zo hun best doen om 'scherp' te kunnen zien, dat ik er een lonk/loens (hoe je dat ook noemt) oog van heb gekregen!
Dus uiteraard.. Weer 'blij' de behandelkamer in! 2e keer laseren viel me ontzettend tegen toen ik daar lag.. Maar goed.. Het was voor een goed doel! Toen ik klaar was.. Was ik alweer gelijk bang.. Zag WEER niet goed! Maar omdat ik weer die ene behandeling had gehad, kon het nog goed bijtrekken alemaal
Dus afwachten maar weer!Maar heel veel maanden later, en heeeeeel veel controles later (Lees van Rijssen.. omgeving Almelo naar Amsterdam helemaal elke keer!) werd het nog steeds niks beter..
Toen ik het redelijk zat begon te worden omdat ik het gevoel had dat ze het verpest hadden bij mij, kreeg ik 'tijdelijk' 1 harde lens.. Voor mn rechteroog.. Omdat ik met deze maar 40 procent zag.
Ze hadden de hoop dat mn oog dan rust kreeg, en dus niet elke keer samenkneep om scherp te zien, dat het dan nog zou bijtrekken.. Maar dit was uiteraard niet het geval!
Gister wéér controle... Nou mensen.. Ik viel bijna achterover.. Ik werd door een heel vriendelijke arts geholpen (ook in het verleden paar keer gehad) En ze raadde me aan om niet nog een keer te laseren (ook al zouden sommige artsen dat wel aanraden) omdat ik nog zo jong was (25) en ik mn hele leven nog met mn ogen moest. En de kans groot was dat het weer mis ging! En mn ogen waren nu goed hersteld van 2x laseren, geen schade op zich... Dus raadde ze het me af..
Toen zei ze: als je bij mij de intake had gehad, had ik je zowiezo afgeraden om niet te laseren.. Jouwn ogen zijn daar niet geschikt voor..
Nou ik was helemaal verbaasd!! Dus mn moeder die was mee, die herhaalde de zin, en idd.. Ze had me afgewezen.. Mijn ogen waren niet goed voor laseren!Dit is mij NOOIT verteld! Als iemand mij dat gezegd had.. Was ik er nooit van mn leven aan begonnen!!
Jullie kunnen je vast voorstellen dat ik er toen helemaal klaar mee was! En ik echt boos was! (Niet op die arts! Daar heb ik veel respect voor! Tenminste 1 iemand eerlijk daar!) Na lang praten hebben we besloten dat we er helemaal mee stoppen..
Met als gevolg, dat mn ogen nu SLECHTER zijn dan voor dat ik ging laseren.. Ik loens/lonk ogen heb nu, omdat mn ogen TE vermoeid zijn! En ik alsnog aan een bril en/of lenzen moet! Plus ik ben 2000 euro lichter! En 3 jaar verder, en heeeeeeeel veel ritjes Rijssen - Amsterdam verder!
Uiteraard gaan wij een klacht indienen tegen dit bedrijf! En wij eisen ons geld minimaal terug of mn leven lang lenzen en/of bril gratis!
Dus mensen echt.. Kijk goed uit met het laseren! Voor je het weet ben je net zo ver van huis als ik nu!