Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
LittleAnn schreef:Ik ben wel geinteresseerd inmeer informatie eigenlijk. Het zit bij ons in de familie, vader en zusjes hebben er allemaal op hun eigen manier last van en ik meen soms zelf ook wel wat dingen in mijn karakter te zien waar ik van denk: hmmmm... Toch werk ik als juriste, heb mij eigen dansschool en heb een goed sociaal leven....
klijnliesje schreef:Te grof dat is een gedicht uit een boek voor autisme, al jaren oud.
Hoezo grof?
Marjoow schreef:jaa eigenlijk kun je alleen maar trots zijn op wat er allemaal bereikt word.
Maar als het écht erfelijk was, dan zou jij het ook hebben, of niet Cayenne?
Marjoow schreef:klijnliesje schreef:Te grof dat is een gedicht uit een boek voor autisme, al jaren oud.
Hoezo grof?
Ik denk zo van: autistische kinderen zijn vervelend, want God heeft er veel werk aan. De moeders hebben hun handen vol.
oomens schreef:marjoow schreef:
Ik denk zo van: autistische kinderen zijn vervelend, want God heeft er veel werk aan. De moeders hebben hun handen vol.
Dat ze vervelend zijn is jouw eigen conclusie.
Dat moeders (en de rest van de omgeving) er meer tijd, aandacht, moeite en begrip voor moeten hebben komt volgens mij wel dicht in de buurt van de werkelijkheid.
Over erfelijkheid: Nee, dat hoeft niet per se. Je erft namelijk niet al het erfelijk materiaal van allebei je ouders, maar van ieder de helft. Wélke helft je precies krijgt van je ouders, verschilt.
Daardoor zijn kinderen van dezelfde ouders ook niet allemaal genetisch identiek.