Ik voel mij ellendig en rot na kaakoperatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Ik voel mij ellendig en rot na kaakoperatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 11:39

Hallo,

Ik wil dit even van mij afschrijven.
6 augustus heb ik een kaakoperatie gehad, mijn onderkaak was te kort en zou naar voren gebracht worden.
Ik had namelijk 9 mm overbeet ( erg veel dus ), had ook iedere dag voortaan pijn aan mijn kaken ( vooral in de ochtend en avond).

De operatie + de beugel kregen we allemaal vergoed omdat het niet was voor mijn uiterlijk.

Nou is het zo dat ik erg bang was, dat ik mezelf niet meer zou zijn.
De kaakchirurg vertelde mij dat ik niet bang hoefde tezijn, want ik zou dezelfde Angie blijven.
HEEL misschien zouden ze mijn kin een KLEIN stukje naar voren moeten brengen, omdat het anders niet zou kloppen.
Ik heb ze verteld dat ze dat alleen mochten doen als dat ECHT nodig was ( mijn kin viel namelijk een stukje naar binnen).

Na de operatie bleek dat ze ook aan mijn kin hadden geopereerd.
Ik vond het een afschuwelijke kin, heel groot en puntig, maar hun woorden waren " je bent pas geopereerd, dat slinkt nog! " .

Niet dus, het is nu 26 januari, en hij is nog altijd even groot.
Ik ben er onzeker door geworden, voel me rot, ik ben gewoon de Angie niet meer, ik huil er zelfs om.
Als ik met iemand praat, denk ik alleen maar " oh jee, hij ziet mijn grote kin" .
Het klopt gewoon niet meer....

Volgende maand moet ik terug, en ik wil perse dat ze iets aan mijn kin doen.
Ik schaam mezelf heel erg, ik deed het voor de pijn ( die gelukkig weg is) en niet om een ander uiterlijk te krijgen.

Iedereen ziet het, zelfs mijn familie, moeder en vriend.

Nu heb ik ook nog steeds geen gevoel aan de linkerkant, mijn tandvlees voelt helemaal dood aan.

Ik vraag me af wat mijn rechten zijn, kan ik eisen dat ze mijn kin in orde maken? ( want geloof me, ook je kin bepaald uiteindelijk je gezicht)

Bedankt voor het lezen ! ( en dit is geen topic om aandacht te vragen, hoef ook geen reacties van "niemand is perfect" enz, waarschijnlijk goed bedoelt, maar ik kan hier niet mee leven Verdrietig )
Veel liefs

Splash_

Re: Ik voel mij ellendig en rot na kaakoperatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:41

Ik zou zeker teruggaan en vragen of er iets gedaan aan kan worden. Je hebt namelijk duidelijk aangegeven dat je je aangezicht niet veranderd zou willen hebben. Ga eens terug en laat hun maar een afspraak maken bij een plastisch chirurg, want dat jij er ongelukkig van word, is echt niet de bedoeling!

Ach gut

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 11:55

Dat heb ik hun idd heel duidelijk verteld, maar ik hoefde niet bang tezijn.
Het is gewoon zo, ik denk er de hele dag aan, bij alles wat ik doe.
Durf nu al helemaal niet meer op de foto.

Ik heb hieronder een foto, eigenlijk niet zo'n goede, want veel zie je niet.

Links: Voor de operatie
Rechts: Na de operatie, je ziet niet echt veel van een grote kin omdat dit een lastige foto is.
Maar je ziet sowieso veel verschil in links en rechts.

Afbeelding

Ik wil er ook heel zeker iets aan laten doen.
Ik ben echt tevreden over mijn kaken zelf, het is heelijk om geen pijn meer te hebben.
Alleen mijn kin dus en dat ik geen gevoel meer heb....

Ik denk dat het dit keer niet vergoed zal worden, maar dan betaal ik het wel zelf als dat nodig mocht zijn.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:59

Ik moet zeggen, ik vind je echt geen rare kin hebben. Het is heel natuurlijk gedaan. Maar dat is je eigen mening, het is wel een verschil dat zowiezo. Ik vind het absoluut niet storend, en als ik jou zou tegenkomen zou ik echt niet naar je kin kijken!!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:03

Splash_ schreef:
Ik moet zeggen, ik vind je echt geen rare kin hebben. Het is heel natuurlijk gedaan. Maar dat is je eigen mening, het is wel een verschil dat zowiezo. Ik vind het absoluut niet storend, en als ik jou zou tegenkomen zou ik echt niet naar je kin kijken!!!!

Ga hier in mee vind het juist mooi geworden, je hebt nu een mooiere gezichtslijn gekregen. Mischien is het omdat het je gezicht veranderd dat je er niet aan kan wennen. En natuurlijk als je iets slecht vind, ga je het altijd slechter blijven vinden. Maar als je er iets aan wilt doen moet je dat zeker Lachen
Weet niet of je dat kan eisen, als het er niet echt mislukt uit ziet. Maar ben ook geen expert. Ik zou naar je verzekeringsmaatschapij gaan om over je rechten te informeren.
Hopelijk krijg je weer gevoel, want dat lijkt echt eng Ach gut

Veel geluk Ach gut

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:13

Ik vind het ook mooier zo, je hebt zo een mooi profiel.Veel patienten hebben na een operatie hetzelfde gevoel als jij, je hebt nooit een kin gehad en nu opeens wel. Mensen die jou goed kennen moeten daar ook aan wennen, maar ik weer zeker dat "vreemde" mensen jouw kin echt niet groot vinden.
Hoe lang geleden ben je geopereerd?
Dat je aan een kant geen gevoel hebt dat gebeurd ook heel veel, dat komt echt weer terug, het kan wel een jaar duren voordat dat weer gewoon voelt. (ik werk al 18 jaar in de orthodontie en heb al veel operatie patienten gehad)

Geef jezelf even de tijd, je kan er altijd nog wat aan laten doen

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:17

Tja, als je de foto's zo ziet dan lijkt het mee te vallen. Wat men denk ik al snel vergeet is dat jij al 19 jaar aan je eigen uiterlijk gewend bent. En dat je daar helemaal geen verandering in wilde. Dan is de impact van zo'n ongewenste ingreep gewoon enorm lijkt mij.
Stel dat ik nou wakker zou worden met een andere neus. Iedereen kan dan wel zeggen dat het geen lelijke neus is, maar het is niet mijn neus. En daarom is het ook niet jouw kin en ik kan me goed voorstellen dat elke keer als je in de spiegel kijkt alleen maar die kin ziet... En dat je gewoon je eigen kin weer terug wilt.

Ik denk dat je het zeker aan moet kaarten. Ik weet niet of je het vergoed krijgt, maar je kunt het altijd vragen...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 12:30

Bedankt voor de reacties.
Ik hoor van veel mensen dat hun het mooi vinden enz, maar ik kan er maar niet aan wennen.
Iedere dag sta ik met hetzelfde gevoel voor de spiegel, alleen word mijn gevoel iedere dag erger.

Af en toe heb ik zelfs spijt dat ik de operatie heb laten doen, want dit is niet wat ik wilde.
Ik wilde gewoon hetzelfde blijven, wilde alleen dat ik die afwijking niet meer zou hebben aan mijn kaken.

Op die foto zie je het idd niet echt goed, maar zo in het echt kan je het beter zien.

Kijk, het is niet zo dat ik een " gezichtsverbouwing "heb laten doen, waarbij ik een kin correctie wilde enz enz ( want dan was ik daar op voorbereid en kon er goed overna gaan denken)
Die kans heb ik niet gehad, ik werd wakker met een kin waar wat aan gedaan is...

Als mijn kin gewoon een stukje kleiner is, dan nu, dan weet ik zeker dat ik hartstikke tevreden ben.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 12:32

Jolynn : 6 augustug ben ik geopereerd, dat is nu 5 maanden geleden.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:37

ik vind zelfs je kin mooier .. Lachen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:52

ook ik vind je kin heel mooi het heeft nu echt een lijn (uhm kom niet op het woord Boos! ) Maar goed als je er zelf heel erg last van hebt of heel ontevreden bent moet je er natuurlijk eens goed over praten en bespreken wat ze eraan zouden kunnen doen, straks wordt het minder als ze er weer mee bezig gaan en vind je het weer niet mooi en dan?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:20

Ik snap het ook wel hoor, je had een rond gezicht en nu is je gezicht wat langer.
Het is wel raar als ze het hebben gedaan zonder dat je het wist,is het een kin implantaat of hebben ze je kin zelf naar voren gezet?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:59

shesannie: Dat is ook iets wat ook in mijn hoofd spookt, straks is het weer niet goed, wat dan ?
Maarja, nu voel ik me ook niet goed.

Jolynn: Dat is precies wat ik bedoel.
Ik had een rond gezicht, en nu is mijn gezicht ineens veel langer.
Ze hebben mijn kin zelf naar voren gezet ( dus gebroken en wat naar voren gebracht )

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 17:01

Hieronder een foto ( let op: dit is niet mijn foto, maar ze hebben wel hetzelfde gedaan bij mijn kin)

Afbeelding

En dit is eigenlijk wat ik bedoel:
Afbeelding
Links is zoals het nu is ( krijg het er echt niet beter op)
Je ziet echt een punt en hoe duidelijk ik een kin heb.

Rechts is wat het eigenlijk zou moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door sunshine op 26-01-08 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:05

Ik vind ook niks 'raars' te zien aan je foto zoals je nu bent hoor. Lachen
Ik denk dat het vooral voor jou erg wennen is en dat ze dit hebben gedaan, zodat het een 'mooi' totaal werd.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:08

ik snap heel goed wat je bedoelt! ik heb ook een aantal operaties ondergaan aan mijn kaak en tanden. het is heel erg wennen als je er ineens anders uit ziet! je voelt je onzeker en heb het idee dat IEDEREEN ziet dat het anders is.

Ik kan je zeggen dat mensen in mijn omgeving er positief overpraat! vinden het mooi enz terwijl ik zelf nog moet wennen aan de nieuwe "Ik".

doe wat je gevoel aangeeft bespreek het bij je controle en vraag wat de mogelijkheden zijn! Ik wil je wel zeggen dat zoals het er op de foto's uitziet ik het erg mooi bij je vindt staan maar goed je eigen gevoel staat voorop wat andere denken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:12

hey meis, je ziet dr kei mooi uit
helemaal niet gek of vreemd, of dat opvalt dat er "iets" anders is
denk dat je zelf gewoon erg moet wennen, omdat je al zolang zulke gelaats trekken hebt
wil je jezelf weer operatie aandoen? zal zeker minder ingrijpend zijn dan de eerste maar toch
ik vind je mooi zo, veel meer vorm in je gezicht!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 17:14

Weet je wat het is ? Mensen vinden het ook mooi, zeggen ze tegen mij.
Maar gisteren sprak ik mijn moeder hierover, en ze zei dat familie had gezegd " alleen, haar kin hebben ze wel heel erg naar voren gezet toch ? "

Zoiets maakt mij nog onzekerder.
Mijn moeder ziet aan mij dat ik niet gelukkig ben nu, terwijl ik dat eerder wel was.

Heb jij veel operaties gehad?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:16

als ik jou was zou ik het eventjes aankijken, een jaar ofzo, om te kijken of het écht niet went en je er ongelukkig mee blijft.
een operatie is niet niks en je weet ook niet hoe het er daarna uitziet, of je dan wel tevreden bent, en je kunt ook niet aan de gang blijven.
en ik vind heel eerlijk net als de anderen dat je nu een heel mooie kin hebt, mooier dan je had, ik snap dat jij er blij mee moet zijn en niet iemand anders, maar geef het nog even, om te wennen, want ik zie gewoon een heel mooi meisje nu!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:20

Mijn onderkaak is ook naar voren gezet, met beugels (het zou niet zo erg worden, zeiden ze), maar ik zie het echt wel. Een tijdje lang sloten mijn tanden niet goed meer en vond ik dat mijn onderlip verder naar voren stak dan mijn bovenlip, terwijl dat vroeger, toen ik nog een overbeet had, niet zo was.
Mijn ouders viel het op, en ook andere mensen viel het op, maar iedereen vond het wel mooier. Ik moest er zelf vreselijk aan wennen. Ik was toen 14 jaar ongeveer. Nu ben ik 20 en ik ben er inmiddels aan gewend en ik moet zeggen dat ik het zelf ook mooi vind, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe ik er nu uit had gezien met mijn oude profiel.

verder ga ik mee met wat hierboven is gezegd door luxx.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:36

Splash_ schreef:

Inderdaad, vind hem echt niet lelijk!!
Maar als je er niet fijn bij voelt, teruggaan.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:54

ik zit ook al een tijd te denken om deze operatie te laten doen. Omdat mijn kaak vaak vast blijft hangen, en heel erg knakt en dit doet ook zeer. Maar dat zo'n verhaal... Moet ik weer denken. Hoe staan jou tanden en kiezen nu op elkaar als ik mag vragen??
Sluit het mooi aan?

gr madieke

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 23:03

Ik denk dat je na 19 jaar zo gewend bent aan je gezicht, dat deze verandering voor jou en blijkbaar ook voor anderen even wennen is! Maar ik moet eerlijk zeggen dat je een prachtige meid bent en dat ik, als ik deze foto voor het eerst zou zien en geen voorkennis zou hebben over jouw situatie, geen seconde naar je kin zou kijkenen zou denken 'wat ziet dat er gek uit.'

Persoonlijk zou ik niet voor een operatie kiezen, ik denk dat je je oude gezicht niet meer terug krijgt en dat je hier gewoon aan moet wennen. Misschien helpt het om met iemand te praten over de gevolgen van jouw operatie voor je eigenwaarde en zelfverzekerheid Ja

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 23:10

Ik vind persoonlijk je gezicht nu veel meer in verhouding.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 23:24

sunshine schreef:
Weet je wat het is ? Mensen vinden het ook mooi, zeggen ze tegen mij.
Maar gisteren sprak ik mijn moeder hierover, en ze zei dat familie had gezegd " alleen, haar kin hebben ze wel heel erg naar voren gezet toch ? "

Zoiets maakt mij nog onzekerder.
Mijn moeder ziet aan mij dat ik niet gelukkig ben nu, terwijl ik dat eerder wel was.

Heb jij veel operaties gehad?

in totaal vanaf mijn 14de waarop ik het ongeluk heb kregen ben ik 5 keer geopereerd en geholpen aan mijn kaak en tanden. ik begrijp heel goed hoe je je voelt niemand kan dat gevoel veranderen alleen jij!

praat er over met je ouders over wat je wil en hoe je dat wil realiseren! ga hierna met de chirurg om de tafel zitten om uit te leggen wat je probleem en en hoe hun denken het op te kunnen lossen!

Je ziet ind wel verschil op de foto's maar zoals ik al eerder zei ik vindt het prachtig bij je staan!!mocht je het erover willen hebben pbbox staat open hoor!