ARGH! Jeuk!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

ARGH! Jeuk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:58

Wie o wie heeft een tip voor mij? Ik word namelijk lichtelijk gestoord van de jeuk.
Ik dacht zelf dat het door het weer kwam, dus ik douche al niet te warm, gebruik een vochtinbrengende douche-olie en smeer me na afloop in met bodylotion. Dat sowieso nu 2 keer per dag. Alle producten heb ik vaker gebruikt, dus allergische reactie op een van deze producten is het niet. Maar de jeuk gaat niet weg. Vooral mijn benen zijn een ramp, maar ook mijn voorhoofd jeukt behoorlijk.....

Wie o wie weet iets wat ik nog kan proberen??

Lieffiefi

Re: ARGH! Jeuk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:00

JA nog 1!

Ik ook.

Ik heb het jaren geweten aan ''kachelbenen''.

Tot ik 3 weken terugnaar deHA moest voor een moedervlek die jeukte. Hij schoot in de lach en zei letterlijk:'' Het is niet die moedervlek, heel jouw been moet jeuken!''
Ik blijk een extreem droge huid te hebben... Vooral mijn schenen...

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:03

klinkt misschien vies, maar als je erg last hebt van een droge huid kun je beter 1x per 2/3 dagen douchen.
bodylotion e.d. smeren is wél goed, maar van douchen droogt je huid juist uit. niet te vaak douchen dus!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:07

duChambre schreef:
klinkt misschien vies, maar als je erg last hebt van een droge huid kun je beter 1x per 2/3 dagen douchen.
bodylotion e.d. smeren is wél goed, maar van douchen droogt je huid juist uit. niet te vaak douchen dus!

Mijn HA raadde me dat juist af. Bodylotion.. Ik heb nu echt een supercreme.

Het klinkt wel onhygienisch. Maar het is voor mij vooral erg onpraktisch. Ik ben elke dag bij mn paard. Dan stink ik.. Volgens andere.,. Ik ruik het niet hahah.
Qua werk kan dat gewoon echt niet...

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:09

als je bodylotion wil smeren kun je het beste een hydraterende/vochtinbrengende zónder alcohol of geurtjes doen. de meeste bodylotions zijn idd vooral voor het lekkere geurtje, maar sommigen helpen echt wel ;)

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:10

Je kan wel elke dag "afspoelen" dus douche zonder zeep te gebruiken, en niet te warm, en idd niet te veel bodylotion enzo gebruiken.

Ik heb tabletten gekregen tegen de jeuk, en die werken super :D

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:11

Hmm die heb ik nog niet gevonden...

De creme die ik van mn HA heb gehad is echt heel goed. Je merkt het na 1 x al... :) Daar hou ik het bij. Is ook desinfecterend.. Is momenteel erg goed voor mn scheentje.. De wonden liegen niet om de hoeveelheid jeuk die ik heb.... En ik ben de trotse eigenaar van mooie lange en vooral scherpe nageltjes haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:12

Van die douchegel zoals bijv neutral proberen?

Anders zou ik eens bij de HA informeren.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:16

Ik heb mentholzalf/lotion van de apotheek tegen de jeuk..

Werkt heel goed :j heerlijk verkoelend!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:20

Ik heb mentol poeder ;).

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:30

Zijn je benen toevallig ook helemaal rood? Ik heb hier in de winter ook regelmatig last van, vooral op mijn dijen. Komt door de kou, strakke broek aan met paardrijden, de kou op je benen en daarna lekker onder de warme douche, dat vind je huid niet prettig! Probeer ervoor te zorgen dat je benen niet te koud worden, dus misschien thermo ondergoed (zo'n lange onderbroek, super sexy ;)) of een dikke panty onder je rijbroek. En niet meteen als je thuiskomt onder de douche springen. Laat je lijf eerst weer een beetje op kamertemperatuur komen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 21:54

Benen zijn niet rood, huid ziet er ook niet erg droog uit. Eigenlijk lijkt alles normaal te zijn, behalve dat ik gek word van de jeuk.....

Bodylotion is van Zwitsal, zeep gebruik ik al bewust niet, alleen dus dat olie-douche-spul. Is van Nivea. Daar ben ik juist mee begonnen omdát ik zo'n jeuk had, dus het veroorzaakt het in elk geval niet.

Niet douchen gaat hem niet worden, daarvoor kom ik te veel bij de paarden en zweet ik geregeld ook te veel. Maar, zoals gezegd, niet te warm, niet te lang en zonder zeep.

Mijn HA is helaas sinds vandaag met vakantie, en de vervanger is geen succes. Daar hoef ik echt niet heen te gaan met deze klachten, want ze laten me niet eens langskomen.... Maar ik zal morgen eens op zoek naar mentholzalf!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 18:55

Nou, metholzalf voor mijn benen, nivea sos creme voor mijn handen, en als probeersel (gratis testflesje) Gentle van Bloem voor mijn gezicht. En jawel, op dit moment nog geen jeuk!! De avond is nog jong, maar dit is wel fijn!

Ik moet alleen snel smeren, want van de geur van die menthol krijg ik het wel benauwd. Blijkbaar ben ik fysiek nog steeds jonger dan 2 jaar :+ (volgens de bijsluiter kunnen kinderen jonger dan 2 jaar last van ademhalingsproblemen krijgen.......)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:01

joopiexx schreef:
Van die douchegel zoals bijv neutral proberen?

Anders zou ik eens bij de HA informeren.

dat wasmiddel krijg ik echt mega jeuk van :+ evenals sebamed (zeepvrije waslotion). balneum hermal gaat wel erg goed, is extra olie aan toegevoegd en er is ook een versie die jeuk helpt verminderen. aangezien ik op sommige wasmiddelen reageer; niet hard droogwrijven maar deppen, en ga langs de huisarts voor antijeuk spul. ik heb vroeger iets meegekregen wat fantastisch hielp (had helaas wel de kleur van een worteltje na afloop, maar alleen op je benen is dat niet zo'n drama :Y) )
mocht het echt het wasmiddel zijn waar je last van hebt, switch dan, want ik krijg niet alleen last na het afdrogen omdat het water het wasmiddel actiever maakt, maar ook van mijn dekbed en broeken dan en zo langzamerhand mijn hele lijf :+

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:03

jah nog eentje !!!!!
ben er gelukkig wel bijna vanaf heb er 3 weken last van gehad
krapte mezelf open!
voral op mijn rug(bhband hoogte)
benen buik ez
vreselijk!
zit er iets in de lucht of zo?
ik heb alles nagekeken maar heb het zelvde wasmiddel verzachter zelvde shampoo ed

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:06

Ik gebruik Cetomacrogol Vaseline voor mijn dochter omdat ze een erg droge (eczeem) huid heeft.
Misschien helpt dat?
Verder zoals andere tips: gebruik geen lotion met allerlei toevoegingen. Niet te vaak douchen etc.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:13

Ik had hier vorig jaar ook erg last van. De bodylotions van Vaseline helpen bij mij erg goed!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:34

Ik heb dit de laatste tijd ook, mijn huisarst heeft er even naar gekeken. T komt bij mij iniedergeval van binnenuit, en duurt ongeveer 2 maanden. Om te voorkomen dat ik door de jeuk littekens krijg (ik krab me open in mn slaap) heb ik een speciale lotion gekregen. Daarnaast gebruik ik anti histamines om de jeuk te onderdrukken.

Mocht je niet naar je HA willen, kun je bijvoorbeeld een middel tegen hooikoorst gebruiken, wil vaak helpen!

Succes!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:47

Ik heb het ook wel eens, tot op het punt dat heel mijn benen rood worden en opzwellen.. Echt heel erg vervelend. En ik douche dan ook wel op 45 graden en soms zelfs nog warmer, dat moet ik ook afleren. :+
Ik zie al wat goede tips voorbij komen, maar wat ik altijd doe is Dove creme opsmeren, dat werkt bij mij uitstekend.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:11

hier nog iemand die het heeft

ik gebruik na het douchen een hele vettige body boter tegen extreem droge huid.
helpt prima

ook ik heb het vooral op mijn onderbenen

is gewoon van de winter en de koude

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:15

mindervaak douchen?
het is heel slecht om te vaak te douchen, om de dag is het best..
Verder is menthol poeder/zalf verkoelend en tegen de jeuk heel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:22

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:54

Ik heb er ook heel erg last van. Ik smeer ze wel vaak in met van de dikke nivea creme in dat blauwe blikje. (Dit is echt een aanrader want dit is de enige creme die ik ken die niet gaat prikken op de stukken die je net hebt opengekrabt (A) hihi) Maar ik ben er nogsteeds niet uit wat de reden is. Ik heb er nooit last van gehad en nu heb ik de laatste twee maanden enorme jeuk! Eigenlijk alleen savonds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:05

Ik herken dit wel, altijd in de winter loop ol hiermee. Met name mn benen, armen en buik jeukt als een gek het liefst zet ik dr een touwborstel op om van de jeuk af te komen, dus ik lees even mee.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:26

Ik heb het heel erg op mijn voeten gehad. Helemaal rood en prikken en jeuken. Ik was hier niet op voorbereid en ook niks in huis. Ik heb toen de zalf van de hond gepakt. Hydrocortiderm (die bij mok ook word gebruikt). En dat verzachte wel heel goed.