Bokkers die leven op grote voet.. maat 43+

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Bokkers die leven op grote voet.. maat 43+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:00

Nog meer mensen met enorme voeten?

Ik ben een meisje met de lengte van + 1.80 meter en heb schoenmaat 43. :( Schoenen kopen is een hel. Alles loopt maar tot 41 en soms 42. Ja, dan ga je toch naar Schuurman waar ze ook grote maten hebben? Nee, want dat kan ik me niet veroorloven. Budget rijkt tot 40 euro.

Wat doen jullie bokkers, met grote voeten? De gok nemen en twee maanden op maat 42 lopen totdat de blaren erop staan of gewoon veel geld uitgeven voor de dure grote schoenen?

Helderder

Re: Bokkers die leven op grote voet.. maat 43+

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:01

Ga naar van Haren. :j Tegenwoordig hebben die steeds meer en meer in maat 43/44. En voor 25 euro heb je daar al een leuke schoen (en niet zo'n ouderwets model als van Schuurman :o ).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 11:03

Paula schreef:
Ga naar van Haren. :j Tegenwoordig hebben die steeds meer en meer in maat 43/44. En voor 25 euro heb je daar al een leuke schoen (en niet zo'n ouderwets model als van Schuurman :o ).

Van haren? Hier in Doetinchem loopt het maar tot 41!!! Misschien 2 paar schoenen wat tot 42 loopt. Daar heb ik nooit wat kunnen vinden.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:05

Dan zijn ze denk ik al uitverkocht want sinds augustus loopt in elk filiaal de maat tot maat 44 bij bepaalde schoenen. Ik was vorige week in Ede en daar hadden ze heel veel keus bij van Haren. Arnhem ook altijd wel. :j
Kijk maar op de site; www.vanharen.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:04

Het nadeel bij van haren vind ik altijd dat de schoenen niet op maat staan, maar op soort.. Heb zelf maat 42 en heb dus echt geen zin om alle schoenen langs te kijken om dan weer eens tot de conclusie te komen dat 42 er niet is..
Ik kan met maat 42 tegenwoordig bij Scapino, schoenenreus en Bristol redelijk slagen. Ik ga vaak kijken en soms staat er iets bij.. Bij Scapino tegenwoordig al 3 hele rekken vol! :D

Maar 43/44 wordt een stuk lastiger denk ik.. Kom ze niet vaak tegen iig..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 13:51

Relaxed schreef:
Het nadeel bij van haren vind ik altijd dat de schoenen niet op maat staan, maar op soort.. Heb zelf maat 42 en heb dus echt geen zin om alle schoenen langs te kijken om dan weer eens tot de conclusie te komen dat 42 er niet is..
Ik kan met maat 42 tegenwoordig bij Scapino, schoenenreus en Bristol redelijk slagen. Ik ga vaak kijken en soms staat er iets bij.. Bij Scapino tegenwoordig al 3 hele rekken vol! :D

Maar 43/44 wordt een stuk lastiger denk ik.. Kom ze niet vaak tegen iig..

Ja bij van Haren moet je echt zoeken. Ik slaag ook bij scapino. Alleen dan loop ik eerst 2 maanden met blaren op mijn voeten voordat de schoenen echt goed zitten. Nadeel is wel dat dan de schoenen alweer versleten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:54

Klopt, kwaliteit is er niet super ;) Maar heb ook nooit veel geld over voor schoenen en ben daar meestal voor 25 euro klaar :P

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:14

Bij de van Haren in Ede hebben ze stickers op de dozen maat 43/44. Dat scheelt al een heleboel zoekwerk. :j

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:00

Lastig he, zeker als je een beperkt budget hebt. Ik ga naar Duitsland (aschendorf) daar zit een enorme schoenwinkel met heel veel keus in grote maten. De prijzen varieren erg, maar beneden de 40 euro is niet veel.
Scapino heeft soms 43 en ik zag laatst bij Bristol ook een paar laarzen maat 43! (waren dan nog wel 89 euro)
Ik heb meestal 44 soms 43. Ik koop wel altijd passende schoenen want vertik het om met zere voeten rond te lopen. Sinds ik die winkel in Duitsland heb ontdekt heb ik ook nog leuke schoenen en laarzen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:04

Ik heb maat 43, soms 44. In Alkmaar zit een winkel voor grote maten, kost wat maar dan heb je ook wat!
En waarschijnlijk zou ik er ook wel veel aan uitgeven als ik een kleinere maat heb, dus ik leg het er wel voor neer!
Buiten dat zou ik wel moeten want ik heb slechte voeten, dus ik kan niet op een stel goedkope schoenen lopen!
Maar ik vind het wel jammer dat ik niet eens een paar schoenen 'voor erbij' kan kopen, om even lekker makkelijk op rond te kunnen lopen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 15:37

Spetter schreef:
Lastig he, zeker als je een beperkt budget hebt. Ik ga naar Duitsland (aschendorf) daar zit een enorme schoenwinkel met heel veel keus in grote maten. De prijzen varieren erg, maar beneden de 40 euro is niet veel.
Scapino heeft soms 43 en ik zag laatst bij Bristol ook een paar laarzen maat 43! (waren dan nog wel 89 euro)
Ik heb meestal 44 soms 43. Ik koop wel altijd passende schoenen want vertik het om met zere voeten rond te lopen. Sinds ik die winkel in Duitsland heb ontdekt heb ik ook nog leuke schoenen en laarzen.

Hoe duur zijn die schoenen gemiddeld? En wat voor kwaliteit hang eraan? Is het bristol, scapino of schuurman kwaliteit?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:48

ik ken schuurman niet, maar het zijn allemaal wel kwaliteitsschoenen. Veel van het merk Gabor trouwens. Mustang is wat goedkoper, maar betaal je nog wel 50 euro denk ik.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:52

meld me ook
heb maat 44
ga meestal naar fijnaard toe
zit best fijne winkel met erg veel keuze
prijs varierent van 60,- tot 250,-
koop meestal niet al te duren

hiervoor ging ik naar rotterdam. daar zijn de schoenen heel stuk duurder. voor paar leuke laarzen ben je dan al gauw 200,- kwijt

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:18

*Meld zich
1.80m en schoenmaat 43 :) .
In België in de Brantano gaan ze tot maat 43 en 44 maar dat zijn dan 5 schoenen ofzo en meestal hele lelijke... Ik denk dat ik maar 'ns naar Nederland afzak naar die 'Van Haren' winkel is :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:29

Het schoenenmerk Bladelli heeft schoenen t/m maat 45 (!).
En dan heb je moderne, vlotte schoenen en geen grove schoenen. ;)
http://www.bladelli.nl/
Tot voor kort hadden ze een winkel in Emmerich maar dat schijnt nu een outlet store te zijn geworden. Ik ga er binnenkort weer eens kijken. Mochten ze daar ook grote maten verkopen dan meld ik me weer even in dit topic!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:35

Hier ook 1 die op grote voet leeft.... ik heb geen paar schoenen of laarzen onder de 175,00.... maaaaaaaar toen was er van Haren.
HEEEERLIJK! Ik jheb gewoon een paar laarzen van 25,00 euro, een paar ballerina's voor 15,00 etc..
De kwaliteit is minder, maar trap wel 4 paar per jaar af, dan ben ik nog veel goedkoper uit.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 09:59

Cassia schreef:
*Meld zich
1.80m en schoenmaat 43 :) .
In België in de Brantano gaan ze tot maat 43 en 44 maar dat zijn dan 5 schoenen ofzo en meestal hele lelijke... Ik denk dat ik maar 'ns naar Nederland afzak naar die 'Van Haren' winkel is :)

Gelukkig nog eentje met grote voeten...

Klote is dat als je niets kunt vinden. Vaak lijken schoenen ook nog extra groter als je ze aantrekt. :+

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:03

Ik heb maat 42, en dat is ook al een probleem bij de meeste winkels. Van haren heeft idd nu een grote maat collectie, wat erg fijn is. Dolcis gaat trouwens ook erg vaak door tot maat 42.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:12

Meld zich ook in dit topic
Heb zelf maat 43, en ben 1.74 lang
Idd heel erg moeilijk om leuke schoenen te vinden ...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:19

Volgens mij lopen hier al meer topics over, of iig 1, even zoeken...
Leven op een grote voet

Het is heel lastig om betaalbare, vrouwelijke schoenen te vinden, en ik kan het weten, ik heb maat 45. Heb vorig jaar ontzettend leuke ballerina's gekocht bij Big Shoe in Amsterdam, die waren 30 euro :-) Maar mijn galaschoenen waren weer 120 euro (ook Big Shoe). Mijn laarzen waren boven de 200 euro (Calland in Rotterdam). En mijn trouwschoenen waren 150 euro (ergens in een klein gehucht vlakbij de duitse grens).

MataHari13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:42

ik meld me ook,
ik ben 1.88 en heb maar 43. Het is voor mij echt een hel geweest om nette schoenen te vinden. Ik zit met de maat en het feit dat ik ook nog steunzolen heb.
Ben afgelopen vrijdag naar zwolle geweest naar schuurman. Ben daar wel geslaagd, maar het was niet goedkoop.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:44

Ik heb maatje 40 dus ik heb hier geen last van, maar ook in deventer bij de van haren hebben ze grotere maten schoenen en deze staan apart per soort bij elkaar :j Heel netjes gedaan.
En ook idd wel nette prijzen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:37

MataHari13 schreef:
ik meld me ook,
ik ben 1.88 en heb maar 43. Het is voor mij echt een hel geweest om nette schoenen te vinden. Ik zit met de maat en het feit dat ik ook nog steunzolen heb.
Ben afgelopen vrijdag naar zwolle geweest naar schuurman. Ben daar wel geslaagd, maar het was niet goedkoop.

Ja balen he! Dan heb je ook nog schoenen nodig waarvan de zool er uit kan of gewoon plat is.
Buiten dat kan ik absoluut niet op hakken lopen door die ellendige platvoeten (niet dat ik dat wil met 1.84 ;) )
en heb ik ook nog dunne kuiten, waardoor de helft alweer afvalt...

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:48

Ik heb van horen zeggen dat Miss Jones in Arnhem ook schoenen verkoopt in grote maten.
Volgens mij is Zelhem - Arnhem goed te doen, toch?