Iemand ervaring met "fissura?" kloofje bij je..ahu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iemand ervaring met "fissura?" kloofje bij je..ahu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:21

Ja dus...bij je anus?

Ik heb het nu sinds een week of drie, ben ermee naar de dokter geweest vorrig jaar, toen ha dik er ook last van.

Heb toen zalf gekregen wat vaatverwijdend werkt dus dat het sneller geneest, maar als bijwerking echt een bastende koppijn die maar n iet ophoud.

Ik durf die zalf niet meer te gebruiken en ben heus niet kleinzerig maar dit is echt té.

Weet iemand zalven die wél werken?
Ik heb van alels al geprobeert, Tea tree, vaseline en zinkzalf, het blijft er gewoon zitten en doet echt....

RETEPIJN.

Anoniem

Re: Iemand ervaring met "fissura?" kloofje bij je.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:24

Hoe kom je daar aan? Kun je geen kloven zalf voor handen gebruiken? Zo gebruik ik Glyca van dr. Swaab, een wit potje met gele rand, te koop bij DA of kruidvat en dat werkt super tegen kloven in je handen.

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:28

Even uitzoeken welke voedingsmiddelen ontstoppend en verstoppend werken. Voorlopig even alleen maar verstoppende eten, dan kan 't ff genezen

(Dat deed ik, uiteindelijk heeft 't geholpen...)

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:31

Probeer bioforce! Dat is hemels spul en werkt tegen alle mogelijke kloofjes, wondjes ed. Het stinkt wel heel erg hoor.. maar je krijgt er iig geen hoofdpijn van

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:24

russel schreef:
Hoe kom je daar aan? Kun je geen kloven zalf voor handen gebruiken? Zo gebruik ik Glyca van dr. Swaab, een wit potje met gele rand, te koop bij DA of kruidvat en dat werkt super tegen kloven in je handen.

Dit is waarschijnlijk een slechte raad, aangezien die zalf mogelijk niet in contact mag komen met slijmvliezen...
(doet nog veel meer pijn )

Clitia schreef:
Even uitzoeken welke voedingsmiddelen ontstoppend en verstoppend werken. Voorlopig even alleen maar verstoppende eten, dan kan 't ff genezen

Ook een slecht plan, want vervolgens moet je zo'n grote/harde hoeveelheid naar buiten werken dat die kloof spontaan weer openspringt/scheurt (of in elk geval: kans daartoe)

Ik zou zeggen, teruggaan naar de dokter en vragen of er nog een andere mogelijkheid is, maar niet zomaar met vanalles beginnen smeren

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:41

niet zomaar vanalles proberen, ken helaas en geval wat daardoor niet zo prettig afliep (gehecht ) Ga terug naar je dokter en vraag om nieuwe zalf. Ze hebben er zat, dus ook wel iets voor jou. En geen dingen eten wat opstop, want als dat er dadelijk allemaal weer uit moet!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:55

Hachee met veel uien eten??!!

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:01

... is het geen aambei
Probeer anders sperti eens !
Sterkte

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:24

hihi, een kennis heeft dit waarschijnlijk ook, die heeft namelijk *anuszalf* in het kastje staan. Het is van VSM. misschien een idee?

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:57

leentje schreef:
Clitia schreef:

Ook een slecht plan, want vervolgens moet je zo'n grote/harde hoeveelheid naar buiten werken dat die kloof spontaan weer openspringt/scheurt (of in elk geval: kans daartoe)

En dat openscheuren doet ook best pijn ja. Om dat te voorkomen moet je de boel dus wel lang genoeg ophouden En daarna heel veel ontbijtkoek en hachee met uien
(En ik heb best pijn gehad, maar ik ben er nu al heel lang vanaf en heb nooit met m'n blote kont bij de dokter hoeven verschijnen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:02

Teruggaan naar je huisarts!
De enige ervaring die ik ermee heb is vanaf de goede kant van het ziekenhuisbed
En dat geeft meteen aan wat je te wachten staat als je er niets of te weinig aan doet. Of als alle andere dingen niet genoeg effect hebben.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:07

Clitia schreef:
En dat openscheuren doet ook best pijn ja. Om dat te voorkomen moet je de boel dus wel lang genoeg ophouden En daarna heel veel ontbijtkoek en hachee met uien
(En ik heb best pijn gehad, maar ik ben er nu al heel lang vanaf en heb nooit met m'n blote kont bij de dokter hoeven verschijnen.)

Ik blijf erbij dat dit een heel slecht advies is, constipatie en alle gevolgen vandien is een zeer pijnlijke en ongezonde zaak!
Dat het bij jou geholpen mag hebben is fijn voor jou, maar dat wil daarom niet zeggen dat het bij iedereen helpt zonder bijhorende nare gevolgen

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:25

wat is dat eigelijk? ik heb wel als ik beetje iets harder ontlasting heb dat er scheurtje in me kont zit waar bloed uit komt. maar dat doe ik onder de douche schoon spoelen.. en verders soms wat sudocreme er op..
maar wat is dat eigelijk wat de TS nu aanduidt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:52

Cayusejuhh schreef:
maar wat is dat eigelijk wat de TS nu aanduidt?

Idd een floof, sceur in de rand van je anus, dit is 3 weken geleden gekomen door een zéér harde drol.

Ik slik medicijnen die obsipatie veroorzaken, en heb het ook al van mezelf, dus ben goed de klos.

Ik drink drie maal daags een kop lijnzaad thee, en nóg...

Het is dus géén aambei, die hanger er ook wel gezillig bij geloof ik maar die zijn het zéker niet.

Dus de tip stoppende dingen te gaan nemen zie ik dus ook niet zitten.

Marreke schreef:
Teruggaan naar je huisarts!
De enige ervaring die ik ermee heb is vanaf de goede kant van het ziekenhuisbed
En dat geeft meteen aan wat je te wachten staat als je er niets of te weinig aan doet. Of als alle andere dingen niet genoeg effect hebben.

is dat werkelijk waar?

Ik smeer er nu elke dag uierzalf op, ook vóór de boodschap zeg maar en maak het goed schoon met toilet doekjes.

muiszje schreef:
hihi, een kennis heeft dit waarschijnlijk ook, die heeft namelijk *anuszalf* in het kastje staan. Het is van VSM. misschien een idee?

Weet je ook de naam van dat anuszalfje?

Sja..ben heel blijmet de reacties, een gewaarschuwd mens telt immers voor twee he?

Het doet écht heel erg pijn ben bang dat ik eerdaags toch weer met de billen bloot moet.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 02:20

het is zalf van de VASOPLANT? en er staat letterlijk *anuszalf* op

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 03:41

bepanthen, (witte wolvet) of calendulan zalf (vsm)
werkt ook goed bij tepelkloven
dus ws ook bij je anus

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:31

Acederm, wel een dierenzalf maar bij ons is het een wondermiddeltje.
En heb je al een gewoon lijnzaad door bv yoghurt geprobeerd? Of vezeltabletten?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:06

Margee schreef:
Acederm, wel een dierenzalf maar bij ons is het een wondermiddeltje.
En heb je al een gewoon lijnzaad door bv yoghurt geprobeerd? Of vezeltabletten?

brrrr acederm op je hol spuiten.. nou denk dat je dat beter NIET kunt doen..

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:07

1 tip.. gewoon veeeeeeeel drinken.. water.. echt dat helpt.. toen ik zwanger was .. had ik last van verstoppingen. en veeel drinken zorgt dat je ontlasting smeuiig wordt.

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:37

Veel water drinken (zo'n 1.5 à 2 liter per dag), zo vezelrijk mogelijk eten (volkoren pasta, volwaardige rijst/zilvervliesrijst, meergranenbrood, erwten, bonen, linzen, rauwe groentes, ...), ... Wat ook wel helpt is ontbijtkoek, rozijnen, (gedroogde) pruimen, noten, ...

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:18

Tjee ik heb het ook gehad wel 9!!!!! maanden lang iedere keer weer gedonder. heb er nu al weer een jaar geen last meer van, maar je gaat bij iedere grote boodschap gewoon akpot. bloeden als een rund. maar ok ik heb vetcreme gekregen hoe het heet geen idee maar de huisarts noemde het vet creme.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:12

Merilyn schreef:
de huisarts noemde het vet creme.

ja die heb ik ook.....alleen krijg ik er barstende koppijn van en gebruik het daarom niet meer.

Ben bang dat ik toch weer naar de HA moet, want het gaat niet over het blíjft zo, ik let héél erg op mn eten (Vezelrijk en lijnzaad overal doorheen en olie) alleen begrijp ik een ding niet. lijnzaad moet toch gekookt worden ivm het giftige blauwzuur oid?

Het doet ook nog steeds pijn.

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:19

muiszje schreef:

offtopic:
Wat heb jij te zoeken in de kastjes van je kennis?

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:25

Lijnzaad heeft een darmreinigende werking en men raadt aan om niet meer dan twee eetlepels per dag te eten, ivm blauwzuur vorming. Als je heel lijnzaad eet, dus niet kauwt of anderszins plet is er niets aan de hand en stimuleert het je darmwerking zonder dat het wordt verteerd. Ik eet iedere dag yoghurt met flink lijnzaad en havervlokken. (als ik dat niet doe, krijg ik te weinig vezels binnen en verstop ik) Overigens schijnt geel lijnzaad blauwzuur vrij te zijn, maar dat zullen ze wel hebben bij een reformzaak. In de supermarkt ligt alleen gewone lijnzaad. Ik doe het al jaren op deze manier en ik ben in perfect gezondheid . Om die kloven weg te krijgen weet ik eigenlijk niets behalve dan dat ik in de winter altijd kloven in mijn vingers heb en daar tegen zalf gebruik die de apotheek zelf maakt. Daar zit onder andere wolvet in, en nog wat goedjes. Het helpt tegen van alles en nog wat, ik krijg er zelf mijn eczeem mee weggesmeerd. Het heet "wonder van Baarn" dus ik neem aan dat het ook alleen in Baarn verkocht wordt, sorry. Eventueel kun je er eens een telefoontje aan wagen, voor de samenstelling? De apotheek waar ik het koop is apotheek Bierhaalder.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:28

Zocht eens op anuszalf op Google en behalve een hele reeks onzinnige resultaten vond ik daar ook een of ander gezondheidsforum waarbij iemand opperde dat het misschien een beginnende aambei is.