TeeGee schreef:Ik heb het vorig jaar niet gedaan en nergens last van gehad. We zaten in een groot all in hotel en van de spuiten kan je ook aardig ziek worden. Als je alleen verpakt water drinkt en niet langs de straat eet is het risico al een stuk kleiner.
Dat is waar, maar in de keukens van deze hotels wordt ook niet erg hygiënisch omgegaan. Sla, groenten fruit e.d. dit wordt wel allemaal gewoon met kraanwater gewassen. En daar kun je enorm ziek van worden.. Ook door andere bacteriën omdat het er gewoon niet zo hygiënisch aantoe gaat. Je kunt Hepatitis A oplopen door:
Dit kan worden veroorzaakt door besmet voedsel, drinkwater, gebrek aan hygiëne en glazen.
Welke maatregelen moet je nemen om besmetting te voorkomen?
Bij hepatitis A kan men een vaccinatie nemen. Want vooral in ontwikkeling en islamitische landen komen deze besmettingen voor omdat de hygiëne daar gewoon erg gering is.
Hoe is het ziekteverloop van hepatitis A
Bij hepatitis A geneest men bijna altijd volledig, wel heb je weken tot maanden last van vermoeidheid hier is niets aan te doen. De ziekte gaat samen met koorts, hoofdpijn, misselijkheid, buikpijn en een gebrek aan eetlust. Deze klachten worden pas minder zodra de geelzucht verschijnt, geelzucht houdt zich gewoonlijk een paar weken aan.
Dan ent ik me toch liever in, daar kún je ziek van worden.. Ik heb zelf enting voor Hep. A gehad voor de vakantie en voor mijn opleiding enting voor Hep. B. Ben van beide niet ziek o.i.d. geweest. En dan maar even ik ben liever even 1 of 2 dagen daar ziek van dan een Hep. A besmetting op te lopen.