Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
urania schreef:ik ben er pas op getest, ben alleen drager (gelukkig) kan het nog wel krijgen
mijn nichtjes hebben het allebij en het zit bij ons ook verder in de familie.
Ik weet hoe lastig het moet zijn. Mijn tante bakt zelf brood, alles moet worden aangepast kwa voeding. Had jij het al van jongs af aan?
Marg schreef:Hoi,
Ik heb er geen ervaring mee, gelukkig. Ik zag gister bij de snoep afdeling van de C1000 (is bij ons geheel vernieuwd) dat ze een hele rij snoep hebben voor mensen met "speciale" eetvoorkeuren. Dus o.a. glutenvrij maar ook suikervrij. Dit assortiment was veel meer dan je normaal in winkels aantreft. Dus er komt inderdaad ook steeds meer aandacht voor.
Ik eet nagenoeg suikervrij. Er komt gelukkig steeds meer op de markt zonder toegevoedge suikers. Helaas zoeten ze wel vaak met andere middelen (die ik liever niet binnenkrijg!)
MissEvil schreef:Hoi,
Ik heb het zelf niet, maar de doktoren dachten dat mijn tante het had. Ze heeft dus een jaar/anderhalf jaar glutenvrij moeten eten, en dat was best wel een omschakeling..
Maar toen bleek ineens dat ze iets aan dr gal had, en hebben ze die eruit gehaald.
Nu hoeft ze dat dieet niet meer te volgen, maar ze is nog steeds ziek..
Het lijkt me wel heel moeilijk voor je, om altijd op te moeten letten met wat je eet.
Mexx2 schreef:mijn nichtje(8 jaar) moet glutenvrij,suikervrij en koemelkvrij leven,nou dan blijft er niet zo veel over,en erg sneu voor zo'n meisje,kinderfeestjes,feestdagen,etc
SparklingApp schreef:Hoi!
Ik heb een gluten allergie..
Ik heb er niet echt veel problemen mee, ben echt super blij dat ik nu weet wat het is, ik liep de hele dag over te geven.. en voelde me zo ontzettend moe..
Sommige broodjes enzo zijn best lekker en met een flinke laag beleg gaat het best!