Blaasontsteking..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cath

Blaasontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 10:18

Hallo
Zolang ik mij kan herinneren heb ik van jongs af aan best vaak blaasontsteking gehad.
Soms zo erg dat ik een antibiotica kuur nodig had.
Nu heb ik het dus weer en heb een week gewacht of het erger werd of niet, toch is het erger geworden.
Het rare is dat ik niet de hele dag er heel erg last van heb, soms is het ineens heel erg en dan is het weer wat minder.
Uiteraard ben ik naar de HA gegaan en heb ik mijn plas laten controleren maar ze kon niks vinden :?
Weet niet zo goed wat ik nu moet maar het voelt wel echt als een blaasontsteking.
Drink ook genoeg en slik cranberry pillen..
Iemand misschien nog tips?

Pasamba

Re: Blaasontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:24

Ik zou toch maar weer naar de HA gaan dan. Hebben ze het ook al opgestuurd naar het lab om het beter te onderzoeken?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 10:26

Nee ze hebben het direct nadat ik het had ingeleverd nagekeken.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:27

het kan ook door de sex komen, dan wordt je plasbuis wat gevoelig en daardoor heb je vaker drang om naar de wc te gaan.
tip, na de sex goed uitplassen. echt hoor, dit is geen grapje of zo

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 10:32

Heb ik idd ook al gehoord maar ik hou me braaf aan alle regeltjes :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:36

Niet alle WC's in cafe's, disco's zijn even fris, en als ik moet plassen wil ik daar soms niet op de bril gaan zitten. Alleen in die gevallen voorkom je door dat je boven de pot gaan hangen, dat je je blaas helemaal leeg kunt plassen. Dus hoe onfris het soms klinkt, ga altijd zitten en zorg ervoor dat je blaas goed leeg is.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 10:39

Dat doe ik idd ook ga niet op die vieze brillen zitten :P
Maar zorg er altijd voor dat mijn blaas leeg is,

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:18

Als je toch net tegen een blaasontsteking hikt kun je even heel veel water drink. En dan heb ik het over nu minimaal 1 liter water drinken. Dan moet je veel plassen en stroomt het als het ware een beetje door. Als ik een blaasontsteking heb, geeft dit vaak veel verlichting.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:21

Maak van die 1 liter maar gerust 2 liter, 1 liter is niets.

Verder vitamine C is goed, veel drinken, goed schoonmaken, en niet koud laten worden (je buik dus)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 14:17

Het probleem is eigenlijk dat ik alles wat jullie zeggen al doe en ik ben bang dat ik maar weer naar de HA moet. Hoop echt dat ze dit keer wel wat vinden, want heb echt veel last ervan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:29

Ik ken het, ik heb er op het moment ook eentje

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:14

Cath_16 schreef:
Dat doe ik idd ook ga niet op die vieze brillen zitten :P
Maar zorg er altijd voor dat mijn blaas leeg is,

Als je boven een toilet blijft zweven, kun je je blaas niet helemaal leeg plassen. Blaasontstekingen komen omdat er bacterien achterblijven. Neem anders desinfectiedoekjes mee, maar probeer een tijd echt te gaan zitten, en kijk of dat het verschil uitmaakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:28

Nee, er blijven geen bacteriën achter, want je urine is steriel. Het komt omdat er bacteriën in komen. En die kunnen idd van smerige omgevingen komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:32

Als je een blaasontsteking hebt, wordt deze ergens door veroorzaakt. Dat zijn bacterien. Als je dan niet compleet uitplast, blijven er bacterien achter, en hou je de ontsteking in stand.

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:33

Care-free D-mannose via http://www.blaasontsteking.nl, ben echt laaiend enthousiast.

heb jaren heel vaak BO gehad en op een gegeven moment was er geen antibiotica welke hielp en dit is voor mij echt de oplossing. Na gebruik nog niet een keer last gehad

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:33

Oh zo bedoel je het. Ja dan heb je gelijk :P

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:35

Je kunt je urine nog een keer laten testen maar dan op 'schimmels'. Dit kan dezelfde klachten veroorzaken als een blaasontsteking veroorzaakt door een bacterie.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:40

Heb je al een bloedonderzoek gehad of verdere onderzoeken?
Urine op kweek laten zetten (zodat ze weten welke specifieke bacterie de blaasontsteking veroorzaakt)?

Voor de rest idd braaf aan de regeltjes houden.
Meer kun je eigenlijk niet doen :n

Tip van Cassidy om desinfectiedoekjes mee te nemen, is heel goed!
Met hangen boven de wc kun je idd niet goed je blaas leegplassen en dat is slecht.
Of leg wcpapier op de wc-bril :))

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 20:54

Iedereen nog bedankt voor de tips!
Zal even wel verdere onderzoeken ondernemen een bloedonderzoek kan ook nooit kwaad.

Ik bedoelde over het uitplassen dat ik dat zo vaak mogelijk doe wist niet dat het niet lukte als je over de bril hangt.
Gelukkig hoeft dat bijna nooit.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:00

Cath_16 schreef:
Het probleem is eigenlijk dat ik alles wat jullie zeggen al doe en ik ben bang dat ik maar weer naar de HA moet. Hoop echt dat ze dit keer wel wat vinden, want heb echt veel last ervan.

Hier nog een lotgenoot. Wat mij altijd goed helpt als een soort "eerste hulpmiddel" is Monarda complex van dr.Vogel. Het zal niet volledig weggaan, maar het wordt in ieder geval dragelijk. En ga terug naar de ha, straks heb je een nierbekken onsteking en dan ben je verder van huis.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:04

als je getest bent op blaasontsteking en dat het niet is an het ook gewoon een irritatie van de plasbuis zijn. dit kan je krijgen van fietsen/ paardrijden en dat soort dingen ( had het namelijk ook vaak en toen vertelden de arts dit ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:31

Vjestagirl schreef:
Maak van die 1 liter maar gerust 2 liter, 1 liter is niets.

Verder vitamine C is goed, veel drinken, goed schoonmaken, en niet koud laten worden (je buik dus)

Nou drink maar eens 1 liter in een keer op. En of je tig keer naar de wc moet dan ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:35

Katoenen ondergoed dragen en een poos baggy spijkerbroeken aan, veel blijven drinken en een poosje geen sterk gekruide dingen eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:40

Cath_16 schreef:
Hallo
Zolang ik mij kan herinneren heb ik van jongs af aan best vaak blaasontsteking gehad.
Soms zo erg dat ik een antibiotica kuur nodig had.
Nu heb ik het dus weer en heb een week gewacht of het erger werd of niet, toch is het erger geworden.
Het rare is dat ik niet de hele dag er heel erg last van heb, soms is het ineens heel erg en dan is het weer wat minder.
Uiteraard ben ik naar de HA gegaan en heb ik mijn plas laten controleren maar ze kon niks vinden :?
Weet niet zo goed wat ik nu moet maar het voelt wel echt als een blaasontsteking.
Drink ook genoeg en slik cranberry pillen..
Iemand misschien nog tips?

Slik eens vitamine C, dan wel 2 gram per dag, verdeel het over 3 keer, kun je ook in poedervorm bij de Apotheek kopen, gewoon per kg is stukken goedkoper. Gebruik het eens een week of 2 en herhaal het ook dan na een maand weer. Je zult een hardnekkige urineweginfectie hebben en met een zuur milieu dmv de vit. C kan je er helemaal van af komen. Bij te veel aan vitamine C plas je dat nl uit en dat is ook de bedoeling. Als je moet plassen, plas dan wel helemaal uit en laat niet een restje zitten, dat is ook vaak een haart voor ontstekingen.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 07:15

Even een update.
Ik ga vandaag mijn plas weer laten controleren maar dan ook op andere dingen, want heb er nog steeds last van.