HELP:gebeten: wie heeft dit nog meer gehad? (Met jakfoto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valencia2002

HELP:gebeten: wie heeft dit nog meer gehad? (Met jakfoto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:32

(Ik weet niet of dit bij MW thuis hoort of hier. Als het niet goed staat graag verplaatsen en sorry.

Nou, lekker dan. Ben zo'n 2,5 week geleden gebeten door een daas en sinds eergisterenavond begon het super rood te worden en te jeuken. Sinds gisterenavond kwamen er ook allemaal blaasjes op.

Naar de huisartsenpost geweest en heb penicilline gekregen, maar de blaasjes blijven komen. Niet echt verstandig, maar prik ze maar kapot na een naald in het vuur te hebben gehouden om met een zo steriel mogelijk doekje het vocht eruit te halen.

En nu? De blaasjes blijven komen en als ik ze niet kapot maak schuren ze kapot in mijn broek wat nog veel onhygienischer is denk ik.

Afbeelding
De tweede rand was hier al in opkomst, maar er is nu ook een derde rand....En dit was het begin van de blaasjes.

loez

Re: HELP:gebeten: wie heeft dit nog meer gehad? (Met jakfoto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:33

Oooh jeetje dat ziet er niet al te fijn uit! Misschien verstandig om toch nog even naar de dokter te gaan?

Beterschap ermee!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:34

Jeetje dit heb ik nog nooit gezien zo. Zou proberen 't zoveel mogelijk aan de lucht te houden en ontsmetten met alcohol/sterilon zo nu en dan.
Als 't trouwens zo blijft zou ik echt weer opnieuw naar de HA gaan...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:34

Ik zou toch even de huisartsenpost bellen voor advies wat je het best kan doen.. Wel of niet blaasjes openprikken.. Wel of niet smeren etc..

Is dit echt de oorzaak van een dazensteek van 2,5 week geleden?
Aangezien t nu pas begint te zwellen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:35

nou niet van een daas maar van een kat,en idd ook aan de penciline en ik kreeg het advies om een natte theedoek om de plek te wikkelen om zo de bijtplek week te maken zodat de pus eruit kon...zo te zien zit er bij jou ook wel wat in. en het doet zo een pijn...sterkte

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:37

mischien een steriel gaasje eroverheen plakken met betadine erop zodat het goed ontsmet word
zo kan het ook niet schuren in je broek

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:37

Het is een beetje laat als je pas na 2 weken een reaktie zou krijgen op een dazenbeet, je bent dat gif allang kwijt.
Dit lijkt meer op een tekenbeet en de ziekte van Lyme. Maak met een pen cirkels om de buitenste ringrand om te kijken of de ring groter wordt. En ga ASAP richting de huisarts.

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... ziekte.htm
Laatst bijgewerkt door rabbeltje op 01-08-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:38

Dit ziet er eerder uit als een tekenbeet dan een dazensteek! Je ziet namelijk om de beet dat het licht is, en daarnaast een donkerdere kring. Heb je het al aan je huisarts laten zien, want als je deze tekenen hebt duidt het op lyme! Een dazensteek is meestal na een paar dagen ook weg, een tekenbeet wordt steeds erger.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:39

Tja, de arts van de huisartsenpost zei dat het daardoor kwam...
Maar aangezien ze alleen maar gekeken heeft (eerst van en afstandje) en toen al haar diagnose klaar had... ;(

En toen ik op dat bed op mijn buik lag en zij het open zou prikken en mij verzekerde dat er pus uit zou komen waarop ik eigenwijs bleef volhouden dat dat niet zou gebeuren aangezien de blaasjes er nog geen uur zaten, bleek er idd alleen vocht in te zitten. :o

Misschien mag het niet, maar door dit soort dingen twijfel ik aan de kundigheid van sommige artsen. Sorry wanner ik nu een arts op Bokt voor het hoofd stoot. Zo is het niet bedoeld.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:40

Dan zou ik morgenochtend direct de HA bellen dat je je bloed wilt laten testen op lyme :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:40

Morgen meteen naar de dokter dan, want dit is volgens mij echt een tekenbeet met lyme! Heb je vermoeidheidsklachten?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:42

Als je twijfelt heb je recht op een second opinion. Daarnaast moet dit onderzocht worden; alleen even snel kijken vind ik te gemakkelijk.

Ik twijfel ook een beetje aan de kundigheid van jou arts als ik dit zo hoor. ''Even naar gekeken'' vind ik niet voldoende. Je zit bij een huisartsenpost? Dan zit er vast nog een arts? Vraag daar anders een afspraak voor second opinion.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:43

rabbeltje schreef:
Het is een beetje laat als je pas na 2 weken een reaktie zou krijgen op een dazenbeet, je bent dat gif allang kwijt.
Dit lijkt meer op een tekenbeet en de ziekte van Lyme. Maak met een pen cirkels om de buitenste ringrand om te kijken of de ring groter wordt. En ga ASAP richting de huisarts.

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... ziekte.htm

Dat van die ring er omheen tekenen is een goed idee. _/-\o_
Mams wilde gisterenavond uiteraard mee naar de huisartsenpost en begon over lyme en teken. De reactie van de arts was:"Nee, mevrouw dat kan niet, want ze is niet koortsig!" "Maar moet u haar dan niet eerst temperaturen om dat vast te stellen?" "Uw dochter ziet er niet verhit uit" :roll:
:?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:44

Mijn collega had ook een tekenbeet en die had ook geen koorts, wel vermoeidheidsklachten.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:45

Nakisha schreef:
Ik twijfel ook een beetje aan de kundigheid van jou arts als ik dit zo hoor. ''Even naar gekeken'' vind ik niet voldoende. Je zit bij een huisartsenpost? Dan zit er vast nog een arts? Vraag daar anders een afspraak voor second opinion.

Het gaat niet om mijn eigen huisarts, want die is keigoed, maar die had geen weekenddienst en dan kom je hier in Oost-Groningen al gauw uit bij een huisartsenpost waar 1 dienstdoende arts zit en heb je geluk als de assistente, die het telefonische consult afneemt het ernstig genoeg vindt om op een zaterdagavond langs te mogen komen.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:46

Rinske schreef:
Mijn collega had ook een tekenbeet en die had ook geen koorts, wel vermoeidheidsklachten.

Ben niet zo moe, zit nog op Bokt _O-

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:46

Ik vind 't eigenlijk er vooral uitzien als een muggenbult waar je flink wat heftiger op reageert dan normaal, heb ik ook wel eens, dat ik ineens zo'n gigantische, gloeiende bult heb.. Alleen die blaasjes herken ik dan weer niet, dus misschien heb ik het ook wel fout. Ik zou toch de raad van de anderen opvolgen en naar de HA gaan, voor als 't een teek is, maar als 't dat niet blijkt te zijn, zou ik vooral gaan koelen :) Heb vanmiddag nog van iemand gehoord dat dat héél snel werkt om de bult te verminderen (heb 't nog niet uitgeprobeerd, dus zeker weten doe ik 't niet).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:48

euhm...
ik ben allergisch voor dazen beten...
maar zelfs ik heb dit nog nooit gehad :n

ik vin het er idd eerder uit zien als een tekenbeet

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:48

pffff die dokters soms he, zo eigenwijs :Z :roll: . Ik vind dit wel ernstig genoeg om toch morgen naar je eigen huisarts toe te gaan. Aan die sommige artsen heb je ook niets.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:49

Ik moet zeggen dat het me wel bekend voorkomt. Die blaasjes heb ik niet maar als ik gestoken wordt door een daas krijg ik een enorme bult waar de pus uitkomt. Vorig jaar heb ik een week met een dikke arm gelopen door een steek van een daas.
Wat ik nu doe als ik gestoken wordt is meteen "Prikweg" van VSM erop smeren, dat heeft tot nu toe gewerkt. Jeuk en pijn doet het wel even maar krijg niet meer zo'n heftige reactie.

Als je het niet vertrouwd zou ik idd naar de huisarts gaan!!

Jet

Ik zou morgen gewoon een afspraak maken met je eigen huisarts. Laat die er maar goed naar kijken en eventueel een test op Lyme doen, dan weet je waarschijnlijk beter waar je aan toe bent.
Laatst bijgewerkt door Jet op 01-08-10 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Prutsmuts

Allereerst hoeft een tekenbeet geen koorts te geven. Ik heb het gehad met bijbehorende ringen e.d maar geen koorts!

Een dazenbeet kan een bacteriele infectie geven. Bij de apotheek kun je Azaron of Flammazine halen, dit werkt tegen de jeuk maar is ook ontstekingsremmend.
Zou het wel goed in de gaten houden. Het moet wel minder worden anders heb je toch nog een flinke AB kuur nodig.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:51

Rode kring is trouwens niet noodzakelijk om lyme te krijgen van een tekenbeet.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:52

Nou een mug is het zeker niet en weet dat ik veel door dazen ben gebeten, maar dit is de eerste keer dat ik dit heb :')

De binnenste ring om het rode plekje voelt als een leerachtig stukje huid van ongeveer 5 cm en is gloeiend heet. Om het plekje zit nu overigens een wit cirkeltje van ik denk 0,5 cm.

Heb inmiddels om de buitenste rand nu met pen een cirkel getrokken. :o De binnenste rand durf ik niet omdat dat vol blaasjes zit en zo leerachtig aanvoelt :n

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:55

Jet schreef:
Ik zou morgen gewoon een afspraak maken met je eigen huisarts. Laat die er maar goed naar kijken en eventueel een test op Lyme doen, dan weet jet waarschijnlijk beter waar je aan toe bent.

"Ongeluk"komt nooit alleen, dus dan wordt het overmorgen, want heb nu wel alvast een penicilline gekregen welke een evt bacteriele infectie op zou kunnen lossen, maar ik herken bij zoiets de blaasjes, die als druifjes erop liggen niet.

[LZP] Life is simply too short...