Tampon (met imbrenghuls)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyjuh_Xx

Tampon (met imbrenghuls)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:25

Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Vandaag heb ik voor de eerste keer een tampon gebruikt weliswaar met een imbrenghuld, de gewone lukte bij mij niet.
's Morgens heb ik mijn 1ste tampon geprobeert, dit geen super & pijnloos. Hij ging gewoon vanzelf en nergens pijn.

Nu heb ik al de hele dag buikpijn, geen krampen maar gewoon buikpijn. Nu dacht ik dat het van mijn tampon kwam dus ik haalde hem er uit.
Even goed pijn dus opnieuw een andere tampon genomen maar niet krijg ik hem der gewoon niet in |(

Toen ik mijn 1ste tampon erin duwde, was ik net ongesteld en was het dus nog vochtig door het bloed. Nu loopt er niets uit. Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat ik hem erniet in krijg [te droog vanbinnen]?

Wie kan mij helpen?

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:30

Kan mij niemand helpen?
Het is dringend!

Ik heb nu een inlegkruisje en kijken om de 5 min of ik terug begin te menstrueren zodat ik alsnog de tampon kan proberen

MiSz_SaNdY

Re: Tampon (met imbrenghuls)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:31

ik denk inderdaad dat het te droog is op droge dagen lukt het mij ook moeilijker mischien iets nat maken?
of maandverband op drogere dagen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:32

Als je niet meer zo erg ongesteld bent, moet je wel overstappen op een kleiner maatje.
Aan de andere kant: ik heb ook altijd ruzie gehad met tampons. Ik gebruik ze alleen als het echt niet anders kan, want ik krijg ze ook zelden er goed in.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:32

Heb je een mini geprobeerd? Vaak zijn de minis wel heel makkelijk in te brengen namelijk :j
Misschien een raar iets, maar met je ene been op iets hogers gaan staan wil misschien wel dan?
Anders kan het idd best zijn dat je niet genoeg vloeit, en dan is het toch lastiger...

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:33

MamaMiesje schreef:
Als je niet meer zo erg ongesteld bent, moet je wel overstappen op een kleiner maatje.
Aan de andere kant: ik heb ook altijd ruzie gehad met tampons. Ik gebruik ze alleen als het echt niet anders kan, want ik krijg ze ook zelden er goed in.

Het is vandaag de 1ste dag van mijn periode, dus normaal heb ik ze nog een paar dagen.
Ik vind maandverband smerig dus dat wil ik niet meer ...

Ik heb nu normaal omdat ik geen mini's vind.

Teelee schreef:
Heb je een mini geprobeerd? Vaak zijn de minis wel heel makkelijk in te brengen namelijk :j
Misschien een raar iets, maar met je ene been op iets hogers gaan staan wil misschien wel dan?
Anders kan het idd best zijn dat je niet genoeg vloeit, en dan is het toch lastiger...

Mini's vind ik niet & ik sta zowiezo met mijn been omhoog (op het bad)
Laatst bijgewerkt door Romyjuh_Xx op 26-12-09 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:34

MiSz_SaNdY schreef:
als het goed staat op het beschrijvings blaadje ook een goede manier om hem in te doen
zoiets moet je ook gewoon (helaas) veel doen voordat t goed lukt

De bijsluiter lees ik altijd.
Laatst bijgewerkt door Romyjuh_Xx op 26-12-09 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:34

als het goed staat op het beschrijvings blaadje ook een goede manier om hem in te doen
zoiets moet je ook gewoon (helaas) veel doen voordat t goed lukt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:38

ik heb welleens gehoort dat een beetje vasaline op de huls smeren wel werkt. Dan gaatie er makkelijker in zeg maar. (je heb van die kleinen bakjes met vasaline die makkelijk mee te nemen zijn in je zak)
Verder veel oefenen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:40

Romyjuh_Xx schreef:
Het is vandaag de 1ste dag van mijn periode, dus normaal heb ik ze nog een paar dagen.

Hoe doe je het anders dan (voordat je tampons gebruikte?)? Of is dit de eerste keer dat je ongesteld bent?
Het is wel zo dat als je je maandstonden maar heel miniem hebt, dat een tampon niet makkelijk is. Ik heb daar meestal maar de laatste dag last van (maar ik kan dan tijdens mijn maandstonden ook niet gewoon, zoals jij nu, een inlegkruisje gebruiken. Ik bloed gigantisch :+). Ik geloof dat ze in de bijsluiter ook afraden om een tampon te gebruiken als je volledig op het einde van maandstonden zit (en dus niet veel bloed verliest).

Verder: onstpannen is de gouden truc.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:43

Anoniem schreef:
ik heb welleens gehoort dat een beetje vasaline op de huls smeren wel werkt. Dan gaatie er makkelijker in zeg maar. (je heb van die kleinen bakjes met vasaline die makkelijk mee te nemen zijn in je zak)
Verder veel oefenen.

Is niet niet slecht? Zo'n klein potje heb ik wel hier liggen.
Ik heb nog steeds geen bloed dus ik sta 'droog' zal ik maar zeggen.
Waarschijnlijk is dit ook de oorzaak dat hij er niet in gaat.

tantjeuh schreef:
Romyjuh_Xx schreef:

Hoe doe je het anders dan (voordat je tampons gebruikte?)? Of is dit de eerste keer dat je ongesteld bent?
Het is wel zo dat als je je maandstonden maar heel miniem hebt, dat een tampon niet makkelijk is. Ik heb daar meestal maar de laatste dag last van (maar ik kan dan tijdens mijn maandstonden ook niet gewoon, zoals jij nu, een inlegkruisje gebruiken. Ik bloed gigantisch :+). Ik geloof dat ze in de bijsluiter ook afraden om een tampon te gebruiken als je volledig op het einde van maandstonden zit (en dus niet veel bloed verliest).

Verder: onstpannen is de gouden truc.

Ik gebruikt maandverband, dit is de 3de x dat ik ongesteld ben.
Ontspannen ben ik opzich wel.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:44

Een tampon is gemaakt om alles te absorberen wat hij tegenkomt! :+
Het gevolg is dat als je niet veel verlies hebt,hij je hele vagina opdroogt,met het gevolg wat je net hebt ontdekt....
Het is beter/handiger om de eerste en laatste dag(en) gewoon maandverband te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:45

vasaline is niet slecht hoor.. altans zolang je het niet te veel gebruikt zal het niet erg zijn..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:45

Vroeger toen ik net ongesteld was heb ik voor de eerste x ook een beetje vaseline gebruikt. Alleen op het topje smeren zeg maar, dan moet het goed komen, succes ;)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:46

jodi schreef:
Een tampon is gemaakt om alles te absorberen wat hij tegenkomt! :+
Het gevolg is dat als je niet veel verlies hebt,hij je hele vagina opdroogt,met het gevolg wat je net hebt ontdekt....
Het is beter/handiger om de eerste en laatste dag(en) gewoon maandverband te gebruiken.

Oke, ja ik ben aan het wachten op de rest. Er ligt nu een inlegkruisje in en dan wacht ik dat mijn menstruatie verdergaat.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:46

Babel schreef:
Vroeger toen ik net ongesteld was heb ik voor de eerste x ook een beetje vaseline gebruikt. Alleen op het topje smeren zeg maar, dan moet het goed komen, succes ;)

Merci

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:47

kleinere tampon nemen :)
ik ben inmiddels gewent om gewoon effe ''door te douwen'' en dan is het ook klaar ;)

Maaruh.. je zegt dat je nu droog bent ;) waarom zou je dan een tampon inwillen....
Pak een maandverbandje of inlegkruisje tot je merk dat het weer begint, en breng dan een tampon in :)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:50

Jolliegirl schreef:
kleinere tampon nemen :)
ik ben inmiddels gewent om gewoon effe ''door te douwen'' en dan is het ook klaar ;)

Maaruh.. je zegt dat je nu droog bent ;) waarom zou je dan een tampon inwillen....
Pak een maandverbandje of inlegkruisje tot je merk dat het weer begint, en breng dan een tampon in :)

Ik ben nu aan het wachten dat het begint :+

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:50

OB mini pro comfort proberen? Die zijn kleiner en hebben een soort laagje.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 14:52

nikkigioa schreef:
OB mini pro comfort proberen? Die zijn kleiner en hebben een soort laagje.

Deze zoek ik maar nergens meer te verkrijgen.
Ik heb nu OB normal pro comfort

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:58

koop bij de drogist een flesje glijmiddel, lijkt me iets fijner te gebruiken dan 'vette' vaseline.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 15:08

Eindelijk! Het is me dan toch gelukt.
Beetje vasaline, duwen en klaar.
Het ging nog een beetje stroef & hij stak een stukje uit dus heb ik hem verder moeten duwen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:13

Ik snap neit waarom je dat doet, als je niet bloed.. droogt die tampon je vagina nu alleen maar uit.
Zal goed zeer doen als je hem er over 3 uur uithaalt en je hebt nog niet gebloed.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 15:15

Jolliegirl schreef:
Ik snap neit waarom je dat doet, als je niet bloed.. droogt die tampon je vagina nu alleen maar uit.
Zal goed zeer doen als je hem er over 3 uur uithaalt en je hebt nog niet gebloed.
Ik bloedde terug weer anders was het me ook niet gelukt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:18

Jollie daar heb ik nooit last van , ik ben ook type "ff douwe" ;)
Maatje kleiner nemen doe ik dan wel.
Ik gebruik altijd tampons, al jaaaaren geen maandverband meer.