Nadat alle losse huid er met een pincet afgehaald was hebben ze er speciale creme opgesmeerd (lees: gekwakt! Want het was een hele dikke laag) en het met steriele gazen en verband ingepakt.
Omdat de pijn nog zo heftig was, ik niet vervoerd kon worden en ik eigenlijk niet zonder morfine kon hebben ze me opgenomen op afdeling traumatologie, waar ik afgelopen nacht heb doorgebracht.
De volgende dag hebben ze het verband er afgehaald en de wonden bekeken en verzorgd. Het ziet er op z'n zachtst gezegd 'ranzig' uit. Ik ben net een koe, want alle overige brandplekken zijn zwart/paars geworden. Verder is er dus echt een stuk huid aan de binnenkant van mijn linker knie weggebrand/weggeschroeid en zitten er overal torenhogen blaren. De diagnose: mijn linkerbeen is voor 2 % tweede en derdegraads verbrand. Mijn rechterbeen heeft aan de binnenkant bij mijn lies een brandwond en is vlekkerig door de hitte.
Ze verwachten dat het zich uiteindelijk wel redelijk zal herstellen, maar op mijn knie waar de huid weg is zal wel een litteken komen. En ik hoef er niet op te rekenen dat ik binnen nu en twee weken fatsoenlijke kleren aan kan. Ik ga waarschijnlijk het nieuwe jaar in,in een pyjamabroek maatje sumoworstelaar. Thank God its winter en lang leve de ski-broeken!
Al met al een mooie rotavond en ik heb er nu nog enorm veel last van. De komende weken zal ik geregeld naar het MCL moeten om de wonden te laten verzorgen en om in de gaten te houden dat er niks gaat ontsteken of geinfecteerd raakt.
Ik heb er foto's van, maar omdat ik niet weet in hoeverre ik daarmee mensen shockeer heb ik er voor gekozen deze in eerste instantie niet te plaatsen. Maar daar kun je dus uit opmaken dat het er niet zo best uitziet.
Denk je dat je ditjaar alles hebt gehad..'

op de een of andere manier toch een drempel... maar het is dus hardstikke goed dat je geen moment getwijfeld hebt! Misschien heeft het erger kunnen voorkomen en valt je litteken straks hartstikke mee. En anders is het iets nieuws dat bij je hoort... een bladzijde uit je leven.