Bultjes op me armen.... (lotgenoten gezocht)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Bultjes op me armen.... (lotgenoten gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:40

Vanaf kinds af aan heb ik dat eigenlijk al.
Op de achterkant van mijn armen heb ik allemaal kleine bultjes, het lijkt een soort kippenvel maar het gaat niet weg.
De ene keer is het erger dan de andere keer.
Ik ben er wel is mee naar de dokter gegaan maar die weet ook niet wat het is.
Laatst kwam ik een meisje tegen die precies hetzelfde had en ook haar dokter wist er niets aan te doen.
Heel vreemd....

Zijn er hier lotgenoten?

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:08

Ik weet niet of je het zelfde bedoeld hoor.
Maar ik heb ook een soort 'blijvend kippenvel' op mn armen, op mn benen heb ik het ook een beetje..

er zitten ook een soort harde tussen soms zeg maar? [ is een beetje raar/moeilijk uit te leggen]

Ik heb een tijd m'n armen en benen ingesmeert met een gewone huidcreme dat helpt wel een beetje, maar ik denk eigelijk niet dat je er zoveel aan kunt doen.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 11:21

Ja, dat is denk ik hetzelfde.
Ben jij er wel is voor naar de dokter gegaan?

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:22

Hoe heet dat nou.. gestekorrels ofzo toch? Komt dacht ik omdat je te weinig water drinkt ofzo... *weet het niet zeker hoor.

opala

Re: Bultjes op me armen.... (lotgenoten gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:23

Ik heb het zowel op mijn bovenarmen als mijn rug gehad en heb het nu niet meer, en waar het aan ligt, geen idee

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 11:28

Gestekorrels.... jakie...
Het kan wel kloppen dat het met water drinken te maken heeft.
soms heb ik zo'n periode dat ik vastbesloten elke dag 2 liter water drink en dan is het vaak wat minder, maar ik weet niet zeker of het met elkaar in verband staat....

Dat meisje waar ik het over had die heeft het best wel erg, bij zie je het wel zitten (allemaal kleine rode bultjes) maar bij haar is het nog veel duidelijker te zien.

Deze bultjes heb ik trouwend ook vaak op mijn bovenbenen (alleen aan de achterkant) en op mijn billen..
Aan de voorkant van mijn lichaam heb ik het helemaal niet.
Alleen achterkant van mijn armen en benen en billen (zitten ook aan de achterkant )

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:29

Ik had altijd bultjes op mn boven armen, volgens mn vader komt dit door slechte voeding beweging en te weinig zonlicht. Nu ik beter eet, sport en meer in de zon komt/zonnebank is bijna alles weg

Misschien het zelfde als wat jullie hebben?

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:35

Ik ben er niet voor naar de dokter geweest.

Verder heb ik het ook niet aan de voorkant van mn lichaam ofzo, wel vaak op de zijkant van mn benen en achterkant van mn benen zeg maar.

Het zou misschien wel daardoor kunnen komen Frouk.. ik zal er eens beter op gaan letten!

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:37

ja ik heb het op mijn armen.. allemaal groepjes van ongeveer 2 cm doorsnede..
maar hoe kan dat.. ik drink zowiso 1.5 liter water per dag.. en in de zon kom ik ook vaak genoeg

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 11:39

Het is inderdaad wel waar dat als ik een tijdje slecht eet, en weinig drink dat het erger word....
Maar waarom heb ik die bultjes?
Ik vind het toch raar dat geen enkele dokter kan zeggen wat het is.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:45

mn pa zegt dat het ook wel eens met iets van je talg aanvoer te maken kan hebben. Niet dus dat je puistjes heb, dat zijn die bultjes ook niet, maar als je n beetje gestressed bent kan je huid wel van slag raken. en vaak gaat bij stress slechte voeding en beweging gepaard..

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:39

Ja dat heb ik ook, vooral net na de winter, als ik veel binnen heb gezeten en weinig gesport.

Cyrilletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:48

Ik heb ze ook (voornamelijk in de winter) op de achterkant van m`n bovenarmen en op m`n bovenbenen.

Voldoende drinken en bewegen en daarnaast regelmatig scrubben en goed met bodylotion o.i.d. insmeren, zorgt ervoor dat het al een héél stuk minder wordt.

Lein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:26

Ja hoor.. heb ik ook, al heel lang!

De dokter zij dat t geen kwaad kon en weg zou gaan.
Heb er ook niet echt last van, soms wat kriebel misschien.

Ook heb ik zalf, maar die is voor plekken naast mijn neus, die kon ik er op smeren als ik last van mijn armen heb. Heb namelijk een soort wijnvlekken naast mn neus zegmaar, en die zalf koelt de houd dan ofzoiets. En nee, ik smeer t er eig ook nooit op meer wegens luiheid.

Zal de tips van Cyrilletje eens proberen .

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:30

Ik heb ook allemaal kleine bultjes op mijn bovenarm! maar net voor de zomer huur ik dan een zonnebank en als het 1 maal bruin is is het weg!

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:38

Ik heb het soms ook, alleen op de achterkant van mijn bovenarmen. Nu zie je het eigenlijk niet. Ik dacht toch dat ik wel genoeg sportte en gezond at, maar ik drink idd wel erg weinig.
Ik zal ook de tips van Cyrilletje proberen.

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:52

ik heb er ook af en toe last van ja.
op de achterkant.
je ziet het niet erg.
ik drink veel en sport ook genoeg, naar mijn weten.

Tivara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:54

Ik heb het ook op mijn armen, heel raar.. Volgens de dokter is het een soort van exceem.. Maar hij weet niet wat voor.. In de zomer is het altijd iets minder bij mij

jennifer14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:57

Ja ik heb het ook, aan de achterkant van me armen en een heel klein beetje op me bovenbenen.. Maar als ik het regelmatiger insmeer met creme wordt het wel minder .. En 's zomers is het ook wel minder..

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:00

Vriendin van mij heeft dat ook, op de bovenarmen en -benen. In de winter is het erger dan in de zomer. Als ze onder de zonnebank heeft gelegen is het veel minder/zelfs bijna weg. De dokter weet ook niet wat het is, ze heeft toen een zalfje gekregen, maar het werd alleen maar erger.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:02

Ik heb het ook, op de achterkant van m'n bovenarmen.
De huiDarts wist ook niet wat het was.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 08:48

Ik keek even op internet en ik zie dat veel meer mensen er last van hebben!
Toch vreemd dat helemaal niemand weet wat die bultjes vandaan komen...
Als zoveel mensen het hebben zou je denken dat ze daar toch is onderzoek naar moeten gaan doen.

http://www.webpiraat.nl/wp/list_messages/10425
http://www.patientenplein.nl/pp/pp.php? ... gorie_id=1
http://www.gezondnu.nl/new/gezondheid/i ... index.php3
http://forum.ellegirl.nl/showthread.php?t=66449

Mensen....
Ik ben erachter wat het is....
Het heeft een naam, namelijk: Ketarosis Pilaris
Hier kan je lezen wat het inhoud en wat je er aan kan doen: http://www.minettes.nl/rodebultjes.html
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 18-05-06 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 08:52

Nog wat info over Keratosis Pilaris:

Keratosis pilaris
--------------------------------------------------------------------------------

Wat is het?
Keratosis pilaris is een zeer veel voorkomende stoornis in de rijping van de hoorncellen bij de haarzakjes. De afwijking wordt vooral gezien aan de strekzijde van de bovenarmen en bovenbenen. Soms komt keratosis pilaris meer uitgebreid voor, zoals op de billen en in het gezicht.
Hoe ziet het eruit?
Keratosis pilaris kenmerkt zich door kleine rode papeltjes (bobbeltjes) die precies bij de haarzakjes liggen. Vaak blijkt het haartje niet goed uit te groeien. De plekken voelen vaak ruw of zelfs rasperig aan. Meestal geeft keratosis pilaris geen klachten, maar soms kunnen bacterieën zich nestelen in de slecht uitgegroeide haarzakjes, waardoor kleine plaatselijke infecties en ontstekingen ontstaan, die resulteren in puistjes.

Wie krijgt het?
Geschat wordt dat ca. 25% van de Nederlandse bevolking in meer of mindere mate keratosis pilaris heeft. Het komt dus zoveel voor dat men zich kan afvragen of het wel een echte afwijking betreft. Opvallend is wel dat vooral mensen met een atopische constitutie (dat wil zeggen dat ze gevoelig zijn voor ontwikkelen van eczeem en asthmatische klachten) relatief vaak keratosis pilaris hebben.
Keratosis pilaris ontstaat meestal al op de kinderleeftijd en blijft doorgaans stabiel aanwezig. 'Genezing' treedt vrijwel nooit op. Verergering in de loop van de jaren wordt nog wel eens waargenomen.

Hoe wordt het behandeld?
Keratosis pilaris is niet te genezen. Wel is het ruwe karakter van de huid te verzachten met crèmes die een keratolyticum (hoorn-oplosser) bevatten zoals ureum en salicylzuur. Deze crèmes kunnen door uw arts worden voorgeschreven.

Sommige mensen hebben heel erg....
Afbeelding

Ik heb het een beetje zo:
Afbeelding

Marg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:13

Yep,

Hier nog eentje: al járen heb ik het op bovenarmen en bovenbenen. Ik heb gescrubt, open geprikt met een naald, gesmeerd, water gedronken etc etc. Maar niks helpt echt.

Ik zie het dan maar als een schoonheidsfoutje. Niks aan te doen!

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:42

Er is dus wel wat aan te doen...
Je kan aan je arts een keratolyticumzalf vragen dat is een hoornoplosser en de bultjes zullen daardoor afnemen.

Dit is een forum waar alleen maar mensen komen die Ketarosis Pilaris hebben, het is alleen wel in het engels..
Hier worden ook tips gegeven wat je er aan kan doen: http://p078.ezboard.com/fbeautyfashionandstylefrm75
Nog een forum:
http://www.keratosispilaris.org/showthr ... ique+spray
Als je hier "products" (bovenin) aanklikt zie je wat er allemaal is om de bultjes te verminderen, helaas zijn wel veel van deze producten alleen in Amerika verkrijgbaar...
-----------------------------------------------------------------------------------------

Hier een verhaal van een jongen die er bijna helemaal vanaf is gekomen, maar ik snap niet zo goed wat een pumice is...
Die jongen scrubt zijn huis met iets... maar ik begrijp niet helemaal met wat, begrijpt iemand waar hij zijn lichaam mee scrubt?

Pumice & Alcohol

--------------------------------------------------------------------------------

************************************************** ************** Hey everyone, I'd like to point out that if you have severe KP that is usually sensitive or inflamed than this treatment is probably not for you . My KP was more dry and did not resemble acne.

And another warning.... I know you want to rid yourself of KP. I do not know if this treatment will work for you. All I know is that it worked for me. If you choose to do this procedure, please test it on an obscure area of your body with KP first. I think the results of this procedure can be very unpredictable. ************************************************** **************

Hey everybody. I have been checking out this forum off and on for a couple of months. I'm a guy and have KP on my face, arms, chest and legs. I also have KPRF, but it is more of an occasional blush than what some other KPRF'ers seem to have.

Until just recently I had accepted my skin. In fact I still do, but I had become curious if I could rid myself of KP. My mother also has KP and she would get me to do all kinds of stuff for it, but nothing ever really seemed to work.

Well, now that I'm a young bachelor, I seem to have the time alone to be able to do some experimenting.... so I did.... and I pretty much got rid of my KP.

First I tried some olive oil concoction that was useless and left me oily for a week. Then I tried some pricier "guy-line" scrubs and soaps. Then I tried changing my diet (which is already VERY healthy). But, guys, I saw nothin' for results. Sure, some days my KP was better than others, but I still had the KP. For me, it was all or nothing. Now I got serious.

I read on these forums about a ladies success with the pumice sponge. I went out to buy one, but no places in my area seemed to have them. So, instead, I picked up a plain old pumice stone.

That day I had a shower and started scrubbing in a circular motion on my arm. Soon though I started to get carried away. I began really scrubbing hard. I noticed I was scrubbing off the hair on my forearms, every little KP bump was being scraped off as well. I scrubbed everywhere, and excessively. I bet I was in there for 20 minutes scrubbing away.

When I got out of the shower, the areas I had scrubbed were throbbing red. All the KP bumps were open and almost bleeding. Hundreds of the little, white-filled, hair-follicle plugging bastards were massacred. I bet at that moment my skin was as bad as someone who had wiped out on a motorcycle shirtless.

I tried sitting down but my skin was really hurting. I looked in the mirror and I figured I had to disinfect my skin. That's the moment where I decided to douse myself with alcohol. First I shotgunned a beer to loosen up. Then I got out some cotton balls and started the process. I simply swabbed up and down. Fore-arm, biceps, chest, belly, and so-on. After every swipe I gritted my teeth and took it. I'm a pretty tough guy, and this really was brutal.

I disinfected everyday while my skin started to lightly scab. It wasn't brutally scabbed or anything. But you could definitely see that my top layer of skin had been sandpapered down.

Days went by and soon the scabs began to fall off. Under the scabs was smooth skin. I'm talking smooth as silk smooth. Soon the last bit of scabs had been sloughed away and my body was nearly 90% smooth. I had never had smooth skin at all, and now I couldn't stop touching it. It's like getting your braces off, I couldn't stop touching.

I know what I did sounds extreme, but really it wasn't. It lasted about a week, and then it was over. To this day I still have nothing but smooth skin. And I continue to pumice and disinfect every month. It really is unbelievable, I have olive skin and get really dark in the summer, plus I've been going to the gym so I can't wait to tan to see how good my skin will look.

I'd love to answer any questions anybody may have. I think the reason this worked was because I unrooted all those little white plugs and then disinfected my skin right away. I compare this process to weeding a garden. First you must pull the weeds, than you can maintain. Oh, and by the way. I know that alcohol on your skin can dry it out, and that sanding down your skin sounds really over the top and blah blah blah. But nothing else worked, I was tired of wasting time and money. I got serious, and my skin is now as soft as Betty White's side-boob.

Peace