Mijn nek kreeg de klap?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Afanaisa

Mijn nek kreeg de klap?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 00:21

In februari is mijn paard ingereden, ik zou op woensdag 8 februari er zelf opgaan, de man die haar beleerd heeft zou erbij zijn en aanwijzingen en dergelijke geven...

Die dag was er een krachtige wind, ze was harstikke braaf eigenlijk, maar er laag een stukje zeil van het kuil wat paarden opeet, dacht madame...ze zet een stap opzij van de hoefslag af, maar eigenlijk ook wel gelijk terug, ik was mijn beugel al verloren en trok automatisch mijn been op, waarom? weet ik niet, mijn lange benen zijn mijn sterkste punt. Nou ik viel dus in slowmotion eraf want op het moment van de val was ik mij bewust: 'Ik ga zo hard op de grond knallen'.
en dat deed ik ook, ik viel uit bescherming op mijn heup/zij. Maar sloeg echt mega hard(krijg weer kippevel als ik eraan denk) met mijn nek 'dubbel' achterover! VERSCHRIKKELIJKE PIJN! (later)!

Ik bleef even liggen, kwam zelfstandig omhoog, ging op mijn hurken zitten...(mijn paard was ondertussen rondjes om ons heen aan het galoperen.)
en ik had -zo verklaarde mijn moeder, die erbij was- om mijn mond van de schrik een heel witte kring... ik probeerde te lopen maar dat ging niet.
Mijn instructeur heeft tienduizend keer gevraagd of ik pijn had en ik zei de hele tijd van niet!

Mijn paard was zelf ook echt geschrokken want ze had dit nog niet eerder gedaan, ze kwam aanlopen met een blik: 'oliebol, ik was je vergeten'.

toch heb ik mijn paard een aai gegeven en ben ik weer opgestapt, het ging eigenlijk best aardig, de trein kwam langs, niks aan de hand. tuurlijk ik trilde en was nog bezig met de val, maar het ging dus ik was al blij.

naar huis in de auto, vroeg ik mijn moeder om haar eerste reactie, ze wist alleen van de witte kring om mijn mond.

Ik had toch pijn in mijn nek gekregen ondertussen, maar bleef doorlopen met het idee dat het spierpijn was en liet het zo, sindsdien doe ik voor mijn gevoel gekke dingen schrijf woorden die ik wel gewoon weet helemaal verkeerd, om het over moeilijke woorden maar niet te hebben.
Ik heb 2 bulten in mijn nek zitten die zeer doen, mijn concentratie is weg en ik kan mijn hoofd niet meer helemaal omdraaien want dan doet mijn ruggegraad zeer. Ik krijg gelijk met de nekpijn hoofdpijn en voel me daar misselijk bij.

Nu is het zoveel maanden verder en heb ik nog steeds dezelfde klachten, mijn moeder wil niet naar de dokter want die schijnt dat toch niet te weten volgens haar, ze wil gelijk naar de fysio. Bij die gedachte krijg ik alleen maar meer pijn lijkt wel, dat zal wel tussen mijn oren zitten denk ik.

Ik heb dit getypt voor mezelf om het even van begin tot eind op papier te hebben, omdat het voor mij allemaal stukjes waren leek wel.

Wie het gelezen heeft, heel knap!

als er mensen zijn die iets soortgelijks meegemaakt hebben,en tips hebben of iets anders?!...plaats het!

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet gaan doen hiermee ik ben verschrikkelijk bang geworden voor mijn nek, mensen mogen er niet aan komen...

Nogmaals bedankt voor het lezen!

Anoniem

Re: Mijn nek kreeg de klap?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:32

Eerste waar ik aan denk is een wiplash.Ga maar gauw naar de dokter alles na laten zien.Kan namelijk een heleboel ellende veroorzaken.

verder sterkte,is toch altijd schrikken een val.

chillaxing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:38

Geen idee wat het zou kunnen zijn?
Heel veel sterkte en hopen dat je er niets aan overhoud!

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:45

Ik zou als ik jou was naar de dokter gaan.Je kan er wel mee door lopen.Maar dan wordt het mischien erger.Je weet maar nooit.Mischien stelt het niet veel voor.Maar dan weet je wel dat het niks ´´ernstig´´ is etc
Laatst bijgewerkt door sharonaollie op 16-04-06 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:53

Als je de klachten al maanden hebt, kun je er wel vanuit gaan dat er iets mis is. Ik wil je niet bangmaken, maar je nek is heel gevoelig voor klappen. Wees er dus voorzichtig mee! Ik zou je huisarts erg zeker naar laten kijken. Heb je voor de fysio trouwens niet meteen een verwijsbriefje van de huisarts nodig?

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:04

Dokter, manuele therapeut en accupuntuur

Zo kreeg ik half januari een baal hooi in mijn nek, vanaf de hooizolder gegooit.

Ben niet naar de huisarts geweest, maar omdat ik al voor nek en rugklachten loop bij de manueel gelijk gebeld.
Kreeg helaas zijn vrouw aan de lijn, pas over 3 weken een afspraak.
De volgende dag weer gebeld, maar hij had echt niet eerder tijd. Beetje knullig, kom er al zo'n 4 jaar, maar dat terzijde.

Tussendoor omdat de kramp in mijn nek niet echt te houden was, naar een andere therapeut, lang leve het zonder verwijsbriefje naar de therapeut kunnen.

Succes ermee !!
Die heeft me gekraakt, 2 x, daarna naar mijn eigen (eindelijk), middels kraken en accupunctuur inmiddels een heel eind opgeknapt.
Slaap alweer een tijdje goed, kan gewoon mijn hoofd op mijn kussen hebben etc.
Maar dit heeft wel 4 maand geduurt. Dit soort klachten kunnen zeker een half jaar duren, ben er ook nog niet helemaal vanaf, maar ik ben ook niet meer zo lusteloos.

Ik denk dat ik geluk heb gehad en net geen wiplash er aan over gehouden heb, ook al komt het dicht in de buurt.

Maar met jou klachten zou ik toch echt actie ondernemen.
Dingen als woorden omdraaien diengen vergeten etc. zijn niet normaal.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 02:16

Toen ik het verhaal las dacht ik ook echt meteen wiplash!!
Het "dubbelklappen" van je nek is hier dan de oorzaak van, en ik dacht (maar weet het niet zeker) dat verschijnselen als woorden verkeerd schrijven enzo hier ook bij passen!!

Ik zou wel naar de dokter gaan en wel zo snel mogelijk, mocht die het inderdaad afdoen als zijnde niks aan de hand kan je altijd nog zelf richting fysio, niks te verliezen als je eerst langs de arts gaat lijkt me?

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 10:14

Mijn eerste gedachte was eigenlijk ook: whiplash...

O, ik weet niet wie het vroeg maar ik kan zonder verwijsbriefje naar de fysio!

Nee inderdaad, al heb ik het niet zo op mijn huisarts omdat ie het vaak afdoet met: 'gaat wel weer over hoor'
Ik heb ook niks te verliezen, dat zei ik ook tegen mijn mams maar toen zei ze: Daar moet je mee naar de fysio die weten veel meer van de spieren en dergelijke, dan de arts... ik ga toch lekker eerst daarheen, moet toch alleen daar heen.

gisteravond toen ik het zat te typen, kreeg ik weer helemaal kippevel en de pijn die ik toen voelde een paar dagen na de klap, ik wordt er helemaal onrustig van...

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 10:26

Ik heb nog even nagedacht over de klachten die ik had na de val waarvan ik dacht ze niet eerder gehad te hebben.

nek/schouder pijn
hoofdpijn
tintelingen in mijn handen met name de vinger toppen 'steken'
duizelig
concentratieprobleem
vinden van de juiste (moeilijke) woorden
misselijk
niet tegen drukte kunnen - andere mensen die op me nek duiken bijv.
evenwichts probleem - plankie lopen is een beetje moeilijk

Ja, ik ben eruit, ik ga mijn arts morgenochtend even op zijn post bellen, en als ik meer weet zal ik het hier wel neer zetten...

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:35

Klinkt inderdaad als whiplash, ik heb zelf al een paar jaar last van een whiplash.
Hiervoor heb ik fysio gehad maar omdat dat niet meer kon ivm met mijn werk ben ik daar mee gestopt.
Al die symptomen die jij nu schrijft komen mij zeer bekend voor.
Je kan dan gewoon naar je huisarts en die verwijst je wel door naar een fysio waarschijnlijk.

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:36

Ik zou naar de dokter gaan!! En misschien dat hij je dan vertelt dat je dan altijd nog naar de fysio kan gaan. Maar ik zou echt naar de dokter ermee gaan.

Verder nog veel sterkte.. Want het doet volgens mij heel erg zeer !

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:24

Hoi Cath!

Wat erg van je nek! Ik wist helemaal niet dat het zo erg was. Zoals jij je klachten omschrijft klinkt het inderdaad als een whiplash!

Mijn moeder heeft jaren geleden een whiplash gekregen met een auto-ongeluk. Zij heeft de pech dat het nooit meer helemaal goed komt. Maar in de meeste gevallen gaat een whiplash gelukkig wel weer over. Daar heb je dan wel goede begeleiding bij nodig van een fysio of zelfs een revalidatiecentrum. Het kan je leven echt verzieken!

Mijn tip: loop er niet nog langer mee rond en ga naar de huisarts. Hij/zij kan je doorverwijzen naar een neuroloog die een scan van je nek kan maken. En fysiotherapie is heel goed! Maar ga nou maar naar je dokter, beter tien keer voor niets dan 1 keer te weinig!

X Nikki

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:40

Goed dat ja ff naar de huisarst gaat. Ik denk dat ze ook wel foto's van je nek gaan nemen om te kijken of er geen wervels gescheurd zijn ofzo. Ik weet niet echt hoe je gevallen bent maar pijn zal het zeker doen.

Succes met het herstellen.

Leonie_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:33

Ik heb een jaar geleden mijn nek gebroken en herken veel van jou klachten. Als ik jou was zou ik toch even naar de huisarts gaan en eventueel een foto van je nek laten maken.

Je nek is zo'n kwetsbaar punt. Ik zou er zeker niet langer mee doorlopen.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:38

Zeker langs je huisarts gaan! Die bulten kunnen wel eens flinke bloeduitstortingen zijn in de spieren die daar lopen, misschien wel op basis van een schering oid. Foto's maken lijkt me ook niet overbodig!

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:49

Het klinkt mij erg bekend in oren

Ik ben bijna een jaar geleden van een jonge pony gevallen, met mn achterhoofd tegen de muur *thank god voor de cap die ik op had* Ik was enkele minuten buiten westen, kwam bij en kon me nouwelijks meer iets herrineren van mijn val, de 2 min daarvoor en het kwartier erna. De weken erna had ik dezelfde klachten als jij. Spierpijn in mn nek en rug, hoofdpijn, vooral ijskoude handen, moeilijk woorden kunnen vinden. Ik ben na de dokter geweest toen, en die heeft me naar de fysio gestuurd. Mss is dit voor jou een oplossing? *bij mij werkte t niet * Ook ben ik na een logopedist geweest. Deze helpt me nu met het opnieuw leren normale zinnen samen te stellen *klinkt alsof ik heel dom ben *

Ik hoop dat je er bovenop komt!

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:06

Aah bah, candorlover, dit klinkt echt rot! Heb je de huisarts al gebeld, en zo ja wat zei die? En zo nee, bellen jij

En ik weet niet of een neuroloog je hier anders misschien mee kan helpen?

In ieder geval heel veel sterkte ermee!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:02

Oh klikt niet gezOnd!

Zo had ik het met een manege pony
Ik klapte over hem heen op me stuitje ik kon niet meer staan (later wel weer) me lichaam kon niet meer rijden maar me hart wel, dus heb k het toch niet gedaan ik had teveel pijn!
Ik stond aan de rand van de bak kijken hoe de anderen van me les het deden! het werd helemaal zwart voor me ogen en werd misselijk en draaierig ik had het gevoel dak ging flauwvallen, ik had me moeder opgebeld of ze me zo spoedig mogelijk op kon halen (kon haast nie meer praten van de pijn en angst) ik heb 4 weken niet normaal kunnen lopen of zitten, ik heb trouwens nog af en toe last van me enkel die in de beugel is blijven hangen een tijdje (hoe? dat hoef je me niet te vragen want dat weet k niet).

Veel sterkte nOg met je nek!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 22:12