Passagiers achtbaan Python aan dood ontsnapt (+filmpje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Passagiers achtbaan Python aan dood ontsnapt (+filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 10:43

De trein van de achtbaan van het themapark De Efteling in Kaatsheuvel was op het hoogste punt vastgelopen maar rolde tijdens de evacuatie van de inzittenden plotseling verder. ,,De trein is tijdens de ontruiming door een inschattingsfout van een hulpverlener gaan rijden'', bevestigde de Efteling woensdagochtend in een verklaring.

Geen van de passagiers raakte gewond. Een medewerker raakte lichtgewond toen de trein ging rijden, aldus de woordvoerder van het park.

De Efteling spreekt van een technische storing waardoor de karretjes bovenaan de helling kwamen stil te staan. De bedrijfshulpverlening kwam in actie om de 26 inzittenden te evacueren. Achttien mensen maakten de rit af toen het apparaat weer in beweging kwam. Een medewerker die net op tijd uit het karretje wist te springen hield enkele schrammen, blauwe plekken en een lichte hersenschudding aan het moment over.

Op internet is dinsdag een filmpje verschenen waar te zien is wat er gebeurt. Het treintje van de achtbaan is stilgevallen op het hoogste punt (29 meter) en medewerkers van de Efteling zijn naar boven geklommen. Plotseling beginnen de karretjes te rollen en duiken de diepte in.

Duidelijk is te zien dat de veiligheidsbeugels van de laatste ontruimde karretjes openstaan. Uit een nadere beschouwing blijkt dat een van de voorste passagiers nog net op tijd zijn eigen beugel kan dichttrekken.

De maker van het filmpje zegt dat het ergste niet is opgenomen. Een van de parkmedewerkers zou op grote hoogte zijn evenwicht hebben verloren en naar beneden zijn gevallen. Volgens de woordvoerder van de Efteling was dat niet het geval.

De directie van het park laat weten dat de procedures voor ontruiming verder zijn aangescherpt en opnieuw zijn doorgenomen met de medewerkers. Samen met een onafhankelijke keuringsinstantie is het park een onderzoek begonnen. ,,We begrijpen dat de inzittenden flink zijn geschrokken.''

http://www.ad.nl

Jemig Nagelbijten / Gniffelen ook op het filmpje wat hier staat: http://www.ad.nl/binnenland/article1552376.ece kun je zien dat niet alle beugels dicht waren toen hij over de kop ging Nagelbijten / Gniffelen Doodeng! Je zou er maar in zitten Nagelbijten / Gniffelen
Als je goed kijkt zie je ook dat 1 van de medewerkers bijna mee werd gesleurd Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-08-07 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Dioxide

Re: Passagiers achtbaan Python aan dood ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:53

Jeuzes... Daar waar die beugels al open waren zaten gelukkig geen mensen meer! Waarschijnlijk zijn ze ook eerst achter begonnen met evacueren.. Best stom, als je bedenkt dat dan de voorkant van de trein zwaarder is, en dus door kan kiepen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:54

Er lopen tegenwoordig wel veel atracties in de efteling vast zeg...

Nou ja, gelukkig is het allemaal goed afgelopen Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:54

Ik had m net onder mn rechtermuisknop zitten Knipoog

Dit is altijd een grote nachtmerrie van me geweest als k weer zo'n ding instapte, brr. Wat hebben die mensen een geluk gehad zeg dat die beugels niet blokkeerde, want oei...
ooh moet het filmpje even kijken zie ik, die beugels waren niet dicht?? oops

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 10:55

Een van de voorste passagiers kon hem nog net dichttrekken Nagelbijten / Gniffelen
Pff, lijkt me echt doodeng! Ik beschouwde de Python altijd als 1 van de meest betrouwbare achtbanen Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-08-07 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:56

En dat is de rede waarom ik niet in achtbanen stap.
Bah, moet er niet aan denken om dat mee te maken. Nagelbijten / Gniffelen

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:57

En m'n moeder kwam net met het idee om een weekendje efteling te doen.. even die mama bellen!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:58

Gaat lekker met de Efteling momenteel, probleem na probleem met de Vliegende Hollander en nu weer zo'n akkefietje. Wat zullen de inzittenden van dat wagentje bang zijn geweest. Wat was overigens de reden dat er gestopt werd?

Sentido

Dioxide schreef:
Jeuzes... Daar waar die beugels al open waren zaten gelukkig geen mensen meer! Waarschijnlijk zijn ze ook eerst achter begonnen met evacueren.. Best stom, als je bedenkt dat dan de voorkant van de trein zwaarder is, en dus door kan kiepen.

ja maar als je eerst de voorkant leeg zou halen zou de trein toch achteruit kunnen gaan rijden?
niet aanvallend bedoelt hoor, het was gewoon iets wat ik bedacht.
maar goed dood eng natuurlijk, en gelukkig geen zwaargewonden ofzo..

xje_kim

OMG, wat creepy, ik zou nooit meer in een achtbaan willen...

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:59

wow.. dat lijkt me echt heel erg eng...vooral als je het ritje nog af moet maken.. brr ik zou er nooit meer in gaan denk ik.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:00

hahaha, en ik ga vanavond naar walibi nu maar hopen dat daar alles wel in orde is! Tong uitsteken

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:02

WoW, dat lijkt me echt dood en dood eng. Je zal maar in dat eerste karretje zitten :| Dan schrik je toch ff! Diegene moet echt blij zijn dat ze die beugels niet hadden geblokkeerd. En die man pfff!!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:02

Sentido schreef:
Dioxide schreef:

ja maar als je eerst de voorkant leeg zou halen zou de trein toch achteruit kunnen gaan rijden?
niet aanvallend bedoelt hoor, het was gewoon iets wat ik bedacht.
maar goed dood eng natuurlijk, en gelukkig geen zwaargewonden ofzo..

Achteruit roltie terug op de ketting, waardoor hij als het goed is geremd wordt of zelfs helemaal niet door kan schieten. Vooruit is hij niet meer te stoppen zodra de eerste 2 karretjes over de heuvel zijn.. It's all about physics Knipoog

Je moet er niet aan denken wat er inderdaad gebeurd zou zijn als die beugels geblokkeerd waren..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:04

Gats.... was normaal gesproken niet zo'n angsthaas, maar krijg hier wel de de bibbers van...

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:05

Nou ze mogen dat ding wel is gaan nakijken zeg. Het zal je maar gebeuren, en dat die beugels niet helemaal dichtzitten vind ik ook niet normaal meer.. Hallo je hebt hier met mensen te maken, controleer dat ding dan wat vaker Nors opkijken

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:08

diam0nd schreef:
Nou ze mogen dat ding wel is gaan nakijken zeg. Het zal je maar gebeuren, en dat die beugels niet helemaal dichtzitten vind ik ook niet normaal meer.. Hallo je hebt hier met mensen te maken, controleer dat ding dan wat vaker Nors opkijken

Voor zover ik weet heeft de Efteling toch nog nooit problemen gehad met de Python? Verward Lijkt me dat ze toch wel veel controleren.
De beugels waren los voor evacueren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:08

Ik ga al jaren niet meer in dit soort achtbanen/attracties (niet de efteling speciaal hoor... ook andere parken sla ik daarin over)... ik hoor te vaak dat dit soort attracties wel eens fout aflopen.
En voor de adrenaline rush zijn er ook zat andere mogelijkheden Ja

Wat zullen die arme mensen een doodsangst uit hebben gestaan zeg! poeh... Ziek

Liezel1

Re: Passagiers achtbaan Python aan dood ontsnapt (+filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:11

ik meen dat vorige week een een evacuatie plaatsvond innde vliegende hollander....
er zijn in de python wel vaker karretjes blijven steken, maar niet zoals deze keer.... de karretjes stonden dus niet vast op het moment dat de beugels naar boven werden gedaan voor evacuatie....

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:11

Breek dat hele Python ding gewoon af.. Er zijn al vaker problemen geweest met de sleephelling. Het was wachten op het moment dat het echt eens een keer fout ging, wat nu dus gebeurd is Scheve mond Regelmatig controleren kost te veel geld waarschijnlijk, hoewel ik ook van mening ben dat er vaker gecontrolleerd moet worden.

Hypofocus: zelf klim ik overal nog gewoon in, ook na dit soort filmpjes. 100x meer kans op een ongeluk met de auto dan in zo'n ding. Als hij er echt gaar uitziet of de beveiligingen me niet aanstaan stap ik er niet in natuurlijk Knipoog

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:12

Bonaire schreef:
En m'n moeder kwam net met het idee om een weekendje efteling te doen.. even die mama bellen!

Die mama is gebelt. We gaan waarschijnlijk wel gewoon. Lekker rustig juist! M'n moeder gaat niet in de python maar als die gewoon goed (extra goed) is nagekeken ga ik wel gewoon hoor Haha!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:12

AAAAh, ik zou echt nooit meer in de achtbaan durven.. Nu ook al moeite mee hoor..
Maar zoiets moet toch niet kunnen; stel je voor dat mensen naar beneden vliegen in de looping...
Doodeng !!!
Ik kan trouwens het filmpje niet bekijken. Zou iemand de link willen plaatsen ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:13

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:13

Final Destination, aaaah!

Mij krijg je toch zowieso een achtbaan niet in Haha!

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:14

zeg nou geen final destination want dan durf ikniet meer! (was trouwens wel belachelijk slechte film, maar toch)