ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 11:02

Vanochtend hoorde ik op de radio dat een kindje van een brits echtpaar dat ontvoerd was uit een vakantiehuisje in Portugal nog niet terug was. Ook niet nadat de ouders diverse emotionele oproepen via de tv hadden gedaan.

Blijkt dat de ouders uit eten waren gegaan in een een restaurant en het kind alleen in het huisje hadden achtergelaten terwijl het sliep.

Nu lijkt mij die ontvoering voor het kind een vreselijke traumatische ervaring en daarom is het verschrikkelijk dat dit gebeurd is maar welke idioten laten hun kind nu gewoon alleen in vakantiehuisje achter om uit eten te gaan. Dan denk ik die ouders verdienen niet beter.
Mocht het kind terugkomen dan denk ik dat er serieus gekeken moet worden of het kind sowieso niet beter af is in een pleeggezin.

Vanessa24

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:09

Dat is wel heel hard! Ze zijn ieder half uur naar de kamer gegaan (die 50 meter van het restaurant lag) om te kijken naar de kinderen.
Er zijn ontzettend veel mensen die op vakantie hun kinderen laten slapen om vervolgens te gaan eten in een restaurant, zijn die mensen hun kinderen dan ook niet waard?

babsjetrala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:11

Pfoeh, jij durf....
Ik vind dit persoonlijk wel zeer kort door de bocht.
Zelf zou ik mijn kinderen nooit op die manier alleen laten, maar ik weet dat ze
om de 10 minuten ofzo gingen kijken -lekker relaxed eten is er dan ook al niet meer
bij overigens-.
Mensen die aan mijn kinderen komen, hak ik persoonlijk wat aanhangsels af..... Boos! Boos! Boos!
Ik hoop en bid dat het meiske wordt teruggevonden in levende lijve.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:13

lindsey schreef:
Vanochtend hoorde ik op de radio dat een kindje van een brits echtpaar dat ontvoerd was uit een vakantiehuisje in Portugal nog niet terug was. Ook niet nadat de ouders diverse emotionele oproepen via de tv hadden gedaan.

Blijkt dat de ouders uit eten waren gegaan in een een restaurant en het kind alleen in het huisje hadden achtergelaten terwijl het sliep.

Nu lijkt mij die ontvoering voor het kind een vreselijke traumatische ervaring en daarom is het verschrikkelijk dat dit gebeurd is maar welke idioten laten hun kind nu gewoon alleen in vakantiehuisje achter om uit eten te gaan. Dan denk ik die ouders verdienen niet beter.
Mocht het kind terugkomen dan denk ik dat er serieus gekeken moet worden of het kind sowieso niet beter af is in een pleeggezin.

Als je iets plaats zorg dan wel dat het klopt! Zo werd het gister in ieder geval niet op het nieuws verteld.

Het kindje lag op bed terwijl de ouders 50 meter verderop zaten bij een andere stel dat op de camping verbleef!

Wel wat anders dan uit eten gaan in een restaurant Koe

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:15

Zoals ik het op het nieuws heb gehoord, zaten ze in een restaurant te eten wat 50 meter van hun kamer was verwijderd.
Bovendien zag het eruit als een hotelcomplex en niet als een camping.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:23

Op de radio kun je geen beelden zien hoor Clown

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:27

lindsey schreef:

dit is héél kort door de bocht..
de kinderen lagen te slapen in een afgesloten ruimte.. deur/ramen waren geforceerd om binnen te komen.. het was echt een huisje...
daarbij lagen ze 50 meter verderop te slapen terwijl de ouders aan het eten waren. Zij gingen echter wel om het half uur kijken naar de kinderen...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:49

Cyntje schreef:
Op de radio kun je geen beelden zien hoor Clown

Ik zag het op tv Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:53

Mijn eerste reactie was ook: waarom laat iemand zijn/haar kinderen alleen? Toen ik echter het hele bericht hoorde snapte ik het wel.

Het is afschuwelijk wat er met het kind is gebeurd, maar het had ook kunnen gebeuren terwijl de ouders in de kamer ernaast lagen te slapen. Ik denk dat hen dus ook niets te verwijten valt.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:54

buiten dat, ik hoop dat het kindje gauw gevonden wordt.
en dan zoeken de autoriteiten het maar uit.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:55

in het begin bericht zeg je duidelijk dat je het op de radio hoorde.
En ik heb nog een vraagje hoe oud was het kind eigelijk?

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:57

Waarschijnlijk hebben die ontvoerder het dan wel gemunt op dat kindje, want je gaat niet zomaar een huisje open maken op de gok dat er een kindje ligt te slapen.

Ik ben wel benieuwd welk verhaal er nou juist is? PErsoonlijk zou ik nooit gaan eten in een restaurant als me kindere op bed liggen, want dan zit je ook niet op het gemak te eten. Maar even bij andere camping gasten iets drinken vindt ik wel kunnen.

En dat die mensen hun kindere niet waard zijn vindt ik wel heel grof om te zeggen. Iid laten zoveel mensen hun kinderen wel even alleen. Ik hoor vaak dat van die tienermoedertjes hun kindere alleen laten om te gaan stappen, daar zou eerder naar gekeken moeten worden

Edit: ik heb het hier niet over de goede tienermoeders, die er ook degelijk wel zijn.
Laatst bijgewerkt door C_hristel op 10-05-07 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:58

pressent schreef:

3 jaar

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:03

C_hristel schreef:
Waarschijnlijk hebben die ontvoerder het dan wel gemunt op dat kindje, want je gaat niet zomaar een huisje open maken op de gok dat er een kindje ligt te slapen.

Ik ben wel benieuwd welk verhaal er nou juist is? PErsoonlijk zou ik nooit gaan eten in een restaurant als me kindere op bed liggen, want dan zit je ook niet op het gemak te eten. Maar even bij andere camping gasten iets drinken vindt ik wel kunnen.

En dat die mensen hun kindere niet waard zijn vindt ik wel heel grof om te zeggen. Iid laten zoveel mensen hun kinderen wel even alleen. Ik hoor vaak dat van die tienermoedertjes hun kindere alleen laten om te gaan stappen, daar zou eerder naar gekeken moeten worden

Goh lekker denigerend 'van die tienermoedertjes' áls ik ga stappen is er altijd een oppas bij mijn zoontje en ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn kind alleen thuis laat terwijl ie gaat stappen. Vraag me dus af hoe je hieraan komt.

Vreselijk voor de ouders, dat verwacht je toch niet als je 50 meter verderop zit.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:05

Ik heb het niet over de goede tienermoeders, die er ckr ook genoeg zijn. Bij mij in de stad is een achterbuurt, waar echt veel tienermoeders wonen en die laten ze gwn echt serieus alleen thuis als ze gaan stappen. (je wilt ook liever niet zien hoe die kindjes eruit zien)

Edit: ik heb me vorige post even ge- edit Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:13

Ik wil hier wel even op in gaan, daar ik het van iets dichterbij mee maak, dat wil zeggen dat er uitgebreidere info alle dagen op TV komt en in de krant staat, hier.

Ik vond het eerst ook belachelijk dat de kinderen alleen waren gelaten, maar ik weet nu dat het om een apartementencomplex gaat dat behoorlijk bewaakt is, en dat ze bij het zwembad zaten te eten en van het zwembad kun je kun appartement zien, dus ook de kinderen horen, mocht er een huilen.
Het is niet zo dat ze de kinderen altijd maar alleen lieten, dat deden ze juist alleen als ze daar op vakantie waren, omdat het zo´n veilige omgeving is. Andere stellen doen precies hetzelfde.
Het zijn koopappartementen (van ettelijke tonnen, of miljoenen zelfs, dus "vakantiehuisje" slaat nergens op), dus men kent elkaar goed en het personeel kent ook iedereen, en het is niet logisch dat er zomaar iemand komt om kinderen te stelen.
Het lijkt dan ook veel meer op een geplanned iets van iemand die het stel al langer volgt en kent(even vermelden dat ze stinkend rijk zijn, veel verhuizen, hebben oa in Amsterdam gewoond, dus niemand kent ze echt goed). Want niets wijst op inbraak of tegenspartelen van het kind.

Het verhaal dat ze elke 30 minuten gingen kijken geloof ik niet, want ze noemen dan weer 20, dan weer 30 minuten en hoe lang eet men eigenlijk?
Ik vind trouwens wat de Portugezen doen, kinderen tot midden in de nacht maar meesleuren overal heen, veel erger. Laat ze lekker slapen!

Wat ook erg is, is hoe de Portugese politie heeft gereageerd, want pas dagen na de verdwijning werd er iets over gezegd in de media. Dan kan niemand meer iets doen, behalve zeggen dat er een verdacht iemand dagen geleden ergens gezien is, waarop je weinig kunt doen.

Waar ik me over verbaas is het aantal mensen dat hiervoor ingezet is en de aandacht die er nu aan gegeven wordt. Ik kan je vertellen dat dezelfde aandacht en mankracht niet is en wordt besteed aan Portugese verdwenen kinderen. Daar kan IK me boos over maken.

Ze is trouwens gisteren geloof ik 4 jaar geworden.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:23

Heel veel mensen laten ook de baby op de hotelkamer slapen, gaan bij een restauratnje om de hoek zitten of aan de bar en nemen de babyfoon mee.. en waarom niet? Dat doe je thuis ook als je 's avonds even naar de buren loopt. Qua afstand zit er nauwelijks verschil in. Hoe stom het ook is, je kan je kind niet 24 uur per dag bewaken.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:59

Lusitana: dat maakt het verhaal allemaal heel anders ja. Slordig dat er zo weinig aan gedaan wordt.

Is er trouwens ook nog niets van losgeld geeist ofzo>?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:29

pressent schreef:

Het kind is 3 jaar als ik me niet vergis. Maar even over de eerste zin..... voor wie is het bedoeld?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:24

Madeleine is net vier geworden gisteren, meen ik, of wordt het een dezer dagen, weet ik niet meer zo uit mijn hoofd, maar haar verjaardag is genoemd.
De ouders (beiden cardiologen) hebben ook nog een jongere tweeling. Die brengen ze nog steeds alle dagen naar de creche, wat ze met Madeleine ook deden. Het lijkt mij dat ze de vakantie vooral benutten om samen te zijn. Maar de familie benadrukt dat het hele liefhebbende ouders zijn.

Er is geen losgeld ge-eist en daarom vreest men het meest dat het kind geroofd is voor de pedofiele netwerken.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 10-05-07 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:25

Iehhh!! Arm kindje

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:38

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:44

kan een 3 jarige niet alleen op t huis passen dan?????? Duivel

Wat een maf ketels heb je er toch tussen zitten. Vind t wel raar dat precies dat kindje ontvoerd word terwijl ie alleen thuis is. Lijkt mij dat de dader dat misschien wist of misschien wel een bekende zal zijn??

Al met al triest!!!!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:13

Wat een lief kindje op die foto zeg..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:41

Nee serieus is ze voor pedofiele netwerken?
Oeh jakkie, wat zal je dan als ouders over je kindje inzitten wat er wel allemaal niet met haar kan gebeuren. Jakkie!
Ik hoop dat ze haar snel vinden.