Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilindra schreef:Eerlijk gezegd vind ik dit nogal gejank.
Een kennis van ons had een "normale" slachterij en is een paar jaar geleden overgestapt naar het halal slachten.
Ook een halal slachterij moet aan alle regels voldoen en is gewoon een professioneel bedrijf.
Denk dat een dier er zelfs minder te lijden heeft dan in een grote "slachtfabriek"
Het is echt niet zo dat er met botte messen langzaam de keel wordt afgezaagd ofzo![]()
Ga eerst eens kijken op zo'n bedrijf voor je een mening van een ander overneemt!
Susanne_ schreef:ik vind dat je hier juist niet op moet stemmen. Het is hoe die mensen hun geloof en rituelen hebben. Da's dan toch goed dat het ook eens op hun manier gedaan wordt.?.!.?. ik bedoel, in NL wordt ook lang niet altijd gedaan zoals wij 'diervriendelijk' vinden, en daar is dit niks bij!
dorothea schreef:Maar Ilindra, heb jij dan wel eens een grote "slachtfabriek" bezocht? Hoe gaat het er daar dan aan toe?
MysticTinker schreef:Ik heb em ook getekend.
Ik ben zowiezo tegen het slachten van dieren, ben ook vegetarisch, maar als ze dan ook nog eens niet verdoofd worden dat vind ik nog erger.. Stel je voor dat iemand je paard op die manier de keel doorsnijd! Moet je toch niet aan denken!
Als ze voor hun geloof perse op die manier dieren willen doden dan doen ze dat maar in hun eigen land..
paardje2005 schreef:wat denk jij nou. dat dat stukje vlees dat jij 's avonds op je bord ligt niet 'ritueel' geslacht word.kom op zeg niet zo naief. in dier in nl. krijgt 1 pin door zijn kop, 9 van de 10 keer leeft ie nog. word aan zijn achterpoten opgehangen en opgesneden beest is pas dood als zijn bloed op is.
paardje2005 schreef:MysticTinker schreef:Ik heb em ook getekend.
Ik ben zowiezo tegen het slachten van dieren, ben ook vegetarisch, maar als ze dan ook nog eens niet verdoofd worden dat vind ik nog erger.. Stel je voor dat iemand je paard op die manier de keel doorsnijd! Moet je toch niet aan denken!
Als ze voor hun geloof perse op die manier dieren willen doden dan doen ze dat maar in hun eigen land..
dieren worden nooit verdooft voor ze geslacht worden
Citaat:Tuurlijk wel, door die pin door hun kop, daardoor gaan ze niet meteen dood, maar ze zijn dan hersendood. Het hart blijft kloppen, zodat alle bloed eruit kan lopen als de keel wordt doorgesneden..
Dus dat is zeker minder erg dan direct de keel doorsnijden..
Maar het blijft allemaal heel gruwelijk..