Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:14

Uit het AD van vandaag:

AMSTERDAM - Zo’n tachtig kansarme jongeren uit Amsterdam Zuid- oost zijn op kosten van de gemeente een week op vakantie geweest naar Tunesië. Ze verbleven all-inclusive in een Tunesisch hotel met zwembad, privéstrand en spa- en wellnesscenter. De kosten van de reis bedroegen circa 30.000 euro; de jongeren droegen 25 euro bij.
Het CDA in de stadsdeelraad Zuidoost is woedend. ,,We gunnen deze jongeren best een snoepreisje, maar niet op kosten van de belastingbetaler,’’ zegt CDA-fractievoorzitter Henk de Boer.
Het uitstapje van vorige week was georganiseerd door het Amsterdamse reïntegratiebedrijf PEWA (Participatie Educatie en Werk Amsterdam). Die begeleidt vroegtijdige schoolverlaters terug naar school of werk.
De reis was bedoeld voor de schoolverlaters, maar ook andere jongeren uit Zuidoost konden mee. ,,Ook jongeren zonder raakvlakken met PEWA, maar woonachtig in Amsterdam Zuidoost, hebben recht op een zorgeloos weekje zon,’’ staat op de website van PEWA. De jongeren werd om een eigen bijdrage van 75 euro gevraagd; daarvan kregen ze 50 euro terug in Tunesische valuta, te gebruiken als zakgeld.
De CDA-fractie van stadsdeelraad roept de verantwoordelijk PvdA-wethouder tot de orde. ,,Dit voorstel is er in het zomerreces doorgeduwd zonder ons medeweten. Het was één keer, maar nooit weer,’’ aldus De Boer. PvdA-fractievoorzitter Lourens Burgers wil weten of het ging om een uitje of een trip om jongeren te motiveren.
Afbeelding
Ontspannen poseren Amsterdamse jongeren in hun Tunesische vakantieparadijs. Ze konden zo goed als gratis op reis.

Aaarggg, ik kan me hier zo aan ergeren Boos!
Hoezo hebben ze "recht" op een weekje zon???
Laat ze verdorie wat nuttigs gaan doen.
Er zijn zat mensen die wel werken voor een minium inkomen en geen geld hebben om op vakantie te gaan, hebben die geen "recht" dan...
Die 30.000 euro is toch wel beter te besteden in een stad als Amsterdam!

PoelieWoelie

Re: Snoepreisje kansarme jongeren valt slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:16

Ik gun het ze wel, maar geef ze dan een wat goedkopere vakantie.. Scheve mond

NickytjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:17

Dit vind ik toch ook niet kunnen hoor... Andere mensen moeten hard werken willen ze eens
op reis kunnen gaan.

En die 30.000€ kan best aan iets nuttiger besteed worden meen ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:18

Helemaal met je eens Illindra

Zoveel mensen die keihard zwoegen voor een mmin loon in een fabriek oid.
En zij kunnen zulke luxe reis ook niet betalen.

Het moet niet gekker worden, nog even en je kunt beter geen rooie cent hebben in NL en het vertikken om te werken.

wreckhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:19

Wat dacht je van een werkvakantie. Vrijwilligerswerk in Afrika om een weeshuis te bouwen ofzo. Dat is toch veel beter. Belachelijk dat ons belastingsgeld voor dit soort dingen worden gebruikt.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:24

Aaaargggghhh!! Andere mensen maar een heel jaar werken en werken en werken, nog moeten zien of ze toekomen, en die kunnen eens lekker op reis!!!!

Ik dacht dat zoiets alleen in België kon, maar blijkbaar kan België en Nederland zich wel een handje geven op dat vlak, geld van de belastingbetaler uitstrooien aan zoiets (=> "vermoedelijke" moordenaar van Joe van Holsbeeck mag naar match Rode Duivels, ook in het kader van "integratie" (?!) Maar fatsoenlijke sloten sloten op de gevangenis van Dendermonde, neeeeee hooor, dat is te veel geld!)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:30

Vroeger waren er voor dit soort jongeren zomerkampen in Nederland, nu worden ze all-in naar een luxe resort in zonnig Tunesië gestuurd Verward Inderdaad erg zuur voor mensen die hard werken om een weekje met vakantie te kunnen gaan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:32

Schandalig Boos! Boos!
Als hardwerkende Nederlander word je gediscrimineerd, alles gaat naar crimineel werkschuw volk hier in Nederland Misselijk

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:47

Ik ben in 1975 voor het laatst op vakantie geweest, en wil ook wel een weekje naar een warm land, lekker op het strand voor € 25,=!!!!!!!!!!!!!!!!
Laat ze Jakobskruiskruid wieden, zijn ze ook lekker buiten toch?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:48

Dus schoolverlaters en niet werkende jongeren worden gestimuleerd???? met vakantie. Hmmm misschien is stoppen met school wel een optie voor meer jongeren kunnen ze lekker luxe op vakantie???? Hier kan ik echt pissig om worden.....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:49

Ik zie op de foto toch geen Amsterdamse jongeren staan.... maar belachelijk zeg, er zijn genoeg mensen die er keihard voor werken en ook nooit op vakantie kunnen.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:49

Ik vind het schandalig dat deze gasten zo op vakantie kunnen Boos! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:10

Belachelijk! Wat is er mis met een werkweek ergens in Nederland, steken ze nog wat van op ook!

Typische PvdA actie! Misselijk

AlleJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:22

Dus hier betalen 'we' voor? :S

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:30

Charos schreef:
Ik zie op de foto toch geen Amsterdamse jongeren staan.... maar belachelijk zeg, er zijn genoeg mensen die er keihard voor werken en ook nooit op vakantie kunnen.

Hoe kun je nou aan iemand zien uit welke plaats ie komt Verward

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:34

Tip: DE HUIDSKLEUR.. JA sorry hoor, maar om zulke dingen kan ik dus egt racistisch worden! Volgens mij ga ik ook maar van school af, misschien mag ik dan ook wel vor 25 eurie op vakantie Boos!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:35

Roxxiejj schreef:
Tip: DE HUIDSKLEUR.. JA sorry hoor, maar om zulke dingen kan ik dus egt racistisch worden! Volgens mij ga ik ook maar van school af, misschien mag ik dan ook wel vor 25 eurie op vakantie Boos!

Het gaat niet om de huidskleur maar om het gegeven.Een werkvakantie in Zuid Afrika had ik achter gestaan Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:36

Maak er geen discriminatie topic van.
de huidskleur lijkt me er niets mee te maken hebben, want ook genoeg blanke dropouts.

Maar dat er zo met geld om gegaan word is belachelijk.
Geef dat maar aan hard werkende mensen die amper rond komen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:36

Roxxiejj schreef:

sommige dingen kun je beter niet op bokt zetten Knipoog Nu krijg je de helft over je heen vrees ik... sterkte alvast....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:42

GEwoon straks weer PvdA stemmen jongens! Dan gaat ons land vanzelf wel een keer failliet.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:43

Roxxiejj schreef:

Ik zou toch maar even op school blijven als ik jou was... want je klinkt nu wel erg dom... No offense verder hoor, maar bovenstaande is wel een domme en ondoordachte reactie natuurlijk. Haha! Zo... ben ik vast de eerste van die 'helft" die je wellicht te wachten staat... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:49

Ja lekker flink links, dan komt alles oke Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:51

Super als je kansarme jongeren wilt helpen en stimuleren om werk te vinden. Niets op tegen als je ze persoonlijk helpt begeleiden en je inspant om deze groep uit het werkloosheidsnet te krijgen.
Maar er is toch wel ergens een kleine grens lijkt mij. Ik kan me niet inbeelden in wat voor opzicht dit echt voordelig is geweest voor de jongeren zelf. Ja, het zal voor hun wel een plezante week zijn geweest. Een luxeleven op kosten van de anderen. Maar luxeweekjes gaan snel voorbij. En nu zijn ze weer thuis, en wat heeft het hun opgeleverd? Buiten een weekje hun hart ophalen niets, ze zullen weer even ver staan als anders.
Als je zonodig belastingsgeld wilt spenderen aan het helpen van die jongeren, spendeer het dan aan iets waar ze echt iets aan hebben op lange termijn. Zodat de anderen kunnen zeggen: "Kijk, door het gebruik van het geld zijn tenminste nog X % jongeren meer aan het werk geslagen, of zijn er X % minder hangjongeren en criminaliteit..." Maar toch geen snoepreisjes waar alle gemiddelde mensen wel van dromen.

Of het moet een wel heel vreemde hersenkronkel zijn geweest bij de verantwoordelijke. Iets van "Hé, als we die jongeren nu eens op een luxevakantie sturen, en een beetje het hoofd op hol laten slaan door te laten zien wat je allemaal wel niet kunt permiteren met veel geld, misschien gaan ze dan direct werk zoeken om het nog eens te kunnen doen Ja "
Maar ik vrees dat die kronkel wel niet zo goed zal uitpakken. Ik zou dan eerder ook stoppen met mijn studies en wachten tot het volgende gratis snoepreisje voor werkzoekenden Haha! Haha! .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:55

Ik vind dit ook wel te ver gaan ...... wat is er mis aan een jeugdherberg op de Veluwe bijvoorbeeld?? Zo maak je het voor die jongeren misschien nog aantrekkelijker om snel aan veel geld te komen (criminaliteit).

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:56

Jee. Sta hier toch wel een beetje van te kijken hoor.
Ik ben zelf in Amsterdam opgegroeid, dus als ik 'iets minder' mijn best had gedaan, had ik ook een 'snoepreisje' gekregen (oh nee, ben opgegroeid in Amsterdam ZUID, da's weer iets anders dan ZUID-OOST) Gestoord
De Gemeente had dit geld veel nuttiger op de plek kunnen besteden (denk aan voorlichting voor de bijlmerkids, etc).
Ze waren vast ook wel blij met een weekje Centerparks o.i.d., dus waarom zo 'extreem' Verward