Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6268
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:00

Loretta schreef:
Raineri schreef:
Vermoed dat PvdA/GL niet gaat samenwerken met die partijen. Of heb ik iets gemist?


https://nos.nl/l/2517292



Ah dankjewel!!

Loop weer eens achter met de krant lezen

Fijn dat hij ook naar zijn achterban luistert en meer naar de voorgrond treed. Zonde dat hij zo door het slijk wordt gehaald om niets. Deugen is opeens zo’n vies woord geworden zodat sommige zich maar kunnen gedragen als een eikel.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:08

pien_2010 schreef:
purny schreef:
De eerste aangiftes tegen Timmermans zijn binnen.
Heb het altijd al een eng mannetje gevonden, hier wordt het nogmaals bevestigd.


Wie vind je een eng mannetje purny? Wilders of Timmermans?

Timmermans

pien_2010

Berichten: 43658
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:10

Wouw. Wat verdrietig.
Wilders is het enge mannetje en niet Timmermans. Die is nl tamelijk voorspelbaar en betrouwbaar, gaat voor inhoud, en weet waar hij het over heeft. Een premier waardige kandidaat met zijn ervaring.
Wilders zegt A en doet B om vervolgens nare wc drek op X over je te plaatsen.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:13

pien_2010 schreef:
Wouw. Wat verdrietig.
Wilders is het enge mannetje en niet Timmermans. Die is nl tamelijk voorspelbaar en betrouwbaar, gaat voor inhoud, en weet waar hij het over heeft. Een premier waardige kandidaat met zijn ervaring.
Wilders zegt A en doet B om vervolgens nare wc drek op X over je te plaatsen.

Waarom is dit verdrietig?

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:47

Volgens mij is "rechts" in dit topic zwaar in de minderheid :+
Wilders is en blijft Wilders natuurlijk en zijn uitspraken uit het verleden kun je niet helemaal op het heden plakken. Want we weten ook uit het verleden niet hoe hij exact dacht. Het is verkiezingsrethoriek.
En het is ook nog eens de enige politicus hier die zijn leven al niet zeker is.
De man is niet dom heb ik t idee. Hij weet dat hij afstand moet nemen van uitspraken uit het verleden. En dat - om te regeren - moet worden onderhandeld. Er is maar 1 punt dat hij echt wil binnenhalen en dat is migratie.

Maar ook op dat onderwerp kun je ook niet zomaar de grenzen dichtgooien. Want NL heeft migranten ook gewoon nodig. De asieloverload en wat het NL allemaal kost geeft Rechts (en hem dus) een wapen.
Maar het andere verhaal (Wat brengt het NL op?) komt te weinig over de buhne in de uitspraken van Timmermans. Die zie ik vooral Wilders onderuit halen in zijn uitspraken. Van hem had ik echt meer inhoud verwacht. Tegengas door middel van argumenten.
Ik zag in t korte filmpje over de uitspraak van Timmermans een korte blik op de zaal en de blik van Klaver.
Hij applaudiseert wel maar sloot ook even de ogen. Heb het idee dat hij ook denkt: "Dit is niet de weg".

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:50

Dus als ik het goed begrijp wordt ik voor rechts aangezien alleen omdat ik zeg dat ik Timmermans een gevaarlijk mannetje vind?

Echwel

Berichten: 12479
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:53

Je bent het eens met die idiote.spelleyjes van aangifte doen
Let op ik ben totaal.niet links


Maar deze spelletjes.hou ik niet van

pien_2010

Berichten: 43658
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:53

purny schreef:
Dus als ik het goed begrijp wordt ik voor rechts aangezien alleen omdat ik zeg dat ik Timmermans een gevaarlijk mannetje vind?


Niet door mij in elk geval.

Maar ik vind je uitspraak zorgelijk dat je van deze twee Timmermans als gevaarlijke man ziet. En ik heb uitgelegd waarom ik dat zorgelijk vind.

Wat echwel zegt.

Electra63

Berichten: 17878
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:00

Babootje schreef:
Volgens mij is "rechts" in dit topic zwaar in de minderheid :+
Wilders is en blijft Wilders natuurlijk en zijn uitspraken uit het verleden kun je niet helemaal op het heden plakken. Want we weten ook uit het verleden niet hoe hij exact dacht. Het is verkiezingsrethoriek.
En het is ook nog eens de enige politicus hier die zijn leven al niet zeker is.
De man is niet dom heb ik t idee. Hij weet dat hij afstand moet nemen van uitspraken uit het verleden. En dat - om te regeren - moet worden onderhandeld. Er is maar 1 punt dat hij echt wil binnenhalen en dat is migratie.

Maar ook op dat onderwerp kun je ook niet zomaar de grenzen dichtgooien. Want NL heeft migranten ook gewoon nodig. De asieloverload en wat het NL allemaal kost geeft Rechts (en hem dus) een wapen.
Maar het andere verhaal (Wat brengt het NL op?) komt te weinig over de buhne in de uitspraken van Timmermans. Die zie ik vooral Wilders onderuit halen in zijn uitspraken. Van hem had ik echt meer inhoud verwacht. Tegengas door middel van argumenten.
Ik zag in t korte filmpje over de uitspraak van Timmermans een korte blik op de zaal en de blik van Klaver.
Hij applaudiseert wel maar sloot ook even de ogen. Heb het idee dat hij ook denkt: "Dit is niet de weg".


Er is geen asieloverload.
Het is maar 10-12%.
Er is een overload aan arbeidsmigranten, maar die zijn nodig.
En er zijn veel kennisstudenten.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:01

Echwel schreef:
Je bent het eens met die idiote.spelleyjes van aangifte doen
Let op ik ben totaal.niet links


Maar deze spelletjes.hou ik niet van


Ik ben het er niet mee eens. Ook niet toen er finaal aangifte tegen wilders werd gedaan. Ik vind de uitspraak van Timmermans gevaarlijk, vooral in deze tijd.
Ik zal zelf ook geen aangifte doen.
En ik ben toch echt links, zowel op politiek vlak als qua schrijven.

pien_2010

Berichten: 43658
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:02

Een uitspraak gevaarlijk vinden is wat anders als een gevaarlijk mannentje.
Wat vind je gevaarlijk aan de uitspraak van Timmermans?

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:03

Purny , wist je wie Anders Breivik, je weet wel , die massamoordenaar, als voorbeeld aanhaalde om zijn daden te rechtvaardigen? Dat was Timmermans niet.

Electra63

Berichten: 17878
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:03

purny schreef:
Echwel schreef:
Je bent het eens met die idiote.spelleyjes van aangifte doen
Let op ik ben totaal.niet links


Maar deze spelletjes.hou ik niet van


Ik ben het er niet mee eens. Ook niet toen er finaal aangifte tegen wilders werd gedaan. Ik vind de uitspraak van Timmermans gevaarlijk, vooral in deze tijd.
Ik zal zelf ook geen aangifte doen.
En ik ben toch echt links, zowel op politiek vlak als qua schrijven.


Ik vind het echt bizar, dar mensen deze uitspraak als een oproep tot geweld zien.

In tegenstelling tot de uitspraken van Wilders.
Die heeft persoonlijk gezorgd voor de bedreigingen aan o a. Kaag, maar ook Halsema.

mysa

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:16

BigOne schreef:
Purny , wist je wie Anders Breivik, je weet wel , die massamoordenaar, als voorbeeld aanhaalde om zijn daden te rechtvaardigen? Dat was Timmermans niet.


Inderdaad, Wilders was een inspiratiebron voor Breivik.

Raineri
Berichten: 6268
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:19

Babootje schreef:
Volgens mij is "rechts" in dit topic zwaar in de minderheid :+



Weet niet of je dat kunt zeggen. Gros heeft namelijk nooit een richting uitgesproken. Probleem is dat gematigdheid er niet meer bij is tegenwoordig en zelfs gematigd rechts wordt voor links aangezien. Ik had wellicht nog liberaal gestemd als er een fatsoenlijke optie zou zijn. Gematigd rechts verafschuwd gros van de rechtse partijen momenteel.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:29

BigOne schreef:
Purny , wist je wie Anders Breivik, je weet wel , die massamoordenaar, als voorbeeld aanhaalde om zijn daden te rechtvaardigen? Dat was Timmermans niet.

Ik ben geen fan van Wilders. Maar ik vind wel dat Wilders op zijn minst een kans moet krijgen.
En hij heeft het niet alleen voor het zeggen he.
Wat hij wil moet door 76 andere Kamerleden worden gesteund.
Laat Wilders maar op zijn plaat gaan. Kijken hoe snel we weer naar de stembus mogen.

pien_2010

Berichten: 43658
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:02

Hopelijk gaan we niet snel naar de stembus en maakt Wilders er een succes van. Dat vind ik. Dit omdat de wereld om ons heen steeds bedreigender wordt en er een stevig kabinet in Nederland moet zijn dat ook door de meeste van het volk gekozen is.
Er gebeurt nogal wat in Oekraïne dat het meest bedreigende is voor de vrede in Europe als dat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt.
Israël/ Hamas beleef ik ook als behoorlijk bedreigend voor de vrede in het midden oosten want beiden zijn niet correct bezig imo in Gaza.
Iran heb ik het voor het gemak maar even niet over net als de bedreiging dat Trump weer president wordt..
De opkomst van China die een dubieuze rol, op zijn zachtst gezegd speelt in de oorlog van Rusland...dus geen nieuwe verkiezingen maar een goed en stevig kabinet dat zijn verantwoordelijkheid pakt, stopt met a dat getwitterd op X en gewoon zakelijk Nederland gaat besturen.
En kan het niet met Wilders dan maar met Timmermans. Als men nu maar eens eindelijk tot afspraken komt.

irmaz

Berichten: 4824
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:13

Babootje schreef:
Volgens mij is "rechts" in dit topic zwaar in de minderheid :+
Wilders is en blijft Wilders natuurlijk en zijn uitspraken uit het verleden kun je niet helemaal op het heden plakken. Want we weten ook uit het verleden niet hoe hij exact dacht. Het is verkiezingsrethoriek.
En het is ook nog eens de enige politicus hier die zijn leven al niet zeker is.
De man is niet dom heb ik t idee. Hij weet dat hij afstand moet nemen van uitspraken uit het verleden. En dat - om te regeren - moet worden onderhandeld. Er is maar 1 punt dat hij echt wil binnenhalen en dat is migratie.

Dat Geert Wilders zijn leven niet zeker is is een directe oorzaak van zijn eigen uitspraken en niet doordat iemand anders hem demoniseerd. Wil jij echt gaan wachten tot er 1 opgehitste achterlijke gladiool zijn uitspraken oppakt en Frans Timmermans of iemand van D66 aanvalt voordat jij de uitspraken van Wilders serieus neemt?
Misschien is het verkiezingsretoriek maar ik zou je toch de tip mee willen geven je eens heel goed in te lezen in de uitspraken en tactieken in Duitsland anno 1932 en Rusland van de laatste jaren.
Zie waar die "verkiezingsretoriek" toe heeft geleid.

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:17

Wilders wil helemaal niet regeren, tenminste niet met andere partijen ( welke dan ook) hij stuurt aan op een breuk, vanaf het begin al. Zodoende kan hij het slachtoffer spelen en nog meer stemmen binnenhalen.
Hij is echt een klassiek voorbeeld van zwaar narcistisch gedrag. Iedereen afbranden en hopen op fikse tegenstand zodat hij weer het slachtoffer kan spelen, goed afgekeken van Trump, het ligt altijd aan een ander.
Inmiddels ben ik het punt: Laat het hem maar proberen echt voorbij . Dit soort figuren die er alleen voor eigen gewin zitten horen niet in de politiek.

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:37

Babootje schreef:
Volgens mij is "rechts" in dit topic zwaar in de minderheid :+
Wilders is en blijft Wilders natuurlijk en zijn uitspraken uit het verleden kun je niet helemaal op het heden plakken. Want we weten ook uit het verleden niet hoe hij exact dacht. Het is verkiezingsrethoriek.
En het is ook nog eens de enige politicus hier die zijn leven al niet zeker is.
De man is niet dom heb ik t idee. Hij weet dat hij afstand moet nemen van uitspraken uit het verleden. En dat - om te regeren - moet worden onderhandeld. Er is maar 1 punt dat hij echt wil binnenhalen en dat is migratie.

Maar ook op dat onderwerp kun je ook niet zomaar de grenzen dichtgooien. Want NL heeft migranten ook gewoon nodig. De asieloverload en wat het NL allemaal kost geeft Rechts (en hem dus) een wapen.
Maar het andere verhaal (Wat brengt het NL op?) komt te weinig over de buhne in de uitspraken van Timmermans. Die zie ik vooral Wilders onderuit halen in zijn uitspraken. Van hem had ik echt meer inhoud verwacht. Tegengas door middel van argumenten.
Ik zag in t korte filmpje over de uitspraak van Timmermans een korte blik op de zaal en de blik van Klaver.
Hij applaudiseert wel maar sloot ook even de ogen. Heb het idee dat hij ook denkt: "Dit is niet de weg".


Electra63 schreef:
Er is geen asieloverload.
Het is maar 10-12%.
Er is een overload aan arbeidsmigranten, maar die zijn nodig.
En er zijn veel kennisstudenten.


Exact dat bedoel ik. Maar dat zie je in de argumentatie van Timmermans te weinig terug.

Benzz
Berichten: 2930
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:42

Ik ben het boek: hoe migratie echt werkt van Hein de Haas aan het lezen. Erg interessant, zou Wilders ook eens moeten doen, alleen wel zonder gekleurde bril en onderbuikgevoelens.

Babootje

Berichten: 26407
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:43

Babootje schreef:
Volgens mij is "rechts" in dit topic zwaar in de minderheid :+
Wilders is en blijft Wilders natuurlijk en zijn uitspraken uit het verleden kun je niet helemaal op het heden plakken. Want we weten ook uit het verleden niet hoe hij exact dacht. Het is verkiezingsrethoriek.
En het is ook nog eens de enige politicus hier die zijn leven al niet zeker is.
De man is niet dom heb ik t idee. Hij weet dat hij afstand moet nemen van uitspraken uit het verleden. En dat - om te regeren - moet worden onderhandeld. Er is maar 1 punt dat hij echt wil binnenhalen en dat is migratie.


irmaz schreef:
Dat Geert Wilders zijn leven niet zeker is is een directe oorzaak van zijn eigen uitspraken en niet doordat iemand anders hem demoniseerd. Wil jij echt gaan wachten tot er 1 opgehitste achterlijke gladiool zijn uitspraken oppakt en Frans Timmermans of iemand van D66 aanvalt voordat jij de uitspraken van Wilders serieus neemt?
Misschien is het verkiezingsretoriek maar ik zou je toch de tip mee willen geven je eens heel goed in te lezen in de uitspraken en tactieken in Duitsland anno 1932 en Rusland van de laatste jaren.
Zie waar die "verkiezingsretoriek" toe heeft geleid.


Hoho niet op mij betrekken hoor. Ik denk er zo niet over. :+
Maar dit valt me op. Het lijkt er alleen juist op dat Timmermans Wilders in de kaart speelt door dit soort uitspraken die Wilders dan ook weer dankbaar gebruikt om zn punt te maken. En half NL hobbelt erachteraan.
Nu nieuwe verkiezingen en Wilders gaat vrees ik dik winnen.

pien_2010

Berichten: 43658
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:48

Eens. En die nieuwe verkiezingen leveren niets op, dus heeft het geen zin, want het is Wilders niet gelukt (het is nog niet gedaan hé nu!) om te formeren dus waarom gelijk tweede verkiezingen?
Nee dan eens kijken of het met de tweede grootste partij wel lukt. Want ook dat is nog niet gezegd.

juval

Berichten: 13240
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:54

Electra63 schreef:
Babootje schreef:
Volgens mij is "rechts" in dit topic zwaar in de minderheid :+
Wilders is en blijft Wilders natuurlijk en zijn uitspraken uit het verleden kun je niet helemaal op het heden plakken. Want we weten ook uit het verleden niet hoe hij exact dacht. Het is verkiezingsrethoriek.
En het is ook nog eens de enige politicus hier die zijn leven al niet zeker is.
De man is niet dom heb ik t idee. Hij weet dat hij afstand moet nemen van uitspraken uit het verleden. En dat - om te regeren - moet worden onderhandeld. Er is maar 1 punt dat hij echt wil binnenhalen en dat is migratie.

Maar ook op dat onderwerp kun je ook niet zomaar de grenzen dichtgooien. Want NL heeft migranten ook gewoon nodig. De asieloverload en wat het NL allemaal kost geeft Rechts (en hem dus) een wapen.
Maar het andere verhaal (Wat brengt het NL op?) komt te weinig over de buhne in de uitspraken van Timmermans. Die zie ik vooral Wilders onderuit halen in zijn uitspraken. Van hem had ik echt meer inhoud verwacht. Tegengas door middel van argumenten.
Ik zag in t korte filmpje over de uitspraak van Timmermans een korte blik op de zaal en de blik van Klaver.
Hij applaudiseert wel maar sloot ook even de ogen. Heb het idee dat hij ook denkt: "Dit is niet de weg".


Er is geen asieloverload.
Het is maar 10-12%.
Er is een overload aan arbeidsmigranten, maar die zijn nodig.
En er zijn veel kennisstudenten.


als er geen asieloverload is, waarom is het dan zo'n chaos in Ter Apel??

Karl66

Berichten: 29761
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:58

BigOne schreef:
Wilders wil helemaal niet regeren, tenminste niet met andere partijen ( welke dan ook) hij stuurt aan op een breuk, vanaf het begin al. Zodoende kan hij het slachtoffer spelen en nog meer stemmen binnenhalen.
Hij is echt een klassiek voorbeeld van zwaar narcistisch gedrag. Iedereen afbranden en hopen op fikse tegenstand zodat hij weer het slachtoffer kan spelen, goed afgekeken van Trump, het ligt altijd aan een ander.
Inmiddels ben ik het punt: Laat het hem maar proberen echt voorbij . Dit soort figuren die er alleen voor eigen gewin zitten horen niet in de politiek.


Waarom zouden we het Wilders laten proberen? Zodat we een punt kunnen maken dat hij er een puinzooi van maakt? Want dat is namelijk wat er gaat gebeuren als hij aan de macht komt. Het probleem daarmee is dat we dan accepteren dat we dan bereid zijn om onze welvaart en ons welzijn te verslechteren, enkel om Wilders op zijn bek te laten gaan. Sorry, maar dat gun ik ons niet.