Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:47

Popstra schreef:
Zijn best vieze varkens hoor veel chauffeurs.. flikkeren ook overal hun volgepiste frisdrank flessen neer!


Sorry? Hier wil ik toch even op inhaken aangezien zowel mijn moeder als haar vriend internationaal chauffeur zijn. Dit zullen zowel zij al menig collega niet doen.
Wat nuancering zou erg fijn zijn ;)

Terugkomend op het onderwerp..
Overvolle parkeerplaatsen zijn zeker een probleem. Zeker in vakantietijd. Je mag in Duitsland niet rijden op zondag met de vrachtwagen. Dus vooral de oost europeanen zoeken langs de grens een parkeerplaats. Helaas zijn dat er gewoon teveel.

Moet zeggen dat soms de mensen met caravans ook niet altijd even makkelijk zijn. Wanneer er parkeerplek vrij is gewoon overnachten op een parkeerplaats voor vrachtwagens. Dan is de kans wel aanwezig dat je wordt wakker geklopt omdat de chauffeur welke zo'n 9uur heeft gereden (en zich aan de rijtijdenwet moet houden) daar graag wil parkeren. Een andere optie heb je namelijk niet met zoveel meter.
Als je dan ziet wat voor een reactie je soms krijgt.... sorry maar had dan een camping opgezocht.
Echter is als chauffeur helemaal uit je plafond gaan ook not done. Maar snap de frustratie soms wel. Eerst op de weg met caravans die niet weten hoe lang ze zijn, slingerend over de weg gaan, niet weten hoe hard ze mogen... en dan staan de parkeerplaatsen vol met mensen die daar rustig een uur pauze gaan houden terwijl je als chauffeur wel een douche en een bord warm eten kan gebruiken. Plus het feit als je doorrijd de boetes voor het overschrijden van de rijdtijdenwet ook niet mals zijn.

Keur het gedrag van (veelal) oost Europeanen niet goed. Je hebt je gewoon fatsoenlijk te gedragen en ipv beginnen te schreeuwen kun je dat prima normaal oplossen. Daar bereik je vaak meer mee.
Rotzooi achterlaten en van je afschijten en piesen is ook gewoon not done.
Maar gelukkig vinden de meeste Nederlandse chauffeurs dat ook en ergeren ook zij zich helemaal blauw aan dit soort mensen. Het jammere is alleen dat ook zij worden aangekeken op dit gedrag, terwijl het gros van de Nederlandse chauffeurs zich heel anders opstelt (uitzonderingen daargelaten uiteraard).

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:53

Nou moet zeggen dat ik hier op t industrie terrein meer last heb van de Nederlanders dan de buitenlanders eigenlijk. En dat terwijl hier veel roemenen, bulgaren en polen zitten. Maar die zitten in de meeste gevallen wel gewoon op de terreinen van waar ze werken. Enkele uitzonderingen die ook vervelend zijn zoals bijvoorbeeld bbq-en op het terrein van een tankstation.

Het ergste is nog, inmiddels bellen en mailen we de bedrijven als we weer eens wat aantreffen, en daar krijg je vaker niet dan wel een(fatsoenlijke) reactie van terug..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:13

Toevallig gisteren op een verjaardag iemand gesproken, haar man is chauffeur.
Hij had net getankt. Naast hem nog 2 plaatsen vrij.
Hij was de gegevens in de boordcomputer van de vrachtwagen in aan het voeren (alles word geregistreerd ) Komt er een Roemeen aan, rukt de deur open en in gebrekkig Duits dat hij zijn truck moet verzetten.
Hij wijst naar de 2 lege plaatsen naast hem, op dat moment klimt die Roemeen het trapje op en wil hem een klap tegen het hoofd geven.
De Nederlandse chauffeur dook uit reflex weg en schopte de Roemeen in de buik en die viel toen achterover weg.

Hij heeft bedrijf en telefoonnummer opgeschreven van die Roemeen wat er op die vrachtwagen stond.
Maar de politie doet er niets mee. Ook geen beelden van het tankstation bekijken.

In het buitenland zijn hij en een collega eens vergast.
Met een dun slangetjes is er in de nacht gas in de cabine gespoten.
Toen hij en de collega uren later wakker werden met knallende koppijn was de diesel weg, plus de persoonlijke bezittingen zoals telefoon en geld.


Die kennis van me is echt de jaren af aan het tellen tot aan zijn pensioen, nog 4 jaar. Hij is er klaar mee terwijl hij in hart en nieren chauffeur was.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:35

bruintje123 schreef:
Toevallig gisteren op een verjaardag iemand gesproken, haar man is chauffeur.
Hij had net getankt. Naast hem nog 2 plaatsen vrij.
Hij was de gegevens in de boordcomputer van de vrachtwagen in aan het voeren (alles word geregistreerd ) Komt er een Roemeen aan, rukt de deur open en in gebrekkig Duits dat hij zijn truck moet verzetten.
Hij wijst naar de 2 lege plaatsen naast hem, op dat moment klimt die Roemeen het trapje op en wil hem een klap tegen het hoofd geven.
De Nederlandse chauffeur dook uit reflex weg en schopte de Roemeen in de buik en die viel toen achterover weg.

Hij heeft bedrijf en telefoonnummer opgeschreven van die Roemeen wat er op die vrachtwagen stond.
Maar de politie doet er niets mee. Ook geen beelden van het tankstation bekijken.

In het buitenland zijn hij en een collega eens vergast.
Met een dun slangetjes is er in de nacht gas in de cabine gespoten.
Toen hij en de collega uren later wakker werden met knallende koppijn was de diesel weg, plus de persoonlijke bezittingen zoals telefoon en geld.


Die kennis van me is echt de jaren af aan het tellen tot aan zijn pensioen, nog 4 jaar. Hij is er klaar mee terwijl hij in hart en nieren chauffeur was.

gatver zeg.. -O-

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:04

Liezel1 schreef:
Veel bedrijven stellen al bepaalde eisen. In mijn dagelijkse werk heb ik al een aantal keren meegemaakt dat klanten de auto's niet wilden lossen. De chauffeurs bleken geen woord Duits, Nederlands of Engels te spreken en voordat ze het terrein op mogen rijden (chemische industrie) moeten ze bepaalde veiligheidseisen kunnen lezen en ervoor moeten tekenen. En dat kunnen ze dan niet. Bovendien kan er niet met ze gecommuniceerd worden. Dat kan ronduit gevaarlijk zijn en daarom weigeren deze klanten (terecht) deze chauffeurs op hun plant.


Het vervelende is dat als er met trekker en oplegger word gereden dan vaak alsnog ergens de boel word afgekoppeld, Oost-Europese trekker ervoor en de rit word weer hervat. Dus rijden die mensen nog steeds, tegen de wil van het bedrijf, met hun chemische lading rond. En toevallig heb ik vorige week een poging tot achteruit inparkeren van alleen een trekker mogen bewonderen :oo . Ik heb nog nooit met zo'n ding gereden maar weet toch echt wel zeker dat ik het beter kan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:27

Dat had ik ook op parkeerplek bij roermond, wilde chauffeur achter stuur vandaan trekken en ding voor hem parkeren. 8)7 ruim 20 minuten steken en nog geen steek verder met parkeren :') eerst de boel blokkeren en dan niet kunnen rijden :P

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:32

ilaan om toch even in te haken over je reactie wat betreft mensen met caravan. Parkeerplaatsen zijn nog steeds openbaar en zolang er geen bordje staat dat je er als auto met aanhanger combinatie niet mag staan, of je wordt verwezen dmv een bord tussen de vrachtwagens, mag je daar staan. Dat een vrachtwagenchauffeur moeite heeft om een plek te vinden is niet het probleem van de mensen die vakantie hebben. Ook voor die mensen is het moeilijk een plek te vinden. Wij moeten ieder jaar in het hoogseizoen weg ivm schoolvakanties, campings in leuk toeristisch gebied zijn dan alleen per week te boeken, dus we moeten dit jaar ook weer verplicht in het weekeind af rijden. De afgelopen 2 jaar zijn wij om een uur of 3 4 s middags al van de snelweg af gegaan om een camping te zoeken, maar langs de snelwegen zaten deze allemaal vol. Het eerste jaar hebben we om 24.00 s nachts toch maar besloten na veel campings, een hoop ongemak met die caravan overal kleine dorpjes in om er te komen, op een parkeerplaats een paar uur te slapen, net als een paar andere mensen met caravan die wij onderweg naar de campings een paar keer tegen kwamen, die gaven het ook op. Afgelopen jaar om 23.00 pas een camping gevonden. Onderweg reserveren we niet, omdat je nooit weet hoe ver je onderweg bent, dat is moeilijk in het hoogseizoen inschatten hoe ver je komt, erg veel files vaak en we proberen toch zo ver mogelijk door te rijden, ook wij willen een keer op bestemming arriveren met de kids. Maar ook wij hebben dan recht om de ogen even dicht te doen, voor je achter het stuur in slaap valt toch? Zowel de vrachtwagenchauffeurs als de vakantiegangers kunnen niets aan deze drukte doen op de parkeerplaatsen, we moeten het er allemaal mee doen. Onbeleefd reageren is nergens voor nodig als vrachtwagenchauffeur zijnde, dan moet je klagen aan een ander adres in mijn ogen.

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:33

ilaan schreef:
Popstra schreef:
Zijn best vieze varkens hoor veel chauffeurs.. flikkeren ook overal hun volgepiste frisdrank flessen neer!


Sorry? Hier wil ik toch even op inhaken aangezien zowel mijn moeder als haar vriend internationaal chauffeur zijn. Dit zullen zowel zij al menig collega niet doen.
Wat nuancering zou erg fijn zijn ;)

Terugkomend op het onderwerp..
Overvolle parkeerplaatsen zijn zeker een probleem. Zeker in vakantietijd. Je mag in Duitsland niet rijden op zondag met de vrachtwagen. Dus vooral de oost europeanen zoeken langs de grens een parkeerplaats. Helaas zijn dat er gewoon teveel.

Moet zeggen dat soms de mensen met caravans ook niet altijd even makkelijk zijn. Wanneer er parkeerplek vrij is gewoon overnachten op een parkeerplaats voor vrachtwagens. Dan is de kans wel aanwezig dat je wordt wakker geklopt omdat de chauffeur welke zo'n 9uur heeft gereden (en zich aan de rijtijdenwet moet houden) daar graag wil parkeren. Een andere optie heb je namelijk niet met zoveel meter.
Als je dan ziet wat voor een reactie je soms krijgt.... sorry maar had dan een camping opgezocht.
Echter is als chauffeur helemaal uit je plafond gaan ook not done. Maar snap de frustratie soms wel. Eerst op de weg met caravans die niet weten hoe lang ze zijn, slingerend over de weg gaan, niet weten hoe hard ze mogen... en dan staan de parkeerplaatsen vol met mensen die daar rustig een uur pauze gaan houden terwijl je als chauffeur wel een douche en een bord warm eten kan gebruiken. Plus het feit als je doorrijd de boetes voor het overschrijden van de rijdtijdenwet ook niet mals zijn.

Keur het gedrag van (veelal) oost Europeanen niet goed. Je hebt je gewoon fatsoenlijk te gedragen en ipv beginnen te schreeuwen kun je dat prima normaal oplossen. Daar bereik je vaak meer mee.
Rotzooi achterlaten en van je afschijten en piesen is ook gewoon not done.
Maar gelukkig vinden de meeste Nederlandse chauffeurs dat ook en ergeren ook zij zich helemaal blauw aan dit soort mensen. Het jammere is alleen dat ook zij worden aangekeken op dit gedrag, terwijl het gros van de Nederlandse chauffeurs zich heel anders opstelt (uitzonderingen daargelaten uiteraard).
ik doelde op de Oostblokkers. Daar ging het hier in algemeen toch ook over!?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:46

Mijn vader rijd internationaal en die trok jaren geleden al met een spanbandje de deuren dicht (binnenzijde de deuren aan elkaar verbinden) in bepaalde landen/gebieden
En sinds een aantal jaar rijd hij gewoon niet meer op die landen/gebieden
Maar komen de issues uit die gebieden gewoon hier naar toe ...
Wij reden afgelopen weekend terug uit Denemarken en dan zie je er weer genoeg staan idd ...

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:55

ach check de A 30 net voor ede of de A12 je weet echt serieus niet wat je ziet en wat er aan pivo bier doorheen gaat, parkeren langs de snelweg is bijna het wilde westen inmiddels ( of heel Nederland al )

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 01:09

sassefras schreef:
ach check de A 30 net voor ede of de A12 je weet echt serieus niet wat je ziet en wat er aan pivo bier doorheen gaat, parkeren langs de snelweg is bijna het wilde westen inmiddels ( of heel Nederland al )

Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt? Wat is pivo bier? Bedoel je daarmee bier afkomstig uit slavischsprekende landen? Of bier gedronken door slavischsprekende mensen? En zijn de hoeveelheden per se een probleem wanneer ze in de verplichte 48 uur rusttijd genuttigd worden en daarna niet resulteren in een te hoog promillage?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:41

Een parkeerplek langs een snelweg is nu niet echt de plek bij uitstek om beneveld rond te gaan hangen dunkt me?
Ik kan daar wel een hele lijst met problemen bij opstellen ja

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:03

Ilaan, ik ben het helemaal met je eens.
MightyMike, als jij in Duitsland langs de snelweg staat geparkeerd op een vrachtwagenparkeerplaats en er komt een vrachtwagenchauffuer aan die aan het einde van zijn diensttijd zit, dan moet jij met je caravan verplaatsen voor die vrachtwagenchauffeur. Dat zijn de regels in Duitsland. Mijn man heeft regelmatig mee gemaakt dat de politie ook mensen met caravans wegstuurde van de vrachtwagenparkeerplaats.

hagelslag
Berichten: 9060
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 06:55

Barramundi schreef:
karuna schreef:
Gekke is dat in Frankrijk het eigenlijk wel mee valt.

Voor zover ik weet, mogen chauffeurs in Frankrijk niet meer hun weekendrust in de cabine maken. Als ze langer dan (ik meen) 24 uur moeten maken, zijn ze verplicht een hotel oid te nemen.
Pin me er niet 100% op vast, ik ben inmiddels een jaar weg uit de Europese transportsector maar volgens mij werd dat net van kracht in de tijd dat ik wegging.


In duitsland hebben ze sind 4-5 weken de wet aangepast en kunnen ze de bedrijven etc beboeten indien de weekeind rust in de vrachtauto gemaakt word.
Tenzij het gaat om een verkorte weekeind rust die 1 keer per 3 weken gemaakt mag worden.
En de tekort gekomen weekeind uren moeten of aan de dagelijkse rust geknoopt of binnen 2 weken aan het weekeindrust geknoopt.


En verder ja het is heel vervelend. Dat heeft ook deels te maken met het niet correct gebruiken van de tachograaf die de rijtijden en pauses opnemen.
Je hebt amateuren, semiprofis en profis... En dat waren duidelijk amateuren