Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:38

Jij gaat af en toe met je camper op pad maar wij hebben thuis een ttansportbedrijf en lopen elke dag tegen dit probleem aan.

Mijn vriend moet soms wel 5 tot 7 parkeerplaatsen af zodat ie uberhaupt kan parkeren want zij staan er soms dagen te camperen tot ze uberhaupt weer werk hebben.

Sta je er tussen en heb je een bovengemiddelde auto loop je nog de kans dat ze spulle van je auto afjatten, of tussen je lading snuffelen.

Het is een groot probleem maar de overheid heeft het zelf gecreeerd.

Voor ons is de oplossing om de chauffeurs op betaalde parkeerplekken te laten overnachten. Hier kunnen ze vaak ook eten en redelijk fris douche. Je betaald een paar euro om te parkeren en dat doen zij niet..

Als je toch op vakantie bent zou ik even een afslag nemen en daar even tanken/plaspauze houden. Ik wil als we met de paarden op pad zijn er.ook niet tussen staan, ze zitten overal hun behoefte te doen, het stinkt, nee bedankt..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:42


Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:57

mvdbijl schreef:
Jij gaat af en toe met je camper op pad maar wij hebben thuis een ttansportbedrijf en lopen elke dag tegen dit probleem aan.

Mijn vriend moet soms wel 5 tot 7 parkeerplaatsen af zodat ie uberhaupt kan parkeren want zij staan er soms dagen te camperen tot ze uberhaupt weer werk hebben.

Sta je er tussen en heb je een bovengemiddelde auto loop je nog de kans dat ze spulle van je auto afjatten, of tussen je lading snuffelen.

Het is een groot probleem maar de overheid heeft het zelf gecreeerd.

Voor ons is de oplossing om de chauffeurs op betaalde parkeerplekken te laten overnachten. Hier kunnen ze vaak ook eten en redelijk fris douche. Je betaald een paar euro om te parkeren en dat doen zij niet..

Als je toch op vakantie bent zou ik even een afslag nemen en daar even tanken/plaspauze houden. Ik wil als we met de paarden op pad zijn er.ook niet tussen staan, ze zitten overal hun behoefte te doen, het stinkt, nee bedankt..


Mijn man is ook chauffeur en parkeert dan ook betaald als hij moet overnachten, of zeg maar dat je voor 10 of 15 euro moet besteden bij het restaurant en dan krijg je een bonnetje die je achter het raam moet leggen en dan mag je op de parkeerplaats overnachten. Sta je rustig en veilig en kun je inderdaad naar het toilet en douchen. Zijn collega doet het niet en daar was pas zijn diesel gejat terwijl hij lag te slapen en een andere keer had er iemand achter in de trailer zijn behoefte zitten doen... :r

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:15

dit heb ik echt nog nooit meegemaakt en kom net terug van een roadtrip. er zijn altijd wel parkeerplaatsen aan de pomp voor aftekenen ed? Het lijkt me vreemd dat je in de berm naar de snelweg gaat parkeren dat is toch niet legaal ? vrachtwagen chauffeurs kijken juist een beetje uit voor je

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 10:18

Ik was er ook niet blij mee maar volgende afrit of stopmogelijkheid had ik niet gehaald. -O- doorrijden was erg dom geweest.

Willemina ja ze worden uitgebuit dat weet ik ook wel. Alleen dan kun je je nog steeds fatsoenlijk gedragen en je aan de verkeersregels en wet houden. :list: en ja ik weet ook dat wij als maatschappij de ellende gecreeerd hebben. Er wordt domweg teveel spul versleept over de wereld. Maar ja los het maar eens op.

Dat franrijk meteen dokken is wist ik. In nl in principe ook trouwens. Alleen hier wordt niet echt gehandhaafd. :n luxemburg kennelijk ook niet.

Deze agressie is voor mij ook nieuw. Andere jaren geen probleem mee gehad op vorig jaar een keer na op dezelfde plek in luxemburg. Ik ga zelf ook liever de snelweg af maar ben hierin afhankelijk van mijn vader wiens camper het is.

Het rare is dat dezelfde weg naar frankrijk dat tankstation/parkeerplaats is niks mis mee. Geen nare sfeer of overvol.

Ik heb ook wel medelijden met de chauffeurs die wel volgens regels en wetten werken. Die zijn de dupe van deze figuren. Daardoor kunnen zij hun werk niet echt lekker meer doen. Rond calais ook niet echt fijn werken nu. En dadelijk worden er maatregelen genomen misschien waardoor ook zij niet meer kunnen parkeren.

Zo ongeveer is dat nu met campers of loslopende honden. Door teveel en een aantal zich misdragende figuren heeft de rest een probleem door alle beperkingen die opgelegd worden.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:46

bruintje123 schreef:
http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... hauffeurs_

Dus handhaven die hap, dat is het enige wat helpt.

Klappen moeten bij de bedrijven vallen die deze mensen bewust inhuren. Neem vrachtwagen + lading maar in beslag en doneer de vracht aan voedselbank/veilen en opbrengst aan goed doel geven oid. Als de lading niet of veel te laat aankomt, gaan de bedrijven vanzelf actie ondernemen en eisen stellen aan hun chauffeurs, enkel al omdat dat goedkoper is dan omzet mislopen door een dronken chauffeur. Vrije markt best, maar daar hangen wel verantwoordelijkheden aan.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:52

Veel bedrijven stellen al bepaalde eisen. In mijn dagelijkse werk heb ik al een aantal keren meegemaakt dat klanten de auto's niet wilden lossen. De chauffeurs bleken geen woord Duits, Nederlands of Engels te spreken en voordat ze het terrein op mogen rijden (chemische industrie) moeten ze bepaalde veiligheidseisen kunnen lezen en ervoor moeten tekenen. En dat kunnen ze dan niet. Bovendien kan er niet met ze gecommuniceerd worden. Dat kan ronduit gevaarlijk zijn en daarom weigeren deze klanten (terecht) deze chauffeurs op hun plant.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:56

Klopt.
Het bedrijf waar mijn man werkt (hij is ook chauffeur) wil ook geen Oost Europeanen omdat de klanten dat niet willen.
Maar helaas zijn er te veel bedrijven dat het geen donder uit maakt. Als het maar goedkoop is.
En dan komt er wat rotzooi op de weg met idem volk.
Die geven echt nergens wat om.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 11:57

Mooi zo en zo hoort het ook. Op die manier kan er een beetje gereguleerd worden wie wel en wie niet. De reactie van de nl minister is een slap bla bla verhaal. Gewoon om de brij heendraaien en niks zeggen eigenlijk.

Had gister ook het idee dat ze een paar standaard zinnen en woorden kennen maar dat ze geen snars verstaan van duits als je wat terugzegt. Tenminste ik spreek goed duits en in eenvoudige woorden heb ik wel ik weet niet hoe vaak gezegd dat ik bezig was om verderop te parkeren. Enige dat ze deden was zelfde zin nog schreeuwender herhalen met de nodige scheldwoorden gericht op vrouwen. :roll:

Moet zeggen ook zit in mijn kleine woonplaats een heel grote transporteur. Die is nu hier regelmatig onderwerp van protest omdat zij dus structureel steeds meer oostblokkers inhuren ten koste van de eigen nederlandse chauffeurs. Ook de gemeente probeerde in te grijpen maar de reactie was oh gaan jullie ons dwingen gaan wij hier weg. En dan dimt de gemeente wel. Inmiddels hebben ze ook een overslag station gebouwd die zo heerlijk over het water s nachts doorbonkt. -O- en willen ze uitbreiden een natuurgebied in. Daar staan ook regelmatig trucks met oostblokkers. Nog niet massaal gelukkig maar ik houd mijn hart vast. Ooit was het een goed bedrijf met hart voor zijn chauffeurs maar nu lijkt het vooral om de centjes te draaien
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-07-17 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:01

godsamme zeg, jullie maken wel heel vervelende dingen mee... wat banketstaaf!

Ik had juist een positieve ervaring. Bij de Douane (aan een tankstation met parkeerplaats) blokkeerden de vrachtwagens de toerit naar de parkeerplaats.

Ik rondrijden en kijken of het ook anders kon- nee. Ik had mijn auto'tje nog niet achter een wagen geparkeerd, of er kwam een oostblokker aangerend, zwaaiend, met zijn vriend / collega die de wagen in sprong en meteen gebaarde dat ik er zo door kon.

Kalm maar vriend, ik heb ook geduld... :)

Vrachtwagen werd meteen aan de kant gezet, ik werd nog uitgezwaaid zelfs :')

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:04

oomens schreef:
kiwiwitje schreef:
(bonnetje uitschrijven en de staatskas spekken is toch zo interessant niet meer? )

Probleem is vooral dat die mensen nergens (lang genoeg) geregistreerd staan of vast verblijven.
Boetes hebben geen effect als er geen betaling kan worden afgedwongen. Er is nu al niet de mankracht om openstaande boetes te innen, en dan gaat het daarbij meestal nog om mensen waarvan wél een bekende verblijfplaats hebben.
Moet je bedenken hoeveel prioriteit het heeft om iemand op te sporen die zich in heel Europa kan bevinden en intussen meerdere keren van wagen (=kenteken!) is gewisseld, alleen maar omdat hij een boete voor wildplassen niet heeft betaald.
hier doen de nederlanders het net zo goed.. das nog wel t ergste. En fikkie stoken op een tankstation is spontaan ook geen probleem.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:36

Koper schreef:
LovingTweety schreef:
Holland is het enige land waar ze nog 48 uur in de vrachtwagen mogen maken. Daarom staat het vol. Overigens hebben Hollandse vrachtwagen chauffeurs ook last van de platkoppen en hun vrachtwagens. Misschien is je titel aanpassen naar 'buitenlandse vrachtwagen chauffeurs' netter.

Over "wat netter zou zijn" en "platkoppen" gesproken.

Overigens hebben de Brabantse en Utrechtse chauffeurs hier vast net zo veel last van als de Hollandse.

Kom op Pauline. Alsof jij niet weet dat ik met Hollandse gewoon de Nederlanders bedoel. Waar mensen zich qua uitdrukking druk om maken.

Mijn vent zit de hele week op de weg als vrachtwagen chauffeur. Staat netjes op de betaalde (!!) plekken zodat hij gewoon een douche, wc en een fatsoenlijke maaltijd heeft. De oostblokkers zijn degene die het verpesten. Misschien moet Karuna even kijken naar die betaalde parkeerplekken. Het geld wat je betaald voor je parkeerplek kan je dan in het restaurant weer gebruiken. Stuk betere plekken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 16:42

Met je camper een korte stop maken om even te rusten een half uur oid. Ben je niet welkom op de betaalde plaatsen voor vrachtwagen chauffeurs. :+ en met mijn voedselallrgie kan ik de meeste restaurants wel vergeten om te eten. dat zal dus niet helpen tegen overvolle gewone parkeerplaatsen en het gedrag van de chauffeurs. -O-

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:57

En is jouw vent ook een Hollandse vent? Of is dat niet iets typisch Hollands om mensen uit andere landen te beledigen?

Upgrade jezelf naar de 21e eeuw. We leven niet meer in het tijdperk van de zeven provinciën.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:59

Ik ben buitendienst medewerker en kom dus erg veel op dergelijke parkeerplaatsen. En nog nooit last gehad. Ja ik zie wel erg veel buitenlandse vrachtwagens staan.. Maar ook als ik soms uit nood even mijn auto op een vrachtwagen plek sta komt er niemand naar mij toe.

En als er iemand met een dergelijk grote mond zegt dat ik weg moet gaan....dan zou ik melden dat ik direct de politie bel.

Uiteraard maak ik plaats als er een vrachtwagen aan komt. Die kunnen ze tenslotte niet in een klein parkeervak kwijt. Maar graag op een normale manier.

Ik ervaar het inhalen op plekken waar dat niet mag als "veeeel hinderlijker". :')

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:04

Oh dat is dan inderdaad wel minder. Moet zeggen dat ik niet weet of je als automobilist daar niet een korte stop kan nemen. Het zal sowieso rustiger zijn.
Tis dat je gaat tanken in Luxemburg, want via overgang Breda heb je wel parkeerplekken (Joost truckstop) voor automobilisten waar vrachtwagens niet kunnen komen.

Mijn vent is een Limburger Pauline. Je ziet hem vaak genoeg op Facebook langskomen. Ik noem het momenteel Hollands omdat in Mexico mensen the Netherlands nou eenmaal lastig vinden, blijkbaar een enorm probleem voor de mensen hier.

Ik ben normaal gesproken de allerlaatste die zal discrimineren, ik heb ontzettend veel buitenlandse vrienden, óók uit Oostbloklanden (die er overigens ook zo over denken). Maar als ik soms hoor met wat voor verhalen hij thuis komt.... sorry, dan kan ik zelfs niet anders. Inderdaad het poepen, plassen, eten, vuilnis dumpen is geen nieuw iets helaas. Als ik soms mee ging moest je oppassen waar je uit stapt, voor je het weet sta je in een drol. Te vies voor woorden. Ladingen jatten uit andere vrachtwagens. Je moet er verdikkeme constant een slot op zetten, ook als je niets speciaals in de wagen hebt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 17:11

Dat soort dingen zie ik ook veel. Breda is een beetje erg uit de richting. Ik woon zelf in helemaal oost nederland. Breda is alleen handig voor helemaal west Frankrijk. :') anders is het of via dld of via maastricht of rond Namen/charleroi de grens over.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:14

Haha nee dan is Breda niet handig. Ik gok dat er wel meer van dit soort parkeerplaatsen zijn, maar die kan ik zo snel niet opzoeken. Zal het eens navragen voor je, ze zullen er ongetwijfeld zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 17:17

Graag al ga ik voorlopig nergens heen. Tenminste niet de planning maar je weet nooit of er toch een rit volgt met bus en motor en tent achterin. Camper zal even duren. Lange vakantie gaat naar noord vietnam en vliegtuig. Even iets anders en flink anders dan ik gewend ben. :+

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:25

Ach. Als je het al weet is het altijd handig voor de volgende keer. Mijn schoonvader zit ook op de vrachtwagen en rijdt ook buitenland. Die weet vast ook wel adresjes.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:33

Even off-topic: Volgens mij is er niets mis met "Holland". Als ik het over mijn eigen volk heb, zeg ik ook altijd "die Hollanders" (ben namelijk geen trotse "Hollander" of "Nederlander"). Ik woon tenslotte ook in "Noord-Holland". Ondanks dat "Holland" voor het Westerse gedeelte geldt, zie ik het probleem niet om het hele land zo te noemen. Iedereen weet dondersgoed wat daarmee bedoeld wordt.

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:21

Zijn best vieze varkens hoor veel chauffeurs.. flikkeren ook overal hun volgepiste frisdrank flessen neer!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:25

Ik trof gister avond met de honden uit laten een vrachtwagen chauffeur die in zn onderbroek in de cabine zat te bellen. Super vriendelijke man, maar het zag er zo grappig uit. Net de kerstman, alleen dan als Franstalige belg en zonder rooie kleding :')

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:34

Hmm, ik kan beide kanten begrijpen.
Als je het nooit hebt meegemaakt dan klinkt het verhaal van de ts erg overdreven.

Maar ik heb beide kanten meegemaakt toen ik nog veel in de verkeershandhaving stond.
Agressie en ondergepoepte kinderspeeltuintjes zijn niets nieuws, maar natuurlijk zitten er ook genoeg vriendelijke chauffeurs tussen.

GUSTIxBILL

Berichten: 1983
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:38

Internationaal vrachtwagenchauffeuse hier

Bij ons in België en in Duitsland mag men zich niet meer in de cabine bevinden gedurende de verplichte 45h weekendrust => chauffeurs zijn verplicht uit te wijken naar nederland

Geeft hun dit het recht zich zo te gedragen ?
Nee, zeker niet.

Maar toch snap ik hun frustratie :j
Per maand krijgen zij 150€, per gemaakte nacht krijgen zij een verblijfsvergoeding.
Hun verblijfsvergoeding schommelt van 30-65€ per dag.
Met andere woorden: gaan zij op hotel hebben ze niks verdiend

Nogmaals, het praat hun gedrag niet goed.
Maar toch snap ik hun wel :j
Ik probeer dan ook in het weekend Nederland zoveel mogelijk te mijden, gewoon wegens het parking te kort.

En al wat een automobilist kan doen?
Politie bellen.
Die dan weer niks kan doen, want betalen doen ze toch niet. Veranderen de nr-plaat en rijden gewoon verder