Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
mvdbijl schreef:Jij gaat af en toe met je camper op pad maar wij hebben thuis een ttansportbedrijf en lopen elke dag tegen dit probleem aan.
Mijn vriend moet soms wel 5 tot 7 parkeerplaatsen af zodat ie uberhaupt kan parkeren want zij staan er soms dagen te camperen tot ze uberhaupt weer werk hebben.
Sta je er tussen en heb je een bovengemiddelde auto loop je nog de kans dat ze spulle van je auto afjatten, of tussen je lading snuffelen.
Het is een groot probleem maar de overheid heeft het zelf gecreeerd.
Voor ons is de oplossing om de chauffeurs op betaalde parkeerplekken te laten overnachten. Hier kunnen ze vaak ook eten en redelijk fris douche. Je betaald een paar euro om te parkeren en dat doen zij niet..
Als je toch op vakantie bent zou ik even een afslag nemen en daar even tanken/plaspauze houden. Ik wil als we met de paarden op pad zijn er.ook niet tussen staan, ze zitten overal hun behoefte te doen, het stinkt, nee bedankt..
bruintje123 schreef:http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... hauffeurs_
Dus handhaven die hap, dat is het enige wat helpt.
oomens schreef:hier doen de nederlanders het net zo goed.. das nog wel t ergste. En fikkie stoken op een tankstation is spontaan ook geen probleem.kiwiwitje schreef:(bonnetje uitschrijven en de staatskas spekken is toch zo interessant niet meer? )
Probleem is vooral dat die mensen nergens (lang genoeg) geregistreerd staan of vast verblijven.
Boetes hebben geen effect als er geen betaling kan worden afgedwongen. Er is nu al niet de mankracht om openstaande boetes te innen, en dan gaat het daarbij meestal nog om mensen waarvan wél een bekende verblijfplaats hebben.
Moet je bedenken hoeveel prioriteit het heeft om iemand op te sporen die zich in heel Europa kan bevinden en intussen meerdere keren van wagen (=kenteken!) is gewisseld, alleen maar omdat hij een boete voor wildplassen niet heeft betaald.
Koper schreef:LovingTweety schreef:Holland is het enige land waar ze nog 48 uur in de vrachtwagen mogen maken. Daarom staat het vol. Overigens hebben Hollandse vrachtwagen chauffeurs ook last van de platkoppen en hun vrachtwagens. Misschien is je titel aanpassen naar 'buitenlandse vrachtwagen chauffeurs' netter.
Over "wat netter zou zijn" en "platkoppen" gesproken.
Overigens hebben de Brabantse en Utrechtse chauffeurs hier vast net zo veel last van als de Hollandse.