Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 23:40

Ja het is een vrij harde titel maar afgelopen dagen is wel gebleken dat het langzaam aan een werkelijkheid aan het worden is. Ik ben samen met de camper en mijn vader weekje weggeweest. Lekker binnendoor keutelen op de heenweg. Terug moesten we wel via de snelweg. En ja dan ontkom je niet aan parkeren op de parkeerplaatsen erlangs.

Nu heb ik al eerder lichte aanvaringen gehad met de internationale chauffeurs van vrachtwagens. Meestal roemenen, bulgaren en polen opvallend genoeg. Een camper parkeer je niet op een gewone personenauto plek. Maar moet je de caravanplek nemen of tussen de vrachtwagens. Vroeger was dat geen probleem. Tegenwoordig is dat bijna onmogelijk al omdat alles propvol staat met vrachtwagens.

Hier langs de grens met duitsland een bekend fenomeen op zaterdag avonden en zondagen. Maar tot nu toe zonder grotere problemen.

Maar afgelopen twee dagen andere koek helaas. -O- eerst al in Luxemburg, vrijdag rond het middag uur. Tanken en rusten. Maar ja alles vol met autos. Vrachtwagen stuk vol caravan gedeelte niet te vinden. Dus camper langs de kant neergezet. Je moet iets. En ja hoor Roemeen nummer 1 komt aan stampen. Begint boos tegen mijn 83 jarige vader te schreeuwen in erg gebrekkig duits dat hij niet neerzetten mocht daar want zij last. 8)7 :?

Tjsa we zijn de beroerste niet, caravan stuk gevonden dus daar heengereden. Mijn vder was inmiddels naar de wc dus ik heb de camper verplaatst. Maar alle caravan plaatsen op een na vol vrachtwagens. De laatste stond een auto met caravan die net wilde wegrijden. *\o/* dus ik ga daar netjes achter staan wachten.

Komt er een roemeen aan rennen. Schreeuwt, gilt in gebrekkig duits oprotten, zij rusten drie dagen grote auto ik oprotten. :o? :oo >;) . Ik rustig raam open, kalm meneer ik ben ook moe heb een eind gereden en moet rusten, ik wil hm best voor u achter die vrachtauto neerzetten maar graag even kalm. -O- schreeuwt hij verder gecensureerde woorden hier op bokt. Dat ik moest oprotten enz. Kalm meneer ik ben al bezig maar u houdt me bezig. Komt roemeen nummer twee aanlopen gaat ook lopen schreeuwen. Heb maar na even aanhoren middelvinger opgestoken raam dichtgedaan en camper achter een andere vrachtwagen neergezet. Zodat zij hun vrachtwagen konden neerzetten op caravan stuk. Ik ben de beroerste niet,

Zij steken met moeite vrachtwagen erin maar drie minuten verder rijden ze weer weg van die plek. Alle gegil voor niks dus. Vandaag even na de eerste tunnel bij roermond. Ik moest plassen dus ga parkeerplaats op. Rij een twee en drie zijn voor personen autos. Vol met vrachtwagens en een gewone auto. Rij vier vijf en zes voor vrachtautos en autos niet vol maar alle drie de rijen geblokkeerd door een vrachtwagen die op de rijbaan stond met knipper lichten zodat je niet kon parkeren. :n |o _-:( .

Enige kant die ik opkon was weer naar snelweg oprit, daar maar in de berm gaan staan achter een auto met caravan die ook geen kant op kon. Laatste parkeerstrook was te zien 5 plekken voor autos maar kon er niet komen door een blokkerende pool. Politie ervoor gebeld. Nummerbord doorgegeven. Wat een heel boze agressieve pool opleverde. :roll: die blokkerende vrachtwagen is daarna gaan inparkeren nadat een auto wegging. Na kwartier pogingen doen tot inparkeren waarbij ze een man in een bestelbusje die lag te slapen erg agressief uit zijn busje geramt hadden zo ongeveer dat ie moest opschuiven zodat xe beter konden manoevreren kwam de politie eraan.

Wat bleek volgens de agent. De chauffeurs veroorzaken steeds meer problemen, zijn agressief schuwen geweld niet en terroriseren steeds meer elke parkeergelegenheid langs de snelweg. Moest er als burger vooral niet mee in discussie gaan risico op problemen was te groot.

Hoe nu verder hierin? Vrachtverkeer over de weg wordt steeds meer, de problemen zullen alleen maar groter worden. Hoe is dit op te lossen. Hoogtebeperkingen werken niet, heb al eens een vrachtwagen chauffeur bewust een balk zien platrijden zodat hij er kon parkeren. En een camper of hogere bestelbus kunnen er ook niet onderdoor. :n en tussem vrachtwagens gaan staan is nu duidelijk vragen om ellende.

Anoniem

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:45

Ik ga als vrouw alleen en met man en kind ook niet meer langs de snelweg naar de pomp, ja om te tanken en dan even wat mee te nemen, maar een plaspauze hou ik wel op tot ik thuis ben.. of een wegrestaurant tegenkom. Overal waar je komt zijn de plekken verloederd, vol met oostblokse vrachtwagenchauffeurs die complete tentenkampen maken. De weekenden komen ze niet van hun plek, de (alcohol) geur is niet te harden die uit die wagens komt. Overal staat dat ze er maximaal 24 uur mogen staan, maar ze zijn nergens van onder de indruk..

Van mij mag er toch echt wel wat aan gedaan gaan worden, als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 23:53

Gekke is dat in Frankrijk het eigenlijk wel mee valt. Ze mogen niet rijden maar er zijn veel speciale bewaakte plekken van de snelweg af. Op de peage weinig last. Alleen vanaf iets onder Metz naar boven moet je de parkeerplaatsen vermijden.

Die in luxemburg terug naar nl heb ik al eerder gezeur gehad. Vandaar dat ik daar al anders parkeerde dan gewenst. Maar in nl dit gedrag is nieuw voor me. Inritten blokkeren zodat niemand erdoor kan en ook tegen collegas zo agressief doen. Dat is akelig naar.

Alleen hoe los je het op. Vervoer via weg wordt meer goedkope buitenlandse chauffeurs ook die niet eens meer een huis hebben soms. Ja hun vrachtwagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:54

In duitsland heb je die plekken ook :j meerdere landen, speciaal voor vrachtwagens. Die moeten daar dan wel iets voor betalen geloof ik.

In de havens bij Rotterdam staan ze elke dag met heel veel wagens te wachten. En dan is het ook vechten om wie de lading mee mag nemen. Ze komen op de bonnefooi, hebben geen opdracht oid. Ik hoor zoveel Nederlandse vrachtrijders die er gewoon moedeloos van worden..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 23:56

Aha dat verklaard hun gedrag wel. Gewoon cowboys dus zonder woonplaats vogelvrije ik trek me nergens wat van aan mentaliteit. Terwijl ze als buitenlandse chaufeur niet eens bv binnenlandse vrachten mogen vervoeren, ben alleen bekend met het oosten daarin. Waar de rijen dik staan nu voor de dld grens.

Leuk open grenzen en eu met een vrije doorgang van mens en goederen -O-

_Lou

Berichten: 143
Geregistreerd: 29-10-14

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 00:11

Ik wist niet dat dit zo'n groot probleem was!
Als wij op vakantie gaan (met de caravan) maken wij toch ook wel echt veel gebruik van de parkeerplaatsen, pauzeren, eten en overnachten maar nooit zoiets mee gemaakt! Wel volle parkeerplaatsen maar dan rijden we nog een of twee parkeerplaatsen verder en vinden we wel een plekje, bij de vrachtwagens of op het auto/caravan gedeelte. Vrachtwagenchauffeurs ken ik juist als aardige mensen daarvan.
Ligt misschien wel aan de periode, wij rijden wel in de vakantieperiodes en mijden drukke dagen op de weg en naar Oostenrijk bijvoorbeeld op zondag rijden ivm vrachtwagens.

Dit klinkt wel echt naar, probeer je al zo goed rekening te houden!

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 00:12

Maar, wellicht een stomme vraag, maar als je gezellig en voor de leuk met je vader een weekje op pad gaat, waarom pak je dan zulke routes en rustplekken mee? :)

Dit bedoel ik niet banketstaaf, maar ik zou dat zelf al niet doen omdat het vaak niet de leukste routes zijn. Ben ik op doorreis naar een wél mooie camping is zo'n plek voor mij puur tanken-plassen-water/broodje kopen/eten. Maar niet om wat uit te rusten. :)

En ja, jij hebt 100% het recht om daar een paar uur te rusten. Dat ben ik echt met je eens hoor! Maar dat is net zoiets als je recht om 's nachts door een achterbuurt te lopen zonder lastig gevallen te worden. :) Soms telt je recht helaas niet en kun je dat maar beter zo laten. Ja, dat is heel jammer, maar het is gewoon zo in deze tijd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 00:22

Onderweg naar huis en mijn vader wilde zo snel mogelijk. Tanken in luxemburg lijkt me duidelijk. Je kunt niet bij de pomp blijven staan en ik moest toch even rust houden en plassen.

Idem bij roermond was alleen een plaspauze en chauffeurwissel die langer duurde dan gepland.

Normaal rijd ik ook binnendoor maar soms ontkom je niet aan de snelweg en de parkeerplaatsen. Dit is voor mij ook echt de eerste keer dat we tegen zoveel problemen aanlopen. En als je langsrijd zie je de problemen ook. Caravans die op de weg staan of bij de op of afrit van dr parkeerplek bij gebrek aan plek.

Frankrijk zuidelijker dan metz lijkt mee te vallen luxemburg, belgie en nl was een grote vrachtauto massa op de parkeerplekken. Ik heb geteld en op een gegeven moment 8 plaatsen achter elkaar waar geen plekje zou zijn geweest te stoppen. -O-

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 03:00

Druk kan gebeuren, maar het wangedrag is niet te excuseren. Mix dan nog eens drank met vrachtwagen rijden en het wordt ronduit gevaarlijk of ze nu rijden of stil staan. Waarom wordt er niet ingegrepen? Politie zet zat alcohol fuiken op, waarom niet flink gaan controleren? Het is het niet gestraft worden dat ze zo vervelend maakt, er zijn geen gevolgen aan het gedrag, dus mag het kennelijk in hun optiek (en zo gek is die conclusie niet). Immers niemand die er wat aan doet anders dan de rest waarschuwen er vandaan te blijven, politie versterkt zo juist dat gedrag :n .

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 03:02

karuna schreef:
Gekke is dat in Frankrijk het eigenlijk wel mee valt.

Voor zover ik weet, mogen chauffeurs in Frankrijk niet meer hun weekendrust in de cabine maken. Als ze langer dan (ik meen) 24 uur moeten maken, zijn ze verplicht een hotel oid te nemen.
Pin me er niet 100% op vast, ik ben inmiddels een jaar weg uit de Europese transportsector maar volgens mij werd dat net van kracht in de tijd dat ik wegging.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 06:12

Holland is het enige land waar ze nog 48 uur in de vrachtwagen mogen maken. Daarom staat het vol. Overigens hebben Hollandse vrachtwagen chauffeurs ook last van de platkoppen en hun vrachtwagens. Misschien is je titel aanpassen naar 'buitenlandse vrachtwagen chauffeurs' netter.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 06:22

Ik kan kwa volheid op afstand niet zien waar iemand vandaan komt. Weet dus ook niet de nationaliteit. En ook niet wat een platkop is.

Barramundi in luxemburg kennelijk ook lang moeten/mogen staan. Man brabbelde in slecht duits dat ie drie dagen moest staan. Had trouwens het idee dat ze wat standaard zinnen duits kennen en niet meer. Tenminste mijn melding rustig aan ik was al bezig werd genegeerd en al scheldend met gecensureerdenwoorden bleven ze zelfde maar herhalen.

Geen idee hoe dit op te lossen is. Snelweg politie weer oprichten. Speciale teams maken voor controle en beboeten? Goed voor werkgelegenheid dat wel.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 08:29

Dat gedrag, daar word ik al gek van hier in Nederland.
Wij huren een deel van een bedrijfsverzamelgebouw. Op dat hele industrie terrein geld een parkeerverbod voor vrachtwagens. Duidelijk te zien voor alle chauffeurs, en dat bord staat er al jaaaaaren. En ze staan overal waar je het industrieterrein op kan. Maar iedere dag weer staan er overal vrachtwagens of losse opleggers geparkeerd. Tot het toppunt aan toe, roemenen bulgaren en ander buitenlands volk dat gewoon op het terrein van het tankstation gaat staan BBQ-en in een kartonnen doos.
Politie doet er niks aan, die zeggen(zelfs in de avond..) dat we maar met toezicht en handhaving contact op moeten nemen en die sturen ons vervolgens weer naar de gemeente, want ja hun kunnen er ook niks mee omdat er te weinig parkeergelegenheid is op het industrie terrein.. ja nergens.. Alleen bij bedrijven zelf en die willen niet dat de chauffeurs daar blijven staan. Alleen lossen of laden en oprotten. (bonnetje uitschrijven en de staatskas spekken is toch zo interessant niet meer? )
tot het toppunt aan toe,, ze schijten en zeiken regelmatig hier op t terrein. Inmiddels bellen of mailen we alle bedrijven die hier staan, waarbij 1 bedrijf zo dusdanig reageert dat ze het niet mogen, niemand tot last mogen zijn en als ze dat wel doen ze misschien niet thuis horen in hun bedrijf.. *oeps*
Nu hebben we ook andere camera's gekocht want politie kan alleen iets als we duidelijk beeld hebben(met schijten en zeiken) Maar voor vrachtwagenchauffeurs heb ik geen goed woord over. Helemaal niet als je hoort hoe de meeste reageren als je ze aanspreekt. Je bent verdomme professioneel chauffeur, als je geen borden kan lezen moet je misschien niet achter het stuur kruipen..
Hebben er zelfs 1 gehad die in de lengte over ons terrein geparkeerd stond, terwijl daar duidelijke bordjes hangen. Maar meneer kon beter bij ons parkeren, want op de weg mocht het niet... -:(-

Herken je frustratie heel goed!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 08:36

Mijn stiefvader is vrachtwagen chauffeur (Nederland en België), op de parkeerplaatsen is het vreselijk..... En heel heel veel drank, chauffeurs die na hun rust/weekend nog steeds zat zijn als ze weer gaan rijden.
Nederlandse chauffeurs hebben ook last van ze.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 08:58

LovingTweety schreef:
Holland is het enige land waar ze nog 48 uur in de vrachtwagen mogen maken. Daarom staat het vol. Overigens hebben Hollandse vrachtwagen chauffeurs ook last van de platkoppen en hun vrachtwagens. Misschien is je titel aanpassen naar 'buitenlandse vrachtwagen chauffeurs' netter.


Nederland....

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 08:59

Goh. Ik heb dit echt nog nooit zo ervaren. Heb nog nooit iemand meegemaakt die boos werd omdat ik een auto of camper tussen de vrachtwagens zette als er elders geen plek was. Agressieve chauffeurs ook nog nooit mee gemaakt.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:02

kiwiwitje schreef:
(bonnetje uitschrijven en de staatskas spekken is toch zo interessant niet meer? )

Probleem is vooral dat die mensen nergens (lang genoeg) geregistreerd staan of vast verblijven.
Boetes hebben geen effect als er geen betaling kan worden afgedwongen. Er is nu al niet de mankracht om openstaande boetes te innen, en dan gaat het daarbij meestal nog om mensen waarvan wél een bekende verblijfplaats hebben.
Moet je bedenken hoeveel prioriteit het heeft om iemand op te sporen die zich in heel Europa kan bevinden en intussen meerdere keren van wagen (=kenteken!) is gewisseld, alleen maar omdat hij een boete voor wildplassen niet heeft betaald.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:05

Welkom in (Zuid oost) Nederland. En beroerd Den Haag die niet begrijpt hoe het werkt.

Die buitenlandse chauffeurs moeten ze veel meer gaan controleren op rijdtijden en drank.
Maar echt ook tol laten betalen. Dan komt er weer en betere markt werking zodat niet elke goedkope kracht zonder fatsoenlijk rijbewijs hier gevaarlijk komt zijn op onze wegen.
Want een 1 europa is hier niet in.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:06

Natuurlijk vreselijk. Maar er zit ook een andere kant aan het verhaal. Deze chauffeurs zijn er door het mooie één Europa. Ze zijn spotgoedkoop en krijgen zeer slecht betaald. Sommige zijn maanden van huis en hebben geen andere plek dan hun cabine.

De was, koken, toiletje, vrije tijd.... Ze hebben ook werkelijk niets die jongens. En ja, drank is een groot probleem. Maar depressieve gevoelens moet je ook niet onderschatten en wat helpt er dan beter? Ik heb eerder medelijden met ze.

Zij hebben net veel teveel uren gereden, hebben honger (want dat voer langs de weg is alles behalve voedzaam en gezond als ze er al geld voor hebben) en dan staat er op de overvolle parkeerplaats weer zo'n camper van luie dikke rijke mensen. Want zo zien zij het!

En ja, dat zo'n chauffeur na een kwartier manoeuvreren of stilstaan weer verder rijdt heeft vaak te maken met dat de baas nog niet tevreden is. Die jongens worden ontzettend uitgebuit.

Er wordt aan de lopende band gesjoemeld met de tachograaf en ik moet aan zo'n eenzaam en hard bestaan niet denken hoor. Hun hele familie wordt vaak onderhouden van zo'n salaris.

Er is geen plek voor ze enerzijds, ze worden overal weggejaagd maar aan de andere kant zijn de bedrijven die er gebruik van maken ook niet van plan om voorzieningen te treffen. Dat klopt natuurlijk niet!

Onze Nederlandse vrachtwagenchauffeurs krijgen nauwelijks nog de kans op een fatsoenlijk betaalde baan door dit soort praktijken. Fijn, Europa.
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 02-07-17 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:07

Heb ook nog nooit meegemaakt dat een vrachtwagenchauffeur boos wordt. Wel de overvolle parkeerplaatsen, heel frustrerend.. Met 2 kleine kinderen in de auto en nergens mogen staan, medewerkers van tankstations stuurden je weg omdat de plaatsen gereserveerd zijn voor de vrachtwagenchauffeurs die moeten rusten of soms staan er zelfs borden, alleen voor vrachtwagens of is er gewoonweg al geen plaats meer vrij. We hebben wel eens een uur of 2 - 3 verder moeten rijden voor we eindelijk plek vonden en de kids er even uit konden of we wat te eten konden halen. Je moet natuurlijk wel ergens kunnen parkeren voor je een wegrestaurantje in kunt. Plassen en broodje dan maar snel in de caravan terwijl papa aan het tanken is. Daarna weer door. Toch balen, ik mag niet met de caravan rijden omdat ik geen E rijbewijs heb, mijn man moet het dan alleen doen, maar eigenlijk te zot, geen plek voor hem om even te rusten. We rijden dan nu ook liever buiten het weekeind om vanwege die reden in het hoofdseizoen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:10

oomens schreef:
kiwiwitje schreef:
(bonnetje uitschrijven en de staatskas spekken is toch zo interessant niet meer? )

Probleem is vooral dat die mensen nergens (lang genoeg) geregistreerd staan of vast verblijven.
Boetes hebben geen effect als er geen betaling kan worden afgedwongen. Er is nu al niet de mankracht om openstaande boetes te innen, en dan gaat het daarbij meestal nog om mensen waarvan wél een bekende verblijfplaats hebben.
Moet je bedenken hoeveel prioriteit het heeft om iemand op te sporen die zich in heel Europa kan bevinden en intussen meerdere keren van wagen (=kenteken!) is gewisseld, alleen maar omdat hij een boete voor wildplassen niet heeft betaald.


In Frankrijk moet contant betaald worden door buitenlandse chauffeurs (ook automobilisten!) Vrachtwagens komen niet van hun plek tot er betaald is. De baas wordt ook gebeld dat er een boete betaald moet worden en dat de vrachtwagen tot betalen stil blijft staan.

Koper

Berichten: 30277
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:15

LovingTweety schreef:
Holland is het enige land waar ze nog 48 uur in de vrachtwagen mogen maken. Daarom staat het vol. Overigens hebben Hollandse vrachtwagen chauffeurs ook last van de platkoppen en hun vrachtwagens. Misschien is je titel aanpassen naar 'buitenlandse vrachtwagen chauffeurs' netter.

Over "wat netter zou zijn" en "platkoppen" gesproken.

Overigens hebben de Brabantse en Utrechtse chauffeurs hier vast net zo veel last van als de Hollandse.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:30

Hier eigenlijk ook nooit last van gehad eigenlijk, zowel met camper, auto of auto met aanhanger. Moet wel zeggen dat ik als ik vertrek uit nl richting Frankrijk, dat ik niet stop voordat ik in frankrijk ben dus durf niet te zeggen hoe het parkeren in nl is de laatste jaren. Vanuit frankrijk naar nl stop ik ook niet meer tussen Lille en de plek waar ik moet zijn in nl.

Misschien is het ook wel de route, ik ga nooit over Luxemburg want dat zou wel erg om zijn voor ons ;)

Hier in Frankrijk zijn de parkeerplaatsen buiten die voor vrachtwagens om ook echt niet begaanbaar voor een vrachtwagen. Daar staan zoveel stukken beton omheen dat er weinig van de vrachtwagen overblijft als ze het wel proberen en dat zal ook vast wel een reden hebben.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:32

Palousa
Het is hier in NL echt rond de grens met Duitsland.
Elders is het niet zo.
Bijvoorbeeld op de A67 richting Venlo.
Elke parkeerplaats vol, zelfs op de vluchtstroken. Politie wil wel handhaven, maar kan dat ook niet.
Er zijn wel goede parkeer plaatsen met goede voorzieningen zoals Nobis in Asten maar dan moeten ze
betalen en dat doen ze niet.

uiteraard is dit zo bij meer grens overgangen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Vrachtwagens en gewone autos op parkeerplaats is ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:36

Ik doelde overigens op de parkeerplaatsen onderweg in het buitenland. Bij de enorme tankstations met parkeetplaatsen aan de snelweg.