Waarom alcohol"vrije" consumpties 18+?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Waarom alcohol"vrije" consumpties 18+?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:27

Dus jij drinkt ook geen sap of water uit een flesje :o?

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:30

Ach, vroeger vond ik Shandy helemaal geweldig, zat geloof ik ook een procentje alcohol in. Af en toe mocht ik het laatste slokje bier van mijn vader en toen ik rond de 14/15 jaar was mocht ik een beetje van de mierzoete Pisang Ambon / 7 up mix van mijn zus drinken. Ben er echt geen minder persoon van geworden hoor.

Ik ben niet zo voor dat krampachtige 'geen alcohol beleid', ik ben eerder voor leren om verstandig met alcohol om te gaan. Een glaasje kan, maar ken je grenzen. Hoe minder spannend je het maakt, hoe minder interessant het volgens mij wordt om met een paar vrienden stiekem in recordtempo een fles wodka leeg te zuipen.

Af en toe een Radler 0.0 moet dus kunnen naar mijn idee. Zolang je je kids maar leert dat gewoon bier toch echt wel even wat anders is en andere gevolgen heeft.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:31

Apart dat sommigen hier pleiten om het bij cola, sinaasappelsap en andere dranken die één grote suikerbom zijn, te houden.

Die paar druppels alcohol die een kind bij 0.0% dranken binnenkrijgt, zijn imo een veel kleiner issue dan de kilo's suiker die we ze toedienen.

Suiker is het gevaar van deze tijd voor kinderen (èn volwassenen trouwens ook).

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:32

Magrathea schreef:
Dus jij drinkt ook geen sap of water uit een flesje :o?

Giet jij bier of Jillz in een beker?

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:34

janouk schreef:
oomens schreef:
*Toevoeging:
Als alcohol inderdaad puberbreinen aantast, dan betekent dat toch ook dat onze maatschappij al eeuwenlang is ingesteld om te functioneren met in hun jeugd beschadigde volwassenen? Hebben die de afgelopen eeuwen massaal zó enorm slecht gefunctioneerd dat die schade ineens onacceptabel is?
En om de knuppel in het hoenderhok te gooien: functioneren wij met onze 'alcoholbeschadigde' maatschappij zoveel slechter dan landen die al eeuwenlang alcoholvrij zijn en die schade dus niet zouden hebben?


:D :D
o die discussie durf ik best aan.

De geschiedenisboeken puilt uit van slecht functionerende oorlogvoerende volwassenen. }:0
Of dat allemaal op de drank is terug te voeren...............niet te bewijzen. Maar geholpen heeft het vast niet om het brein een beetje te laten werken.


Kijk in het uitgaansleven, zomaar op een zaterdagavond, om een uur of 3, midden in Amsterdam...............
weinig goed functionerende volwassenen nog te bespeuren. *\%/* *\%/*


Haha, weetje: De Ottomanen hadden een uitzonderlijk sterk leger doordat alcohol nuttigen verboden was vanuit religieus oogpunt. Dus ja, drank is wel degelijk van invloed geweest. Daarnaast dronken mensen vroeger vaak bieren met een laag alcoholpercentage vanwege het feit dat drinkwater simpelweg veel te vervuild was.

Of het nou schadelijk is of niet, met zowel alcohol (0,0%) als koffie, denk ik dat je een kind een verkeerde boodschap geeft. Ik vind het niet normaal een kind een malt biertje te geven als je zelf ook een biertje drinkt, omdat 'hij ook mee wilt doen'. Dat is toch precies wat je later met alcohol juist niet wilt hebben? Geef ze dan gewoon een keertje een slokje bier of wijn van je eigen glas. Gaan ze ook niet dood van.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:35

Steeph schreef:
Magrathea schreef:
Dus jij drinkt ook geen sap of water uit een flesje :o?

Giet jij bier of Jillz in een beker?

Ik snap je vraag niet :o?
Ik doelde erop dat er echt wel meer dingen zijn (zoals water) die ook in een fles komen, maar die associëren we toch ook niet met bier drinken, of wel?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:41

Magrathea schreef:
Steeph schreef:
Giet jij bier of Jillz in een beker?

Ik snap je vraag niet :o?
Ik doelde erop dat er echt wel meer dingen zijn (zoals water) die ook in een fles komen, maar die associëren we toch ook niet met bier drinken, of wel?

Drinken uit een waterfles of een bier/Jillz flesje zijn ook weer twee hele verschillende bewegingen.
Een gewone fles pak je meestal stevig beet terwijl je een bierflesje meestal bij de hals pakt met een aantal vingers, want dat drinkt gewoon makkelijker.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:43

ual_95 schreef:
Haha, weetje: De Ottomanen hadden een uitzonderlijk sterk leger doordat alcohol nuttigen verboden was vanuit religieus oogpunt. Dus ja, drank is wel degelijk van invloed geweest.

Met het gevaar offtopic te gaan: de meeste tegenstanders van de Ottomanen in het Midden-Oosten waren net zo streng anti-alcohol, dus dat alleen kan niet de doorslaggevende factor geweest zijn. Overigens werd hun opmars in Europa gestuit door o.a. de Polen (wodkadrinkers), de Oostenrijkers-Hongaren (bier, wijn, schnapps en aanverwanten) en op de Krim door de Russen en Kozakken (wodka).

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:45

Ik snap eigenlijk niet waarom 14/15 jarige jillz zouden moeten drinken?
Er staan in de gemiddelde supermarkt 2 gangpaden frisdrank?
Ik denk dat als je dit nu aanbied de interesse alleen maar groter wordt naar wat er dan in het andere flesje zit.

Naast dat je van koffie bruine aanslag krijgt en ik dat op een kindergebit niet zou willen zit er in alle drankjes die je noemt ontzettend veel suiker, dat vind ik nog wel een ander puntje dan of er nu 0.01% alcohol in zou zitten. De generatie redbull/frisdrank drinkers is echt weer te zien in de tandheelkunde..

Anoniem

Re: Waarom alcohol"vrije" consumpties 18+?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:49

Wat mijn kinderen standaard drinken;

Water
Melk
Thee
Ranja

En de oudste dan 1 of 2 kopjes koffie op een dag. Prachtig witte tanden trouwens.

En op woensdag en om het weekend 1 glaasje cola zero.

Dus niets bomvol suikers.
Dat is de discussie ook niet.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Waarom alcohol"vrije" consumpties 18+?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:53

Toen ik bij de C1000 werkte was het zelfs zo krom dan een 0.0% drankje de kassa melding gaf van 18+ en bij Shandy waar 0.5% alcohol in zit de kassa niets deed.. En ik had vaak kinderen van 12 a 13 jaar misschien nog wel 11 jaar aan de kassa die dus Shandy kochten. Voelde voor mij echt heel tegenstrijdig. Zelfs keer aan de leiding gevraagd of ik het wel mocht mee geven maar die zei geen probleem geef maar mee....

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:53

oomens schreef:
ual_95 schreef:
Haha, weetje: De Ottomanen hadden een uitzonderlijk sterk leger doordat alcohol nuttigen verboden was vanuit religieus oogpunt. Dus ja, drank is wel degelijk van invloed geweest.

Met het gevaar offtopic te gaan: de meeste tegenstanders van de Ottomanen in het Midden-Oosten waren net zo streng anti-alcohol, dus dat alleen kan niet de doorslaggevende factor geweest zijn. Overigens werd hun opmars in Europa gestuit door o.a. de Polen (wodkadrinkers), de Oostenrijkers-Hongaren (bier, wijn, schnapps en aanverwanten) en op de Krim door de Russen en Kozakken (wodka).


Oké oké, het Ottomaanse Rijk vòòr de 16e eeuw dan. :') Dat ze zo ingemaakt werden kwam onder andere door het feit dat ze toentertijd al in verval raakten. Hun machtspositie was al zo goed als verdwenen, dus konden ze dat in Europa ook al niet meer laten gelden. Daarnaast heb ik nergens gezegd dat het drankgebruik doorslaggevend is geweest. Ennnn we gaan off topic.

ashley1

Berichten: 2620
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:54

janouk schreef:
Mijn vraag: Waarom wel?

Je probeert als ouder toch je kind gezond op te laten groeien. Waarom zou je ze alcoholvrije drank geven? Wat zit er in dat zij nodig hebben om gezond op te groeien?
Ik kan niets bedenken waarom je ze het zou geven.

Je kinderen zijn nog hartstikke jong. Nergens voor nodig.

@ ashley waarom maak je er zoiets spannend van dat je heeeel speciaal per kwartaal een heel speciaal drankje mag Jillz. Jij maakt het zelf als iets magisch. In mijn ogen een verkeerd signaal voor een kind van 9. Onnodig.


Nee dat maak jij er van.
Wij hebben bier en Jillz in de koelkast liggen en ze weet dat daar alcohol in zit.
Vervolgens zag ze 0.0 op de reclame voorbij komen en wilde ze dat eens proeven. Ze vind het erg lekker (is het ook) maar omdat ik het veel te duur vind heb ik gezegd "dat is veel te duur voor een flesje appelsap met prik. Als je drinken wil dan pak je maar uit de koelkast."
Maar als we een keer een bbq hebben met de familie koop ik voor haar 1 of 2 flesjes Jillz 0.0

Dus ik maak er niks magisch van hoor, vroeger kreeg je als kind een blikje Shandy, kinderbier noemden we dat, vonden we erg stoer.
Zij vind Jillz erg lekker en voelt zichzelf dan ook een beetje 'stoer' dat ze uit zo'n flesje kan drinken.. nou laat haar lekker doen, heeft ze ook wat.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:58

mvdbijl schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom 14/15 jarige jillz zouden moeten drinken?
Er staan in de gemiddelde supermarkt 2 gangpaden frisdrank?
Ik denk dat als je dit nu aanbied de interesse alleen maar groter wordt naar wat er dan in het andere flesje zit.

Naast dat je van koffie bruine aanslag krijgt en ik dat op een kindergebit niet zou willen zit er in alle drankjes die je noemt ontzettend veel suiker, dat vind ik nog wel een ander puntje dan of er nu 0.01% alcohol in zou zitten. De generatie redbull/frisdrank drinkers is echt weer te zien in de tandheelkunde..

Ik vraag me af wat slechter is...een alcoholvrij drankje of frisdrank...

Verder lees ik het aanbieden van 0% hier vaak in combinatie met stoer...ik snap niet wie zijn kind aanleert dat zoiets stoer is? Je drinkt iets omdat je het lekker vindt, niet om stoer te zijn of erbij te horen. Tenminste, zo zou het moeten zijn lijkt me. Dat het in de praktijk onder jongeren anders werkt, is natuurlijk iets anders. Maar dan vraag ik mij nog steeds af hoe die jongeren daarbij komen, aangezien zoiets toch niet uit de lucht komt vallen?
Ik blijf erbij dat jeugd beter ermee om kan leren gaan in een veilige omgeving, dan ze als 18 jarige loslaten in de maatschappij met alle slechte dingen die deze biedt...

Edit: en dan heb ik het nog niet eens gehad over de jongeren (volwassen en onvolwassen) die stiekem drinkt omdat ze dat thuis absoluut niet mogen. Is geen verwijt, maar ik denk dan dat ik toch liever zicht heb op wat ze doen en ze gewoon vertellen wat ze doen, dan dat ze helemaal losgeslagen tekeer gaan.
Laatst bijgewerkt door Siesjuh op 23-06-17 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:59

Gaat het uiteindelijk niet allemaal om de opvoeding en kadering die je geeft èn om hetgeen je kind als basis eet en drinkt?

Uiteindelijk is er niemand die zijn kind elke dag van 's morgens tot 's avonds (alcoholvrij) bier laat drinken en wilt geen enkele ouder dat zijn kind verslaafd raakt aan eender wat.

Ik denk dat er meer wegen naar Rome leiden en dat lees je hier ook al als het gaat om ons eigen verleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:03

Siesjuh schreef:
Maar, iedereen die zo sterk tegen alcohol onder jongeren is, zijn jullie niet bang dat jullie kinderen enorm naar de alcohol grijpen als ze de juiste leeftijd hebben en het zelf kunnen bepalen? Want, het lijkt toch dat dingen die onbereikbaar zijn alleen maar aantrekkelijker worden.

Ik denk dat er veel meer winst te behalen valt in een goede voorlichting. Net als met 'ongezonde' etenswaren. Je probeert je kind toch ook te leren dat snoep, chocolade, frisdrank ed. geen 'normale' voedingswaar zijn, maar iets dat bij uitzondering genomen wordt (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)? Ik denk daarom dat kinderen beter met drank om kunnen gaan als zij weten wat het is en wat het doet. En als ze dan een keer een alcoholvrij of een drankje met laag alcoholpercentage krijgen (op wat oudere leeftijd misschien een biertje of een wijntje), denk ik dat kinderen veel minder 'nieuwsgierig' zijn naar dat oh zo geweldige alcohol. Ik denk dat je kinderen op deze manier veel weerbaarder maakt voor de drinkende maatschappij. En ik denk ook dat juist gewenning aan alcoholvrije drankjes de stap naar alcoholische drankjes kleiner maakt, omdat je dat toch al gewend bent. Daarbij komt, wie heeft er met feestelijkheden geen kinderchampagne oid gehad? Naar mijn idee draait de maatschappij tegenwoordig een beetje door met het verbieden en zwart maken van dingen, waardoor die dingen alleen maar interessanter worden.

Ik zie dus geen problemen met af en toe een alcoholvrij drankje. Net als in koffie of zoetigheden. Maar wel met mate en de juiste instelling.

Edit: Ik denk overigens ook dat het veiliger en beter is als kinderen/jongeren thuis in een veilige omgeving in aanraking komen met alcohol, dan uiteindelijk tijdens het stappen, wat helemaal fout gaat met alle gevolgen van dien.
Tevens ben ik ook benieuwd of er ooit als eens onderzoek gedaan is naar het alcohol gebruik onder jeugd die onder verschillende omstandigheden opgroeien.


Dat denken heel veel ouders. Toch blijkt uit onderzoek dat kinderen van ouders die alcoholgebruik door hun kind afkeuren op latere leeftijd beginnen, minder vaak drinken en minder veel. Verbieden helpt dus wel degelijk. Maar wel in combinatie met een goede band met je kind en het bespreekbaar houden van het onderwerp. Thuis laten "oefenen" blijkt juist een nadelig effect te hebben. Die kinderen drinken eerder, meer en vaker. (Een deel van de literatuur erover vind je hier samengevat. Voor wie meer wil weten wil ik de wetenschappelijke artikelen wel eens opzoeken. https://www.vnn.nl/fileadmin/user_uploa ... ebruik.pdf)

Voor zover ik weet is er nooit onderzocht welk signaal ouders aan hun kinderen geven door ze alcoholvrij bier, Jillz etc te laten drinken en wat het effect daarvan is. Maar mij lijkt het niet helpen bij het uitstellen van de leeftijd waarop kinderen gaan drinken.

Overigens: in discussies wordt veel gesproken over het nadelige effect van alcohol op de hersenontwikkeling. Misschien is het goed om daarbij ook mee te nemen dat de hersenen meer doen dan zorgen dat een kind op school goed kan leren. Hoe eerder een kind met alcohol begint, hoe kwetsbaarder de hersenen worden voor alcoholverslaving op latere leeftijd bijvoorbeeld. En kinderen die onder invloed van alcohol zijn komen vaker in problematische situaties terecht, zoals geweld, ongewenste seksuele ervaringen en ongevallen. Zowel als slachtoffer als als dader.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Waarom alcohol"vrije" consumpties 18+?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:11

Ik denk inderdaad dat er heel vaak met alcohol begonnen word omdat het stoer is.
En ik kan mij vroeger het snorretje en de sneeuwwitje ook nog wel herinneren die we op een speciaal feestje heel stoer ook wel mochten drinken. En dan was je nog geen 18 of 16.
Maar wauw je deed met de grote mensen mee met je 1cm bier in je glas :D

Ik denk inderdaad dat een 0,0 drankje dan ook niet meteen fout is.
Maar wel dat het echt heel speciaal moet zijn en geen elk weekend drankje.
En dat het later eens een echte jilz word als ze 16 zijn zal vast zo zijn.

Het is toch vaak zo als je het spannende er af neemt dat het dat ook niet is.

Coma zuipers (met wat pech ook nog drugs) heb ik veel gezien.
En altijd ouders nee die van mij doet dat niet. nee daarom zijn ze net de SEH binnen gebracht.
Maar dat waren mensen uit alle lagen.
En dat komt niet door de biertjes en 5% drank, maar door de zware dranken die in een korte tijd achterover gegooid worden.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:17

Steeph schreef:
Magrathea schreef:
Dus jij drinkt ook geen sap of water uit een flesje :o?

Giet jij bier of Jillz in een beker?

Uh... ja. Is dat zo gek?

Lente schreef:
Wat mijn kinderen standaard drinken;

Water
Melk
Thee
Ranja

En de oudste dan 1 of 2 kopjes koffie op een dag. Prachtig witte tanden trouwens.

En op woensdag en om het weekend 1 glaasje cola zero.

Dus niets bomvol suikers.
Dat is de discussie ook niet.

Van thee krijg je ook aanslag op je tanden. Gek genoeg valt er dan weer niemand over als we een kind thee geven...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:12

badeendje schreef:
Ik drink zelf helemaal geen alcohol en vind het, als ik met een groep zit, wel fijn om een radler 0.0 te drinken. Denk maar niet dat het voor jongeren makkelijk is om alcohol te weigeren, als ik geen emetofobie gehad weet ik niet of ik alle kritiek en gal aan had gedurfd. Niet alcohol drinken wordt niet geaccepteerd, je bent gewoon een outlier als je niet drinkt en je hoort er niet bij, klaar. Ik denk dat als je in een groep zit en iedereen heeft een bierflesje (ondanks dat de ene daar 0,0 of 2,0 in heeft zitten) er een stuk makkelijker over wordt gedaan dan als jij weer die uniekeling bent die enkel cola wil. Mijn insziens dus helemaal niet zo verkeerd dat mensen al vóór de drinkleeftijd kennismaken met radler 0,0.


joh je moet het gewoon durven nee zeggen tegen een biertje ik deed het in mijn jeugd/stapleeftijd altijd.... je werd wel eens gek aangekeken , maar ik had er geen last van en nog niet ik drink niet graag alcohol. tja ik werd ook wel eens misbruikt als bob , maar ook daar leer je prima mee omgaan hoor! ;)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Waarom alcohol"vrije" consumpties 18+?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:16

tja blue eyes dat viel mij ook op van die thee.... :D
maar het zal wel loslopen als ik het zo lees, als ze elke dag redbull dronken zou ik je voor gek verklaren maar nu niet!

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:11

kwita schreef:
badeendje schreef:
Ik drink zelf helemaal geen alcohol en vind het, als ik met een groep zit, wel fijn om een radler 0.0 te drinken. Denk maar niet dat het voor jongeren makkelijk is om alcohol te weigeren, als ik geen emetofobie gehad weet ik niet of ik alle kritiek en gal aan had gedurfd. Niet alcohol drinken wordt niet geaccepteerd, je bent gewoon een outlier als je niet drinkt en je hoort er niet bij, klaar. Ik denk dat als je in een groep zit en iedereen heeft een bierflesje (ondanks dat de ene daar 0,0 of 2,0 in heeft zitten) er een stuk makkelijker over wordt gedaan dan als jij weer die uniekeling bent die enkel cola wil. Mijn insziens dus helemaal niet zo verkeerd dat mensen al vóór de drinkleeftijd kennismaken met radler 0,0.


joh je moet het gewoon durven nee zeggen tegen een biertje ik deed het in mijn jeugd/stapleeftijd altijd.... je werd wel eens gek aangekeken , maar ik had er geen last van en nog niet ik drink niet graag alcohol. tja ik werd ook wel eens misbruikt als bob , maar ook daar leer je prima mee omgaan hoor! ;)


Ik heb dat ook gedurfd, maar daar had ik een goede 'reden' voor. Op je 16e ben je echt het onzekerst ooit. Ik snap heel goed dat je dan niet buiten de boot wil vallen en dan uiteindelijk toch zwicht voor de groepsdruk. Nu pas merk ik meer acceptatie, 4 jaar later :+.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:20

Ik schrik er echt van hoe mensen hier het gebruik van alcohol wegwuiven met ach zo erg is het allemaal niet.
Ik drink zelf ook maat ontkennen dat het ongezond is nee dat zeker niet.

Ik zal nooit toestaan mijn kind in ontwikkeling te remmen door gewenning aan alcohol want ach 0% kan geen kwaad wordt vanzelf och 5% is niet zo veel.
Er zijn wetenschappelijke onderzoeken naar de schade naar alcohol.
Wat is er mis met een glas sap

Anoniem

Re: Waarom alcohol"vrije" consumpties 18+?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:27

Hoe kom je er dan bij dat het wordt "ach 5% is niet zoveel"?

Dat is toch heel iets anders?

En een glas sap daar zit zó ontzettend veel suiker in... We hebben vrijwel geen suikerhoudende dranken in huis.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:49

Gillbo schreef:
Wat is er mis met een glas sap

Nou dat er in een glas sap met dit warme weer misschien ook wel 0.2% alcohol zit! Dat is TWEE KEER ZOVEEL als in een flesje radler 0.0! :oo :oo :oo

Nee even zonder gekkigheid, je moet alcoholvrij echt niet verwarren met niet-alcoholvrij. Bedenk je even dat je door een zwak alcoholisch drankje te drinken je ongeveer 25 cl x 0.05 = 1.25 cl alcohol. Dat is een tiende eierdopje. En alcoholvrij is minder dan een tiende dáárvan. Ik denk dat als kinderen op de middelbare school bij scheikunde per ongeluk wat verdampte alcohol inademen ze meer binnenkrijgen.

Punt is, niemand wuift hier iets weg. Ik weiger alleen te geloven dat 1x in de zoveel tijd bij speciale gelegenheden een miniscule hoeveelheid alcohol serieuze schade aan kinderhersenen op kan doen :+ Want nee, regelmatig comazuipen is NIET gelijk aan nu en dan bij de ouders een alcoholvrij drankje drinken :+

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:53

Maar waarom een kind dan wel "nep alchol" laten drinken.
Dat is toch puur om stoer doenerij
Spa fruit zo goed het zelfde als jillz.
En als een kind nooit Jillz heedt geproeft weet die ook niet wat die mist
Zelfde geldt voor radler.
Waarom zou een kind van 9 dan moeten/willen drinken