Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:12

Karl66 schreef:
Volgens mij laat de ene helft van de topicbezoekers zich voor een karretje spannen en beginnen te roepen dat het discriminatie is, terwijl de andere helft zich voor een ander karretje laten spannen en beginnen te roepen dat het de schuld van die buitenlanders en moslims is.

Dan heb je niet goed gelezen Karl :Y)
Er zijn genoeg mensen die in het midden zitten, maar die worden voor t gemak ergens bij een hoopje gegooid...

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:22

Of genegeerd, want het idee dat dit gewoon één hysterische mama is en dit los staat van moslims en andere religies in het algemeen is natuurlijk heel saai...

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:41

Dan heb je inderdaad niet zo aandachtig gelezen Karl ;) Ik laat me voor niemands karretje spannen, maar moedig wel enige nuance aan. Dat geldt voor meer mensen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:45

Wat mij betreft oordeelt de rechter trouwens dat de school verplicht iets van een multiculturele week organiseert om de kinderen kennis te laten maken met andere religies/culturen. Zinvol en leuk :)

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:27

Magrathea schreef:
Yavanna schreef:
Er zijn al basisscholen waar dit al wel gedaan wordt....
Ken iemand wiens kind, nederlands, op een basisschool zit waar ze alles vieren.. en daar wordt geeist dat zij de westerse feesten stopzetten..

Wie eist het? Is dit een school met overwegend veel moslimkinderen? En wordt het daadwerkelijk geëist of gesuggereerd?



Sorry, late reactie, ben even niet on.ine geweest.
Dit is een openbare gemengde school in het midden van het land, waar zowel moslims, atheïsten en gelovigen op zitten. Diverse ouders van moslimkinderen vinden dat kerst en sinterklaas niet kan, terwijl er rekening gehouden wordt met offer en suikerfeest, vanuit de school.
Ze hebben nog niet toegegeven aan de eis van deze ouders, omdat ze gelijkheid voor alle kinderen willen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:59

xRaisin schreef:
Of genegeerd, want het idee dat dit gewoon één hysterische mama is en dit los staat van moslims en andere religies in het algemeen is natuurlijk heel saai...


En hier zou de discussie over moeten gaan. Alleen gaat die helaas vooral over stomme moslims vs schande die discriminatie. Natuurlijk zitten er ook genuanceerde mensen in dit topic, maar helaas wordt dit topic vooral gekaapt door de "de andere kant zijn stom" reacties.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:23

Ik snap de hele discussie niet..

School boekt schoolfotograaf op een schooldag > kinderen komen op deze schooldag niet op school en hebben geen foto.

Geen officiële feestdag, lief dat je überhaupt een vrije dag krijgt. Of het nu om het offerfeest of het huwelijk van je achter tante gaat moet de discussie toch helemaal niet over gaan?!

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:30

Wat me heel erg opvalt is dat er altijd van die golven extremisme zijn. En nu begint dat bij het begrip: Racisme. Alles wordt tegenwoordig op racisme gegooid. Heel raar verhaal hoor, ze maakt toch geen enkele kans in zo'n rechtzaak? :')

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:40

Blijkbaar wel dus, want de rechter heeft al aangegeven dat ze in principe gelijk heeft.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:54

Magrathea schreef:
Wat mij betreft oordeelt de rechter trouwens dat de school verplicht iets van een multiculturele week organiseert om de kinderen kennis te laten maken met andere religies/culturen. Zinvol en leuk :)

Verplicht een week lang kennis maken met religies??? Zou even lekker worden. Zinvol voor wie?
Het kind zat op een montessori school. Die besteden sowieso aandacht aan wereld culturen. Denken dat we in Nederland geen enkel besef hebben wat er in de rest van de wereld gebeurt is wel erg naïef .
Als mijn kind verplicht wordt echter naar sprookjes te luisteren dan mag die van mij op zulke dagen thuis blijven.
Geloof regel je maar thuis of op een school die daarvoor staat zodat het duidelijk is dat daar aandacht aan wordt besteed.

Er bestaan namelijk ook gezinnen die willen dat hun kind zelf keuzes maakt . Ze worden al genoeg geïndoctrineerd .
Montessori laat de hele wereld voorbij komen maar gelukkig niet op een verplichtte wijze en een week lang.
En openbaar hoort neutraal te zijn en te blijven.
Waar gaat dit over.

Verder lees ik dat we het geloof eruit moeten laten in de discussie over die vrouw. Het is notabene die vrouw zelf die haar geloof gebruikt in de rechtbank als reden !!
ik verlang terug naar de jaren 70/80 toen we nog met z'n allen een ruggengraat hadden en trots waren op onze individualiteit.
Nu moeten we ergens bij horen en andere geloven kennen . Ik heb niets met geloof en wens dat mijn kinderen hun eigen keuzes hierover maken. School is er niet om mijn kind het geloof bij te brengen klaar.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:05

Willl65 schreef:
Magrathea schreef:
Wat mij betreft oordeelt de rechter trouwens dat de school verplicht iets van een multiculturele week organiseert om de kinderen kennis te laten maken met andere religies/culturen. Zinvol en leuk :)

Verplicht een week lang kennis maken met religies??? Zou even lekker worden. Zinvol voor wie?
Het kind zat op een montessori school. Die besteden sowieso aandacht aan wereld culturen. Denken dat we in Nederland geen enkel besef hebben wat er in de rest van de wereld gebeurt is wel erg naïef .
Als mijn kind verplicht wordt echter naar sprookjes te luisteren dan mag die van mij op zulke dagen thuis blijven.
Geloof regel je maar thuis of op een school die daarvoor staat zodat het duidelijk is dat daar aandacht aan wordt besteed.

Er bestaan namelijk ook gezinnen die willen dat hun kind zelf keuzes maakt . Ze worden al genoeg geïndoctrineerd .
Montessori laat de hele wereld voorbij komen maar gelukkig niet op een verplichtte wijze en een week lang.
En openbaar hoort neutraal te zijn en te blijven.
Waar gaat dit over.

Verder lees ik dat we het geloof eruit moeten laten in de discussie over die vrouw. Het is notabene die vrouw zelf die haar geloof gebruikt in de rechtbank als reden !!
ik verlang terug naar de jaren 70/80 toen we nog met z'n allen een ruggengraat hadden en trots waren op onze individualiteit.
Nu moeten we ergens bij horen en andere geloven kennen . Ik heb niets met geloof en wens dat mijn kinderen hun eigen keuzes hierover maken. School is er niet om mijn kind het geloof bij te brengen klaar.


Jeetje, mag het iets minder? Een informatieve activiteit is wat anders dan 'dingen door de strot duwen'. Het is juist bevorderlijk voor de ontwikkeling als kinderen met veel verschillende culturen in aanraking komen, wat kan je daar nou op tegen hebben?

Als je informatieve activiteiten 'indoctrineren' vindt zul je je kind thuis moeten scholen, want elk lesboek is gekleurd. Met name geschiedenis. Krampachtig roepen dat kinderen hun eigen mening moeten vormen en ze daarom niets 'opdringen' werkt ook niet, lijkt me.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:27

Maar Magrathea heeft het over kennismaken-met en niet over bekeren-tot andere religies/culturen.
Daar is toch an sich niet zo iets heel erg kwalijks aan? Dat je leert wat je klasgenootjes vieren tijdens kerst, het Offerfeest, Bar Mitswa, Shivarata of waarom Jehova's dat niet doen?

Dat heeft toch helemaal niets met indoctrinatie, politiek correctheid of een gebrek aan individualiteit te maken?

Sowieso ben ik als 90's product oprecht benieuwd wat er in de jaren 70/80 zoveel beter was en hoe er toen mee omgegaan werd.

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:12

Qerty schreef:
Sowieso ben ik als 90's product oprecht benieuwd wat er in de jaren 70/80 zoveel beter was en hoe er toen mee omgegaan werd.

Ehh, even denken hoor. 't Is voor mij ook alweer een jaar of 40 geleden.
Maar zo uit de losse pols: oliecrisis, autoloze zondag, woningnood, krakersrellen, aanslagen door RaRa, de treinkaping, demonstraties tegen kernraketten, angstaanjagende spanningen tussen Amerika en Rusland en Ad Visser op TV.
Vroeger was alles beter. Nou ja, in elk geval op TV.

Bedenk zelf maar hoe een smiley van het buikpijn krijgen van het lachen eruitziet.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:20

Yavanna schreef:
T gaat m.i ook puur om het geld en het feit dat rascisme zo'n hype is. We moeten vooral zeer delicaat omgaan met de behoeftes van hen.
En zijn we zo tolerant tegenover onze niet westerse medemens dat kerst en sinterklaas op de scholen dreigt te verdwijnen, omdat zij hier niet aan mee kunnen doen, even voor het gemak vergetend dat zij offerfeest en suikerfeest hebben en daar mag niets aan veranderd worden...



Dit dus en dat gaat mij ook te ver en is niet eerlijk.
Dat de normen en waarden en het cultuur etc. niet behouden mag blijven enkel en alleen omdat de buitenlanders die wel zelf ervoor gekozen hadden om er te gaan wonen niet eraan kunnen deelnemen. Ze mogen wel eraan deelnemen maar willen het niet.

Ik zeg dan ook vier lekker je eigen feestdagen maar laat ons ook onze eigen feestdagen vieren.

Ze zijn absoluut niet tolerant tegenover de westerse medemens, moet je eens gaan proberen om een kerk te gaan bouwen in islamitische landen en te gaan leven naar de normen en waarden en van wat normaal is in de westerse landen en niet islamitische landen.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:02

maura schreef:
Qerty schreef:
Sowieso ben ik als 90's product oprecht benieuwd wat er in de jaren 70/80 zoveel beter was en hoe er toen mee omgegaan werd.

Ehh, even denken hoor. 't Is voor mij ook alweer een jaar of 40 geleden.
Maar zo uit de losse pols: oliecrisis, autoloze zondag, woningnood, krakersrellen, aanslagen door RaRa, de treinkaping, demonstraties tegen kernraketten, angstaanjagende spanningen tussen Amerika en Rusland en Ad Visser op TV.
Vroeger was alles beter. Nou ja, in elk geval op TV.

Bedenk zelf maar hoe een smiley van het buikpijn krijgen van het lachen eruitziet.


Mooie samenvatting van mijn jeugd.

Ik heb altijd op openbare scholen gezeten en daar heb ik altijd 2 uurtjes per week godsdienstles gehad. Niets indoctrineren ;)

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:11

Willl65 schreef:
Verplicht een week lang kennis maken met religies??? Zou even lekker worden. Zinvol voor wie?
Het kind zat op een montessori school. Die besteden sowieso aandacht aan wereld culturen. Denken dat we in Nederland geen enkel besef hebben wat er in de rest van de wereld gebeurt is wel erg naïef .
Als mijn kind verplicht wordt echter naar sprookjes te luisteren dan mag die van mij op zulke dagen thuis blijven.
Geloof regel je maar thuis of op een school die daarvoor staat zodat het duidelijk is dat daar aandacht aan wordt besteed.

Er bestaan namelijk ook gezinnen die willen dat hun kind zelf keuzes maakt . Ze worden al genoeg geïndoctrineerd .
Montessori laat de hele wereld voorbij komen maar gelukkig niet op een verplichtte wijze en een week lang.
En openbaar hoort neutraal te zijn en te blijven.
Waar gaat dit over.

Verder lees ik dat we het geloof eruit moeten laten in de discussie over die vrouw. Het is notabene die vrouw zelf die haar geloof gebruikt in de rechtbank als reden !!
ik verlang terug naar de jaren 70/80 toen we nog met z'n allen een ruggengraat hadden en trots waren op onze individualiteit.
Nu moeten we ergens bij horen en andere geloven kennen . Ik heb niets met geloof en wens dat mijn kinderen hun eigen keuzes hierover maken. School is er niet om mijn kind het geloof bij te brengen klaar.

Easy, easy. Blijven ademhalen, dan kun je lezen wat er staat in plaats van wat jij denkt te lezen. Er staat niets over bekeren of wat dan ook. Er staat 'kennis laten maken met religies/culturen'. Dus niet 'het geloof', maar een basiskennis over de ideeën van de meest bekende godsdiensten/overtuigingen. Ik weet niet wat er neutraler is dan dat, eigenlijk. Je biedt sec de informatie (á la 'Joden geloven in God, die noemen ze Jahweh. Christenen ook, maar die geloven daarbij ook dat Jezus de zoon van God is. Er is verschil tussen katholiek en protestants. Moslims geloven in Allah en hebben een speciale plek voor de profeet Mohammed' etc) maar doet verder niets ter overtuiging. Gewoon, zodat je weet wat er zich afspeelt in de belevingswereld van een ander. Weet je hoeveel angst dat weg kan nemen? Onbekend maakt onbemind, enzo? JUIST DAN kunnen ze hun eigen keuze maken. Maar goed, als ik jou hoor, vind jij dat er maar 1 geschikte keuze is voor je kind: tegen alle vormen van religie. Tja, het is natuurlijk maar net wat je een eigen keuze noemt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 22:15

Jaren 70 en 80 erg herkenbaar, ik heb zelfs op school nog met een ban de bom spandoek rondgelopen. De spanning tussen rusland en amerika die voelbaar was. Ad Visser en Penny de Jager niet vergeten. :)*

Was het beter, niet direct maar zeker veel meer saamhorigheid en minder ikke tegen de rest. Tenminste in het dorp waar ik opgroeide. Wereld, tenminste nderland voelde voor mij wel comfortabeler aan dan nu.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:04

Niets mis met algemene onwikkelimg Blue eyes maar wat ik llas is verplicht een WEEK lang middels een introductieWEEK etc en dat is wat anders dan jij nu aangeeft . Misschien kom ik wat heftig over maar ik had net de hele topic gelezen en stond op klappen maar gelukkig ik ben ongevaarlijk hoor. Heb gewoon een sterke mening.
Nogmaals het is een montessori school waar het "slachtoffertje" op zat en daar doen ze al wat jij beschrijft. Daar is juist aandacht voor ieder kind . Ik weet dat want mijn dochter deed het juist daardoor zo goed op school.
En met mijn kinderen moeten hun eigen keuzes kunnen maken bedoel ik ook echt hun eigen keuzes maken. Om dat te kunnen doen moeten ze weten waar ze een keuze in hebben. Dus wat wij ze zeker niet mee geven is 1 waarheid maar objectieve info . Ze zijn 17 en 19 en heel goed in staat hun eigen ontdekkingen te doen en nee ze zijn niet wereldvreemd .


En wat ik mij herinner van de 70/80 is dichter bij huis zoals het feit dat anders zijn mocht en anders denken ook. Waar er nog een soort van veiligheid was en respect
Ik heb het over punk en doe maar en Herman Brood en autoloze zondagen over met elkaar en niet tegen elkaar maar vooral elkaar in waarde laten. We waren nog niet om iedere scheet beledigd of gekwetst. Tenminste zo voelde ik mij wel in die tijd.

Misschien komt het wel omdat we in die tijd nog geen internet en daardoor nog een stuk minder bewust ? Geen mobiel geen social media ..
Of ga ik er onterecht vanuit dat we met z'n alle discussiëren naar aanleiding van wat er in de titel vermeld staat?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 23:07

Daarom is de titel ook neutraal. Ik ben niet verbaasd of geschokt vanwege haar geloof maar dat een moeder zo ver gaat in een in mijn ogen belachelijke eis. Ongeacht wat de reden voor het niet kunnen ook was. Desnoods vanwege idd het oppoetsen van het vergiet ivm de verering van het vliegende spaghetti monster. Of de christelijke samenzang op woensdag middag.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:54


Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:00

Waanzin.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:02


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:18

Idioot.
De vraag is wat is het volgende :n

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:20

Echt wij zijn totaal de weg kwijt...

Geen woorden voor

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:49

Hoppa weer 500 belastinggeld in rook opgegaan :)