Racisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:40

Ik snap echt wel dat het een recht is om een religieuze feestdag vrij te krijgen. Ik denk een boel mensen wel. Die willen ook dat hun kind vrij heeft op dat soort gewichtige dagen. Ik snap alleen niet dat het ineens een grondrecht is om op je klasse foto te staan? Naar mijn idee is een klasse foto gewoon een leuk extratje en helemaal geen onmisbaar of belangrijk onderdeel van een opleiding. Als ze de cito toets op zo'n dag zouden plannen oid dan zou het inderdaad laakbaar en asociaal zijn en weet ik niet wat allemaal.

Volgens mij was er bij ons regelmatig wel een klas niet compleet omdat een kind ziek was oid. Ik kan me niet voorstellen een kind er zonder dat dat uitzonderlijk veel wordt aangemoedigd en aangepraat door de ouders er meer dan een paar dagen van baalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:49

liedje89 schreef:
Ik snap echt wel dat het een recht is om een religieuze feestdag vrij te krijgen. Ik denk een boel mensen wel. Die willen ook dat hun kind vrij heeft op dat soort gewichtige dagen. Ik snap alleen niet dat het ineens een grondrecht is om op je klasse foto te staan? Naar mijn idee is een klasse foto gewoon een leuk extratje en helemaal geen onmisbaar of belangrijk onderdeel van een opleiding. Als ze de cito toets op zo'n dag zouden plannen oid dan zou het inderdaad laakbaar en asociaal zijn en weet ik niet wat allemaal.

Volgens mij was er bij ons regelmatig wel een klas niet compleet omdat een kind ziek was oid. Ik kan me niet voorstellen een kind er zonder dat dat uitzonderlijk veel wordt aangemoedigd en aangepraat door de ouders er meer dan een paar dagen van baalt?

Inderdaad. Je hebt recht op een opleiding maar niet op een klassenfoto.

En met de huidige techniek photoshop je een kind zo in de klassenfoto binnen 5 minuten.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:59

Cer schreef:
Janneke2 schreef:
....ik refereerde aan de sfeer.
1) Iemand staat in haar recht.
2) Komt daar voor op.
3) ...en dan weet somehow niemand dat ze in haar recht staat en is het maar 'dat ze zich moet aanpassen'.

Ik maak m even vet hoor... want eh.. "niemand".. dus dat is niemand hier in dit topic? Niemand op social media? Niemand in Nederland?...
"We" generaliseren gewoon lekker verder he, twee kanten op, huppekee :j


Je bent geloof ik echt kwaad hier over...
Nu ja, dat mag.

Maar ik beschrijf een sfeer.
In een sfeerbeschrijving kun je kiezen voor 'bijna alles is X, maar in een klein hoekje is het Y'.
Maar een duidelijker sfeerbeschrijving beschrijft in termen van "alles, niets, overal, niemand, nergens, etc."

Wat mij betreft dus niets om je over op te winden, maar het zij herhaald: "wie bepaalt dat, of het maar een grapje is - of serieus wegpesten...?"

Citaat:
Citaat:
Overigens is er een groot verschil tussen "de meerderheid" en de wet.
Uiteindelijk is het in een democratie zo, dat de meerderheid de wetten opstelt met respect voor de minderheid. (Het is meer dan 'meeste stemmen gelden'.)
ja en als er iets niet in de wet geregeld is, dan wordt het gewoon zo geregeld dat het onder een wet valt, en dan kan er toch wat mee :j


Accoord - maar mbt deze mevrouw op de openbare school die geen tijd scheen te hebben om een andere (.... etc.) schoolfotograaf - daar is al meer dan een eeuw wetgeving over.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:07

enzino schreef:
Je hebt recht op een opleiding maar niet op een klassenfoto.

En met de huidige techniek photoshop je een kind zo in de klassenfoto binnen 5 minuten.


Natuurlijk kan fotoshop uitkomst bieden.

Maar ik ben het hartgrondig oneens "dat de klassefoto geen deel is van het leerplan".
Ten eerste omdat het gaat om een door de school georganiseerd iets.

Maar bedenk vooral dat het gaat om een basisschool - en juist het sociale aspect maakt wezenlijk deel uit van het leerplan van de basisschool.

Dus nee, niets te "je hebt recht op rekenles maar dat is het dan....", zo steekt het basisonderwijs niet in elkaar.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:20

Wordt zo een fotosessie dag niet per brief aan de ouders medegedeeld? Dan kan je toch als ouder al meteen reageren? Als je bewust je kind op een openbare school zet,dan is het toch een eigen beslissing om je geloof wel te laten gelden op zo een dag? Daar hoeft de school toch niet in mee te gaan door de insteek van het openbare zijn? Niet gelezen, maat vraah mij af of kind rechtsgeldig vrij was en dus met toestemming van leerplicht ambtenaar deze bijzondere vrije dag heeft gekregen en de rest van de klas wel school had...

Ben je dan niet iets aan het creeeren en voorbereiden als ouder om daarna een slaatje uit een maatschappij die keer op keer wordt teruggevloten op iets waar de men toch onderhand wel moe wordt? Aks je in een samenleving niet wil schipperen maar op je strepen gaat staan...doe je kind op een islamitische school...

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:31

Janneke2 schreef:
Maar ik ben het hartgrondig oneens "dat de klassefoto geen deel is van het leerplan".
Ten eerste omdat het gaat om een door de school georganiseerd iets.

Maar bedenk vooral dat het gaat om een basisschool - en juist het sociale aspect maakt wezenlijk deel uit van het leerplan van de basisschool.

Dus nee, niets te "je hebt recht op rekenles maar dat is het dan....", zo steekt het basisonderwijs niet in elkaar.


Onderdeel van het leerplan is natuurlijk wel wat anders als een uitermate belangrijk onderdeel van het leerplan of iets waar je perse recht op hebt. Tuurlijk is een grootdeel van het basisschool leerplan sociaal en heb je daar net zo veel recht op als je rekenles. Als je een niet reguliere dag vrij hebt dan mis je die rekenles toch ook net zo goed als dat sociale deel? Moet je dan op dat soort dagen gewoon helemaal niets van het leerplan uitvoeren omdat een paar ouders er zelf voor kiezen om de kinderen een dag thuis te houden?

EDIT: Ik zeg niet dat je niet tegen de schoolleiding mag zeggen "goh dat vind ik stom gepland want mijn kind vind de schoolfoto erg leuk, kan daar nog iets aan gedaan worden en kan je in ieder geval zorgen dat het volgend jaar niet weer gebeurt". Maar hard racisme roepen en naar de rechter gaan is imo de meest negatieve manier om de situatie te interpeteren en draagt imo ook niet zo bij aan meer verdraagzaamheid ofzo. Als ik de leiding had over deze school zou ik gewoon niet meer aan schoolfoto's meer doen als het zo'n dure grap kan worden als je een klein foutje maakt?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:42

...ook als iemand ziek is, gaat "het uitvoeren van het leerplan" gewoon door. Dat is overmacht.

De inzet van deze rechtszaak (...een kwestie die naar mijn mening niet eens bij de rechter hoort, maar er somehow toch terecht is gekomen...)
is geen overmacht.

En het sociale aspect van de basisschool houdt meer in dan alleen het kringgesprek dat iemand die dag dus mist.
Sociaal zijn houdt ook in, dat als iemand met bericht en goed recht afwezig is, bijvoorbeeld de schoolfotograaf die dag niet komt.
(Ook dat is opvoeden, misschien wel meer dan dat hele kringgesprek...)

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:25

Dat je niet meteen de meest negatieve interpetatie kiest wanneer iemand een fout maakt. Je dingen in samenwerking oplost en je die fouten dan gewoon kan vergeven lijkt me ook wel een belangrijke les voor basisschool leerlingen. Dat je niet nog twee jaar later naar de rechter hoeft voor een gemiste klassefoto enzo :o?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:00

Ja, ik vind ook niet dat het bij de rechter thuishoort.
Er zijn/ ooit waren er wellicht nog andere opties dan dit.

Maar waar ik wel bij blijf: het is laakbaar gedrag geweest: "Oh, kun jij niet aanwezig zijn die dag? Nou, mooi dat je dan dus niet op de foto komt" is een manier om te zeggen "Jij hoort er niet bij."
En de afwezigheid zelf was met recht (letterlijk, zelfs) en reden.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:04

Janneke2 schreef:
Maar waar ik wel bij blijf: het is laakbaar gedrag geweest: "Oh, kun jij niet aanwezig zijn die dag? Nou, mooi dat je dan dus niet op de foto komt" is een manier om te zeggen "Jij hoort er niet bij."

Zo, hoe negatief mag je iets brengen zeg.... :?

Je mag dus blijkbaar wel de school dingen 'in de mond' leggen die ze wellicht helemaal niet op deze manier gezegd / bedoelt hebben, maar oh wee als het andersom gebeurt...

Anoniem

Re: Racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:35

Met een diepe zucht ploft opa zich neer in zijn stoel en verteld over vroeger "toen mensen nog gewoon verantwoordelijkheid namen voor hun acties".

Die dagen zijn voorbij waar je kiest tussen een feest en een half uurtje naar school voor een foto. We willen niet kiezen, we willen en en...

We willen EN een dag vrij EN niets missen op school. De rest moet maar om ons heen fietsen.

Opa had oorlog genoeg gezien in zijn leven maar deze strijd was nog niet besloten.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:45

Cer schreef:
Janneke2 schreef:
Maar waar ik wel bij blijf: het is laakbaar gedrag geweest: "Oh, kun jij niet aanwezig zijn die dag? Nou, mooi dat je dan dus niet op de foto komt" is een manier om te zeggen "Jij hoort er niet bij."

Zo, hoe negatief mag je iets brengen zeg.... :?

Je mag dus blijkbaar wel de school dingen 'in de mond' leggen die ze wellicht helemaal niet op deze manier gezegd / bedoelt hebben, maar oh wee als het andersom gebeurt...


Oeps - heb ik dit gezegd...?
Zo ja, waar dan?
(En hoe weeg je dat af tov het feit dat ik bij herhaling heb gezegd dat het niet bij de rechter thuishoort?)

Wat ik wel gezegd heb, is dat het laakbaar gedrag is geweest van de school.
...dat had met een gesprek, bloemen, wat fotoshop, noem maar op goedgemaakt kunnen worden.
(Maar als het zwart wit gesteld moet worden, wat ik niet vind - als dit moet zat de school fout en zijn teksten (ik citeer vrijwel letterlijk) op bokt als 'feest maar thuis' niet aan de orde.)

Wettelijk zit de school fout, en in sociaal opzicht zendt hun gedrag het signaal uit dat leerling X er niet bij hoort.
Wie een andere interpretatie heeft van genoemd gedrag (X is met recht en reden afwezig en dan gaat die foto toch door) mag het zeggen.

(...en ik zeg niet eens discriminatie, ik heb het over onpedagogisch gedrag.)

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:01

enzino schreef:
Met een diepe zucht ploft opa zich neer in zijn stoel en verteld over vroeger "toen mensen nog gewoon verantwoordelijkheid namen voor hun acties".

Die dagen zijn voorbij waar je kiest tussen een feest en een half uurtje naar school voor een foto. We willen niet kiezen, we willen en en...

We willen EN een dag vrij EN niets missen op school. De rest moet maar om ons heen fietsen.

Opa had oorlog genoeg gezien in zijn leven maar deze strijd was nog niet besloten.


Beste opa,
ben je dan vergeten waar we het over hadden in de oorlog? Oma nog niet. Mij gaat het onder andere om het recht van Joden om voluit Joods te zijn. Die minderheid is zoals bekend inmiddels :( :( :( gedecimeerd en zijn er andere minderheden die de volle laag kunnen krijgen. (En nee, ons laatste restje Joden leeft hier nog niet eens onbezorgd.)

En is het inmiddels een gepasseerd station: je in de ander verplaatsen?
Soms is dat natuurlijk zo op onze leeftijd. De ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.

Maar "verantwoordelijkheid nemen voor je acties" is bijvoorbeeld een kwestie van melden dat je afwezig zult zijn, dat is gebeurd.

Verder ging het volgens mij niet om "we willen 'en-en'", maar om het nakomen van een belangrijke religieuze verplichting. (Een half uurtje het kind weer naar school houdt ook in dat er mensen om jouw acties heen moeten gaan plannen. En een dag niet op school zou je een dag vrij kunnen noemen, maar is wel een malle uitdrukking.)
Gewoon het recht van Joden om volop Joods te zijn, van moslims om volop islamiet te zijn, van noem ze allemaal maar op om zichzelf te zijn.
Daar hebben we nou de rechtsstaat voor - en op een ander vlak de openbare school.

Het doet mij wel eens pijn, dat de jeugd van tegenwoordig daar werkelijk niets van lijkt te weten....
Oma wordt geloof ik ook oud....

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:11

Waarom moet iemand afwijkend van de vakantiedagen apart vanwege geloof vrij zijn op een openbare school.

Met welk recht moet men dan wel allemaal niet rekening houden? Met alle bijzondere dagen van elk geloof in Nederland op een openbare school?

Er zullen toch heel wat religieuze kinderen van( bv Joodse afkomst met erg belangrijke feestdagen), helaas op school hebben moeten zijn ipv thuis ivm religieuze diensten. Dit is gewoon pure racisme!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:12

Janneke2 schreef:
...

Opa kijkt vol onbegrip uit het raam en ziet kleine druppels van het glas naar beneden rollen.
Een diepe zucht volgt...

Als ik naar opa toe loop vraag ik wat er is, hij verteld hoe hij heeft gevochten tegen de Duitsers, de Dolle Mina's en Dries van Agt. Maar hier ziet hij geen duidelijke oplossing voorhanden. Misschien is het zijn leeftijd, misschien is de tijd hem gewoon voorbij gegaan.

Ik snap opa wel, vroeger waren dit soort dingen makkelijker. Mensen reageerde minder gevoelig en dopte hun eigen boontjes. Ze klaagde misschien wel onder elkaar, maar naar buiten toe lieten ze niets doorschijnen. Gekwetste gevoelens moest je soms overheen stappen, hardheid werd niet alleen gewaardeerd maar ook geëist. "We zullen ons hier niet bij neerleggen" werd er geroepen, met een vuist in de lucht. En daarna weer het land op, of achter de typemachine, want er moest brood op de plank. Brood dat verdient moest worden met werk, niet met een hand ophouden bij de rechter.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:19

Precies, maar hedentendage lijdt men aan ontevredenheid, hebberigheid, slachtofferroldrift, valseschaamte-over-eigengeluksyndroom, een steeds oncontroleerbare heen en weer zwiepende wijsvinger, langetenenziekte, tegeneigentrappen en nog veel meer geestelijke aandoeningen..

Wat Opa aan normen en waarden zijn kleinkinderen uit ervaring in de wereld wilde bijbrengen is van vorige eeuw! Zo een ouderwetste Opa is tenenkrommend, polariserend, racistisch en vooral heul dom... :D }>

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:02

Indestal schreef:
Waarom moet iemand afwijkend van de vakantiedagen apart vanwege geloof vrij zijn op een openbare school.

Met welk recht moet men dan wel allemaal niet rekening houden? Met alle bijzondere dagen van elk geloof in Nederland op een openbare school?

Er zullen toch heel wat religieuze kinderen van( bv Joodse afkomst met erg belangrijke feestdagen), helaas op school hebben moeten zijn ipv thuis ivm religieuze diensten. Dit is gewoon pure racisme!!



Het is wat saai, maar het zij herhaald: ik vind niet dat dit bij de rechter thuis hoort.

Maar als het bij de rechter ligt, hoort de rechter de wet toe te passen.
(Enige subtiliteiten tav grondwet en toetsing laat ik nu maar liggen. )

De vraag waarmee jij, In de Stal, opent is legitiem en er is zo'n 50 jaar lang over gesproken.
Inmiddels ligt de uitkomst van deze besprekingen vast in de (grond)wet (sinds 1916).
Ofwel: dat recht op vrije dagen op Joodse, Islamitische etc feesten bestaat.
Uit jouw toon en woordkeuze proef ik enige verbazing en uit je volgende post regelrechte weerzin ('slachtofferroldrift', rol plus drift doen mij aan koliek denken...) - maar het recht bestaat al meer dan een eeuw.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:35

Och Janneke, ik denk dat de weerzin geheel bij jou ligt :D :+ ...iets wat onderhand een beetje om je heen is komen te zitten als ik al jouw posts zo hier en daar lees...en jouw reakties zijn ook zo voorspelbaar altijd naar mijn adres, altijd zo op de man :+ , zo lekker katterig, zo vol weerzin :+

Jouw wetten zijn ook altijd erg smal....
FYI, het eerste wat je leert is de geest van de wet en niet de letter van de wet te handhaven...net zoals het in het leven gaat, alles in zijn verband..

Ik heb nog nooit op welke school en opleiding dan ook leerlingen meegemaakt die extra dagen namen/kregen voor hun geloof en die 50 jaar heb ik ook al binnen :j

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:21

Indestal schreef:
Och Janneke, ik denk dat de weerzin geheel bij jou ligt :D :+ ...iets wat onderhand een beetje om je heen is komen te zitten als ik al jouw posts zo hier en daar lees...en jouw reakties zijn ook zo voorspelbaar altijd naar mijn adres, altijd zo op de man :+ , zo lekker katterig, zo vol weerzin :+

Jouw wetten zijn ook altijd erg smal....
FYI, het eerste wat je leert is de geest van de wet en niet de letter van de wet te handhaven...net zoals het in het leven gaat, alles in zijn verband..

Ik heb nog nooit op welke school en opleiding dan ook leerlingen meegemaakt die extra dagen namen/kregen voor hun geloof en die 50 jaar heb ik ook al binnen :j


Ach omdat jij iets niet hebt meegemaakt, wil dat niet zeggen, dat dit dan ook niet gebeurt :D
Er is zelfs een hindoeistische basisschool die gesloten is op de dag na het Holifeest.
Het Hindoestaanse vriendinnetje van mijn dochter kreeg op de basisschool daar ook gewoon vrij voor.

Als jij zo veel kennis hebt van wetten, dan ken jij vast de Wet Gelijke Behandeling: o.a. geen onderscheid op basis van religie :+
Maar de belangrijkste wet is natuurlijk: art.1 van de Grondwet. ;)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:33

Zou er nooit ergens per ongeluk een schoolfoto geplant zijn op een hindoestaanse feestdag?

Rekening houden met feestdagen die geen nationale vrije dag zijn voor mij hetzelfde als rekening houden met de part-time werkende collega.
Je doet je best, maar soms lukt het niet en mist diegene iets.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:45

Sizzle schreef:
Zou er nooit ergens per ongeluk een schoolfoto geplant zijn op een hindoestaanse feestdag?

Rekening houden met feestdagen die geen nationale vrije dag zijn voor mij hetzelfde als rekening houden met de part-time werkende collega.
Je doet je best, maar soms lukt het niet en mist diegene iets.


Dat weet ik niet.
Maar hoeveel religieuze feestdagen heb je in een jaar? Hoeveel schooldagen zijn er? Hoeveel speciale schoolactiviteiten zijn er dat jaar? En hoe is de samenstelling van je leerlingen? Heb je islamitische of hindoestaanse kinderen op school, dan doe je geen speciale schoolactiviteit inplannen die dag.
Het is toch simpel?

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:56

Indestal schreef:
Och Janneke, ik denk dat de weerzin geheel bij jou ligt :D :+ ...iets wat onderhand een beetje om je heen is komen te zitten als ik al jouw posts zo hier en daar lees...en jouw reakties zijn ook zo voorspelbaar altijd naar mijn adres, altijd zo op de man :+ , zo lekker katterig, zo vol weerzin :+

Jouw wetten zijn ook altijd erg smal....


Gek. Die woorden heb ik nou echt nog nooit met Janneke geassocieerd...

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:16

Electra, dat ligt eraan hoe groot de school is en hoeveel je weet over iedere individuele familie.
Nogmaals: gewoon op dag 1 van het schooljaar je religeuze wensen schriftelijk mededelen en dan is het voor alle partijen een stuk eenvoudiger.
Blijkbaar kunnen sommige feestdagen ook nog voor verschillende families op verschillende dagen vallen. Maak het dan gewoon duidelijk, idem met ander geneuzel als communieles en heilige spagettidag.
Als individu is het je goed recht dat belangrijk te vinden, maar dring bwvs niet je buurman om zelf zijn agenda bij te houden wanneer hij de muziek zachter moet zetten voor jou.
Dan voorkom je ook dat anderen voor je moeten denken.
Net zo goed hou je zo'n dag spastisch vrij en dan hoor je achteraf: oooh maar dat vieren we al jaren niet meer.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:29

Sizzle schreef:
Electra, dat ligt eraan hoe groot de school is en hoeveel je weet over iedere individuele familie.
Nogmaals: gewoon op dag 1 van het schooljaar je religeuze wensen schriftelijk mededelen en dan is het voor alle partijen een stuk eenvoudiger.
Dan voorkom je ook dat anderen voor je moeten denken.
Net zo goed hou je zo'n dag spastisch vrij en dan hoor je achteraf: oooh maar dat vieren we al jaren niet meer.



Dat begrijp ik voor een school op de Veluwe ;), Maar van een school in 1 van de grote steden, waar veel moslims wonen, verwacht ik wel dat de school dit weet ( Google of zorg dat er een moslim in je ouderraad zit) en stel dan een datum vast voor die paar speciale dagen (schoolfoto, schoolreis, sportdag, klassenfeest) dat iedereen aanwezig zal kunnen zijn, dus niet op een religieuze feestdag. Is voor de integratie ook nog eens veel beter :D

Maar goed, het onderwerp is voor mij wel genoeg uitgekauwd.
Ik ben niet gelovig, het zal mij dus een biet zijn. Rechtzaak vind ik overdreven, Maar is wel een recht en die € 10000 vind ik buiten proporties, Maar zal niet worden toegekend. School had rekening moeten houden met de belangrijkste religieuze feestdagen van leerlingenpopulatie, naar mijn mening. Ik ben er wel klaar mee :D ;) ;)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:37

En dan zit je met je agenda met de drukke fotograaf aan de telefoon en vind uiteindelijk een dag tussen al die eindeloze schoolvakanties en andere ingewikkeldheden om dan later erachter te komen dat je de kleine blauwe lettertjes van religieuze dage van gelovigen over het hoofd gezien hebt.

Als het nou expres zo gepland was omdat je modlims niet op je foto wil, DAN is het discriminatie.
Alles andere valt onder: stom van mij, ik had beter moeten weten. Excuus aanvaard.