Wereldspanningen - o.a. Verenigde Staten en Noord Korea

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Wereldspanningen - o.a. Verenigde Staten en Noord Korea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 16:24


Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26843
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:28

Ik volg het ook al een tijdje en ik hoop echt dat het allemaal meevalt.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:37

Gisteren bij Pauw was een deskundige en hij verklaarde dat Noord-Korea een kernbom heeft. En zij gebruiken deze als "ruilmiddel".
Daarbij is er behalve de leider niets bekend over de machthebbers daar. Zaterdag is de dag van de zon en deze man verwacht dan weer een kernproef of zoiets en de vraag is dan hoe reageert Amerika daar dan weer op. Deze man was erg negatief, behalve kernwapens heeft Noord-Korea ook vooral chemische wapens.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8109643036

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 16:39

Electra63 schreef:
Gisteren bij Pauw was een deskundige en hij verklaarde dat Noord-Korea een kernbom heeft. En zij gebruiken deze als "ruilmiddel".
Daarbij is er behalve de leider niets bekend over de machthebbers daar. Zaterdag is de dag van de zon en deze man verwacht dan weer een kernproef of zoiets en de vraag is dan hoe reageert Amerika daar dan weer op. Deze man was erg negatief, behalve kernwapens heeft Noord-Korea ook vooral chemische wapens.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8109643036


Ja. Ik kijk het nu. Het is nu op NED1. Geen enkel lovend woord..

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:40

Trump is een bullebak die als president zijn tanden laat zien. Ik hoop dat hij goede adviseurs om zich heen heeft en belangrijker, dat hij naar ze luistert. Die Kim is vele malen gevaarlijker, die denkt dat hij god is en ergens zou het goed zijn wanneer dit land bevrijd zou worden van de despoten daar. Echter, die bevolking is al zo lang verteld wat ze wel en niet mogen dat die blindelings achter hun leiders staan. En dat is ook levensgevaarlijk want ze marcheren rustig de dood in, er is een gigantisch leger daar, groter dan van de US.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:48

Ik vraag me af in hoeverre wij er mee van doen krijgen als het daar los gaat.
Vind het maar een rare wereld momenteel.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wereldspanningen - o.a. Verenigde Staten en Noord Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:06

Trump is minder snel met bommen gaan strooien dan ik had verwacht.
Zelf ben ik aan het opzoeken hoe je je als gewone sterveling voorbereid op een oorlog en/of nucleaire aanval.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:12

phormicola schreef:
Trump is minder snel met bommen gaan strooien dan ik had verwacht.
Zelf ben ik aan het opzoeken hoe je je als gewone sterveling voorbereid op een oorlog en/of nucleaire aanval.


Je bent alleen veilig.... Heel diep onder de grond in een bunker, begreep ik.

Anoniem

Re: Wereldspanningen - o.a. Verenigde Staten en Noord Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:42

Kan Trump alsjeblieft het Witte Huis heel snel verlaten? Dit gaat echt niet goed. Hij denkt Noord-Korea wel even aan te kunnen pakken, maar dan heeft hij het goed mis. Ik vraag me af of hij überhaupt weet wat de gevolgen hiervan zullen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:22

Als hij ruzie wil maken in het oosten dan doet ie dat toch wel. Dan wel graag via de linkerkant van de wereldkaart. Hopelijk heeft onze regering to be meer ruggengraat dan Balkenende en gaan ze zich er niet in mengen ipv wit voetje halen.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wereldspanningen - o.a. Verenigde Staten en Noord Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:51

Het geeft een heel onveilig gevoel allemaal.De machthebbers bestrijden elkaar en de gewone burgers krijgen de bommen op hun hoofd.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Wereldspanningen - o.a. Verenigde Staten en Noord Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:00

Dat vraag ik mij ook af [***].

Ik vind het allemaal maar goed eng in ieder geval.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:01

Ik vind het maar eng allemaal... in wat voor wereld heb ik mijn kind gebracht? :\

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:06

Electra63 schreef:
phormicola schreef:
Trump is minder snel met bommen gaan strooien dan ik had verwacht.
Zelf ben ik aan het opzoeken hoe je je als gewone sterveling voorbereid op een oorlog en/of nucleaire aanval.


Je bent alleen veilig.... Heel diep onder de grond in een bunker, begreep ik.

En dan kom je tien jaar later boven en blijkt er niemand/niets meer te zijn, kun je gewoon beter bovengronds blijven. Want breekt er ooit een nucleaire oorlog uit dan weet ik heel zeker dat onze wereld, zoals wij hem kennen niet, misschien wel nooit meer leefbaar zal zijn. Het gevaarlijke van deze situatie is dat Kim nog veel gekker dan Trump is.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:10

Electra63 schreef:
phormicola schreef:
Trump is minder snel met bommen gaan strooien dan ik had verwacht.
Zelf ben ik aan het opzoeken hoe je je als gewone sterveling voorbereid op een oorlog en/of nucleaire aanval.


Je bent alleen veilig.... Heel diep onder de grond in een bunker, begreep ik.

Ik raad je een trip door :"der unterwelten" van berlijn aan. Onder de grond is het ook een pure hell.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:23


corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:25

Chocopasta schreef:
Ik vind het maar eng allemaal... in wat voor wereld heb ik mijn kind gebracht? :\


Echt hè... mijn gedachte hoor. Ik heb er twee maar met dit soort nieuws echt een soort van spijt...

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:26

Waarschuwen jullie als het moment daar is waarop ik beter kan verhuizen naar een min of meer onbewoond eiland?

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:33

Ik volg dit ook. Ik volg sowieso het nieuws rondom Noord Korea al een paar jaar. Soort van fascinatie van mij. Nu met Trump erbij weet ik zelf ook niet zo goed wat we kunnen verwachten. Noord Korea is altijd enigszins voorspelbaar geweest, maar Trump daar in tegen..

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:38

corine1981 schreef:
Chocopasta schreef:
Ik vind het maar eng allemaal... in wat voor wereld heb ik mijn kind gebracht? :\


Echt hè... mijn gedachte hoor. Ik heb er twee maar met dit soort nieuws echt een soort van spijt...


Je zou er spijt van gaan krijgen -O-

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:58

Ja, ik volg het ook en ben benieuwd hoe het gaat lopen. Als Noord-Korea inderdaad van plan is om een kernproef te doen, dan zal het waarschijnlijk ergens in de komende uren gaan gebeuren. Ik verwacht overigens dat het niet zo'n vaart zal lopen. Wanneer Noord-Korea een kernproef uitvoert, geven ze de VS hiermee een reden om in te grijpen. Bovendien kunnen ze dan ook niet meer rekenen op steun/olie van China. Als het al escaleert, dan verwacht ik dat dit komt omdat de VS de eerste stap zetten en Noord-Korea hierop zal reageren.

Ik las overigens dat er al voorbereidingen zijn getroffen voor wanneer het inderdaad escaleert. Vluchtverkeer van Rusland en China naar Pyongyang schijnt te zijn stilgezet en er schijnen ook al plannen zijn voor evacuaties.

Ik ben voor een einde van het regime in Noord-Korea, maar laten we omwille van de wereld en onschuldige slachtoffers hopen dat het met een sisser afloopt.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: Wereldspanningen - o.a. Verenigde Staten en Noord Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:13

Net waar de wereld op zat te wachten, twee volwassen kerels met een mentale leeftijd van vijf jaar oud die elkaar al kopstotend naar een escalatie proberen te brengen...

Overigens is het in pyongyang nu 2.43 in de ochtend dus het zal nog wel een poosje duren voor we meer weten.

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Re: Wereldspanningen - o.a. Verenigde Staten en Noord Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:46

Pff wel spannend dit

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:38

Niks dus nog...op een mislukte raket na, waarop de USA niet reageert.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:11