Aanslag? Stockholm

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:40

Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.

Ook verschrikkelijk: het is net gebeurt en er wordt al rondom gespeculeerd en met vingers gewezen. Getuigt van weinig respect naar de mede mens als dat je eerste respons is.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:41

HorseTimeXL schreef:
Als ook deze geen banden heeft met IS en andere tereur organisaties moeten ze eerst maar eens gaan kijken hoe ook dat soort mensen er opeens toe worden gedreven deze acties te doen..

Het engste vind ik nog dat ze met de gedachte sterven dat het alleen maar goed is en dat er 10 maagden op ze zitten te wachten in de hemel. Blegh ziek volk

Dat bedoel ik,ze vinden het niet erg om te sterven en zoveel mogelijk slachtoffers te maken,daar sta je machteloos tegen over

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:43

Drifter schreef:
Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.

Ook verschrikkelijk: het is net gebeurt en er wordt al rondom gespeculeerd en met vingers gewezen. Getuigt van weinig respect naar de mede mens als dat je eerste respons is.

Dus jij wilt beweren dat het totaal onmogelijk is dat het hier om een aanslag gaat??

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:44

Laatst bijgewerkt door Drifter op 07-04-17 15:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:44

geerke schreef:
Drifter schreef:
Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.

Ook verschrikkelijk: het is net gebeurt en er wordt al rondom gespeculeerd en met vingers gewezen. Getuigt van weinig respect naar de mede mens als dat je eerste respons is.

Dus jij wilt beweren dat het totaal onmogelijk is dat het hier om een aanslag gaat??

Dat is geenszins wat Drifter zegt ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:44

xniieeenke schreef:
Bruintje, en dé manier om angst te zaaien is dood. Dus ze doen het 'goed' volgens hun plan denk ik.

Angst zal wel lukken ja. Maar veel doden als doel lijkt me niet. Dat kan veel erger.
Niet dat ik daarmee bedoel dat 4 doden in Londen maar weinig is, elk mens 1 teveel.

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:44

geerke schreef:
Drifter schreef:
Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.

Ook verschrikkelijk: het is net gebeurt en er wordt al rondom gespeculeerd en met vingers gewezen. Getuigt van weinig respect naar de mede mens als dat je eerste respons is.

Dus jij wilt beweren dat het totaal onmogelijk is dat het hier om een aanslag gaat??


Dat zei Drifter niet. Dat suggereerde ze zelfs niet.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 07-04-17 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:45

bruintje123 schreef:
xniieeenke schreef:
Bruintje, en dé manier om angst te zaaien is dood. Dus ze doen het 'goed' volgens hun plan denk ik.

Angst zal wel lukken ja. Maar veel doden als doel lijkt me niet. Dat kan veel erger.
Niet dat ik daarmee bedoel dat 4 doden in Londen maar weinig is, elk mens 1 teveel.


5 helaas, sinds vanmorgen. Meisje dat van de brug viel/sprong tijdens de aanslag is vanmorgen ook overleden.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:45

Drifter schreef:
Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.

Ook verschrikkelijk: het is net gebeurt en er wordt al rondom gespeculeerd en met vingers gewezen. Getuigt van weinig respect naar de mede mens als dat je eerste respons is.


Nah als je naar de laatste aanslagen kijkt en als je ziet hoe groot de Truck is en klein de winkelstraat is daar kom je niet 'zo maar', ook al zou iemand opeens onwel raken. Er bestaat wel een kans.

Maar snap je wel. Deze onrust hier is al veroorzaakt door IS. Dus angstzaaien kunnen ze wel.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: Aanslag? Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:46

Had een editje gedaan maar het gaat snel dus maar zo:
De politie houdt de mogelijkheid tot terrorisme open, dus nee. Maar ik vind het wel te vroeg om "hullie/zullie" uitspraken te doen en al tot oordelen over te gaan, ja.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:48

HorseTimeXL schreef:
Drifter schreef:
Verschrikkelijk, hoop dat het aantal gewonden en doden laag blijft.

Ook verschrikkelijk: het is net gebeurt en er wordt al rondom gespeculeerd en met vingers gewezen. Getuigt van weinig respect naar de mede mens als dat je eerste respons is.


Nah als je naar de laatste aanslagen kijkt en als je ziet hoe groot de Truck is en klein de winkelstraat is daar kom je niet 'zo maar', ook al zou iemand opeens onwel raken. Er bestaat wel een kans.

Maar snap je wel. Deze onrust hier is al veroorzaakt door IS. Dus angstzaaien kunnen ze wel.

Ik denk eigenlijk niet dat het een aanslag is, gezien het tijdstip en de dag. Over het algemeen gebeuren de 'echte' aanslagen toch op extreem drukke plaatsen, op een zo druk mogelijk moment.

Dit kan nog steeds een idioot geweest zijn hoor, maar misschien ook wel gewoon iemand die onwel werd. Laten we niet te vroeg speculeren

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:48

Chiave schreef:
5 helaas, sinds vanmorgen. Meisje dat van de brug viel/sprong tijdens de aanslag is vanmorgen ook overleden.

|(

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:48

Verschrikkelijk is het.. :( Ik liep afgelopen zomer nog op deze plek, ging er regelmatig..

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:48

Hoor net op t journaal dat er idd uit wordt gegaan van een aanslag..

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:49

Drifter, hoewel we er bijna zeker van kunnen zijn dat zij die er een gewoonte van maken om bijna dagelijks ergens een vrachtwagen in een menigte te parkeren, gifgasbommen op onschuldige mensen gooien en dagelijks mensen onthoofden, verdrinken, martelen, ontvoeren, e.d. deze actie op hun geweten hebben, is er inderdaad nog die 2% kans dat er een chauffeur achter het stuur onwel is geworden. Conclusies trekken in deze tijd van angst, aanslagen en geweld is niet gek.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:50

Nou veel doden. 9/11 is wat dat betreft veel "effectiever" geweest.
Vooral het doel om mensen bang te maken inderdaad.

Afschuwelijk wat er nu weer is gebeurd. Mijn maag draait er van om.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:51


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:51

Naja in Londen was het twee weken geleden ook niet extreem druk..

Ik zei toevallig gisteren nog tegen meiden, het gebeurd nu zo vaak dat ik bijvoorbeeld e aanslag van Londen al was vergeten.. t begint bijna normaal te worden.

Maar pff dan zie ik een foto met een bedekt lichaam,, ik hoor degene al zeggen: 'ga even wat boodschappen doen in de stad hoor'. Brr.. echt afschuwelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:52

Chiave schreef:
Drifter, hoewel we er bijna zeker van kunnen zijn dat zij die er een gewoonte van maken om bijna dagelijks ergens een vrachtwagen in een menigte te parkeren, gifgasbommen op onschuldige mensen gooien en dagelijks mensen onthoofden, verdrinken, martelen, ontvoeren, e.d. deze actie op hun geweten hebben, is er inderdaad nog die 2% kans dat er een chauffeur achter het stuur onwel is geworden. Conclusies trekken in deze tijd van angst, aanslagen en geweld is niet gek.

En wie is 'zij' dan? De gifgasbombardementen zijn uitgevoerd door de Syrische regering, niet door IS. Daarbuiten is het keer op keer bewezen dat veel van de daders geen enkele band met IS hadden, maar dat IS er toch gelijk bij was om de boel te claimen. Ik ben het met je eens dat de kans dat het inderdaad niet om een aanslag gaat klein is, maar ik vind het wel typisch dat er gelijk het eerste uur nadat zoiets gebeurd is al speculaties en verwijten door de lucht slingeren.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:52

Jeetje... Wat enorm naar weer -O-
Het komt steeds dichterbij... :n

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:53

Drifter schreef:
Had een editje gedaan maar het gaat snel dus maar zo:
De politie houdt de mogelijkheid tot terrorisme open, dus nee. Maar ik vind het wel te vroeg om "hullie/zullie" uitspraken te doen en al tot oordelen over te gaan, ja.

Dan begreep ik je toch goed

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:56

geerke schreef:
Drifter schreef:
Had een editje gedaan maar het gaat snel dus maar zo:
De politie houdt de mogelijkheid tot terrorisme open, dus nee. Maar ik vind het wel te vroeg om "hullie/zullie" uitspraken te doen en al tot oordelen over te gaan, ja.

Dan begreep ik je toch goed


Nee, niet dus.
geerke schreef:
Dus jij wilt beweren dat het totaal onmogelijk is dat het hier om een aanslag gaat??

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:57

Emmaa_ schreef:
Chiave schreef:
Drifter, hoewel we er bijna zeker van kunnen zijn dat zij die er een gewoonte van maken om bijna dagelijks ergens een vrachtwagen in een menigte te parkeren, gifgasbommen op onschuldige mensen gooien en dagelijks mensen onthoofden, verdrinken, martelen, ontvoeren, e.d. deze actie op hun geweten hebben, is er inderdaad nog die 2% kans dat er een chauffeur achter het stuur onwel is geworden. Conclusies trekken in deze tijd van angst, aanslagen en geweld is niet gek.

En wie is 'zij' dan? De gifgasbombardementen zijn uitgevoerd door de Syrische regering, niet door IS. Daarbuiten is het keer op keer bewezen dat veel van de daders geen enkele band met IS hadden, maar dat IS er toch gelijk bij was om de boel te claimen. Ik ben het met je eens dat de kans dat het inderdaad niet om een aanslag gaat klein is, maar ik vind het wel typisch dat er gelijk het eerste uur nadat zoiets gebeurd is al speculaties en verwijten door de lucht slingeren.


Wat is IS? Is IS een groep mensen met een 'lidmaatschap' of een ander bewijs van deelname? Is IS alle jihadisten, sympathisanten, strijders en geschiften die deze acties aansturen? De vraag is wat IS is. Ook mensen die niet in Syrië wonen maar wel sympathiseren met IS en onder die vlag een aanslag plegen, zijn voor mij net zo hard IS. Ook als ze op eigen houtje opereren. IS indoctrineert deze (vatbare) mensen en dit soort mensen raakt gefascineerd door die maffe praatjes van ze, waardoor zij dus óók een aandeel hebben in wat voor acties deze mensen uitvoeren onder hun vlag.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Aanslag? Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:00

Volgens jullie geen aanslag, maar een vrachtwagen die met hoge snelheid een winkelstraat in stormt is ook niet vlug een onwelwording. Dus een aanslag.
Dat kan dan ook best snel de wereld in gestuurd worden.
Dat het geen IS hoeft te zijn maar een eenling is wat anders. Wat later IS op zich neemt omdat ze dat wel "leuk" vinden. tja.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:01

Helaas, als een olievlek spreidt het uit over heel europa en de wereld.

Dat is wat ze ook graag willen en het is ze gelukt met die stroom vluchtelingen naar Europa met daartussen de rotte appels (paard van Troje).

Wordt alleen maar erger en erger.......