Verspreiding sextapes: eigen schuld dikke bult?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:52

LadyMadonna schreef:
Maar dat is nou net m'n punt shenaville, waarom zou je het niet doen?
Ok, met een one night stand die je nauwelijks kent, wellicht niet handig... maar als je gewoon in een goede relatie zit...
Misschien heb ik makkelijk praten hoor, ik ben ruim 16 jr getrouwd ;)

Mijn man en ik zijn 20 jaar bij elkaar en we hebben allebei werkelijk geen dag de behoefte gehad om zoiets te doen. Als ik hem zoiets (voor de grap) zou vragen, zou hij hardop vragen of het wel goed met me gaat. We hebben zulke dingen gelukkig niet nodig en anders is het :evaw: ! :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:54

Kaka schreef:
Shenavallie schreef:
Los van mijn vraag waarom iemand überhaupt sexfilmpjes maakt (snap ik gewoon echt niet en is ook niet discussie-waardig, omdat ik vind dat iedereen daar een eigen mening over mag hebben), vind ik het wel een geval van ESDB. Je weet dat ze gemaakt zijn en dat er dus een risico is dat iemand er wat mee gaat doen. Begin er gewoon niet aan, dan hoef je ook nooit de angst te hebben of in de ellende te zitten dat er iemand rare dingen mee gaat doen of heeft gedaan.
Als zoiets stiekem is gedaan, dan kun je er zelf niets aan doen en vind ik het echt heel erg voor degene die zoiets is aangedaan. Maar als je bewust aan zoiets meedoet (zelfs dronken, melig of wat dan ook), dan zijn de consequenties voor jullie allebei.


Echt? Jij vindt dat iemand gewoon mijn fiets mag stelen omdat ik hem niet met 3 maar met 2 sloten heb vast gezet?


Huh, waar lees jij een fiets??

Maar goed, ik vind dat niemand iets mag stelen, ook al heb je niks op slot gedaan. Maar feit is gewoon dat dit wel gebeurt, dus dan kun je maar beter voorzorgsmaatregelen nemen. Dus je fiets op slot zetten, je huis afsluiten, of gewoon geen filmpjes maken :=

[o]

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:55

Dat je er geen behoefte aan hebt prima, maar dat maakt niet dat anderen die behoefte niet hebben. Er zijn zat stellen die in bed dingen doen die ik niet zou doen, wie ben ik om daar een oordeel over te vellen?

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:56

LadyMadonna schreef:
Dat je er geen behoefte aan hebt prima, maar dat maakt niet dat anderen die behoefte niet hebben. Er zijn zat stellen die in bed dingen doen die ik niet zou doen, wie ben ik om daar een oordeel over te vellen?

Dat heb ik ook tussen de aanhalingstekens in mijn eerdere reactie gezet: ieder zijn eigen mening daarover. ;)

Aanvulling: waar het mij om gaat is dat je daarmee dus risico loopt als je het wel doet en dat de gevolgen dan voor beide partijen zijn.
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 18-03-17 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:56

Natuurlijk vind ik het niet kunnen dat sextapes of naaktfoto's verspreid worden zonder toestemming van de persoon zelf. Wel vind ik dat als je dit soort beelden maakt of van je laat maken, je er van bewust moet zijn dat deze beelden verspreid kunnen worden.
Ik vind het behoorlijk naïef om dit soort materiaal op je gsm te laten staan of naar je vriendje te sturen en er niet bij stil te staan dat dit wel eens openbaar kan worden.
Helemaal BNers moeten dit gewoon echt in hun achterhoofd houden. Zo vind ik het enorm sneu voor Patricia Paay, maar wel enorm naïef. Eigen schuld wil ik het niet noemen, maar slim is het niet.

Ik heb dit echt nog nooit gedaan en zal dit ook never nooit niet doen. Veel te bang dat het ineens in verkeerde handen beland en openbaar gemaakt wordt.

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:57

Ik verbaas me echt over verschillende reacties.
Daarbij: de vraag is niet of je deze filmpjes of foto's moet maken, maar of het eigen schuld is als dit wordt verspreid.

De argumenten die hier nu al worden aangedragen, komen voor mij in de buurt van "ze kleedde zich te uitdagend, dus is het logisch dat ze is verkracht".

Alsjeblieft mensen, zoals hiervoor ook al geschreven werd: victimblaming is absoluut niet oké.
Misschien is het niet hándig, maar dat betekent niet dat het een vrijbrief is om het te verspreiden.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Kaka

Berichten: 4812
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:57

Toen ik in Amsterdam studeerde, zette ik mijn fiets met 3 sloten vast om te voorkomen dat deze gejat zou worden. Hij is 1 X gejat toen ik een slot vergeten was. Was dat onhandig van mij? Ja. Maakte dat de dader minder schuldig? Nee, hij had gewoon met zijn fikken van mijn fiets af moeten blijven, 2 of 3 sloten.

Zo is het ook met foto's of filmpjes (al dan niet naakt). Als die niet jouw eigendom zijn, blijf je er van af. Illegaal verkrijgen, bv. door te hacken, en dan ook nog publiceren is nog 2 stappen erger.

Edit: autocorrect
Laatst bijgewerkt door Kaka op 18-03-17 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:58

Ik heb ook geen behoefte aan sextapes of naaktfoto's van mezelf, maar daar gaat het hier niet om toch?

Vergelijking: Ik heb geen behoefte om in enorm korte rokjes en netkousen rond te lopen, maar dat betekent niet dat als een ander dat wel doet, iedereen maar raak mag graaien omdat "ze erom vraagt als ze zich zo kleedt."

Hetzelfde hier, als iemand sextapes en naaktfoto's van zichzelf wil hebben, betekent dat niet dat een ander zich daar aan mag vergrijpen onder het motto "daar vraag je zelf om als je dit doet."

“My grandfather once told me, ‘Grandson, the world is filled with people. But there’s only a handful of human beings.’” - Moses J. Brings Plenty.

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:59

xChanelx schreef:
Ik verbaas me echt over verschillende reacties.
Daarbij: de vraag is niet of je deze filmpjes of foto's moet maken, maar of het eigen schuld is als dit wordt verspreid.

De argumenten die hier nu al worden aangedragen, komen voor mij in de buurt van "ze kleedde zich te uitdagend, dus is het logisch dat ze is verkracht".

Alsjeblieft mensen, zoals hiervoor ook al geschreven werd: victimblaming is absoluut niet oké.
Misschien is het niet hándig, maar dat betekent niet dat het een vrijbrief is om het te verspreiden.

Dat laatste ben ik zeker met je eens: het is geen vrijbrief om het te verspreiden.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:00

Helemaal met je eens Chanel.
Ik heb de behoefte ook niet, maar stel dat ik die wel zou hebben, dan zou ik het ook zo doen. Ik weet dat het niet naar buiten komt. Althans, niet zonder te hacken oid....
Ik vind wel dat áls het dan gebeurt, dat je er eerlijk over moet zijn. Dus zoals PP zei dat ze niet wist dat ze gefilmd werd... dat wist ze wel degelijk...

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:02

Als ik het zo eens teruglees, dan krijg ik sterk het gevoel dat we bijna allemaal hetzelfde zeggen alleen anders geformuleerd. :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Steenbok12
Berichten: 7838
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:02

Ik vind het absoluut onacceptabel dat iemand filmpjes en foto's online zet. Je moet er vanuit kunnen gaat dat als je zoiets met iemand maakt dit in vertrouwen onder elkaar blijft en voor mij is de dader schuldig.
Echter loop je het risico als je zulke foto's/ filmpjes maakt. Als je niet wilt dat dit gebeurd moet je het ook gewoon niet maken. Ook al is je partner te vertrouwen. Wat als iemand je telefoon inkijkt en het daardoor in handen komt of je je telefoon kwijt raakt en iemand vind hem die je niet kent.
social media gaat zo snel, misschien dat mensen het leuk vinden maar het risico wat je loopt wat zoveel invloed kan hebben op je leven zou ik zelf echt niet willen riskeren. Maak in dat geval foto's zonder herkenning zou je denken.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:02

xChanelx schreef:
Ik verbaas me echt over verschillende reacties.
Daarbij: de vraag is niet of je deze filmpjes of foto's moet maken, maar of het eigen schuld is als dit wordt verspreid.

De argumenten die hier nu al worden aangedragen, komen voor mij in de buurt van "ze kleedde zich te uitdagend, dus is het logisch dat ze is verkracht".

Alsjeblieft mensen, zoals hiervoor ook al geschreven werd: victimblaming is absoluut niet oké.
Misschien is het niet hándig, maar dat betekent niet dat het een vrijbrief is om het te verspreiden.


Er staat hier toch ook nergens dat je her zomaar mag verspreiden? Natuurlijk mag dat niet. Maar het gebeurt helaas wel en dan zit je met de gebakken peren.
Dus moet je van tevoren bedenken of je acties heel slim zijn...

[o]

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:07

verootjoo schreef:
Er staat hier toch ook nergens dat je her zomaar mag verspreiden? Natuurlijk mag dat niet. Maar het gebeurt helaas wel en dan zit je met de gebakken peren.
Dus moet je van tevoren bedenken of je acties heel slim zijn...


Dat dus .... het is geen vrijbrief, maar het is gewoon naïef om niet stil te staan bij dit risico.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:08

Ondanks dat ik vind dat het nóóit gerechtvaardigd mag worden als iemand seksueel getinte foto's of filmpjes verspreidt, vind ik wel dat je je gezonde verstand moet gebruiken bij het zelf verspreiden hiervan. In mijn ogen is er in deze gevallen altijd sprake van naïviteit van degene die zulke foto's en filmpjes maakt en vervolgens "in vertrouwen" verspreidt.

Er zijn zo ongelooflijk veel gevallen bekend waarbij dit mis is gegaan en foto's en filmpjes verspreidt zijn, waarom dan zo naïef zijn om zulke foto's/filmpjes naar die ene leuke persoon te sturen? Je hoort dan altijd "Ik had niet verwacht dat hij/zij zoiets zou doen" maar daar heb je nooit grip op en in mijn ogen is het naïef om iemand op zijn mooie ogen te vertrouwen.

Nee, het zou niet mogen gebeuren. Feit is echter dat dit wel degelijk met enige regelmaat gebeurt (niet alleen bij "bekende mensen") dus vind ik dat je hier wel degelijk rekening mee moet houden. "Eigen schuld, dikke bult" vind ik wel wat te zwart-wit omschreven, maar naar mijn idee moet je er áltijd rekening mee houden dat dit kan gebeuren omdat dit nou eenmaal regelmatig gebeurt.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:09

Uiteraard hoor je gewoon van andermans spullen af te blijven.

Maar ik krijg er bij mensen als Paay altijd wel een dubbel gevoel bij... Negatieve aandacht is ook aandacht.

Daarbij denk ik dat je ook wel extra veiligheidsmaatregelen moet treffen als je zulke beelden wil hebben/bewaren van jezelf. Zomaar op je telefoon zetten of in een cloud is een te groot risico. Niet dat het daarom een vrijbrief je is voor diefstal, maar je maakt het mensen wel makkelijker, helemaal als je een bekend persoon bent.

Dus ik sta er een beetje dubbel in... :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:10

verootjoo schreef:
xChanelx schreef:
Ik verbaas me echt over verschillende reacties.
Daarbij: de vraag is niet of je deze filmpjes of foto's moet maken, maar of het eigen schuld is als dit wordt verspreid.

De argumenten die hier nu al worden aangedragen, komen voor mij in de buurt van "ze kleedde zich te uitdagend, dus is het logisch dat ze is verkracht".

Alsjeblieft mensen, zoals hiervoor ook al geschreven werd: victimblaming is absoluut niet oké.
Misschien is het niet hándig, maar dat betekent niet dat het een vrijbrief is om het te verspreiden.


Er staat hier toch ook nergens dat je her zomaar mag verspreiden? Natuurlijk mag dat niet. Maar het gebeurt helaas wel en dan zit je met de gebakken peren.
Dus moet je van tevoren bedenken of je acties heel slim zijn...

Zo denk ik ook.
Mag het verspreiden. Nee.
Weet men onderhand dat het gebeurt? Ja.
Denk je dan dat jou materiaal te belastend is voor je, dat je dat echt niet kan handelen als dat openbaar wordt. Maak het dan beter maar niet. Dan weet je dat het zeker nooit voor gaat komen.


Bij Paay heb ik vanaf de eerste minuut gedacht, wist ze er echt niets vanaf?
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 18-03-17 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:10

xChanelx schreef:
Ik verbaas me echt over verschillende reacties.
Daarbij: de vraag is niet of je deze filmpjes of foto's moet maken, maar of het eigen schuld is als dit wordt verspreid.

De argumenten die hier nu al worden aangedragen, komen voor mij in de buurt van "ze kleedde zich te uitdagend, dus is het logisch dat ze is verkracht".

Alsjeblieft mensen, zoals hiervoor ook al geschreven werd: victimblaming is absoluut niet oké.
Misschien is het niet hándig, maar dat betekent niet dat het een vrijbrief is om het te verspreiden.


Dat vind ik dus ook, blaming van de verkeerde persoon.. Als meisjes uit gaan in leuk jurkje met leuke schoentjes met hakjes eronder dan is het ook nog steeds niet oke, om ze te grijpen. Of moeten we allemaal maar burka aan omdat we het anders zelf uitdagen?? (of minimal niet aansluitende spijkerbroek, gympen en een oversizede trui?)

Sommige dingen hoor je gewoon niet te doen en die zijn nooit de schuld van het slachtoffer, maar altijd de schuld van de dader.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:12

verootjoo schreef:
xChanelx schreef:
Ik verbaas me echt over verschillende reacties.
Daarbij: de vraag is niet of je deze filmpjes of foto's moet maken, maar of het eigen schuld is als dit wordt verspreid.

De argumenten die hier nu al worden aangedragen, komen voor mij in de buurt van "ze kleedde zich te uitdagend, dus is het logisch dat ze is verkracht".

Alsjeblieft mensen, zoals hiervoor ook al geschreven werd: victimblaming is absoluut niet oké.
Misschien is het niet hándig, maar dat betekent niet dat het een vrijbrief is om het te verspreiden.


Er staat hier toch ook nergens dat je her zomaar mag verspreiden? Natuurlijk mag dat niet. Maar het gebeurt helaas wel en dan zit je met de gebakken peren.
Dus moet je van tevoren bedenken of je acties heel slim zijn...


Absoluut. Jammer dat het nodig is, maar zeker waar.
Het is erg belangrijk om bij de risico's stil te staan en dat wordt vaak te weinig gedaan. Toch blijft het voor mij bijzonder dat er vooral gekeken wordt naar "ja, had iemand die filmpjes beter niet kunnen maken" en ik krijg de kriebels van dat argument, zeker als je dit ook doortrekt naar andere onderwerpen.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:13

Maar wat er dus eigenlijk gebeurt is dat mensen dus dingen niet kunnen doen die ze wel willen, alleen omdat anderen daarmee aan de haal gaan. En dat vinden we een logische beperking?

Dat is vreemd. Als je het vrijwillig doet, doe je met seks en seksfilmpjes voor jezelf niemand kwaad. Dat moet dan toch gewoon kunnen? Dat is toch belangrijk, dat je gewoon mag doen wat je wilt als je er niemand anders kwaad mee doet?

En als je seksfilmpjes van iemand anders verspreidt, expres en tegen de zin van die ander in, doe je wel iemand kwaad. Dat moet dus niet kunnen. En dan is het heel raar dat we negatiever zijn in de richting van mensen die niets fout doen, dan in de richting van mensen die dat wel bewust doen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Verspreiding sextapes: eigen schuld dikke bult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:18

Bruintje, ik heb, helaas, een stukje van PP gezien (filmpje begon direct te spelen zonder aanklikken) en ze keek recht in de camera... dus dat ze het niet wist... Mwah...

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:22

In een ideale wereld bestaat geen criminaliteit en ik vind het heel vreemd dat mensen nog steeds denken dat privézaken veilig zijn voor kwaadwillenden. Natuurlijk mag je dit soort beelden niet delen, echter een gewaarschuwd mens telt voor twee, zorg dat iemand anders er niet bij kan. Ik vind het zeer naief om te denken dat het jou niet zal overkomen. Dus filmpjes/foto's maken van prive zaken , prima moet iedereen zelf weten maar stop met naief zijn. Wat je absoluut voor jezelf wil houden moet je heel goed verstoppen. Er werd na de zelfmoord van weer een tiener ook geadviseerd om te zorgen dat je hoofd nooit op een foto staat die je doorstuurt aan vriendjes/vriendinnen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:23

Ik vind het raar dat als er hier iemand een topic start met "Ik ben bang om te vliegen omdat er een kans is op een terroristische aanslag" de meeste antwoorden geruststellend zijn "Laat je niet leiden door angst!", "Die kans is enorm klein dus durf te leven!"
Maar als het gaat om naaktfoto's en sexfilms is het ineens "Ze wisten dat het kon gebeuren dus eigen schuld." of "Naief dat je dat niet aan zag komen."

De kans dat iemand mij hackt om te kijken of ik toevallig een sexfilmpje gemaakt heb is ook enorm klein, maar daarin moet ik me blijkbaar toch laten leiden door angst. Ik vind dat krom.

“My grandfather once told me, ‘Grandson, the world is filled with people. But there’s only a handful of human beings.’” - Moses J. Brings Plenty.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:24

LadyMadonna schreef:
Bruintje, ik heb, helaas, een stukje van PP gezien (filmpje begon direct te spelen zonder aanklikken) en ze keek recht in de camera... dus dat ze het niet wist... Mwah...

Ik heb het filmpje ook gezien.
En dat het gefilmd werd wist ze zeker.
Maar ik denk zelfs nog wel wist dat het openbaar ging in bepaalde kringen.
Het filmpje was te goor om naar te kijken. Dat is echt van gekkigheid niet meer weten wat je moet doen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:28

Shadow0 schreef:
Maar wat er dus eigenlijk gebeurt is dat mensen dus dingen niet kunnen doen die ze wel willen, alleen omdat anderen daarmee aan de haal gaan. En dat vinden we een logische beperking?

Dat is vreemd. Als je het vrijwillig doet, doe je met seks en seksfilmpjes voor jezelf niemand kwaad. Dat moet dan toch gewoon kunnen? Dat is toch belangrijk, dat je gewoon mag doen wat je wilt als je er niemand anders kwaad mee doet?

En als je seksfilmpjes van iemand anders verspreidt, expres en tegen de zin van die ander in, doe je wel iemand kwaad. Dat moet dus niet kunnen. En dan is het heel raar dat we negatiever zijn in de richting van mensen die niets fout doen, dan in de richting van mensen die dat wel bewust doen.



Nou ja echt een beperking vind ik dat niet hoor. Ik bedoel, niet normaal over straat kunnen lopen, dat vind ik een beperking. En natuurlijk mag je sexfilmpjes maken, al maak je er een 12 delige dvdbox van. Het is alleen dat als je die beelden deelt, verstuurd of door iemand anders laat maken, jezelf er wel bewust van moet zijn dat deze beelden tegen je zin in verspreid kunnen worden. En ook als je ze zelf bewaard, moet je dat wel op een zo veilig mogelijke plek doen.
En natuurlijk mag niemand ze tegen je zin in verspreiden en is dat niet goed te praten. Maar als ik in mijn blote kont in mijn voortuin ga staan, moet ik me er ook bewust van zijn dat een voorbijganger dat wel eens kan filmen/foto van maken en verspreiden.

Als ik mijn pinpas laat rondslingeren met een post-it erop met mijn pincode geeft dat niemand het recht mijn pinpas te stelen en geld van mijn rekening te halen. Maar dom en naïef is het dan natuurlijk wel van mij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bytespider en 62 bezoekers