Gedoe over turkije

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:51

Booooo schreef:
Cowboy55 schreef:
Hoewel Turkije behoorlijk veel materieel heeft (GlobalFirePower rankte ze in 2016 qua materieel zelfs op plaats 8 wereldwijd), waarvan een deel zelfs behoorlijk up-to-date, heeft het land drie grote nadelen op militair gebied:
1. Het heeft (wellicht met uitzondering van het uitstapje naar Cyprus in de jaren '70) geen concrete oorlogservaring TEGEN EEN MILITAIR GEZIEN GELIJKWAARDIGE TEGENSTANDER;
2. Het Turkse leger bestaat voor het overgrote deel uit dienstplichtigen;
3. Het Turkse leger wordt gezuiverd as we speak. Gunstig voor Erdogan als alleenheerser, niet zo gunstig voor de slagkracht van het Turkse leger.


Een groot deel van het leger zit nu toch in Syrie? Dat is geloof ik aardig gelijkwaardig, of alleen maar erger :=


Of het een groot deel of niet groot deel van het Turkse leger is weet ik niet. Ik betwijfel of daar publieke getallen van zijn.

Ik weet wel dat ze niet tegen Assad vechten (Syrie heeft inderdaad minstens een gelijkwaardig leger) maar tegen ISIS (met zware Amerikaanse luchtsteun) en tegen Syrische Koerden (ZONDER VS luchtsteun).

Oorspronkelijk was het idee (Erdogan heeft dat ook geroepen) dat de Turken Assad zouden gaan afzetten: On 29 November, Recep Tayyip Erdoğan, the President of the Republic of Turkey, said that the Turkish military launched its operations in Syria to end the rule of Syrian President Bashar al-Assad.

Days later Erdogan sought to retract his statement;

Op 20 januari was die ambitie verdwenen, toen Aljazeera berichtte: Also on Friday, Turkish Deputy Prime Minister Mehmet Simsek said it was no longer "realistic" to insist on a solution to the Syria conflict without Assad.

Ankara acknowledged last year that Assad is an actor in Syria but it is the first time a senior Turkish official has openly said it would be unrealistic to insist on the embattled leader's departure for any solution.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-03-17 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:55


Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:41

Gelukkig niet, zou er middenin zitten en daar had ik dus echt geen zin in.
Ik snap sowieso niet waarom, midden in de spits, startpunt centraal station Rotterdam zou moeten zijn.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:43


Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:45

Telpeva schreef:
De demonstratie later vandaag in Rotterdam gaat toch niet door,
http://www.ad.nl/rotterdam/rotterdam-ve ... ~a6366160/


Vanochtend op radio werd er gezegd dat het was omdat ze een te lage opkomst verwachtten. Meerdere Turkse organisaties hadden opgeroepen niet mee te doen aan dit soort demonstraties.
De organisatie zelf zegt dat ze het hebben gecanceld omdat ze bang waren dat er mensen gewond zouden raken.

Nouja, wat de reden ook is, het heeft zichzelf mooi opgelost en er word aan het imago gepoetst ;)

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:08


Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:39


Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:56

Willl65 schreef:


Is dat de reden waarom de demonstratie afgelast is? De groot leider heeft opgeroepen tot.... Maar goed dan dat het geen Ramadan is....

Ik vraag me echt af, wat de Turkse mensen hiervan vinden? De anti-mensen zullen vast niet spontaan pro worden hierdoor. Maar zou de pro-Erdogan stemmers niet zo heeeeeel langzaam gaan afvragen of deze gast niet een paar stekkers los heeft hangen?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:12

Rocamor schreef:
Willl65 schreef:


Is dat de reden waarom de demonstratie afgelast is? De groot leider heeft opgeroepen tot.... Maar goed dan dat het geen Ramadan is....

Ik vraag me echt af, wat de Turkse mensen hiervan vinden? De anti-mensen zullen vast niet spontaan pro worden hierdoor. Maar zou de pro-Erdogan stemmers niet zo heeeeeel langzaam gaan afvragen of deze gast niet een paar stekkers los heeft hangen?


Al die mensen liggen nu te krikken _O-

Maar hij laat ze wel mooi integreren zo: Zet bedrijven op... Prima, goed voor de werkgelegenheid (van deels uw eigen kinderen), maar dan is een goede opleiding ook niet verkeerd. En zonder die goede opleiding ook niet die mooiste auto en het mooiste huis. Die mooie huizen staan mooi te midden van de samenleving... Probleem opgelost! *\o/*

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:22

Inderdaad, zo had ik er nog niet eens over nagedacht. Zou ie ingefluisterd zijn door Denk?

Hij lost het probleem zelf op.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:48

Ik zou wel bang zijn dat die koeien allemaal besmet zijn met enge ziektes.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:06

De Turkijerel duurt maar voort. De Turkse kranten openden vandaag met twee behoorlijk opmerkelijke artikelen. In het ene artikel uit Günes (een regeringsgezinde krant) wordt Angela Merkel, bondskanselier van Duitsland, weggezet als Frau Hitler, compleet met pistool, SS-uniform en een hakenkruis. Daarnaast wordt ze afgeschilderd als een 'lelijke tante'.

De krant Yeni Akit schildert Ahmed Aboutaleb af als "een rotzak die lid is van FETÖ". De krant beschuldigt Aboutaleb ervan banden te hebben met de Gülenbeweging. Op RTV Rijnmond reageerde de Rotterdamse burgemeester vrij laconiek:

"Blijkbaar is van alles geoorloofd om iemand zwart te maken. Ik schijn terroristen de hand boven het hoofd te houden en word ook beschuldigd van het aannemen van smeergeld; eigenlijk ontbreekt alleen informatie over mijn Zwitserse bankrekening."

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:20

De Turkije rel duurt vooral in Turkije voort. Hier lijkt het al weer wat overgewaaid.

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:27

Ik dacht dat Aboutaleb Marokkaanse roots had.

Sneu voor al die mensen in een buiten turkije die hier niets tegen kunnen doen maar wel de dupe worden van zo'n haatzaaiende roeptoeter...

Waarom wordt Merkel zo weggezet? Dld en Frankrijk hadden toch besloten dat Turkse ministers onder voorwaarden welkom waren? Dan Is zo'n opmerking / afbeelding niet handig

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:50

Ik denk omdat wij niet happen. Ze zijn van alles aan het proberen om ons op te stoken lijkt het.

Gewoon laten zien dat we nuchtere Nederlanders zijn. :j Wij laten ons niet gek maken. Doei.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:51

Dit is inmiddels zo belachelijk dat je het niet eens meer serieus kan nemen.

Cowboy55
Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:03

Jennyj01 schreef:
Dit is inmiddels zo belachelijk dat je het niet eens meer serieus kan nemen.


Dit dus....koeien terug sturen.... _O- _O- _O-
Het doet me een beetje denken aan mijn dochter die me als 6-jarige onder druk probeerde te zetten met de opmerking:"Als ik zus-en-zo niet mag van jullie, dan....dan....speel ik nooit meer met mijn speelgoed!" _O-

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:30

Jennyj01 schreef:
De Turkije rel duurt vooral in Turkije voort. Hier lijkt het al weer wat overgewaaid.


Dat idee heb ik inderdaad ook... Nou laat ze maar lekker kletsen daar...

Super sterk ook van Aboutaleb!!!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:19

Lijkt me persoonlijk zeer sterk dat een Marokkaan een aanhanger van Gulen is, maar heb ondertussen allang door dat als je erdogan tegenwerkt, je automatisch in het Gulen kamp gedrukt wordt.
Zo'n beetje alles wat erdogan roept is een leugen; een pathologische leugenaar zou nog jaloers zijn op die man met al zn leugens

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:29

xxCYNNxx schreef:
Lijkt me persoonlijk zeer sterk dat een Marokkaan een aanhanger van Gulen is, maar heb ondertussen allang door dat als je erdogan tegenwerkt, je automatisch in het Gulen kamp gedrukt wordt.
Zo'n beetje alles wat erdogan roept is een leugen; een pathologische leugenaar zou nog jaloers zijn op die man met al zn leugens


Ik ben dan ook erg benieuwd of er al een reactie is op de 30.000 Koerden die in Frankfurt demonstreerden tegen Erdogan...

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:41


Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:43


Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:58

Hahahaha

Ik moet vandaag naar het Turkse consulaat in Rotterdam.. Benieuwd of ze me binnen laten :+

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:06


Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:11

Van welk deel schrok je precies?