Stemmen 2017

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:10

Ik denk dat er meer dan genoeg plek is in Nederland voor heel wat huizen. Er worden (amper rendabele) nieuwbouwprojecten de grond uit gestampt alsof het niet anders kan, maar sociale woningbouw wordt gewoon ondergeschoven. Ik denk dat er juist heel veel gewonnen zou worden als het gesubsidieerd zou worden uit de overheid om bij nieuwbouw bijvoorbeeld gemengde bestemmingsplannen aan te leveren.. Dus deels sociale woningbouw en deels particulier.

purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:12

LadyMadonna schreef:
Maar: waar moeten die huizen dan gebouwd worden?

Er staan zat kantoorpanden en verzorgingshuizen leeg. Je zou bijvoorbeeld in een kantoorpand een klein dorpje kunnen maken met een klein winkeltje. Zo kunnen statushouders integeren en creëer je leer werkplekken

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:31

xLes, jij gaat op vlaams belang stemmen?
Ik ben niet voor hun standpunten, maar goed, jij mag een andere mening hebben. Maar, vorige week keek ik een stukje naar de 7e dag en het ging over trump en de eu enzo, en 1 van de sprekers was Gerolf Annemans uit Vlaams belang, en sorry, maar wat die uit zijn botten sloeg, lachwekkend gewoon.Hij had een mening (protectionisme, minder eu) , goed, maar toen hem werd gevraagd om uit te leggen hoe hij dat kon verzoenen met 'handel is wel goed, handelsverdragen,wat de eu doet' (of iets in die trant wat hij gezegd had) dat wist hij niet uit te leggen.
Ik heb het gevoel dat die roepers met hun grote spraak van buitenlanders buiten, of uit EU of zulke dingen, dat ze nooit onderliggend kunnen uitleggen precies hoe ze dat willen aanpakken en hoe hen dat moet lukken. Hebben ze wel een plan?
Want ja vlaams belang regeert nooit samen met anderen, want dat willen andere partijen niet, dus die zou de grootste partij moeten zijn. Maar of ze daar klaar voor zijn?

Janneke2

Berichten: 22840
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:01

Purny schreef:
Tijdje geleden kwam er een advertentie van de DDD award in den haag. Je kon hierbij een idee insturen en ik heb als idee de woningnood aangedragen. Mijn idee is om de woningnood aan te pakken door verzorgingshuizen die leegstaan in te richten. Dit idee is in de top 10 komen te staan.
+:)+
Goed idee!
En fijn dat het ook 'gehoord' is!
Citaat:
Alles wat ook plat gaat in den haag en zeker in het land word omgebouwd tot vrije sector of koopwoning
...alsof er geen sprake zou zijn van ruimtegebrek.
Let wel: ik baal van het "verrommelen" van het landschap - en laat het Groene Hart alsjeblieft groen blijven!
Maar daar "blijft" de ruimte dus die verloren gaat voor sociale woningbouw.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:13

xLes schreef:
Ik vind het ronduit ridicuul dat een partij labiel wordt genoemd omdat je het niet met hun standpunt eens bent.

Er word nergens gezegd dat de partij labiel is op basis van standpunten
Er word gesteld dat het een labiele partij is on het het geen stabiele partner is gebleken waar je op kunt bouwen

Er word gesteld dat de partij labiel is door de acties en handelingen van de partij
Althans, door mij en een aantal met mij

En ja, ik hoop idd dat de pvv geen grote partij word , want ik denk idd dat de partij. Niet stabiel genoeg is voor een dergelijke rol
En ik ben van meningen dat een partij die geen Enkele democratische structuur heeft niet geschikt is om een democratie te leiden daarmee dus een enkel!! Oordeel vellend over standpunten, aanhangers of wat dan ook

Janneke2

Berichten: 22840
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:35

...en een ander aspect mbt de labiliteit van de pvv:
de facebook pagina "pvv ontmaskerd" heeft de feestboek pagina "pvv stemmers" geanalyseerd.
De vraag was: "Wat moet GW als 1e doen als hij premier wordt?"
....erg veel wat men wil, zijn dingen waar de pvv niets mee doen, of zelfs radicaal tegen stemt.

Op zich wel zorgelijk, mensen die kennelijk (van plan zijn om te) stemmen op een partij, terwijl ze geen benul hebben waar die partij voor staat....

Voor alle duidelijkheid: ik bedoel met de vorige alinea niet alleen "jammer dat deze kiezers zo weinig op de hoogte zijn"
het rookgordijn dat GW & consorten optrekken is hoogst betreurenswaardig.

(Roepen dat je Henk en Ingrid steunt, maar wetsvoorstellen aannemen die het eigen risico verhogen, huurhuizen die verkocht moeten worden, etc et etc. Of als Renske Leijten een terechte opmerking maakt 'dat de pvv zich weinig gelegen laat liggen aan de ggz' meteen verbale agressie. Mw Leijten sprak gewoon de waarheid. Etc.)

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:06

Nog nooit een reactie gehoord van een PVV stemmer hierover, wel erg benieuwd naar... Wat maakt ondanks onderstaande punten toch dat er nog zoveel geloof is in de beloften van de PVV:

Citaat:
1. In strijd met de gewekte verwachtingen stemde de PVV tegen het opstellen van een armoedebeleid en tegen gelijke rechten op WW en ziektewet voor flexwerkers.
2. De PVV stemde voor bezuinigingen op jonggehandicapten en sociale werkplaatsen voor het afschaffen van de alleenstaandeouderkorting en voor het korten van de huurtoeslag.
Dat laatste kost huurders met een laag inkomen zo’n 180 euro per jaar.
3. De belofte van de PVV om tegen ‘graaiers en profiteurs’ in actie te komen blijkt eveneens loos te zijn. De partij stemde tegen het invoeren van een Balkenendenorm in de cultuursector en in de zorg. En voor de belastingvoordelen van het Koningshuis.
4. Gezinnen met een maandinkomen vanaf 1.950 euro mogen van de PVV niet meer in een sociale huurwoning gaan wonen.
5. Lonen in de publieke sector willen ze bevriezen.
6. Voor de verkiezingen (2010) eiste de PVV ‘absolute transparantie’ over de ontwikkeling van de koopkracht in Nederland, nu vindt de partij het niet meer nodig dat deze cijfers in de rijksbegroting worden gepubliceerd.
7. De PVV beloofde dat de zorg beter en betaalbaar zou worden en ouderen meer rechten en voorzieningen zouden krijgen. In werkelijkheid stemde de PVV in de Tweede Kamer voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op het persoonsgebonden budget (pgb) en de begeleiding van ouderen in de dagopvang met een IQ boven de 70.
Wilders zegt tegen marktwerking in de zorg te zijn, maar stemde voor particuliere
investeringen en winstuitkeringen in ziekenhuizen en voor betaalde voorrangszorg via zogenaamde SOS-artsen.
8. De PVV stemde tegen een meer inkomensafhankelijke premie (ZIEKENFONDS!), tegen maatregelen om wachtlijsten in de jeugdzorg te verminderen en zelfs tegen het in stand houden van het wettelijk recht op jeugdzorg.
9. De PVV stemde ook tegen een passende indicatiestelling voor AWBZ-verzekerden, waardoor meervoudig gehandicapten en mensen met een intensieve zorgvraag nu geen gebruik kunnen maken van een pgb.
10. Ook agenten in spe moeten het ontgelden: de PVV stemt in met bezuinigingen op de politieopleiding en betaalt aspirant-agenten geen vergoeding meer.
Voor zij-instromers wordt het zo onmogelijk om politie-agent te worden. De PVV stemde in met het afschaffen van de zogenaamde ‘Montfrans-middelen’, geld dat gemeenten gebruiken voor hun veiligheidsbeleid.
11. De PVV weigert ook alcoholverslaafden in het verkeer extra aan te pakken en is tegen concrete voorstellen om de oververtegenwoordiging van niet-westerse jongeren in de criminaliteit terug te dringen.
12. Recidive wil de PVV wel terugdringen, maar door te bezuinigen op reclassering en een snelle re-integratie van ex-gedetineerden af te wijzen, blijft ook dit een loze belofte.
13. De PVV laat gewone mensen in de file staan, maar laat de rijken rijden. De partij stemde in met betaalde elite-tolrijbanen, waarop mensen met geld de files kunnen passeren, tegen mobiliteitsmanagement voor werkgevers en werknemers, tegen geld voor sneller onderhoud van bestaande wegen en tegen maximale sluitingstijden van spoorwegovergangen.
14. De spoorwegen hoeven van de PVV niet weersbestendig te worden gemaakt
en de prijs voor een trein- of buskaartje mag sneller stijgen dan de kosten voor een auto.
15. De PVV stemde tegen een voorstel om het tekort aan fietsenstallingen bij stations op te lossen en tegen een minimum-voorzieningenniveau voor openbaar vervoer in het landelijke gebied.
16. De PVV verklaarde zich ook tegen het verbeteren van de verkeersleiding bij ProRail tegen een inventarisatie van knelpunten op het spoor en tegen een onafhankelijke klachteninstelling voor het openbaar vervoer.De reisinformatie en communicatie met reizigers bij een ongeluk op het spoor hoeft van de PVV niet te worden verbeterd.
17. De PVV was in de verkiezingstijd kampioen dierenrechten. Na de verkiezingen veranderde dat snel. De fractie stemde tegen verplichte brandbestrijdingsmiddelen in stallen – waar de laatste vijf jaar ruim 700.000 dieren levend zijn verbrand.De partij stemde tegen betere controle op de intensieve veehouderij, tegen een voorstel om de dierenwelzijnsregels aan te scherpen, tegen plannen om gaandeweg een einde te maken aan de bio-industrie, tegen een verkoopverbod voor de bedreigde blauwvintonijn, tegen het in stand houden van het systeem van dierenrechten na 2015, maar voor de plezierjacht op wilde zwijnen op de Kroondomeinen.
18. De PVV stemde ook tegen een vergunningenstop voor megastallen. Bovendien was de partij tegen het voorstel om vervuilende bedrijven te laten meebetalen aan het opruimen van dioxine in onze rivierbodems, tegen een actieplan om zwerfafval aan te pakken, tegen gesprekken met België om te voorkomen dat de Westerschelde verder zou moeten worden uitgediept, tegen het voorstel om meer openheid te geven over de plannen voor nieuwe kerncentrales en voor de bouw van nieuwe kolencentrales.
19. Het woord ‘democratie’ valt vijftien keer in het PVV verkiezingsprogramma, het begrip ‘vrijheid’ nog vaker. Na de verkiezingen stemde de partij echter tegen de verbetering van de informatievoorziening van de regering aan de Kamer over Europese besluitvorming en de invloed van Nederland daarop. In strijd met haar beloften stemde de PVV tegen een nieuwe wet die de financiering van politieke partijen inzichtelijker moet maken.
20. Ook de belofte voor meer openheid werd gebroken: de partij stemde tegen openbaarmaking van de zakelijke belangen van ministers en hoe zij met die belangen zijn omgegaan. De beloofde onafhankelijkheid van ‘Brussel’ leidde niet tot steun voor voorstellen om meer zeggenschap te krijgen over onze land- en tuinbouw.
21. De PVV verzet zich ook niet tegen de groeiende Europese bemoeienis met onze woningcorporaties.
22. De partij stemde voor meer invloed van ‘Brussel’ op de Nederlandse begroting.
23. De ‘falende magistratuur’ is volgens de PVV een bedreiging voor onze democratie, maar de partij stemde tegen een onderzoek naar de invloed van de manier van financieren van de rechterlijke macht op de kwaliteit van de vonnissen.
24. En paar maanden geleden stemden ze tegen afschaffing eigen risico voor mensen met chronische aandoening en ouderen....

https://www.sp.nl/sites/default/files/1 ... ilders.pdf

Electra63

Berichten: 17878
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 01:09

Ik heb hierover al vaak gediscussieerd met PVV-stemmers. Het antwoord is altijd: alle partijen breken hun beloftes of PVV zit maar in de oppositie, die kunnen niets veranderen nu.
Is natuurlijk bullshit, juist als oppositiepartij kan je je aan je beloftes of partijprogramma houden in tegenstelling tot een regeringspartij.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:35

Purny schreef:
Tijdje geleden kwam er een advertentie van de DDD award in den haag. Je kon hierbij een idee insturen en ik heb als idee de woningnood aangedragen. Mijn idee is om de woningnood aan te pakken door verzorgingshuizen die leegstaan in te richten. Dit idee is in de top 10 komen te staan.
Ik zie liever dat verzorgingshuizen weer verzorgingshuizen worden... -O-
vandaar dat ik steeds bij de ouderenpartijen uitkom denk ik...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:40

50+ komt bij mij ook vrij hoog in de uitslagen bij verschillende wijzers en trackers (3 en 4 vaak)
Maar het staat me zo tegen om op een partij te gaan stemmen die zich zo specifiek richt op 1 bevolkingsgroep

En andere partijen passen me beter :)

Maar ben absoluut voor verandering in de (ouderen) zorg

De meeste verzorgingshuizen hebben inmiddels verpleeghuis status
Zo lang mogelijk thuis blijven wonen leid echt tot schrijnende gevallen waarbij mensen lichamelijk veel te slecht zijn en/of mentaal zo ver heen zijn dat het gewoon echt niet verantwoord meer is op wel vlak dan ook
Maar ook andere vlakken van de zorg
Heel die marktwerking is ook gewoon een farce
Tis om te janken

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:45

@Sonja: ben ik zeker met je eens!

Dus een partij die een beetje van alles doet.... maar ja, welke...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:00

ik ben van de partijen die. Me aanspraken gaan uitzoeken hoe Ze daadwerkelijk gestemd hebben op zaken in de kamer
En standpunten die ze zeiden te hebben

Zeker in de oppositie zijn partijen geneigd om te stemmen wat ze echt vinden ipv zeggen te vinden
In de coalitie moeten er nog al eens compromissen gesloten worden dus dna stemmen ze biet altijd wat ze echt vinden, maar wat nodig is om eventueel andere dingen voor elkaar te krijgen en de coalitie werkbaar te houden

Maar stemgedrag van partijen tijdens een regeringsperiode kunnen wel duidelijkheid verschaffen qua echte agenda zeg maar

Voor mezelf kom ik qua standpunten en stemgedrag van de partij zelf op de SP uit

purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:26

@Cer. Verzorgingshuizen zijn er nog steeds maar dan wel voor mensen met een bepaald zzp. Je moet alleen wel de afweging gaan maken of iemand echt 24 uurs zorg nodig heeft of thuiszorg. Vroeger was het heel normaal dat oma of opa op z'n 65ste in een zorgcentrum gingen wonen. Als iemand alleen hulp nodig heeft met steunkousen en medicatie vind ik het geld verspilling om iemand allen daarvoor in zo'n verzorgingshuis op te nemen terwijl thuiszorg die taken op kan nemen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:37

Purny verzorgingshuizen zijn er bijna niet meer , de meeste hebben of krijgen verpleeghuis status en kom je pas binnen als je echt niets meer zelf kunt

De thuiszorg zoals die momenteel vormgegeven is kan absoluut niet de juiste zorg bieden voor een hoop mensen die al wat slechter zijn, maar nog lang niet slecht genoeg zijn volgens de regels en protocollen die gesteld zijn
Maar echt heel veel meer nodig hebben dan die paar zorgmomenten die de thuiszorg kan bieden op een dag

maar ook 24 uurs zorg zoals die in verpleeghuizen geboden word is er niet best aan toe
Ik zie "bezuinigingen" waarbij alle ondersteundende functies verdwijnen(zorghulpen en gastvrouwen die zorg dragen voor de basale hulp, toiletgang van lichamelijk stabielere cliënten, maar ook toezicht in de woonkamers etc)
Die handelingen komen voor rekening van de verzorging en toezicht in de woonkamers word minder , want die werknemers zijn wegbezuinigd zonder urenconpensatie voor de verzorging die extra taken bij krijgt
Dus meer taken, dezelfde of zelfs minder uren
Dat kan gewoon echt niet
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 13-02-17 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:39

Ik denk dat daar veel meer nuances in zitten dan simpelweg de steunkousen...
En 24-uurs zorg is niet persé zorg, maar ook waakzaamheid...
maar misschien is dat anders als je dierbare ouderen in je omgeving hebt en niet zelf de mogelijkheid om daar constant op te letten.

Vroegah in bijv een bejaardentehuis was er niet perse zorg, maar wel toezicht en minder eenzaamheid (al die oudjes bij elkaar). Tegenwoordig is er meer eenzaamheid onder ouderen, en zijn er bijv. genoeg schrijnende gevallen van mensen die onopgemerkt overlijden..

Ik vind dat men er tegenwoordig veeltemakkelijk vanuit gaat dat familie dat dan maar op moet lossen..

De status (lees mankementen) die je 'moet' hebben om in een verzorgingshuis te komen, zijn pittig. En dan nog is de zorg daar zo minimaal dat je er echt je moedertje of vadertje niet naartoe wil sturen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) zonder dat je er 3x per dag zelf kan kijken...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:43

Ik hoop van harte dat ik mijn ouders idd zelf grotendeels kan opvangen tegen die tijd ...
tegen de tijd dat ik dermate veel zorg nodig heb brei ik er wel een eind an
Want ik zie niet in dat tegen die tijd er ook maar van enige kwaliteit of respectvolle zorg sprake kan zijn

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:56

Sonja_vR schreef:
Ik hoop van harte dat ik mijn ouders idd zelf grotendeels kan opvangen tegen die tijd ...

Dat hoop ik ook maar dat zie ik niet gebeuren.. ik moet (net als veel mensen) fulltime werken tot mn 67ste.. dat is nog 25 jaar.
Mijn moeder is nu ongeveer 67.. dat betekent dat ze zich tot haar 92ste zelf moet zien te redden... ehh.. -O-

Maar goed, dat is natuurlijk maar een heel klein stukje van de partijprogramma's.. maar ik vind het persoonlijk wel erg belangrijk.. Er zijn niet veel partijen die daar wat mee kunnen...

purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:59

Ik heb zelf in de zorg gewerkt en de situaties waren triest. Ik ben daar situaties tegen gekomen die ik nooit mee hoop te maken als ik zo word

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:09

Ik heb ook een jaar of 12 in de zorg gewerkt , in 2004 al overgestapt van de ouderenzorg naar woonbegeleiding voor mensen met een beperking omdat ik vond dat ik in de ouderenzorg niet meer de kwaliteit kon geven die ik noodzakelijk achtte en 2 jaar daarna zat ik overspannen thuis

Daarna bog wat in de thuiszorg gedaan
Maar ook daar liep ik over van frustratie ivm het verschil in wat nodig was en wat je kon bieden :=
En het is na mijn tijd alleen nog maar erger geworden


Nu komt de vvd aan met "er moet meer geld naar de zorg" terwijl ze de afgelopen jaren alleen maar aan het knijpen zijn geweest ... ik geloof ze niet zo heel erg eigenlijk :+. Vooral ook de timing van dergelijke mededelingen

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:12

Dat er meer geld naar de (ouderen)zorg moet, daar lijken zo ongeveer alle partijen het wel over eens te zijn. Je kunt je overigens wel afvragen of de misstanden in de ouderenzorg niet ook deels een kwestie zijn van slecht management. Gezien het feit dat er ook verzorgingstehuis zijn die met hetzelfde budget als de slechte tehuizen wel goede zorg met voldoende persoonlijke aandacht kunnen leveren.

Even weet terug naar de PVV. Wat mij het grote probleem lijkt met de PVV is dat deze partij nergens duidelijk maakt hoe zij haar standpunten in concreet, realistisch, uitvoerbaar beleid om denkt te zetten. Er wordt alleen een 'grote lijn' neergezet die erop neerkomt dat 'Nederland weer teruggegeven moet worden aan de Nederlanders'.

Wilders lijkt ook helemaal niet uit te zijn op regeringsdeelname na de volgende verkiezingen. Hij maakt een principekwestie van zijn 'minder Marokkanen? - dan gaan we dat regelen'-uitspraak, waarmee hij de deur voor eventuele samenwerking met andere partijen stevig dichthoudt. Als hij regeringsdeelname na de verkiezingen belangrijk zou vinden, zou hij zijn woorden gemakkelijk iets kunnen nuanceren zonder gezichtsverlies te lijden - daar is hij gewiekste genoeg voor. Maar hij kiest ervoor om dat niet te doen.

Mij bekruipt weleens het idee dat hij zo lang mogelijk in de oppositie wil blijven hangen en van daaruit de polarisatie maximaal wil opvoeren met als doel zo veel maatschappelijke onrust te creëren dat hij uiteindelijk als grote redder de macht naar zich toe kan trekken. Maar hopelijk ben ik hierin te veel een doemdenker.

Overigens lijkt mij voor Wilders aan eventuele regeringsdeelname nog een ander, meer praktisch, probleem kleven: waar denkt hij in vredesnaam voldoende capabele ministers/staatssecretarissen vandaan te toveren? Misschien speelt dat ook nog een rol bij zijn huidige strategie. Hij zal uiteraard LPF- achtig toestanden willen vermijden.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:17

Management heeft er zeker mee te naken hoor
Als ze nou eens collectief stoppen met eindeloos hervormen en reorganiseren

Als ik naar mijn oud werkgever kijk(mijn moeder werkt er nog)
Daar is al minstens tien jaar lang een stroom reorganisaties bezig
Paar jaar terug gingen ze zelfsturend worden , direct leidinggevenden werden wegbezuinigd, verzorging kreeg er een bal administratieve taken bij en er werden ook nog uren geschrapt
Twee jaar later ... goh werkt niet(no oliebol sherlock :roll: )
We gaan het weer anders doen
En zo gaat het al heul lang
Een en al onrust en veranderingen
Dat werkt gewoon niet

purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:18

Ik heb het proces een klein beetje gevolgd op tv. Het bleek echter een grote poppenkast te zijn met de aangiftes die vooraf al waren ingevuld en complete formulieren die bij slagerijen en winkels lagen. Mensen die niet wisten wat ze gingen ondertekenen. Dan ga ik toch twijfelen over het feit of het allemaal wel gemeend is.

Janneke2

Berichten: 22840
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:08

...en wat op de werkvloer in de verpleeghuizen denk ik enorm zou schelen : "dat gedoe met toiletgang".
(De strijd die mijn 2e moeder af en toe moest voeren om te mogen plassen - je zult een blaasontsteking hebben, huuuu!)

Mijn voorstel: een jaarlijkse prijs voor 'knappe koppen uit Delft enzo' die een goede technische innovatie voor de werkvloer van de zorg bedenken.
De prijs is een mooi lintje of lauwerkrans, een artikel in de krant - en met een geldbedrag wordt het uitgevoerd bij een x aantal zorgcentra.

Zoiets als: zet mensen niet in een rolstoel, maar zoveel mogelijk op een loopfiets, en maak iets, dat je makkelijk zelf van loopfiets naar aangepaste w.c. kunt.
Scheelt veel tillen voor het personeel,
scheelt iedereen heel veel frustratie.

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:12

Ik vind het tot nu toe een verdomd zware keuze. Hoewel elke partij natuurlijk goede en slechte punten heeft, zit mijn partij er niet bij. En dat wil wat zeggen, er zijn zat partijen. De VVD krijgt mijn stem zeker niet. De afgelopen jaren spreken wat mij betreft voor zich, geen VVD dus. Hier in het noorden speelt het een en ander, en ik vind dat hier niet goed mee wordt omgegaan door de huidige politiek. Rutte nuanceert mij de toestanden in Groningen net even wat te veel, ik heb het idee dat de gasproblematiek hem geen reet boeit. Toen ik afgelopen zomer door het Groninger land fietste schrok ik me een hoedje. Niet iets om gemakkelijk over te denken, hele boerderijen in de steigers, maar voor veel mensen is dit ver van mijn bed. De VVD staat volgens mij mijlenver bij de mensen vandaan, ik mis empathie, in de zorg, werkgelegenheid..Geen partij voor de gewone man. De PVV...nou ja...hoewel Wilders soms best een punt heeft komt het vaak beroerd zijn strot uit, ik zit niet te wachten op een onruststoker die het niet kan waarmaken.50plus en SP gaan het verschil niet maken, te klein, hoewel ik hier wel naartoe neig. De rest voel ik ook niet voor. Dus...na Stemwijzer en Kieskompas ben ik geen steek verder.

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:17

PortRoyal: ik denk dat je vooral moet kiezen voor wat jij wilt en wat jij belangrijk vindt. Ook als het kleinere partijen zijn.