Stemmen 2017

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:33

De SP heeft in het verleden ook al coalitie waardige hoeveelheden zetels gehaald
Dus echt klein zou ik die ook niet noemen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:07

Mmm..maar ik heb niet echt het gevoel dat ze het verschil kunnen maken. Ik zal me er nog wat beter in verdiepen. Zucht...
Maar neig wel erg die kant op moet ik zeggen.

purny

Berichten: 27454
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:28

De sp komt met hele goede wetsvoorstellen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:38

PortRoyal: iedereen kan verschil maken :j
En zeker de SP heeft idd al best wat bereikt op veel onderdelen. Ze hebben inderdaad vaak goede wetsvoorstellen, en krijgen een deel daarvan ook echt doorgevoerd, zelfs vanuit de oppositie.

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:24

Mbt Groningen: ik heb op mijn FB account 'houd Gruns overeind' toegevoegd.

De afgelopen 2 weken zijn er vijf bevingen geweest.
NUL hebben de nos gehaald en NUL in de landelijke kranten.

En de SP heeft een motie door de 2e Kamer over koeien in de wei.
(Niet verplicht, maar een streven van 80% van de sector teminste 120 dagen lang 8 uur per dag.)
....je kunt stommere dingen doen. Al vrees ik dat mijn overbuurman failliet gaat. (Toen het melkquotum werd afgeschaft heeft hij ver-schrik-kelijk veel beton laten storten, veel grote lelijke schuren gebouwd en veel koeien gekocht. Hij had niet gerekend op een mestbeperking oid.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:43

Heb me nog even verdiept in een aantal dingen, en ik ben er wel uit. Eigenlijk viel de keuze achteraf nog wel mee.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:02

Janneke, ik vind de moderne gevestigde media sowieso regelmatig vreemde dingen doen
Een hoop dingen die mijn inziens absoluut wel verslagen hadden moeten worden hoor of zie je helemaal niets over
En allerlei komkommertijd onzin waar van je denkt " waar gaat dit over!!??" Worden er tegenaan gegooid als vullertjes of zoethoudertjes
Ik ben helemaal niet van de complottheorieën oid , maar soms verdenk ik wel eens dat verborgen agenda's en kijkcijfer feel good geneuzel voorrang krijgt

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:08


We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Electra63

Berichten: 17819
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:08

Magrathea schreef:
Ik lees een beetje mee, misschien vinden jullie dit artikel interessant. Waarom strategisch stemmen geen goed idee is:
https://decorrespondent.nl/6212/strateg ... 6-72acb6ba


Ik heb de vorige verkiezingen strategisch gestemd :D.
op Samsom, omdat ik wilde dat de VVD met de PvdA ging regeren en niet met PVV of CDA.

nu weet ik het nog niet.
Ik wil geen politieke partij op basis van geloof.
ik wil een partij die belooft niet samen te werken met de PVV.
ik wil een liberale, sociale partij, die niet meegaat in het populisme.
ik werk in de zorg, dus investeringen in de zorg vind ik belangrijk, maar voor mijn man zijn werk is de EU en vrij verkeer van mensen en goederen van groot belang.

Dus waarschijnlijk wordt het voor mij dan toch weer een strategische stem :D

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:13

Wat betreft zorg zou ik toch zeggen: Renske Leijten, die doet zulk goed werk... dan wil ik ze wel lastig vallen over hun ongelukkige EU-opvattingen.

Electra63

Berichten: 17819
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:40

In de tijd van Jan Marijnissen heb ik weleens (ook strategisch) SP gestemd :D
Maar net als bij dd PVV zie ik niet waar SP "alles" van wil betalen.
ik ben voor solidariteit, maar bij de SP wordt wel erg veel gepamperd, zonder daar veel voor terug te vragen van de burger. Daarbij vind ik Emiel Roemer niet heel erg geschikt.

Van de week een artikel over een man die al vanaf 1977 (vrijwillig) in de bijstand zat.
in de kracht van zijn leven, niet ziek. Dat vind ik te gek. Behalve bijstand heeft hij ook allerlei toeslagen. Hij heeft daarom ook geen pensioen opgebouwd. Daarom zal hij altijd tot de minima behoren, maar dat is wel een eigen keuze (toen) geweest.

Ach.... we hebben nog even om na te denken.
ik lees graag de standpunten van politieke partijen en ik kijk graag naar (politieke) debatten.

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:52

Politiek boeit mij eigenlijk echt totaal niet, daarom vind ik het ook zo lastig. Ik neig naar GroenLinks om te stemmen nu, maar ik weet het nog altijd niet zeker.

Alex en Jorie <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:08

Fennadev schreef:
Politiek boeit mij eigenlijk echt totaal niet, daarom vind ik het ook zo lastig. Ik neig naar GroenLinks om te stemmen nu, maar ik weet het nog altijd niet zeker.

Ik zie dat je 20 bent, wellicht is het dan een idee om de Stembus of POLERTIEK van Tim Hofman te volgen/in de gaten te houden. Het is een beetje in een overdreven vorm gegoten maar hij geeft wel heldere uitleg vind ik zelf. Stemmen is een grondrecht, iets wat we moeten vieren en dat politiek niet je lust en je leven is betekent niet dat je geen weloverwegen keuze hoeft te maken. Het gaat uiteindelijk wel om de besturing van het land waar je woont, en het lijkt me dat iedereen wel een visie heeft in wat ze wel/niet willen.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:39

Allemaal eens pvv stemmen? En dan zien wat Geert er van terecht brengt? Door te zeggen dat ze niet met hem willen regeren zal ik juist niet op partijen stemmen die dat roepen. Geef hem een kans zou ik zeggen.

Op dit moment neig ik hier wel naar. Of ik stem 'ongeldig'. Ik wil niet dat mijn stem bij niet stemmen terecht komt bij het cda, pvda, d66, partij voor de dieren, enz. Wat ik wel moet kiezen weet ik niet, maar de stemwijzers geven toch telkens pvv of partij voor de dieren aan. De laatste krijgt mijn stem echter niet. En ik twijfel ook aan de pvv, maar ergens wil ik ze een kans geven, juist omdat ze zo tegengewerkt worden.
Lastig lastig.
Een partij die de Groningers compenseert ben ik natuurlijk voor, maar denk dat het er niet van komt.
Laatst bijgewerkt door germie op 16-02-17 11:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:42

De strekking van een stuk (stond een paar dagen geleden in de Volkskrant) is dat veel mensen die normaal links stemmen (denk bv GroenLinks) nu VVD gaan stemmen om te voorkomen dat de PVV de grootste wordt. Strategisch op de PVV stemmen kan bij voorbaat niet omdat het onderdeel 'strategisch' staat voor het proberen uit te sluiten van een bepaalde partij door niet op je eigen voorkeurspartij te stemmen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:06

Ik ben er helemaal niet zo ervan overtuigd dat VVD de PVV zal uitsluiten.

Ik ben het eens met het hierboven geplaatste stuk. Ik ga niet strategisch stemmen. Ik ga voor de partij die me het meest zint.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Shadow0

Berichten: 43494
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:12

germie schreef:
Allemaal eens pvv stemmen? En dan zien wat Geert er van terecht brengt? Door te zeggen dat ze niet met hem willen regeren zal ik juist niet op partijen stemmen die dat roepen. Geef hem een kans zou ik zeggen.


En dan, dan concludeer je dat hij er niets van terecht brengt, en zitten we nog jaren met de rommel en chaos... wat schiet je daarmee op? Je huis laat je toch ook niet bouwen door een ondernemer die alleen maar roept hoe goed hij kan afbreken?
Beetje zonde van het geld lijkt me.

Ik ben voor het geven van kansen... behalve op enkele cruciale plekken. Een landsbestuur is geen stage of werkervaringsplek. Daar willen we competente mensen, en dat is al moeilijk genoeg en daar is al veel op aan te merken, maar kiezen voor iemand alleen maar om die persoon te zien falen lijkt me ontzettend onverstandig.

Citaat:
En ik twijfel ook aan de pvv, maar ergens wil ik ze een kans geven, juist omdat ze zo tegengewerkt worden.


De PVV wordt niet echt tegengewerkt, voor een groot deel wijzen ze zelf allerlei vormen van samenwerking af. Op inhoudelijke debatten zijn zij degenen die niet op komen dagen, daar worden ze niet geweerd hoor. Ze hadden best naar Groningen kunnen gaan - niemand heeft dat tegengewerkt. Toch vinden ze het niet nodig om daar uit te leggen wat ze willen met Groningen of daar moeite voor te doen. Ik denk dat dat een aardige voorspeller is voor hoe ze met dat onderwerp om willen gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:19

NatasjavE schreef:
Ik ben er helemaal niet zo ervan overtuigd dat VVD de PVV zal uitsluiten.

Ik ben het eens met het hierboven geplaatste stuk. Ik ga niet strategisch stemmen. Ik ga voor de partij die me het meest zint.

Ik ben er ook totaaaal niet van overtuigd dat de VVD de PVV uiteindelijk ook echt zal uitsluiten. En hier nog een die echt niet strategisch gaat stemmen. Stemrecht is iets waar we hard voor gevochten hebben, vrouwen hebben het pas minder dan 100 jaar en ik vind het echt zonde om mijn stem weg te gooien. Ik stem naar mijn hart, naar mijn gevoel, niet naar sommetjes.

Winged

Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:21

Shadow0 schreef:
Ze hadden best naar Groningen kunnen gaan - niemand heeft dat tegengewerkt. Toch vinden ze het niet nodig om daar uit te leggen wat ze willen met Groningen of daar moeite voor te doen. Ik denk dat dat een aardige voorspeller is voor hoe ze met dat onderwerp om willen gaan...


Dit inderdaad. Ik vind dat je je als lijsttrekker overal moet laten zien. Elk debat. Laat zien dat je er voor iedereen bent. En zo niet? Dan is het direct duidelijk waar jouw prio's liggen. En ben je dus ook vrij snel afgeschreven :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:42

germie schreef:
Allemaal eens pvv stemmen? En dan zien wat Geert er van terecht brengt? Door te zeggen dat ze niet met hem willen regeren zal ik juist niet op partijen stemmen die dat roepen. Geef hem een kans zou ik zeggen.

.


Eerlijk? Ik moet er niet aan denken :n
En dan niet eens vanwege standpunten waar ik het pertinent niet mee eens ben
Maar puur omdat ik denk dat Geert Wilder en de partij er totaal niet klaar voor zijn om echt een leidende functie in te nemen binnen een coalitie

Punt 1: het is Een partij zonder enige vorm van democratische structuur , dat vind ik totaal niet passend bij een land met een democratie

Daarnaast alle zaken waar de partij de mond zO van vol heeft totaal niet nakomen , kijk voor de gein eens naar het stemgedrag van de partij en de standpunten die ze uiten in het programma en de media ... 2 totaal verschillende dingen terwijl ze in de oppositie zitten, de ultieme plek on je eigen naad te naaien en vast te houden aan je standpunten.

Daarnaast vrees ik voor wat de extremistischere standpunten boor schade zullen aanrichten
Dan geef ik 100 keer liever een andere partij de kans om zich te bewijzen


Daarnaast is er trouwens eerder door partijen geroepen dat ze zeker niet met de pvv willen samenwerken
Maar puntje bij paaltje gebeurde het toch
Waarbij de pvv zich als onbetrouwbare partner heeft bewezen ... dus de huidige onwil snap ik wel

Daarnaast nog een punt trouwens
Samenwerking klinkt leuk, maar dan moeten partijen wel een basis hebben om samen tot compromissen te komen
Is die basis er niet, dan kun je ze wel in een coalitie prakken maar klapt de boel uiteindelijk omdat samenwerken niet lukt

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:04


{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Narita

Berichten: 883
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:14

Weer propaganda van de PVV omdat ze laatst in de peilingen keihard achteruit waren gegaan (-5 zetels), die zwartepietwet. Waar mensen zich al niet druk over kunnen maken. 8)7 Volwassenen maken zich daar drukker over dan de kinderen zelf, die zijn al blij als ze cadeautjes hebben. Accepteren dat het een racistische traditie is, is na al die jaren nog steeds teveel gevraagd.

Ikzelf zit nog heel erg in dubio... D66 of GL. GL maakt echt een opkomst en ik vind Jesse wel een fris gezicht, sympathiek overkomen. D66 heeft echter een hele goede visie op het onderwijs en dat staat bij mij toch wel hoog op het lijstje.

purny

Berichten: 27454
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:27

Volgens mij was D66 voor een leenstelsel. Ik ben van mening dat dat geen goed onderwijs is omdat jongeren dan niet willen gaan studeren

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:33

Jesse Klaver... Je zou er zo Groenlinks voor gaan stemmen <<)

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Foaly

Berichten: 4812
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:36

Onze eigen polder-Trudeau :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _Madelon, ArcoIris, GoogleAdsense, Petra_O, Raineri, Room_Soesje, Tazzey, Wistaire, xPabloBokt en 46 bezoekers