leraar springt van dak school

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 12:12

Het Stedelijk Gymnasium in Den Bosch vangt maandagochtend leerlingen op nadat een docent op school zelfmoord heeft gepleegd. De leraar is van het gebouw gesprongen en overleden.

De politie wil alleen zeggen dat sprake is van een zelfdoding. Volgens een woordvoerder hebben enkele leerlingen gezien dat de docent van het schoolgebouw sprong.

Omroep Brabant meldt dat de docent omstreeks kwart voor tien van het gebouw sprong. Veel leerlingen kwamen toen net op school aan.

bron: NU.nl



wat zal er in het hoofd van de beste man zijn omgegaan? hoe is het met de leerlingen die getuige zijn geweest van deze wanhoopsdaad?
hier zijn alleen maar verliezers....

iedereen die betrokken is bij de docent, heel veels sterkte.

...


JudithGigi

Berichten: 4194
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:17

God wat lijkt me dat traumatiserend om te zien...
Vraag me af wat de aanleiding is geweest.

Sterkte voor iedereen die hierbij betrokken is!

Anoniem

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:19

Jeetje wat naar. Ik vind alleen de woordkeuze in 'leerlingen opvangen' een beetje ongelukkig gekozen :o

Fifo
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:19

Wat ontzettend triest om voor de ogen van kinderen zelfmoord te plegen.. ;(

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:19

Hoe diep moet je zitten om zoiets te ondernemen :(


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:21

Echt verschrikkelijk! Ik hoorde het net op de radio

melody7

Berichten: 13684
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:22

Ik hoorde het net op de radio en las al dat er veel huilende leerlingen voor de school rond liepen. Wat afschuwelijk om zoiets te moeten zien ;(

Ik kan ook niet begrijpen hoe je dit je leerlingen aan kunt doen, maar ik denk niet dat er op zo'n moment nog helder na kan worden gedacht..

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:25

Heel heftig voor familie, vrienden, collegas en leerlingen..

Alleen maar verliezers :(



En sommige reacties op facebook.. Die waren zo ongepast :r
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-17 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:25

Vreselijk, voor alle partijen ;(

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:28

Dan moet je echt ver heen zijn, arme man. En natuurlijk arme betrokkenen, dat krijg je nooit meer van je netvlies :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:29

Ondanks dat ik respect heb voor de keuze van de man en het echt onwijs jammer vind dat hij dit als enige uitweg zag, vind ik de manier waarop echt heel erg. :o
Hij is nu van de pijn en ellende af, maar zadelt wel meerdere kinderen op met een levenslang trauma.

Sterkte voor alle betrokkenen.

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:30

KoudbloedKim schreef:
Ondanks dat ik respect heb voor de keuze van de man en het echt onwijs jammer vind dat hij dit als enige uitweg zag, vind ik de manier waarop echt heel erg. :o
Hij is nu van de pijn en ellende af, maar zadelt wel meerdere kinderen op met een levenslang trauma.

Sterkte voor alle betrokkenen.


Precies dit...
Vreselijk voor iedereen...

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:31

KoudbloedKim schreef:
Ondanks dat ik respect heb voor de keuze van de man en het echt onwijs jammer vind dat hij dit als enige uitweg zag, vind ik de manier waarop echt heel erg. :o
Hij is nu van de pijn en ellende af, maar zadelt wel meerdere kinderen op met een levenslang trauma.

Sterkte voor alle betrokkenen.


Mee eens.

Te triest voor woorden dat het zo ver is gekomen maar nog triester is de manier waarop.

Janneke2

Berichten: 22712
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:39

KoudbloedKim schreef:
Ondanks dat ik respect heb voor de keuze van de man en het echt onwijs jammer vind dat hij dit als enige uitweg zag, vind ik de manier waarop echt heel erg. :o
Hij is nu van de pijn en ellende af, maar zadelt wel meerdere kinderen op met een levenslang trauma.

Sterkte voor alle betrokkenen.



....ik sluit me hierbij aan.
Y;(

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:42

Hoe wanhopig moet je dan zijn... Vreselijk.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:48

Ergens vind ik het belachelijk dat mensen het ook nog voor die leraar opnemen.

Iemand die zelfmoord pleegt is niet per definitie zover heen dat hij niet meer kan nadenken over de gevolgen van zijn/haar zelfmoord. Sterker nog volgens mij denken de meeste mensen die zelfmoord plegen heel goed na over de plek van de zelfmoord.

En ik denk dat dat zeker het geval is bij deze man. Waarom zou je anders om 10.15 sochtends van een schoolgebouw afspringen. Dat is nou niet echt de meest voor de hand liggende plek om zelfmoord te plegen.

Ondanks dat ik het oprecht heel erg vind dat deze man geen andere uitweg zag dan zelfmoord plegen, heb ik er geen goed woord voor over op de manier waarop hij dat heeft gedaan. Noem me kortzichtig of iets, maar ik vind dat je het niet, gewoon niet, kan maken om voor allemaal leerlingen van een schoolgebouw af te springen. Zeker niet als docent!!

Het zal je leraar maar zijn geweest, dan heb je echt een trauma voor de rest van je leven. Die arme leerlingen die het gezien hebben.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:50

Ik sluit me hier helemaal bij aan.

Mondy

Berichten: 11818
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:51

Danique schreef:
Jeetje wat naar. Ik vind alleen de woordkeuze in 'leerlingen opvangen' een beetje ongelukkig gekozen :o


Dit vind ik dan persoonlijk weer zo'n geneuzel...
Iedereen weet wat ermee bedoeld wordt en lijkt me dat de rest van de inhoud wat belangrijker is dan een woordkeuze als dit.

Ik vraag me af of er dan iets daar op die school moet zijn gebeurd als hij besluit om op school dit te doen.....
Ik hoop iig dat de leerlingen goed opgevangen gaan worden en begeleiding voor wie nodig heeft.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Kimbers

Berichten: 5101
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:52

Ik vind het dan weer belachelijk dat mensen graag overal over willen oordelen.

Je kan ook gewoon je medeleven tonen en het daarbij laten. Je zou als moeder/kind van al die negatieve uitlatingen maar moeten lezen.. alsof het al niet verschrikkelijk genoeg is.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:55

@Kimbers: Maar dit is toch een discussieforum? Mogen we alleen maar zeggen dat we het zo erg vinden voor iedereen?
Natuurlijk vind ik het erg voor iedereen! En natuurlijk hoop ik dat de leerlingen goed opgevangen worden. . Maar het lijkt me/ik hoop dat je daar niet over hoeft te discussiƫren en dat iedereen het daar mee eens is.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:55

Jeetje wat erg, ik ga ook mee met kbk.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:59

KoudbloedKim schreef:
Ondanks dat ik respect heb voor de keuze van de man en het echt onwijs jammer vind dat hij dit als enige uitweg zag, vind ik de manier waarop echt heel erg. :o
Hij is nu van de pijn en ellende af, maar zadelt wel meerdere kinderen op met een levenslang trauma.

Sterkte voor alle betrokkenen.


Als ik hoor wat er gebeurd in de vmbo klas van mijn zusje -en dat praat dit op geen enkele manier goed- kan ik me ook zomaar voorstellen dat deze man een soort wraak wilde nemen. Aan de andere kant is een "druppel" natuurlijk ook logisch, de laatste tegenslag die er voor zorgde dat hij per direct het niet meer zag zitten.
Tegenwoordig is het vrij normaal leraren te pesten geloof ik, dan is het zo dat je verdomd stevig in je schoenen moet staan als docent.

Ik vind het verschrikkelijk voor iedereen betrokken, de leraar zelf, diens nabestaanden en de leerlingen en leraren die het mee hebben moeten maken.
Laatst bijgewerkt door Azmay op 16-01-17 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:59

Femek2902 schreef:
Ergens vind ik het belachelijk dat mensen het ook nog voor die leraar opnemen.

Iemand die zelfmoord pleegt is niet per definitie zover heen dat hij niet meer kan nadenken over de gevolgen van zijn/haar zelfmoord. Sterker nog volgens mij denken de meeste mensen die zelfmoord plegen heel goed na over de plek van de zelfmoord.

En ik denk dat dat zeker het geval is bij deze man. Waarom zou je anders om 10.15 sochtends van een schoolgebouw afspringen. Dat is nou niet echt de meest voor de hand liggende plek om zelfmoord te plegen.

Ondanks dat ik het oprecht heel erg vind dat deze man geen andere uitweg zag dan zelfmoord plegen, heb ik er geen goed woord voor over op de manier waarop hij dat heeft gedaan. Noem me kortzichtig of iets, maar ik vind dat je het niet, gewoon niet, kan maken om voor allemaal leerlingen van een schoolgebouw af te springen. Zeker niet als docent!!

Het zal je leraar maar zijn geweest, dan heb je echt een trauma voor de rest van je leven. Die arme leerlingen die het gezien hebben.


Tenzij net daarvoor er iets gebeurd is dat hem (figuurlijk) over de rand geduwd heeft. Als je al langer met zo iets in je hoofd rondloopt... En dan gebeurd er iets en neem je versneld een beslissing. Dan op dat moment doe je het.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:01

Ik vind het ook vreselijk dat iedereen meteen moet oordelen. Iemand die daadwerkelijk zelfmoord pleegt is zover heen dat er geen andere uitweg gezien wordt. Hij zal deze plek met een duidelijke reden gekozen hebben, maar daarover speculeren is niet aan ons. Ook oordelen over de gekozen plek is niet aan ons, wij weten immers niet wat zich allemaal heeft afgespeeld in het leven van deze man. Bij zelfmoord zijn er alleen maar slachtoffers.

Ik wil alle nabestaanden veel sterkte wensen.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-17 13:08

laten we niet gaan speculeren. daar heb ik dit topic niet voor geopend en is heel naar voor de betrokkenen.

...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _HS_, Afanaisa91, DDD3, Flew, IMANDRA, josien_m_, nikia, purny, veerledec, vierhoef, Yellowbird en 42 bezoekers