Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:41

Indestal schreef:
En ik benoem de Nederlander door de bril van de buitenlander, zij zijn degenen die het beste een oordeel kunnen vellen over onze samenleving..


Een samenleving is toch om in te leven? Dan is het beste oordeel toch van de mensen die er daadwerkelijk in leven? Dat is net zo raar als andere mensen laten bepalen hoe jij het beste je huis in kunt richten. Jij bent degene die er dagelijks in leeft. Een ander perspectief kan soms heel nuttig zijn, maar het is zeker niet het 'beste oordeel.'

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:43

Shadow, eerst een vraag. Ben je je ervan bewust dat je in jouw reactie ook een andere insteek kunt kiezen die wel uitnodigt tot discussie?

Je mist namelijk mijn punt en jouw minzame bereidheid mij er op te wijzen dat ik een denkfout maak (volgens jou dan, maar die misvatting komt voort uit het feit dat jij mijn punt mist) nodigt bepaald niet uit tot discussie, maar doet mij me alleen maar afvragen of je hier nu zit om per se je gelijk te halen of dat je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in de mening en ervaringen van mensen die misschien in een ander moreel straatje wonen dan jijzelf.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:45

Emmaa_ schreef:
Indestal schreef:
Ik lees vooral berichten met een enorme roze bril. Wel respect voor het enorme idealisme...was het maar zo...maar helaas is de verhuftering al 20 jaar aan de gang en glijd men steeds meer af...

En ik benoem de Nederlander door de bril van de buitenlander, zij zijn degenen die het beste een oordeel kunnen vellen over onze samenleving..

Met een roze bril om maar vooral van uit je eigen visie te praten, is niet van het moment, het nu..

Te hopen dat de kleuters van nu, een totaal andere inbreng gaan geven in onze samenleving..

Wat dat betreft zie ik wel verandering als ik heel eerlijk ben. Niet per se in feministische opvoeding maar als ik kijk naar veel leeftijdsgenoten van mijn zusje zijn die veel bewuster bezig met bijvoorbeeld consent, terwijl ik dat woord in seksuele context tot 2 jaar geleden eigenlijk niet echt kon plaatsen.



Sorry Emma, ik snap je echt niet..
http://www.encyclo.nl/begrip/consent Er maar even bij genomen...ben ook geen 20 meer.

Men is nl dol op prachtige woordkeuzes tegenwoordig, veel wol .... denk ik dan maar.

Feministische opvoeding, vind ik ook weer zo iets.
Je behoort gewoon zelfrespect geleerd te worden als jong mens...en die totaal losgeslagen sexuele driften bij de jeugd, vind ik dus ook verval, heeft niks met feminisme te maken.

En fyi ik ben al van jongs af aan heel erg geemancipeerd, kom niet aan vrouwen, dan wordt ik woest, maar om als vrouw je zwlf aan te bieden en los te leven, is not my world...mijn dochter zou op die manier helemaal niet opgrvoed worden door mij, wel met zelfrespect! En Nee is nee en ze kiest zelf, ze wirdt niet gekozen door een vent en zegt lijdzaam ja, zoals het vroeger altijd ging...

Anoniem

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:47

Het was vooral een reactie op je onderste zin, Indestal. Dat je hoopt dat de kleuters van nu een totaal andere inbreng gaan geven. Ik zie het nu al wel veranderen namelijk.

Feministische opvoeding is misschien een verkeerde benaming, maar ik bedoel er vooral mee dat kinderen dus inderdaad geemancipeerd opgevoed worden.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:50

Dan snappen we elkaar...

Voor vrijgevochten idealen ben ik nl nog te conservatief en met conservatief bedoel ik ook een nette manier met elkaar omgaan en niet die verhuftering op straat, tv waar de vleeswaren over tafel gaat, alles altijd ook nog eens bloot en de daad erbij, de manier van praten op facebook :x

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:55

Shadow0 schreef:
Indestal schreef:
En ik benoem de Nederlander door de bril van de buitenlander, zij zijn degenen die het beste een oordeel kunnen vellen over onze samenleving..


Een samenleving is toch om in te leven? Dan is het beste oordeel toch van de mensen die er daadwerkelijk in leven? Dat is net zo raar als andere mensen laten bepalen hoe jij het beste je huis in kunt richten. Jij bent degene die er dagelijks in leeft. Een ander perspectief kan soms heel nuttig zijn, maar het is zeker niet het 'beste oordeel.'



De slager die zijn eigen vlees keurt?

Of voel jij je grnoodzaakt om over een ander te oordelen, zoals je in een eerdere post over mij deed?

Dan komen er een hoop erg bekaaid af en diegenen die links praten en rechts kijken er mooi vanaf.

Laten we maar eens gaan luisteren wat een buitenstaander ziet en hoort, dan ga je achter je oren krabben..

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:04

Ik snap niet waarom je Shadow zo prsoonlijk aanvalt@indestal..

Shadow geeft haar mening en jij de jouwe..En jullie worden het vandaag niet eens en ik denk morgen ook niet. Maar dat mag op een discussieforum toch? :D

Persoonlijk worden op iemands schrijfstijl of mening is nergens voor nodig.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:09

maura schreef:
Shadow, eerst een vraag. Ben je je ervan bewust dat je in jouw reactie ook een andere insteek kunt kiezen die wel uitnodigt tot discussie?

Je mist namelijk mijn punt en jouw minzame bereidheid mij er op te wijzen dat ik een denkfout maak (volgens jou dan, maar die misvatting komt voort uit het feit dat jij mijn punt mist) nodigt bepaald niet uit tot discussie, maar doet mij me alleen maar afvragen of je hier nu zit om per se je gelijk te halen of dat je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in de mening en ervaringen van mensen die misschien in een ander moreel straatje wonen dan jijzelf.


Die vermeend hogere moraal weer.
Feminisme is net een religie wat dat betreft.
Is inherent geen gelijkwaardige communicatie mee mogelijk.


Ok en dan nu weer even terug naar het onderwerp.
Ik verzoek een ieder die hier wat wil schrijven om de cijfers eens door te nemen; GOED door te nemen.

Dan zie je dat het in NL relatief heel +:)+ is en bij mannen meer +:)+ dan bij vrouwen :=

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:11

Goed lezen gek van fleur...ik ben er niet van gediend om als fatalist en zonder verantwoordelijkheid neer gezet te worden...iets wat Shadow doet bij mensen die niet mer haar meelopen, daar is ze erg onderuithalerig naar...

Ik ben direkt, Shadow gebruikt heeeeeel veeeeel woorden en veel mooie dure woorden..
Ik ben van de een probleem past in een notendop..

Shadow moet in de politiek....ik krijg met mijn ditektheid geen zieltjes...prik te veel door iemand heen.

En Shadow weet heel goed, dar ze me graag op de BBQ zet :+

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:14

Indestal schreef:
Ik lees vooral berichten met een enorme roze bril. Wel respect voor het enorme idealisme...was het maar zo...maar helaas is de verhuftering al 20 jaar aan de gang en glijd men steeds meer af...

En ik benoem de Nederlander door de bril van de buitenlander, zij zijn degenen die het beste een oordeel kunnen vellen over onze samenleving..

Met een roze bril om maar vooral van uit je eigen visie te praten, is niet van het moment, het nu..

Te hopen dat de kleuters van nu, een totaal andere inbreng gaan geven in onze samenleving..


Tja, ik woon in het buitenland. Kom alleen maar buitenlanders tegen (af en toe een Nederlander) als het gaat om Fransen en Engelsen (24 % van de bevolking is hier Engels en af en toe een Italiaan, Tunesiër e.a uitzondering.

Totaal onherkenbaar voor mij is wat jij schrijft.

Mensen hebben een beeld van de Nederlanders hier, dat ze erg efficiënt zijn, goede en harde werkers, vrijgevochten volk die voorop loopt met nieuwe waarde en noemen en daadkrachtig daarin zijn en dan wordt er gedacht aan het gedoogbeleid soft drugs, de homo vrijheden hier en het eerste homo huwelijk ter wereld. Ons Koningshuis staat in zeer hoog aanzien en vrijwel iedereen kent Koningin Beatrix (Willem Alexander is nog wat onbekender in die zin dat ze weten dat hij er is maar zijn naam nog niet paraat hebben) . Nederlanders worden gezien als mensen die zeer goed zijn in vreemde talen. Maar ook als mensen die direct zijn en zich durven uit te spreken. Voor veel Engelsen hier is dat confronterend maar ook verfrissend. We, de Nederlanders hier, zijn graag geziene gasten zowel in de Franse als de Engelse gemeenschap en trekken met beiden veel op.

Op dit moment naar aanleiding van een documentaire onlangs hier op de Franse zenders word ik regelmatig aangesproken door geschokte mensen met de mededeling dat Nederland elk jaar zakt ten opzichte van de zeespiegel. Of ik dat wel weet }> , maar ook zijn de ingenieurs werkzaamheden bekend waar veel bewondering voor is.

Nederland is meer, dan drugs, Wallen, tulpen, klompen en molens }> .

Helaas ook Wilders is bekend, die mensen schokkend vinden en onbeschoft (met name de Engelsen spreken hier schande van), de Fransen kennen hem meestal niet want zijn meer op eigen politiek / land gericht. De Engelsen die mij hierover aanspraken, vinden hem totaal niet passen in de vrije accepterende cultuur die Nederland nog steeds voor mensen erbuiten heeft. Ze maken zich daar zorgen over, maar dat zijn dezelfde (geëmigreerde) Engelsen die het vreselijk vinden dat de Brexit een feit is.

Nederlanders worden gezien als directe warme mensen. :j

Dus echt ik heb zoveel gereisd in mijn leven en ben nu geëmigreerd en nog nooit maar dan ook nog nooit heb ik wat jij hier schrijft gehoord. Integendeel!
Jij komt dus duidelijk andere buitenlanders tegen als ik.
In het meest ongunstige geval weten mensen helemaal niets van ons landje. Dat heb ik ook af en toe meegemaakt.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:26

Pien, ik hoor al jaren van mensen, zeker toen ik in het buitenland woonde, maar nu ik weer in Nederland woon, hoe ze tegen onze onbeschoftheid aan kijken, en wij vonden ons zlef zo tolerant? Nou dat vonden ze 20 jaar geleden al niet eens meer...

Ook heb ik 14 jaar lang als officemanager voor Engelse en Amerikaanse bedrijven gewerkt, dus feitelijk allen maar buitenlanders, nl ook van de offices buiten Europa en Europa zelf managers, die hadden er juist heel erg veel problemen mee....die waren soms echt over de rooie...dan waren ze in een winkel en hoe ze dan te woord werden gestaan en de ampele service, daar waten ze woest over...informatie over de telefoon, ellende met de service van hun post en de botte onbeschofte reakties die ze niet gewend waren..

Ikzelf heb ook heel erg moeten wennen om een prettige communicatie te houden, onze direktheid in bv oogkontakt, extra woorden toegevoegd in de communicatie etc...bij extra gevoelige mensen, dingen die wij bv overdreven vinden..

Als ik dat wegzet in hoe het nu gaat, dan heb ik vaak zat, als ik bv aan de telefoon een vraag stel, of info wil, of in de winkel met jonge meiden als personeel, zelfs als ik in een restaurant ben, dan valt het erg op en snap k wat men over ons Nederlanders vind.

pien, is het niet zo dat jij juist met touristen in aanraking komt? Ik denk aan zaken, aan zakelijke kontakten bij instanties, maar ook hoe men op straat omgaat met elkaar (ons) of naar vreemden...bv de bus in en uit stappen, een deur openhouden, het winkelwagentje tegen je enkels en gewoon net doen of je niks merkt als iemand bijna valt en AU! roept, zo ken ik er nog meer....de middelvinger in het verkeer, lekker plakken, afsnijden, tuteren bij stoplicht na 1 sec groen...ach te veel om op te noemen..

Nog eentje ik heb Ierse vrienden, dus vaak daar geweest, mensen zeggen het gewoon tegen me he? ik schrok er geeoon van..

En jaren geleden, ik was nog stuk jonger, maar misschien is dat niet meer zo, dat weet jij beter...de Fransen wilden op sommige campings geen Nederlanders meer omdat ze zo grof, onbeschoft waren, vernieligen, gewoon aso gedrag...dat kwam op het nieuws...mijn geliefe vakantieland, ik was geschokt..
Laatst bijgewerkt door Indestal op 22-12-16 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:26

Indestal schreef:
Goed lezen gek van fleur...ik ben er niet van gediend om als fatalist en zonder verantwoordelijkheid neer gezet te worden...iets wat Shadow doet bij mensen die niet mer haar meelopen, daar is ze erg onderuithalerig naar...

Ik ben direkt, Shadow gebruikt heeeeeel veeeeel woorden en veel mooie dure woorden..
Ik ben van de een probleem past in een notendop..

Shadow moet in de politiek....ik krijg met mijn ditektheid geen zieltjes...prik te veel door iemand heen.

En Shadow weet heel goed, dar ze me graag op de BBQ zet :+

Maar wel jezelf op gaan zitten hemelen dat je zo direct bent en door iedereen heen prikt.. :+
Kom op, als je echt zoveel levenservaring hebt kan ik me niet voorstellen dat je van de term fatalist al van je stoel rolt..

On topic maar weer. Ik denk dat het ook een deel je eigen perceptie is: als ik zon, zee zuipen ziekenhuis kijk denk ik alleen maar :wow: wat is er mis met die mensen? Blijkbaar is mijn seksuele moraal iets anders als de jeugd daar en dat was die al toen ik nog die leeftijd had. Maar juist in dat soort gelegenheden schijnt nog weleens het mis te gaan met dronken lui. Ik kan me voorstellen dat zoiets bewijstechnisch zowieso geen zaak wordt en dat het voor het slachtoffer moeilijk is om recht te krijgen. Maar ik betrap me er ook weleens op dat ik dan denk: ja, als ik zo die beelden zie snap ik dat die jongens denken dat die meiden met ze het bed in willen..het is best ingewikkeld.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:32

Ik hemel niks op..dat maak jij er weer van. Maar door lange wollige epistels prik ik wel heen ja, zeker als ze er niet reeel zijn, maar vanuit een roze bril.

Jij mag het opnemen voor haar hoor, maar ik ben er niet van gediend om in elk topic door Shadow getypeert te worden en dan ook nog op een negatieve manier en dan zelfs nog eigenschappen toe bedeelt te krijgen...

Verder on topic...het is mij nl totaal niet interessant meer.

Overigens dat soort programma's kijk ik niet...daar word ik misselijk van...of dat allemaal zo is, zal wel..ik denk meer aan de generatie van mij zelf, die zie ik posten op social media, dat geeft mij pas een idee wat onze samenleving nou echt is, dat zijn de types met kinderen, met pubers, de zelfstandigen, de leidinggevenden....

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:53

Maura: waarom denk je dat ik me daar niet bewust van zou zijn? Maar we zijn op pagina 21 van dit topic - en het was vanaf het begin af aan al een topic waar ontzettend veel reacties langsgekomen die nogal goedpraterig zijn. Inmiddels is het ook veel herhaling van zetten.
Wat zou ik daar nog van verwachten? Op dit moment is het wat mij betreft inderdaad vooral het weerleggen van bepaalde misvattingen, zodat meelezers die de rest van het topic niet lezen niet teveel een eenzijdig verhaal meekrijgen.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:54

Shadow0 schreef:
Op dit moment is het wat mij betreft inderdaad vooral het weerleggen van bepaalde misvattingen, zodat meelezers die de rest van het topic niet lezen niet teveel een eenzijdig verhaal meekrijgen.


Het punt wat jij mist Schadow, is:
In JOUW ogen misvattingen :)*


@Indestal: Lees de cijfers van het rapport eens door.

NL steekt HEEL gunstig af bij het 'kwart' in de kop en de NL mannen scoren 'beter' dan NL vrouwen.

Waarom op mannen en NL inhakken?
NL mannen hebben meer respect voor vrouwen dan NL vrouwen...
Steek dus eerst maar eens de hand in eigen NL vrouwenboezem!

Nee het is nog niet perfect maar wel veel beter dan de 'norm' in Europa en Europa is weer een klap beter dan Noord - of Zuid Amerika.
Wil je het nog beter?
Je krijgt wat je beloont dames en de NL man verdient een pluim.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-12-16 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:57

HC heb je het nu over mij.? Ik heb niks over mannen-vrouwen gezegd...maar zal eens naar je cijfers kijken...je hebt inderdaad gelijk, ik was niet on topic...ik ga kijken ;)

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:00

Indestal schreef:
pien, is het niet zo dat jij juist met touristen in aanraking komt? Ik denk aan zaken, aan zakelijke kontakten bij instanties, maar ook hoe men op straat omgaat met elkaar (ons) of naar vreemden...bv de bus in en uit stappen, een deur openhouden, het winkelwagentje tegen je enkels en gewoon net doen of je niks merkt als iemand bijna valt en AU! roept, zo ken ik er nog meer....de middelvinger in het verkeer, lekker plakken, afsnijden, tuteren bij stoplicht na 1 sec groen...ach te veel om op te noemen..

Nog eentje ik heb Ierse vrienden, dus vaak daar geweest, mensen zeggen het gewoon tegen me he? ik schrok er geeoon van..

En jaren geleden, ik was nog stuk jonger, maar misschien is dat niet meer zo, dat weet jij beter...de Fransen wilden op sommige campings geen Nederlanders meer omdat ze zo grof, onbeschoft waren, vernieligen, gewoon aso gedrag...dat kwam op het nieuws...mijn geliefe vakantieland, ik was geschokt..


Indestal ik woon op het platteland. Ik kom alleen in onze gîte toeristen tegen en dat zijn voornamelijk Belgen.

Wat me wel opvalt als ik in NL ben, is de enorme haast die iedereen heeft en de stress. Maar ik maak nooit mee wat jij hier allemaal beschrijft, behalve de onbeschoftheid in het verkeer in NL is echt herkenbaar. Dat is echt verschrikkelijk.
Tevens valt me op dat de Nederlanders direct ter zake komen, zonder eerst te groeten en te vragen hoe het met iedereen gaat. Hier is het altijd eerst 2 x kus op l-r wang, dan vragen Ça va? Een praatje maken en dan pas kom je ter zake. Dat NL dat niet doen vind ik nu wel raar maar niet onbeschoft of zo.

Inderdaad zijn Nederlanders erg direct, maar de Fransen hier vinden dat prettiger dan al de "gossip" van de Engelsen waar ze gewoon om berucht zijn hier. Net als jij, ben ik wel wolliger geworden door hier te wonen, omdat dit beter aankomt bij de mensen.

Jouw camping verhaal herken ik wel weer van lang geleden waar iemand ooit uitlegde dat eerst de leuke, vriendelijke Nederlanders komen en dan de lawaaischoppers :o .

Mijn beleving is juist andersom. Ik dacht dat mensen van Nederlanders een heel negatief beeld zouden hebben. Totdat verschillende Engelsen me juist uitlegde dat ik trots moest zijn op ons volk omdat we er toe doen, een leuk prettig volk zijn, ondanks dat we een heel klein landje zijn.

Ik realiseer me wel dat we met onze posts wel een beetje off topic gaan nu.

Wat me wel opvalt hier in Frankrijk, op het platte land waar ik woon, dat de rollenpatronen veel meer vast liggen. Toen ik mijn Franse vriendin achter de grasmaaier zag lopen en ik daarover in de lach schoot zei ze grappig mopperend: "heb ik aan jou te danken want manlief zei, dat wat Pien kan allemaal, daar kun jij wel een beetje van en ik heb het nu echt te druk met het boerenwerk want is hoofdseizoen". Toen zijn we stikkend van de lach maar koffie gaan drinken.
Maar of Frankrijk meer seksueel geweld voorkomt dan in NL weet ik eigenlijk niet.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:08

Pien toen ik in het buitenland woonde, begon ik Nederland te idealiseren...eenmaal weer terug, wilde ik na een maand zo snel mogelijk weer weg...gruwelijk vond ik het..de mensen, de sfeer, de omgang...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:10

We zijn helemaal offtopic...
De cijfers van HC zeggen me niks, vind de Nederlander niet terug..

Maar ik denk ook wel dat de Nederlandse man goed scoort kwa respect naar de vrouw...geen romantisch volkje die mannen, maar ook geen macho's naar vrouwen over het algemeen..

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:55

Shadow0 schreef:
Maura: waarom denk je dat ik me daar niet bewust van zou zijn? Maar we zijn op pagina 21 van dit topic - en het was vanaf het begin af aan al een topic waar ontzettend veel reacties langsgekomen die nogal goedpraterig zijn. Inmiddels is het ook veel herhaling van zetten.
Wat zou ik daar nog van verwachten? Op dit moment is het wat mij betreft inderdaad vooral het weerleggen van bepaalde misvattingen, zodat meelezers die de rest van het topic niet lezen niet teveel een eenzijdig verhaal meekrijgen.


Mijn vraag was, volgens mij heel duidelijk, gebaseerd op jouw specifieke reactie op mijn specifieke post. Ik zie niet in wat dat te maken heeft met in jouw ogen goedpraterige reacties van anderen?
Maar als jij er bewust voor kiest dat je in je reactie op mijn post niet uitnodigt tot discussie ben je dus niet geïnteresseerd in mijn mening of in het punt dat ik wilde maken. Dat is uiteraard helemaal prima, want je bent volkomen vrij om wel of niet in discussie te gaan maar ik ben dat ook en ik zie er nu het nut niet van om verder nog in te gaan op de zeer wankele argumentatie in jouw post.
Ik vind het trouwens wel bijzonder dat je al die moeite steekt in reacties voor eventuele meelezers die jij kennelijk niet zelf in staat acht om te bepalen of ze de huidige discussie interessant genoeg vinden om ook de rest van het topic door te nemen om zelf te beoordelen of hier wel voldoende zijdes belicht worden. Blijkbaar heb je geen erg hoge dunk van die meelezers maar je steekt wel een hoop tijd in ze. Enfin, ieder z'n meug.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:15

maura schreef:
Blijkbaar heb je geen erg hoge dunk van die meelezers maar je steekt wel een hoop tijd in ze. Enfin, ieder z'n meug.


Je probeert me daarmee wel in een hoek weg te zetten door te doen alsof ik 'geen hoge dunk heb' van meelezers. Dat is toch woordkeuze om mij bij voorbaat verdacht te maken?

Maar mensen die verder teruglezen of gewoon bij het begin beginnen komen vanzelf uit bij mijn eerdere reacties en kunnen dan zelf bepalen wat ze wel of niet van mijn argumenten vinden :j

Ik heb overigens wel een redelijk hoge dunk van de meelezers, anders zou ik de moeite niet nemen om zoveel te schrijven. :) Maar ik weet ook hoe gevoelig mensen zijn voor ongebalanceerde informatievoorziening en allerlei subtiele tactieken, en die weerleg ik dus graag.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:47

Indestal en pien, jullie hebben beide gelijk.
Again: it is all in the eye of the beholder.

Ik ben 'gevlucht' uit zuid-holland. Afschuwelijk stukje wereld vind ik dat. Ik was prima op mijn plek in Friesland daarentegen.

Nederland is geen land voor mij, maar ik ben wel Nederlander.
Het is allemaal niet zo zwart-wit.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:18

Ik heb totaal geen last van wat hier beschreven wordt mbt 'onbeschofte' Nederlanders. Herken het niet.
Maar misschien scheelt het dat ik in Amsterdam woon. Wat meer buitenlanders :D
Hoor van buitenlanders ook zelden iets negatiefs over Nederland.

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 08:35


maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:52

Shadow0 schreef:
maura schreef:
Blijkbaar heb je geen erg hoge dunk van die meelezers maar je steekt wel een hoop tijd in ze. Enfin, ieder z'n meug.


Je probeert me daarmee wel in een hoek weg te zetten door te doen alsof ik 'geen hoge dunk heb' van meelezers. Dat is toch woordkeuze om mij bij voorbaat verdacht te maken?

Niet bij voorbaat en niet verdacht (verdacht waarvan?). Wel achteraf en niet meer of minder dan een conclusie op grond van jouw eigen tekst. Waarbij ik er voor heb gekozen om die tekst zo negatief mogelijk te interpreteren, net zoals jij doet bij teksten van anderen.

Ik heb expres mijn post in drie stukken verdeeld waarvan het eerste het meest uitnodigt tot een normale reactie, het tweede iets meer prikkelt door aan te geven dat jouw argumentatie wankelt en het derde een scherpe conclusie trekt uit jouw eigen verklaring dat je voor meelezers bepaalde misvattingen wilt weerleggen, waarbij je er voor het gemak even aan voorbij gaat dat 'misvattingen' jouw eigen interpretatie is van teksten die ik niet eens geschreven heb.
Je had ervoor kunnen kiezen om gewoon alsnog in te gaan op mijn vraag of om uit te leggen wat jouw reactie op mijn post te maken heeft met de 'goedpraterige' reacties van anderen. Je had ook een inhoudelijke wedervraag kunnen stellen, bijvoorbeeld waar jouw argumentatie volgens mij dan wankelt. Maar in plaats daarvan grijp je, geheel volgens mijn verwachting trouwens, met beide handen de mogelijkheid aan om mij te gaan verwijten dat ik lelijk tegen je doe.

Dat lijkt allemaal erg off-topic en verder voor niemand interessant, maar het is in het klein precies wat er in het groot gebeurt bij discussies omtrent emancipatie en geweld tegen vrouwen. De ene kant verliest het zicht op de feitelijke discussie door het zo stug mogelijk blijven overschreeuwen van alles en iedereen die geen slachtoffer is of zich niet zo opstelt en de andere kant kan daardoor vrouwen blijven wegzetten als hysterische aanstellers waar je geen normaal gesprek mee kunt voeren. Hier in dit topic waren opeens de mannen fout, terwijl dat verwijt eerst voortkwam uit een tekst die notabene door een vrouw was geschreven en daarna omdat er een suggereerde dat er ook andere mogelijkheden waren om in te grijpen bij de vader die zijn dochter prutsmuts noemde. En ja, in de loop van wat daarop volgde verhardde die suggestie naar helemaal niet ingrijpen, maar dat was zeker niet de aanleiding.
Het is die beeldvorming van vrouwen als hysterische aanstellers waar het slachtoffer in de Stanford verkrachtingszaak uiteindelijk het hardst tegen moest vechten, het is die beeldvorming waardoor in dertig jaar tijd bedroevend weinig is veranderd met betrekking tot seksueel geweld en het is die beeldvorming waar jouw opstelling in dit topic - hopelijk ongewild - wat mij betreft hard aan bijdraagt.