Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caesar
Berichten: 9306
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:45

Moet eerlijk bekennen dat dit soort crowdfundings me een beetje teveel als paddestoelen uit de grond schieten. Ik vind het verschrikkelijk voor de betreffende eigenaresse, maar snap heel goed dat er vanuit de andere partij (die er ook niet om gevraagd heeft!) ook kritiek/weerstand komt. Zij zijn tenslotte ook slachtoffer. En zij heeft misschien wel met 2 gebroken wervels ook wel blijvende schade aan dit ongeval.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:59

Maar niets weerhoud haar vriendengroep om crowdfunding op te starten voor een nieuwe auto natuurlijk.

Nu hoeft het voor mij voor beide niet, want ik hou dus niet van dat moderne geschooi.
Ik zou het stoerder vinden als de dader het lef zou hebben zich te melden. Die scooter rijder dus.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:07

bruintje123 schreef:
Maar niets weerhoud haar vriendengroep om crowdfunding op te starten voor een nieuwe auto natuurlijk.

Nu hoeft het voor mij voor beide niet, want ik hou dus niet van dat moderne geschooi.
Ik zou het stoerder vinden als de dader het lef zou hebben zich te melden. Die scooter rijder dus.


Ja dat zou wel heel mooi zijn. Dan wordt hij aansprakelijk gesteld.
Maar ik denk, dat dit niet zal gebeuren.

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:07

bruintje123 schreef:
Maar niets weerhoud haar vriendengroep om crowdfunding op te starten voor een nieuwe auto natuurlijk.

Nu hoeft het voor mij voor beide niet, want ik hou dus niet van dat moderne geschooi.
Ik zou het stoerder vinden als de dader het lef zou hebben zich te melden. Die scooter rijder dus.


Wordt die effectief gezien als 'dader', voor de wet dan? ik lees in het artikel dat hij haar geschampt heeft, maar dat het paard ook weinig gereden was kan ook als reden aanzien worden. :/

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:13

Als hij haar niet had geraakt zal dat paard er ook niet van tussen zijn gesjeesd lijkt mij.
Het is toch echt bij hem begonnen als oorzaak waarop een hoop vervolg is gekomen.
En dan kan het dus op hem verhaald worden.
En zijn ze beide er mee geholpen.

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:13

Ik las ook dat er voor 4 a 5 duizend euro gestreden wordt. Ik wil niet heel erg flauw doen maar voor 2500 euro staan er genoeg mooie en goede friezen te koop. Ik vind het dus heel eerlijk gezegd meer frustrerend dat erom gevraagd wordt.

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:14

ik doneer ook niets hoor.. het is hoe erg het ook is tenslotte wel je eigen verantwoordelijkheid om al in het donker en met regen dan op buitenrit te gaan..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:16

Caesar schreef:
Moet eerlijk bekennen dat dit soort crowdfundings me een beetje teveel als paddestoelen uit de grond schieten. Ik vind het verschrikkelijk voor de betreffende eigenaresse, maar snap heel goed dat er vanuit de andere partij (die er ook niet om gevraagd heeft!) ook kritiek/weerstand komt. Zij zijn tenslotte ook slachtoffer. En zij heeft misschien wel met 2 gebroken wervels ook wel blijvende schade aan dit ongeval.


En ook haar vrienden staat het vrij om een crowdfunding actie te starten, net als de vrienden van het paardenmeisje.

Vind het heel sneu voor alle partijen. Paardemeisje een gebroken been en haar paard kwijt. Moeder met jonge kinderen met gebroken wervels in het ziekenhuis die niet bij haar kindjes kan zijn.
Alleen maar verliezers.

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:26

Keet schreef:
Caesar schreef:
Moet eerlijk bekennen dat dit soort crowdfundings me een beetje teveel als paddestoelen uit de grond schieten. Ik vind het verschrikkelijk voor de betreffende eigenaresse, maar snap heel goed dat er vanuit de andere partij (die er ook niet om gevraagd heeft!) ook kritiek/weerstand komt. Zij zijn tenslotte ook slachtoffer. En zij heeft misschien wel met 2 gebroken wervels ook wel blijvende schade aan dit ongeval.


En ook haar vrienden staat het vrij om een crowdfunding actie te starten, net als de vrienden van het paardenmeisje.

Vind het heel sneu voor alle partijen. Paardemeisje een gebroken been en haar paard kwijt. Moeder met jonge kinderen met gebroken wervels in het ziekenhuis die niet bij haar kindjes kan zijn.
Alleen maar verliezers.


Is het ook, maar dat neemt niet weg dat een nieuwe auto of nieuw paard die ellende niet wegneemt. Daarbij zal dit nog een staartje krijgen en als je verzekerd bent krijg je ook het een en ander uitgekeerd. Ik snap de ellende enzo, maar man laat eerst alles bezinken en kijk dan naar je mogelijkheden.

Ik ga ook vaak zat naar buiten, als er nou wat gebeurd met mijn paard is dat mijn verantwoording en zou ik daar helemaal niet op zitten te wachten. Ik zou persoonlijk langs deze mevrouw in het ziekenhuis gaan om 1000 maal mijn excuses aan te bieden. Ik zou me doodschamen dat ik mijn paard mee naar buiten nam terwijl ze wat minder gereden werd en het regende en spekglad was.

Tuurlijk is die scooterrijder een L*l eerste klas, maar dan zit ik weer na te denken of dat hij haar echt geschampt zou hebben of dat het paard gewoon geschrokken is, was dit haar karakter dan al en had je dit niet van te voren kunnen weten dat ze wat frisser dan normaal zou reageren.

Ik vind bepaalde dingen gewoon heel luchtig geschreven en dat is misschien hoe ik het zie. niemand kent dit paard haar karakter en kan zeggen of die scooter de echte oorzaak was of misschien het mindere bewegen.

Rizette
Berichten: 4401
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:29

Zolang de scooterrijder niet gevonden is en er geen getuigen zijn die kunnen bevestigen dat de scooter haar paard heeft aangereden, denk ik dat de ruiter in dit geval als dader gezien wordt. Is er een getuige die het verhaal kan bevestigen dan wordt ze w.s. slachtoffer. Klinkt hard. Is er een getuige die ontkent dat ze door de scooterrijder is aangereden dan wordt ze ook weer als dader gezien . Vreselijk zo'n situatie. Toch wel wijs om niet met een paard rond de schemering onverlicht de straat op te gaan. Om dat tijdstip is het wijs dat alle weggebruikers verlichting voeren. Veel mensen denken dat ze zichtbaar zijn maar met een zwart paard val je echt niet op in de schemering of met donkere kleding op de fiets , je doet er wijs aan verlichting te voeren , denk dat je het ook verplicht bent.

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:29

Ja, heb ook zo hetzelfde idee als gabbergil, er zijn zoveel mogelijke oorzaken hier in het spel, dat je niet zeker kan zijn of de scooter DE oorzaak was. Misschien had dat paard niet zo hevig geschrokken als ze meer gereden was geweest, of misschien had de scooter rijder zelfs geen impact gehad. Of misschien had er ook niets gebeurt als hij ze niet geraakt had. Het is een moeilijke situatie

Fem

Berichten: 12515
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:32

GabberGill schreef:
Tuurlijk is die scooterrijder een L*l eerste klas, maar dan zit ik weer na te denken of dat hij haar echt geschampt zou hebben of dat het paard gewoon geschrokken is, was dit haar karakter dan al en had je dit niet van te voren kunnen weten dat ze wat frisser dan normaal zou reageren.

Ik vind bepaalde dingen gewoon heel luchtig geschreven en dat is misschien hoe ik het zie. niemand kent dit paard haar karakter en kan zeggen of die scooter de echte oorzaak was of misschien het mindere bewegen.



En daarbij komt... Hoe goed was het paard zichtbaar? Dat de scooterrijder doorgereden is, is niet echt iets om trots op te zijn..
Maar de vraag is ook, heeft hij/zij het paard misschien gewoon niet gezien, ik merk bij mezelf dat ik echt moet wennen nu het weer zo vroeg donker wordt en de mensen nog lang zonder licht fietsen.. Soms zie ik een fietser totaal over het hoofd in mijn auto.
Ik denk dat we niet zo makkelijk mogen oordelen over zo'n scooterrijder.
En er staat in het artikel misschien dat ze geschampt is, de vraag blijft of dit ook echt de daadwerkelijke realiteit was, of dat het paard gewoon van de scooterrijder geschrokken is die misschien iets te dicht langs kwam.


Neemt niet weg dat dit gewoon vreselijk is..
Maar ik vind een inzamelingsactie voor een nieuw paard ook wel echt te ver gaan.
Zeker als het meisje zelf zegt dat het haar beste vriendin was. Een beste vriendin kun je niet vervangen.. en al helemaal niet zo snel na het verlies..

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:35

Fem schreef:
GabberGill schreef:
Tuurlijk is die scooterrijder een L*l eerste klas, maar dan zit ik weer na te denken of dat hij haar echt geschampt zou hebben of dat het paard gewoon geschrokken is, was dit haar karakter dan al en had je dit niet van te voren kunnen weten dat ze wat frisser dan normaal zou reageren.

Ik vind bepaalde dingen gewoon heel luchtig geschreven en dat is misschien hoe ik het zie. niemand kent dit paard haar karakter en kan zeggen of die scooter de echte oorzaak was of misschien het mindere bewegen.



En daarbij komt... Hoe goed was het paard zichtbaar? Dat de scooterrijder doorgereden is, is niet echt iets om trots op te zijn..
Maar de vraag is ook, heeft hij/zij het paard misschien gewoon niet gezien, ik merk bij mezelf dat ik echt moet wennen nu het weer zo vroeg donker wordt en de mensen nog lang zonder licht fietsen.. Soms zie ik een fietser totaal over het hoofd in mijn auto.
Ik denk dat we niet zo makkelijk mogen oordelen over zo'n scooterrijder.
En er staat in het artikel misschien dat ze geschampt is, de vraag blijft of dit ook echt de daadwerkelijke realiteit was, of dat het paard gewoon van de scooterrijder geschrokken is die misschien iets te dicht langs kwam.



en als je vanuit die stelling uit gaat, als hij ze niet geraakt heeft, weet hij misschien ook niet wat het gevolg was; Als je op zo'n scooter zit hoor je vaak niet veel meer dan enkel meer 'brrrm'

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:35

The_Cat schreef:
Ja, heb ook zo hetzelfde idee als gabbergil, er zijn zoveel mogelijke oorzaken hier in het spel, dat je niet zeker kan zijn of de scooter DE oorzaak was. Misschien had dat paard niet zo hevig geschrokken als ze meer gereden was geweest, of misschien had de scooter rijder zelfs geen impact gehad. Of misschien had er ook niets gebeurt als hij ze niet geraakt had. Het is een moeilijke situatie


Precies. Ik heb ook wel eens dergelijke situaties gehad. Met paard en al onderuitgegaan, been op 3 plaatsen gebroken. Oorzaak: Paard was 4 en fris en er sprong een kind uit de bosjes. Tuurlijk dacht ik eerst een hele periode dat dat kind nooit uit de bosjes had moeten springen, maar kinderen springen in en uit bosjes en dan had ik niet met een 4 jarig fris paard op stap moeten gaan. Mijn paard was ook altijd superbraaf konden tractoren en al langs alleen was dit gewoon het moment.

Het blijft tragisch maar dit gaat me allemaal te ver.

Fem

Berichten: 12515
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:37

The_Cat schreef:
Fem schreef:


En daarbij komt... Hoe goed was het paard zichtbaar? Dat de scooterrijder doorgereden is, is niet echt iets om trots op te zijn..
Maar de vraag is ook, heeft hij/zij het paard misschien gewoon niet gezien, ik merk bij mezelf dat ik echt moet wennen nu het weer zo vroeg donker wordt en de mensen nog lang zonder licht fietsen.. Soms zie ik een fietser totaal over het hoofd in mijn auto.
Ik denk dat we niet zo makkelijk mogen oordelen over zo'n scooterrijder.
En er staat in het artikel misschien dat ze geschampt is, de vraag blijft of dit ook echt de daadwerkelijke realiteit was, of dat het paard gewoon van de scooterrijder geschrokken is die misschien iets te dicht langs kwam.


en als je vanuit die stelling uit gaat, als hij ze niet geraakt heeft, weet hij misschien ook niet wat het gevolg was; Als je op zo'n scooter zit hoor je vaak niet veel meer dan enkel meer 'brrrm'


Precies...
Ik heb jarenlang zelf scooter gereden.. En echt.. die dingen kunnen herrie maken en met de dikke helm (als je een goede hebt) op hoor je bar weinig...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:48

Maar of je scooter hard broem zegt of zacht, schampen voel je.
En laat ik er vanuit gaan dat het interview met het meisje klopt.

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:02

Het lijkt mij verschrikkelijk om je paard op die manier te moeten verliezen en er zelfs geen afscheid van kan nemen omdat je zelf naar het ziekenhuis vervoerd wordt. En dan daarna thuis komen en wetende dat je geliefde paard er niet meer is, en ook nooit meer zal zien.

Maar waar mijn haren toch wel een beetje van overeind gaan staan is dat er met dit soort dingen (en nee niet alleen met paard gerelateerde problemen) meteen weer om geld gevraagd gaat worden.

Vera96

Berichten: 2168
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:10

bruintje123 schreef:
Maar of je scooter hard broem zegt of zacht, schampen voel je.
En laat ik er vanuit gaan dat het interview met het meisje klopt.

Waarom denk je dat je schampen altijd voelt? Als het regent en het donker is dan ben je al minder stabiel en het zou best kunnen dat je het dan niet voelt. Hij is er immers niet vol op ingereden.
Ik hoop dat er genoeg getuigen zijn die wel weten hoe het gegaan, de bestuurster gauw opknapt en de ruiter dit een beetje kan gaan verwerken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:40

Ik heb zelf ruim tien jaar dagelijks gebrommerd, maar regen of wind voelt echt wel anders aan dan zachtjes of hard iets raken.

Fem

Berichten: 12515
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:46

bruintje123 schreef:
Ik heb zelf ruim tien jaar dagelijks gebrommerd, maar regen of wind voelt echt wel anders aan dan zachtjes of hard iets raken.


En ik heb ook 10 jaar dagelijks gereden met een scooter..
En ik heb meerdere malen dingen geraakt waar ik later pas achter kwam.. (gelukkig geen levende dingen, alhoewel, bomen leven ook.. :') )


Maar misschien niet handig om over te discussiëren hier.. Maar ik denk dat het dus wel degelijk kan..
Daarbij wil ik ook niet speculeren..
Maar ik weet ook heel goed hoe ik, toen ik jonger was, dingen net iets anders zag en ervoer.
Zo was een kleine tik al snel een een flinke lel, etc.
Soms gebeuren dingen zo erg snel, dat het niet altijd goed wordt geregistreerd in je hersenen..

Maar zoals ik al zei, ik wil niet speculeren en al helemaal niet iemand het idee geven dat ik hem/haar niet geloof.

Maar ik wil alleen zeggen: het KÁN anders zijn gegaan dan er wordt beweerd... Er zijn altijd meerdere kanten van een verhaal..

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:02

Maar stel nu dat je als scooterrijder niet gemerkt hebt dat je iets geraakt heb. En je hoort dan dezelfde dag of een dag later van dit ongeluk dat plaatsvond op het moment dat jij daar reed. Dan ga je jezelf toch melden bij de politie? :?

En even nog over het 'in het donker met je paard langs de weg gaan rijden'. Ik heb zelf jarenlang langs deze weg gereden, ik ken de omgeving erg goed. Zoals ik het lees is zij aan het eind van de middag het bos in geweest en rond schemering langs deze weg terug naar stal gereden. De stal is daar heel vlakbij, normaal gesproken zou ze dan rond 17u weer terug zijn geweest op stal. Helemaal niet zo gek dus en het was ook echt niet stikdonker op dat tijdstip. Ik ken het meisje zelf niet, maar ik had in haar geval precies hetzelfde gedaan, lekker een rondje bos nu het eindelijk droog was. :)

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:04

Nadir schreef:
Maar stel nu dat je als scooterrijder niet gemerkt hebt dat je iets geraakt heb. En je hoort dan dezelfde dag of een dag later van dit ongeluk dat plaatsvond op het moment dat jij daar reed. Dan ga je jezelf toch melden bij de politie? :?


Bwa, dat kan je ook weer langs 2 kanten bekijken. De scooter rijder reedt van haar weg, dus wat heeft hij gezien? Wat kan hij melden? En misschien weet hij zelfs niet van het ongeluk. Wij besteden hier via bokt veel aandacht aan, maar ik betwijfel dat misschien een niet paarden persoon dit artikel 2 dagen later nog vindt.

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:17

We kunnen hier natuurlijk heel erg lang over doorpraten, maar de vraag is of hier nou iemand echt schuld heeft.
Niemand weet hoe het precies gebeurd is en wat de situatie op dat moment was. Het is gewoon een heel vervelend ongeluk wat niemand had gewild.

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:18

Het was overal op tv (nieuws, HvN) op de radio, in de krant (landelijk en regionaal) en op Facebook... Kan me niet voorstellen dat iemand hier uit de buurt dat gemist heeft.

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:20

Gaat er ook niet om of diegene er schuld aan heeft, maar het is wel netjes om je even te melden.