Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:27

Josien_ schreef:
We kunnen hier natuurlijk heel erg lang over doorpraten, maar de vraag is of hier nou iemand echt schuld heeft.
Niemand weet hoe het precies gebeurd is en wat de situatie op dat moment was. Het is gewoon een heel vervelend ongeluk wat niemand had gewild.


Precies !

Al is er niet voor niets veel aandacht voor paarden in t verkeer. Als ik zie hoe hard sommigen hier in de polder langs paarden rijden (en soms nog stoer ff toeteren) dan klopt het gewoon dat niet-paardenmensen zich helemaal niet realiseren hoe een paard te passeren. De boeren hier doen wel vaak rustig aan met passeren, maar de loonwerkers rijden hier als idioten af en toe.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:58

Rizette schreef:
Zolang de scooterrijder niet gevonden is en er geen getuigen zijn die kunnen bevestigen dat de scooter haar paard heeft aangereden, denk ik dat de ruiter in dit geval als dader gezien wordt. Is er een getuige die het verhaal kan bevestigen dan wordt ze w.s. slachtoffer. Klinkt hard. Is er een getuige die ontkent dat ze door de scooterrijder is aangereden dan wordt ze ook weer als dader gezien . Vreselijk zo'n situatie. Toch wel wijs om niet met een paard rond de schemering onverlicht de straat op te gaan. Om dat tijdstip is het wijs dat alle weggebruikers verlichting voeren. Veel mensen denken dat ze zichtbaar zijn maar met een zwart paard val je echt niet op in de schemering of met donkere kleding op de fiets , je doet er wijs aan verlichting te voeren , denk dat je het ook verplicht bent.

Aansprakelijk, bij een ongeval als dit kan iemand als aansprakelijk aangewezen worden.

Dader is als iemand dit met opzet heeft veroorzaakt en ik denk dat niemand die ochtend is opgestaan van 'goh laat ik vandaag eens een paard op een auto laten lopen'.

Ik vind het een mooi gebaar dat mensen een crowdfunding opstarten, maar ik denk dat nogal eens vergeten wordt dat het hebben van een paard toch een luxe ding is.
Het is gruwelijk je dier zo te moeten verliezen en de emoties die erbij komen kijken zijn behoorlijk heftig, maar het hebben van een paard is geen levensbehoefte zoals bijvoorbeeld een auto kan zijn om op je werk te komen etc.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:00

Ik mag toch hopen dat niemand een ongeluk met opzet veroorzaakt.
Dus dat lijkt me toch niet kloppen.

Goh laat ik vandaag toch die auto van rechts met opzet over het hoofd zien.
Of laat ik met opzet die auto voor me niet zien remmen.

Een ongeluk blijft een ongeluk.

Maar inderdaad, niemand heeft het zien gebeuren.
Maar ik wilde gewoon graag het meisje geloven, dat is het enige verhaal wat we hebben.

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:10

Vergeet niet dat dit een heel emotioneel moment is voor het meisje en daarom wil ik haar ook echt niet als leugenaar of iets anders uitmaken, maar besef wel dat het heel erg is op het moment dat je weet dat je je paard misschien beter in de bak had kunnen rijden en niet dat blokje om had moeten met haar heel erg is. Daarom zeg ik dat dit verhaal niet uit 1 persoon verteld kan worden.

Vaak spelen emotie's ook een rol en dat is rot en dit meisje heeft een auto op haar beste vriendin zien klappen. Alleen ik blijf van mening dat een paard dat geregeld buitenloopt ook hier tegen kan. Is dit niet het geval, dan moet je niet met nat en donker weer naar buiten gaan op een paard wat al minder beweging krijgt dan normaal.

De scooter die der schampte is dus of niet tegen haar aangereden of heeft haar echt heel zacht geraakt of is dusdanig hard tegen haar aangereden waardoor het paard niet meer te houden was en deze scooterrijder misschien ook nog ergens in de berm ligt.

In al deze gevallen is de laatste reden de enige die ik dan nog redelijk vind om dit paard zo'n reactie te laten geven op de weg. Tuurlijk blijft het een vluchtdier, maar ik denk dat veel van ons echt wel nadenken en zelf weten hoe een paard in elkaar zit. Het verhaal klopt voor mij gewoon ergens niet en daar blijf ik op.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:09

Waarom moet je er op wijzen, dat ze misschien niet beter buiten had kunnen gaan rijden? Je weet niet wat er gebeurd is.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:16

Ik vind het ook een verschrikkelijk verhaal, kreeg oprecht kippenvel en tranen in m'n ogen toen ik het las op de Gelderlander.
Je beste vriendinnetje op zo'n manier moeten verliezen, dat is niet niks...

Ben het wel met voorgaande reacties eens over de crowdfundactie..
Kwam op haar facebookpagina terecht en staat helemaal vol met gebedel om te doneren. Tsja.. dat vind ik dan weer niet erg gepast in deze situatie. Althans, niet van haar uit!
Dat je vriendinnen zoiets opzetten prima, maar hou de organisatie en werving ervan bij hun...
Lijkt me dat je zelf wel iets anders aan je hoofd hebt. :o

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:59

Electra63 schreef:
Waarom moet je er op wijzen, dat ze misschien niet beter buiten had kunnen gaan rijden? Je weet niet wat er gebeurd is.



Je kan lezen toch? Ik geef meerdere situatie's aan. Zoals je zelf zegt misschien dat betekent dus dat ik het niet weet, maar dat er iets voor mij niet klopt.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:25

GabberGill schreef:
Electra63 schreef:
Waarom moet je er op wijzen, dat ze misschien niet beter buiten had kunnen gaan rijden? Je weet niet wat er gebeurd is.



Je kan lezen toch? Ik geef meerdere situatie's aan. Zoals je zelf zegt misschien dat betekent dus dat ik het niet weet, maar dat er iets voor mij niet klopt.


Niemand hier weet wat er gebeurd is, maar jij wijst wel nadrukkelijk naar haar. Terwijl er al tijden een campagne draait dat verkeer rekening moet houden tijdens het passeren van paarden.
Ieder (verkeersmak) paard kan schrikken en het instinct is dan vluchten. Het is alleen maar triest: voor paard, voor ruiter en voor bestuurder. Om dan te hameren op de eventuele onvoorzichtigheid van de ruiter is hardvochtig. Zij heeft verdriet en haar ook nog een schuldgevoel aanpraten is niet nodig.

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:08

Ik praat haar niks aan. Ik zou het nooit doen en dat is wat ik zeg. Te veel factoren in het verhaal zouden mij zeggen niet te gaan. Dat is mijn ding. Of dat jij dat nou wel of niet begrijpt maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Er wordt boos naar een scooter gewezen die misschien niet eens schuldig is. Ik zeg niet dat het haar eigen schuld is en men kent zijn eigen paard het best. Alleen wordt dit nog wel eens onderschat en dat is wat ik probeer duidelijk te maken.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paard dood na botsing met auto, twee gewonden in Soest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:19

Ik ga ook niet in bijna donker rijden en dan nog met een paard wat te weinig bereden is geweest...
en die Friezen blijf ik toch al aparte dieren vinden. Heleboel die niet so betrouwbaar zijn als ze lijken.

GabberGill

Berichten: 5831
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:06

suikermeisje schreef:
Ik ga ook niet in bijna donker rijden en dan nog met een paard wat te weinig bereden is geweest...
en die Friezen blijf ik toch al aparte dieren vinden. Heleboel die niet so betrouwbaar zijn als ze lijken.



hahaha heb er 2 gehad en allebei zo onberekenbaar als wat :P

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:23

GabberGill schreef:
suikermeisje schreef:
Ik ga ook niet in bijna donker rijden en dan nog met een paard wat te weinig bereden is geweest...
en die Friezen blijf ik toch al aparte dieren vinden. Heleboel die niet so betrouwbaar zijn als ze lijken.



hahaha heb er 2 gehad en allebei zo onberekenbaar als wat :P


Zo ken ik ze helaas alleen maar. Voor mij geen Friezen.