Trump of Clinton

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:02

Bron?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:08

AOL.com.u.s.news

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:21

A. Ik geen betrouwbare bron vinden dat dat uit leaks blijkt. Die Keefe kan zo veel beweren en dat aol quote wat hij zegt. Wahsington post: https://www.google.nl/amp/s/www.washing ... overrated/
B. Ik geloof best dat de media een bias heeft, en dat maakt ook niet per se uit. Iedereen wéét dat de media nooit een helemaal onpartijdig is.
C. Breitbart nieuws, wel toegestaan natuurlijk, hebben nepnieuws zo ongeveer uitgevonden. Dit heeft niks te maken met Trumps zorgen over onafhankelijke journalistiek. Dit heeft álles te maken met geen tegenwoord dulden. En sinds wanneer geven Trump supporters om de waarheid. Die man kan nog geen goedemorgen zeggen zonder twee keer te liegen.
D. Hoezo knoeien met feiten over het klimaat? Het is een consensus onder wetenschappers dat mensen invloed hebben op klimaatverandering. Zonnevlekken en alles is al lang achterhaald.
E. De strijd van Trump tegen de media en nu zeker dit, zou bij iedereen alarmbellen moeten doen rinkelen. Klassiek fascisme.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:24

Ik kan het hele artikel niet vinden. Heeft iemand een concrete link?

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:26


FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:30

Ja, maar dat heb gestaan op Facebook.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:31


Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:33


Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:42

De kop van het artikel is: Political activist James O'Keefe leaks tapes 'exposing' CNN leftist bias. Let op de aanhalingstekens bij 'exposing'.

Bovendien: AOL is o.a. Eigenaar van de Huffington Post. Gisteren ook geweigerd in het Witte Huis bij de PC van Sean 'The Bathrobe' Spicer. 1 van de vijanden van de POTUS.....

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:48

geerke schreef:
...Trump heeft gelijk


Je blijft hem verdedigen ;) :D

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:57

CNN heeft inderdaad een vrij linkse bias, net als buzzfeed. Maar dat weerhoudt ze er niet van om onafhankelijke journalistiek te bedrijven, wat je niet kan zeggen van bijvoorbeeld Breitbart.
Er zijn meerdere nieuwsoutlets geweigerd, niet alleen CNN. En dit is dus het begin van een fascistisch regime.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:17

Vrije nieuwsgaring is toch wel een belangrijk onderdeel van een democratie. Maar misschien moet ik zeggen: was. Immers nu lijkt nepnieuws vooral de bron voor informatie.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:55


geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:56

Electra63 schreef:
geerke schreef:
...Trump heeft gelijk


Je blijft hem verdedigen ;) :D

Weet je,ik ben nieteens voor Trump,inderdaad ook niet tegen...ik heb een beetje moeite met 60 miljoen amerikanen te betichten van alles en nog wat vanwege hun stemkeuze.Vind namelijk dat iedereen zelf mag weten wat hij stemt,of dat nu wel of niet mijn persoonlijke keus is.Het is namelijk best vermoeiend om als bijvoorbeeld een Wilderskiezer je de hele dag moet verantwoorden....dat maak ik bij groenlinks stemmers nooit mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:00


Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:06

geerke schreef:
Weet je,ik ben nieteens voor Trump,inderdaad ook niet tegen...ik heb een beetje moeite met 60 miljoen amerikanen te betichten van alles en nog wat vanwege hun stemkeuze.


Maar dat gebeurt eigenlijk niet? De kritiek is nu vooral het beleid van Trump zelf. (En daar is nogal wat kritiek op te geven... Op dit moment ondermijnt Trump in zeer hoog tempo allerlei belangrijke onderdelen van een vrije maatschappij. Hij deporteert mensen, hij maakt wetten ongedaan die beschermen tegen discriminatie, hij erkent de Trias Politica niet, en hij weert de pers van zijn toespraken.)

Citaat:
Vind namelijk dat iedereen zelf mag weten wat hij stemt,


Ja, maar vrijheid van keuze is net als vrijheid van meningsuiting geen 'vrijbrief'. Het betekent niet dat iedereen je keuze ook moet toejuichen of prima vinden of dat anderen daar geen kritiek op mogen hebben. Als je dat verwacht, dan denk ik dat je een nogal onrealistische invulling hebt van wat er onder vrijheid verstaan wordt.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:40

geerke schreef:
Weet je,ik ben nieteens voor Trump,inderdaad ook niet tegen...ik heb een beetje moeite met 60 miljoen amerikanen te betichten van alles en nog wat vanwege hun stemkeuze.Vind namelijk dat iedereen zelf mag weten wat hij stemt,of dat nu wel of niet mijn persoonlijke keus is.Het is namelijk best vermoeiend om als bijvoorbeeld een Wilderskiezer je de hele dag moet verantwoorden....dat maak ik bij groenlinks stemmers nooit mee


Het gaat toch nu niet over de mensen die op Trump hebben gestemd? Het gaat nu om zijn beleid of gedrag.
Ik kan me niet voorstellen, dat je bijvoorbeeld zijn keuze om bepaalde media niet toe te laten of geen vragen te beantwoorden, normaal vindt voor een (westerse) democratie.

Wat Wilders betreft, jij zei dat het programma van de PVV links is. Maar uit het stemgedrag van de PVV blijkt dat zij helemaal niet links hebben gestemd. Daar hoef jij je als PVV-stemmer niet over te verantwoorden, maar je kan niet verwachten dat mensen klakkeloos aannemen of geloven wat je zegt.

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:19

Electra63 schreef:
geerke schreef:
Weet je,ik ben nieteens voor Trump,inderdaad ook niet tegen...ik heb een beetje moeite met 60 miljoen amerikanen te betichten van alles en nog wat vanwege hun stemkeuze.Vind namelijk dat iedereen zelf mag weten wat hij stemt,of dat nu wel of niet mijn persoonlijke keus is.Het is namelijk best vermoeiend om als bijvoorbeeld een Wilderskiezer je de hele dag moet verantwoorden....dat maak ik bij groenlinks stemmers nooit mee


Het gaat toch nu niet over de mensen die op Trump hebben gestemd? Het gaat nu om zijn beleid of gedrag.
Ik kan me niet voorstellen, dat je bijvoorbeeld zijn keuze om bepaalde media niet toe te laten of geen vragen te beantwoorden, normaal vindt voor een (westerse) democratie.

Wat Wilders betreft, jij zei dat het programma van de PVV links is. Maar uit het stemgedrag van de PVV blijkt dat zij helemaal niet links hebben gestemd. Daar hoef jij je als PVV-stemmer niet over te verantwoorden, maar je kan niet verwachten dat mensen klakkeloos aannemen of geloven wat je zegt.


En daarbij, hoezo programma? Er is bijna geen programma en hetgeen wat er is, gaat bijna alleen maar over moslims in Nederland. Ik vind het zelf echt bijzonder dat mensen op iemand stemmen die concreet geen oordeel over zorg / onderwijs heeft maar ook geen plan om het te gaan uitvoeren. #hoedan is een mooi voorbeeld - het kan gewoon niet. Andere partijen hebben programma's waar je het (beargumenteerd) mee eens kan zijn of niet mee eens kan zijn.

Pfoe wat er in Amerika gebeurt, het blijft enger worden. Erg frappant en totalitair dat het Witte Huis bepaalt wat "fake nieuws" is (Bowling Green Massacre anyone?) en zelf absoluut niet vies is van onjuistheden naar buiten brengen (denk inauguratie, denk dat ding waarvan Trump zei dat ie de eerste was van alle presidenten terwijl dat inde praktijk de 54e was).

Feitelijk wordt alleen media getolereerd waarvan de nieuwsbrenging in lijn ligt van het Witte Huis / Trump en dit is inderdaad een kenmerk van een fascistisch of totalitair regime. Het lijkt mij mooi als de gehele media en persbureaus een hele duidelijke boodschap - gezamenlijk maken dat dit aantasting is van de grondwet is en niet getolereerd wordt en zo het Witte Huis dwingt om de persvrijheid intact te houden.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:07

Citaat:
Het is namelijk best vermoeiend om als bijvoorbeeld een Wilderskiezer je de hele dag moet verantwoorden....dat maak ik bij groenlinks stemmers nooit mee

...ik heb meer dan eens GL gestemd en wie weet wordt het Liesbeth van Tongeren.

Ik heb bakken discussies gehad met allerlei mensen over mijn keuzes.

Maar over 1 ding hoefde ik me idd nooit zorgen te maken: "een beetje water bij de wijn" hoort bij coalitie politiek -
maar het is bij GL nooit "ze zeggen op te komen voor Henk en Ingrid - maar in de 2e Kamer laat men Henk en Ingrid keihard barsten."
Dat scheelt.

GL gebruikt andere woorden, maar komt als linkse partij op voor mensen met een smalle beurs, chronisch zieken en noem maar op.
In de harde praktijk lukt het niet altijd zo mooi als het plan is - maar zo cynisch en gluiperig als GW: nee.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:15

Janneke2 schreef:
"een beetje water bij de wijn" hoort bij coalitie politiek -


Dat schijnt er bij een bepaald deel van de bevolking maar niet in te willen. Net als dat 'de grootste' niet automatisch betekent dat je dan DUS ook president wordt etc etc

In de VS denken ook hele volksstammen dat je prima kunt besturen dmv twitter en 140 tekens....

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:48

Emmaa_ schreef:
Arabesk schreef:

Fantastisch mens is zij. Ben echt fan.

Dat komt waarschijnlijk omdat zij schrijft wat jij graag leest

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:53

Overigens zijn ook de eerste voorstellen over de opvolger van de Affordable Care Act opgedoken. Geheel volgens verwachting wordt het duurder en ontoegankelijker voor mensen met lage inkomens, mensen die al ziek zijn, en mensen met pensioen, terwijl er een flinke belastingverlaging voor de zeer rijken aan vast zit. (En de financiering lijkt nog niet te kloppen met een flink gat in de begroting.)

Zie bv https://www.americanprogress.org/issues ... will-fail/

Geerke: als jij leest hoe de Amerikanen hun zorgverzekering kwijt raken / niet kunnen betalen, vind je dat dan niet triest?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:54

Arabesk schreef:
Janneke2 schreef:
"een beetje water bij de wijn" hoort bij coalitie politiek -


Dat schijnt er bij een bepaald deel van de bevolking maar niet in te willen. Net als dat 'de grootste' niet automatisch betekent dat je dan DUS ook president wordt etc etc

In de VS denken ook hele volksstammen dat je prima kunt besturen dmv twitter en 140 tekens....

Dat zijn dus die 60 miljoen waarschijnlijk,of zullen er een paar tussen zijn met hersens?Kan haast niet,als je Trump hebt gestemd ben je zwakzinnig net als de mensen die Wilders stemmen.... Want Trump is net Wilders ... Dus de stemmers ook

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:57

geerke schreef:
Dat zijn dus die 60 miljoen waarschijnlijk,of zullen er een paar tussen zijn met hersens?


Je kunt best hersens hebben en desondanks vasthouden aan verkeerde aannames. Trumpstemmers zijn voor het grootste gedeelte ongetwijfeld niet zwakzinnig. Maar ze hebben wel iemand gesteund die hun belangen niet gaat verdedigen, en die in hoog tempo de democratie ondermijnt.

Over de mensen kan ik weinig zeggen, maar het gedrag is ronduit onverstandig en het lijkt me dat dat benoemd mag worden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:00

geerke schreef:
Dat zijn dus die 60 miljoen waarschijnlijk,of zullen er een paar tussen zijn met hersens?Kan haast niet,als je Trump hebt gestemd ben je zwakzinnig net als de mensen die Wilders stemmen.... Want Trump is net Wilders ... Dus de stemmers ook


waar zeg ik iets over hersens? Ik zeg alleen dat bepaalde dingen er 'niet in willen'