Trump of Clinton

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:21

Rake quote, die ga ik bewaren.
John Oliver is geniaal inderdaad. Vooral de mix tussen humor, en dan feiten en ook echt verstandige conclusies over hoe gevaarlijk dit soort situaties en reacties zijn, is fijn te volgen en ik denk ook dat hij op deze manier een hoop mensen toch aan het denken zet.
Maar in Amerika is het voor velen "liberal propaganda".

Ik snap geen fluit van het nieuws na deze aanval. Soms denk ik echt dat we ergens rond vorig jaar naar een universum geteleporteerd zijn waar recht krom is en andersom.
Het is voor mij ook niet alleen de Amerikaanse media die de boel aanwakkert en verstoord, er was na de aanval de eerste dag bijna geen enkele kritische noot te horen, ook niet van internationaal nieuws.
Daarnaast stoor ik me echt enorm aan de politieke bijval die hij hiermee kreeg. Jan en alleman in de EU en er buiten stond er helemaal achter.
Vergeten we niet dat er hele duidelijke regels zijn voor wat betreft aanvallen tussen UN landen? Dat mag niet zomaar. Hoor je geen politici over. Dat de Amerikanen roepen dat er bewijs is, binnen 2 dagen, zonder enige twijfel, en dat dat nogal een sterk verhaal is? Als het om Amerika gaat, kraait er geen haan naar.

Ik vind het zo gevaarlijk dat we nog steeds achter ze aan wandelen zonder kritische noten. Want ze zijn militair sterk, en ze hebben enorm veel strategische basissen. Als je ze constant naar de mond blijft praten, ben ik bang dat je uiteindelijk tot een "point of no return" komt. Ze spelen het "goede" voorbeeld, en ooit wordt dat dan een voorbeeld dat de rest volgt. Moeten we dat wel willen?

De hele Trump administratie zit ook volledig niet op een lijn, en dat vind ik nog beangstigender.
Gisteren was er een persconferentie met Gen. Mattis en erm.. Votel als ik het me goed herrinner. Mattis zei dat de US geen regime verandering wil in Syrie.
Vandaag de UNSC vergadering en de persconferentie van Tillerson, waar het weer naar voren kwam als gewenste uitkomst.

Hetzelfde met Shouty Spice en de uitspraken over Hitler/Assad. Er komt een verontschuldiging. Vandaag zegt Tillerson "Tja, zo'n vergelijking heeft Assad zelf om gevraagd als je het mij vraagt."
Dan denk ik jemig, waar zijn jullie mee bezig?

Al helemaal als je bedenkt dat ze nu dus op weg zijn naar Noord Korea, dat China en Japan zich daar bij de US aan zullen sluiten. Komop, hier zijn regels voor, hier zijn verdragen voor, en willen we nou echt allemaal nog steeds Amerika bewonderend blijven bekijken terwijl ze internationaal vuurtjes stoken en het dan ook nog eens niet met elkaar eens zijn?

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:20

De "leader of the free world" vertelt al lachend aan de giechelende journalist hoe het nou voelde, een aanval uitvoeren op een ander land, terwijl je naast de Chinese president zit.
https://twitter.com/FoxBusiness/status/ ... 0831843329

Zo met zichzelf ingenomen dat 'ie zich verspreekt, want het was niet Iraq maar Syria, maar goed.. details...
Zo trots, we zijn de beste, de grootste, hebben de beste wapens en technologie! Tot ie zich bedenkt dat zijn slogan nou juist is "we hebben het leger jarenlang te weinig geld gegeven dus we zijn niet zo goed meer." Dus dan moet je halverwege toch even terugkrabbelen.
Laat staan de reactie van de Chinese president die hij ter plekke uit zijn duim lijkt te zuigen.

Maar de chocoladetaart? Het mooiste, beste en grootste stukje taart wat je ooit gezien hebt.

%)

edit/toevoeging: Hij is gisteren op maar liefst 5 verkiezingsbeloftes teruggekomen. Zijn supporters zijn ineens niet zo blij meer. Want de dollar is te sterk, de import-export bank is toch wel goed, Yellen van de Fed. board of governers mag toch blijven, China is toch geen "currency manipulator", en Nato? Nato is toch niet "obsolete".
"Getting things done!"
Laatst bijgewerkt door Drifter op 13-04-17 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:24

Volwassen kind met gevaarlijk speelgoed en die zou zich focussen op Amerika zelf ipv buitenland. Is Amerika te saai voor hem?

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:26

Erg he, 't kippenvel stond me op de rug.

Sorry voor de edit terwijl je je reactie plaatste, kreeg een artikel gedeeld op twitter van een republikeinse vriend die ineens niet meer zo blij is dat hij voor Trump heeft gestemd.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:19

Ik volg met argusogen de situatie met Noord-Korea... :\

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:03

Urbiezira schreef:
Ik volg met argusogen de situatie met Noord-Korea... :\


Ja..... En ook de situatie in Syrië.

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:35

Cowboy55 schreef:
rapido schreef:
En jullie maken zeker nooit een vergissing?



Zeker wel. Dat is meteen een belangrijke reden waarom ik ongeschikt ben als woordvoerder van de machtigste man in de Vrije Wereld. In die rol kun je je nl. niet permitteren om dit soort fouten te maken.

Same here. Feit is wel dat hun domme uitglijders steeds mega breed uitgemeten worden in welke pers dan ook.

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:40

Hij ís de pers. Hij is de persvoorlichter van het Witte Huis, het is de bedoeling van zijn baan dat alles wat hij zegt uitgelicht wordt in de pers.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:01

rapido schreef:
Cowboy55 schreef:


Zeker wel. Dat is meteen een belangrijke reden waarom ik ongeschikt ben als woordvoerder van de machtigste man in de Vrije Wereld. In die rol kun je je nl. niet permitteren om dit soort fouten te maken.

Same here. Feit is wel dat hun domme uitglijders steeds mega breed uitgemeten worden in welke pers dan ook.


Woordvoerder zijn van de POTUS is topsport. Meer dan woordvoerder van de POTUS kun je als woordvoerder niet/nauwelijks worden. Dus lig je heel erg onder het vergrootglas en mag je geen fouten maken.

Als je daar niet tegen kunt zou je natuurlijk kunnen overwegen om op een lager niveau te gaan werken. Woordvoerder van Slagerij van Kampen in Molensloot of zo.....

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:24

Voor een "vrolijke noot" (als je het zo kunt noemen) na deze week: Melissa McCarthy als Spicy- Saturday Night Live.



Vrolijk pasen allemaal! :+:

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:52


Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:37


Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:29

Oh man.. ik blijf me verbazen over het feit dat Trump me redelijk vaak op het punt zet dat ik niet weet of ik moet lachen of huilen. Deze beslissing is ..tja.. dubious, en de manier waarop er nu gerapporteerd wordt dat het ontslag is uitgevoerd geeft aan dat het niet over Clinton ging.

Comey stond voor de FBI een toespraak te houden toen op de achtergrond een tv uitzending vertelde dat hij was ontslagen. Hij dacht dat het een grap was, en vond het een goeie grap, tot hij van zijn medewerkers te horen kreeg dat hij toch echt even het kantoor in moest komen, en hem verteld werdt dat het echt waar was. Hij heeft niets gehoord van het Witte huis, tot een poosje daarna de ontslagbrief werd bezorgd.

Ik kan uit zo'n manier van hanteren alleen maar de conclusie trekken dat Trump hem niet alleen wilde ontslaan, maar ook vooral tegenver de FBI te kakken wilde zetten. Echt een gevalletje wraak nemen.

Na Trump zijn tweets de laatste dagen en vandaag over de Trump-Russia onderzoeken en hoe hard hij steeds maar roept dat het onzin is kan ik eigenlijk alleen maar de conclusie trekken dat hij gewoon niets snapt van de wereld en van het feit dat als je zo hard tegen werkt, en zo hard probeert om de schuld af te schuiven en dergelijke, je eigenlijk het tegenovergestelde berijkt. Want het lijkt er alleen maar op dat je gewoon heel erg bang bent over waar het onderzoek heen gaat.
Als hij onschuldig was, zou hij deze onderzoeken aanmoedigen en meewerken.

Nu dit met Comey, ben ik er voluit van overtuigd dat er niet alleen coordinatie was vanuit het Trump team met Rusland, maar dat Trump er ook van af wist, en dat de grond hem te heet onder de voeten wordt.

Foaly

Berichten: 4850
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:48

Trump snapt het niet zo goed :+

Dit is wel een pareltje uit het bovenstaande nieuwsbericht:

Citaat:
Rusland was volgens het Kremlin op geen enkele manier betrokken bij het ontslag van Comey.


Gevalletje 'wij van wc-eend zeggen dat wc-eend er niets mee te maken heeft' :=

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:43

Ze waren er niet bij betrokken maar vast wel blij mee :+

Foaly

Berichten: 4850
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:52


Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:30

Boeiend stuk van Dana Milbank in the Washington Post:

I’m often asked if I think President Trump will make it through all four years of his term.
My stock reply: The better question is whether we will survive the next four years.

It wouldn’t surprise me at all if he does make it to 2020 without impeachment, or the 25th Amendment, blocking his path. Trump has a long history of walking out of disasters unscathed. It’s those around him — the Sean Spicers of the world — who are destroyed.

Alas, poor Spicer! I knew him well.

He was one of the top Republican flacks in town, affable and quick-witted, always happy to dish with reporters off the record. I liked him. I still like him — or at least that Spicer I knew before he answered Donald Trump’s call.

Why do we need the White House briefing anyway?

After President Trump fired FBI director James Comey, his communications team went to work explaining the decision and ended up contradicting what the president said on national television. The Post's Margaret Sullivan looks at whether or not we even need a daily White House briefing.
The Spicer who strode into the White House briefing room Monday afternoon I did not recognize. He scanned the room, unsmiling. He furtively checked his watch. He recited a long opening statement carefully and flatly, as if reading from a science textbook. And he had absolutely nothing to say.

President Trump’s hint that he taped conversations with Jim Comey? “I was very clear that the president would have nothing further on that last week.”

The Russia probe generally? “The president’s position’s been very clear.”

And everything else: “I think I’ve made it very clear. . . . He made it very clear. . . . It’s been made very clear. . . . I made it clear. . . . The FBI director and others have made it very clear.”

Spicer was studiously dour and clearly wasn’t enjoying himself. He was puffy, pinched and pale. And little wonder: Trump has sucked the lifeblood out of him.

The president turned him into a national punchline on his first day on the job, forcing him to provide “alternative facts” about the inauguration. On Friday morning, Trump confirmed for the world what was widely suspected: Spicer doesn’t really know what’s going on. “As a very active President with lots of things happening, it is not possible for my surrogates to stand at podium with perfect accuracy!” Trump proclaimed.

The next day, “Saturday Night Live” did its latest sendup of the hapless spokesman. This time Melissa McCarthy’s Spicer hid in the bushes, attacked reporters and rode his motorized podium in search of Trump, vainly seeking assurance that he hadn’t been lied to. Alec Baldwin’s Trump tried to grope and kiss McCarthy’s Spicer.

“Is this like ‘The Godfather’ when you kiss me and no one ever sees me again?” the Spicer character asked.

“Yes,” the Trump character answered.

It’s a matter of time until life imitates sketch. Washington is abuzz with speculation about when Spicer will be shown the door, but it doesn’t really matter. His credibility, and his dignity, have already been defenestrated.

He will soon be added to the heap of unhappy people who cast their lots with Trump and were repaid with misery.

Trump entities have filed for bankruptcy protection six times. Investors, lenders and workers took hits — and Trump moved on. Trump was caught on tape boasting to Billy Bush about sexually assaulting women — and Billy Bush lost his job. Corey Lewandowski and Paul Manafort poured themselves into Trump’s campaign and were unceremoniously dumped.

The carnage has increased since Trump came to Washington. National security adviser Michael Flynn is out and potentially in legal trouble. The FBI’s Comey arguably handed Trump the election — and learned of his dismissal from TV. Deputy Attorney General Rod Rosenstein tarnished his sterling reputation in just two weeks.

As my Post colleague Abby Phillip documented, Vice President Pence has been “unflagging in his loyalty,” only to be made “the public face of official narratives that turn out to be misleading or false.” Trump humiliated Steve Bannon by publicly downplaying their association. Trump repaid House Speaker Paul Ryan’s loyalty by winking at calls for Ryan’s ouster. Attempts to defend Trump by aides Reince Priebus and Kellyanne Conway and Senate Majority Leader Mitch McConnell have left them sounding clownish.

Trump takes what he can from each of his aides and allies and then moves on. It would seem that time is near for Spicer, who started Monday’s briefing 45 minutes late and, in the minutes that followed, avoided answering questions by saying no fewer than 22 times how very “clear” he or Trump had been about this or that. NATO: “Very clear.” Tax reform: “His plan has been pretty clear.” Secret tapes: “The president’s made it clear.” Where there was confusion, Spicer pretended to see clarity, in Afghanistan (“He’ll have an opportunity to make his position very clear”) and Syria (“The president’s always been clear that he’s not going to telegraph actions”).

At the end of the lifeless performance by the beleaguered spokesman, what was clear is this: Spicer’s utility to Trump has diminished. And, as many a Trump loyalist has discovered, you are useful to Trump until you are not — and then you are cast aside.

Foaly

Berichten: 4850
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:37

Nu heeft Trump weer ultragevoelige informatie gedeeld met de Russen... Als Hillary geflikt had wat Trump nu allemaal doet, was ze denk ik inmiddels al tien keer afgezet -O-

John Oliver vatte het zondag weer eens heel goed samen: 'Do you remember normal weeks? Because I don't. I don't remember what they felt like.'

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:32

Weet je wat ik nog wel het bizarste vind...dat het zo vaak 'abnormaal' is, dat het in feite gezien wordt als 'normaal'. Het aantal dingen dat Trump tot nu toe uit heeft gehaald dat echt schandalen zijn (als je het mij vraagt)...niet meer te tellen.

En nu...je hebt banden met Rusland, dat weet iedereen, hoe hard je het ook ontkent. Komt er een onderzoek, dan is de oplossing gewoon: 'ik ontsla diegene die mij onderzoekt!'. En dan blijkt dat er informatie gedeeld is die onder de hoogste security clearance valt, en Trump die dan doodleuk zegt: 'dat is mijn recht!'.

:\

Ik vind het ronduit bizar. En ik zie toch nog heel veel om mij heen dat mensen zeggen "ach ja, dat valt toch allemaal wel mee. Zo erg is die Trump toch niet? Wat heeft hij nou eigenlijk gedaan?"

:\ :\ :\ :\

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:19

Urbiezira schreef:
Weet je wat ik nog wel het bizarste vind...dat het zo vaak 'abnormaal' is, dat het in feite gezien wordt als 'normaal'. Het aantal dingen dat Trump tot nu toe uit heeft gehaald dat echt schandalen zijn (als je het mij vraagt)...niet meer te tellen.

En nu...je hebt banden met Rusland, dat weet iedereen, hoe hard je het ook ontkent. Komt er een onderzoek, dan is de oplossing gewoon: 'ik ontsla diegene die mij onderzoekt!'. En dan blijkt dat er informatie gedeeld is die onder de hoogste security clearance valt, en Trump die dan doodleuk zegt: 'dat is mijn recht!'.

:\

Ik vind het ronduit bizar. En ik zie toch nog heel veel om mij heen dat mensen zeggen "ach ja, dat valt toch allemaal wel mee. Zo erg is die Trump toch niet? Wat heeft hij nou eigenlijk gedaan?"

:\ :\ :\ :\



Vroeger werd je gedwongen om af te treden, nu wordt het geaccepteerd :D , wij zijn tenslotte boos op de elite en accepteren daarom maar alle gekkigheid van een populist ;) , met alle gevolgen van dien.
Het kan natuurlijk niet goed blijven gaan...

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:55

Het is ook gewoon heel raar opgezet voor wat betreft impeachen. Om hem te impeachen moet er een meerderheid zijn in de House. Dat betekent dus dat er dan republikeinen op zouden moeten staan en voor moeten stemmen.
Maar door het banketstaaf ons v.s. zij en recht v.s links staan alle representanten onder druk omdat als zij iets kiezen waar hun burgers niet achter staan, ze dan in de volgende ronde hun baan kwijt raken, en bijvoorbeeld in 2018 hun meerderheid, en ook de kans dat de 2020 verkiezing naar de democraten gaat.

Dus tenzij een heel groot gedeelte van de republikeinse kiezers het helemaal zat is en dat heel duidelijk is, gaat er geen impeachment komen denk ik.

Dan krijg je dus dat senatoren Trump zijn acties goed gaan praten of wegwuiven, en veel kiezers ook, want stel je voor dat we de macht verliezen en het weer de democraten worden.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:32

Zoals dus nu ook gebeurt. Volgens de veligheidsadviseur heeft Trump niks fout gedaan! Joh, ben gekke Henkie niet :+

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:53

Ik denk vooral dat mensen Trump en zijn schandalen een beetje als een lachertje zijn gaan zien en dat we daarvoor moeten uitkijken. Aan de ene kant is het heel goed dat satire vermoedelijk zijn ondergang gaat zijn, maar hoe harder we erom lachen hoe meer we het eigenlijk ook normaliseren. En we moeten imo vooral niet vergeten dat een kat in het nauw gekke sprongen maakt. We hoeven niet per se bang te zijn voor de kat, maar wel voor de gekke sprongen die hij nu nog gaat maken. De banden met Noord Korea zijn op dit moment echt dramatisch, er borrelt behoorlijk wat en hij blijft het vuurtje maar verder opstoken. Ik zie hem er echt wel voor aan om nog even iets geks uit te halen zodat de kans op impeachment kleiner wordt.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:14

Drifter schreef:
Het is ook gewoon heel raar opgezet voor wat betreft impeachen. Om hem te impeachen moet er een meerderheid zijn in de House. Dat betekent dus dat er dan republikeinen op zouden moeten staan en voor moeten stemmen.
Maar door het banketstaaf ons v.s. zij en recht v.s links staan alle representanten onder druk omdat als zij iets kiezen waar hun burgers niet achter staan, ze dan in de volgende ronde hun baan kwijt raken, en bijvoorbeeld in 2018 hun meerderheid, en ook de kans dat de 2020 verkiezing naar de democraten gaat.

Dus tenzij een heel groot gedeelte van de republikeinse kiezers het helemaal zat is en dat heel duidelijk is, gaat er geen impeachment komen denk ik.

Dan krijg je dus dat senatoren Trump zijn acties goed gaan praten of wegwuiven, en veel kiezers ook, want stel je voor dat we de macht verliezen en het weer de democraten worden.


Maar gelukkig zijn er ook Republikeinse senatoren die Trump kalm aan wel zat zijn. Senator Susan Collins (R-Me) verzuchte gisteren nog iets in de zin van: "Kunnen we alsjeblieft eens een dag hebben zonder Trump drama?". Nou is Collins er ook heel open over dat zij al voor de verkiezingen had aangegeven NIET voor Trump te gaan stemmen.