Trump of Clinton

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 06:18


Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 06:36

Ja, ik las het vanmorgen vroeg al op twitter. Heel gek gezien zijn normale houding tegenover oa Rusland, ben heel benieuwd wie dit erdoor heeft geduwd. En wat voor gevolgen het gaat hebben... aan de ene kant ben ik blij dat er eindelijk eens iets gebeurt tegen assad maar ik heb hier een naar onderbuikgevoel over

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:26

Ik vind het niet klinken als een doordachte actie. Maar laten we hopen dat het dat wel is.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:29

Ik begreep uit het nieuws dat Trump erg geraakt was door de beelden van met name de dode kinderen.
Het bombardement was een kleine eenmalige vergelding.

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:38

Maar hij is wel voorzichtig genoeg geweest om de Russen het niet te laten merken en het gas heeft hij ook niet vernietigd. Eigenlijk heeft hij dus een flink bombardement uitgevoerd zonder echte uitkomsten.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:37

Electra63 schreef:
Ik begreep uit het nieuws dat Trump erg geraakt was door de beelden van met name de dode kinderen.
Het bombardement was een kleine eenmalige vergelding.


Maar nu doet hij toch hetzelfde als waar hij Obama van beschuldigd? Net niets doen... :+

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:03

Met de keerzijde dat IS nu een voorsprong krijgt op Syrie strijders....maar misschien was dat ook de opzet? Om weer eens de touwtjes in handen te krijgen in een olie land ? Legio middelen om je punt te maken.

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:27



Ik weet niet of ik moet lachen of huilen -O-

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:49

Echt he? Diep en diep triest. Hij krijgt ook nog een kans om het beter uit te leggen en de tweede poging is erger dan de eerste.
Hoe die man woordvoerder is is een raadsel, en de excuses van Trump supporters die ik hoor zijn "je weet best wat hij bedoelde."
Ik beantwoord dat nu met:
"Even if he is the official spokesperson, don't listen to what he says, but interpret what he means instead. Now, the interpretation that makes him not look like a dumb-ass is the right one. Everyone knows this!"
Daarna is het meestal stil... :')

Er zijn geruchten dat de voorbereidingen wat betreft het Witte Huis paasfeest niet zo goed gaan, dus als ze Spicer ontslaan kan hij weer terug naar zijn oude baan in het Witte huis:
Afbeelding

Al moet ik zeggen dat ik Shouty Spice wel zou missen. Hij heeft, op de uitspraken waar we het hier over hebben na, toch wel een regelmatige comedy factor.

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:09

En jullie maken zeker nooit een vergissing?

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:13

rapido Meen je deze opmerking nu echt?

Je bent woordvoerder van het witte huis, dat is je beroep en ik neem aan dat je je gedegen voorbereid voordat je je mond open trekt voor een microfoon.
Dan dien je niet zulke onzin uit te kramen en zoja, ben je niet geschikt voor dat vak!

Het is geen baantje als vakkevuller bij de Jumbo waar je best eens een domme opmerking mag maken en hij is oud genoeg om wijzer te wezen.

Dat iemand nog werkelijk zo iets verdedigd 8)7

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:29

rapido schreef:
En jullie maken zeker nooit een vergissing?


Ik heb nooit de vergissing gemaakt om the stellen dat een dictator die miljoenen vergast heeft met cyanide duidelijk hogere standaarden had dan een dictator die chemische wapens in steden dropt, nee.

Daarnaast is "vergissing" wel een zwak excuus. Hij bereid deze persconferenties voor en had dus de vergelijking met Hitler al in zijn achterhoofd (ongetwijfeld omdat toevallig dezelfde vergelijking werdt gemaakt op Foxnews de dag ervoor). Dan kun je van een officiele woordvoerder verwachten dat hij heel duidelijk maakt wat hij nou precies vergelijkt en waarom. Daarin faalt hij twee keer, stompelt over zijn woorden, en maakt uiteindelijk als er ophef over komt excuses.
Dat is geen "vergissing". Het is een schande.

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:31

Stel je voor dat er hier in NL bij een persco iets gezegd werd met de strekking 'wat Hitler deed was eigenlijk lang zo poedersuiker niet als we erover nadenken'.. Het land zou te klein zijn denk ik. Dit is gewoon echt een hele grote fout.. Er is een heel team van mensen die deze perslezingen opstelt en vervolgens controleert, ik vind het echt te zot voor woorden dat er niemand het idee heeft gehad dat hier misschien iets niet klopte.

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:37

Sowieso zou ik als politicus ver, vér weg blijven van welke Hitler-vergelijking of uitspraak dan ook... dat pakt namelijk echt nooit goed uit :n

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:35

rapido schreef:
En jullie maken zeker nooit een vergissing?



Zeker wel. Dat is meteen een belangrijke reden waarom ik ongeschikt ben als woordvoerder van de machtigste man in de Vrije Wereld. In die rol kun je je nl. niet permitteren om dit soort fouten te maken.

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:44

Komt nog bij dat dit niet de eerste of enige 'vergissing' is die Mr Spicer heeft gemaakt kuch bathrobe kuch

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:11

Spicer heeft inderdaad al meerdere malen tegen de klippen op gelogen, en een boel ontzettend stupide vergissingen begaan.

Maar inderdaad, dit is niet zomaar een vergissing. Een vergissing is (hoe slordig ook) het door elkaar halen van Atlanta en Orlando. Nogal een probleem op zo'n positie natuurlijk - maar ik kan het enigzins begrijpen omdat ik snap hoe je per ongeluk de ene naam kunt zeggen als je de andere bedoelt. Zo af en toe heb ik ook een dag dat allerlei namen in de knoop raken.

Maar er glipt niet zomaar even een nazi-vergelijking in je verhaal. Die was daar geplaatst, en ook met een belangrijke reden: omdat Spicer moest goedpraten waarom Trump een totaal zinloze, niet-doordachte en slecht uitgevoerde aanval op een vliegveld had laten uitvoeren, dwars tegen zijn beloften in dat hij zich niet in zinloze oorlogen in het Midden-Oosten ging storten.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:25

En vervolgens roept Trump dat hij geen ' boots on the ground' gaat zetten. Dat is prima, maar roep dat nou niet (ongevraagd). Nou weet Assad ook meteen dat de aanval eigelijk een natte scheet was en niet veel meer.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:31

Foaly schreef:
Sowieso zou ik als politicus ver, vér weg blijven van welke Hitler-vergelijking of uitspraak dan ook... dat pakt namelijk echt nooit goed uit :n


Dat vind ik weer te ver gaan... Zou misschien niet de vergelijking met Hitler maken direct, maar genoeg dingen die je kunt vergelijken met fascisten van toen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:32

Ik vraag me af in hoeverre die hele aanval een facade was om de aandacht van de Rusland-gate af te trekken. Heb er de laatste dagen echt bizar weinig over gehoord, terwijl Flynn zou praten als hij immunity kreeg (wat imo betekent dat hij ook iets te zeggen heeft, hij weet wel beter dan hierover te liegen). Aan de andere kant is dit zo'n ziek machtsvertoon tegenover Rusland... Aan de ene kant kan het zomaar zijn dat er geen banden zijn tussen Trump en Rusland, aan de andere kant kan het ook zijn dat deze aanval een omhulsel was om de aandacht er vanaf te trekken.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:40

Emmaa_ schreef:
Ik vraag me af in hoeverre die hele aanval een facade was om de aandacht van de Rusland-gate af te trekken. Heb er de laatste dagen echt bizar weinig over gehoord, terwijl Flynn zou praten als hij immunity kreeg (wat imo betekent dat hij ook iets te zeggen heeft, hij weet wel beter dan hierover te liegen). Aan de andere kant is dit zo'n ziek machtsvertoon tegenover Rusland... Aan de ene kant kan het zomaar zijn dat er geen banden zijn tussen Trump en Rusland, aan de andere kant kan het ook zijn dat deze aanval een omhulsel was om de aandacht er vanaf te trekken.


Die suggestie las ik eerder ook al. In combinatie met de vraag wie Trump als volgende gaat aanvallen om de aandacht af te leiden van Russiagate: Noord Korea of Chicago _O- _O-

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:18

Emmaa_ schreef:
Aan de andere kant is dit zo'n ziek machtsvertoon tegenover Rusland...


Hmm, dat is het volgens mij niet echt: Rusland was vooraf al gewaarschuwd.

"Pentagon spokesman Captain Jeff Davis said in an official statement: "Russian forces were notified in advance of the strike using the established deconfliction line. U.S. military planners took precautions to minimize risk to Russian or Syrian personnel located at the airfield."
http://www.cnbc.com/2017/04/06/the-us-w ... icial.html

Maar het is wel bedroevend dat bij alle theorieen die er zijn over waarom men Syrie gebombardeerd heeft, in elk geval de optie 'het is onderdeel van een doordachte strategie om het geweld daar te stoppen' NIET voorkomt.

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:30

Dat is inderdaad wat me aan het twijfelen brengt. Aan de andere kant heeft Poetin vervolgens een press statement gemaakt waarin hij aangaf dat hij de Syrische luchtmacht ging helpen met het versterken, wat me dus toch weer aan het twijfelen brengt over een pissing contest.

Dat vind ik inderdaad ook het meest trieste denk ik. Ik las wel meerdere keren dat Ivanka Trump hier een vinger in de pap heeft gehad, dat zij zo aangeslagen was door de beelden dat ze haar vader heeft overgehaald actie te ondernemen. Wat ook weer enorm raar is.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:22

Puur machtsvertoon.
Het is Amerikanen zo met de paplepel ingegeven dat Amerika een grootmacht is, de politie van de hele wereld.
Dat zijn ze verloren in de laatste 10-12 jaar. Oorlogen werden niet meer gewonnen, hoe hard de media ook riep van wel, en er werd veel meer diplomatisch besloten dan met wapens.

Vooral de republikeinen konden dat niet hebben aan Obama en de democraten, het praten over "tot hier en niet verder!" en dan vervolgens toch weer om de tafel gaan als de andere partij toch dat stapje verder zet.
Dat werd gezien als zwakheid door een groot deel van de Amerikaanse bevolking, en gezichtsverlies/verlies van status als de "leider" van de wereld.

Trump zijn peilingen kelderden enorm, en dan is dit dus iets wat als eerste reactie gaf: "Zie je wel, we zijn weer terug!"
Zoals de media riep "Nu is hij pas echt president!" Alsof een land bombarderen een soort van ontgroeningsritueel is. Volom lof, zelfs vanuit andere landen! "Hoera, deze president hadden we nodig!" "Nu herkennen we Amerika pas weer!"

Schrikbarend, maar zo werkt het daar, en in veel gevallen internationaal ook.
Dat ze de volgende ochtend wakker werden en vraagtekens gingen zetten, is te laat. Trump heeft de boodschap begrepen, als je maar op je borst klopt en de "big boy" uithangt, staat het overgrote deel van je bevolking en van de internationale politiek, achter je.
Of je nou van tevoren gepland, nagedacht en bewijs verzameld had of niet.....

En inderdaad, Noord Korea is nu in zicht, Trump zijn twitter, de afspraken die hij met china gemaakt heeft over Noord Korea, en het feit dat de Amerikanen al onderweg zijn. "Als China Noord Korea niet op zijn plek zet, doen wij het wel ff!"
Alsof het niets is. Shouty Spice roept nu dat Noord Korea geen kernwapens heeft, want dat hebben ze nooit bewezen, is dus dikke bluf. Het is een speciale vorm van uitdagen waar je heel voorzichtig mee moet zijn.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:06

Drifter schreef:
Zoals de media riep "Nu is hij pas echt president!" Alsof een land bombarderen een soort van ontgroeningsritueel is. Volom lof, zelfs vanuit andere landen! "Hoera, deze president hadden we nodig!" "Nu herkennen we Amerika pas weer!"


Ja, de media... Echt hopeloos.

Ik hou het maar bij satire, zoals John Oliver (die feitelijk overigens correct is, alleen een humoristisch-kritische analyse geeft)


Maar wat er gebeurt daar in de media, in al die programma's die eindeloos herhalen en opinie maken, is best zorgelijk. De glorificatie van wapens en oorlog, en het aanmoedigen van een president voor een ondoordacht, zinloos plan?

'As they say, "If you would seek war, prepare for war."'
'I believe, my lord, the saying is "If you would seek peace, prepare for war,"' Leonard ventured.
Vetinari put his head on one side and his lips moved as he repeated the phrase to himself. Finally he said, 'No, no. I just don't see that one at all.'
(Terry Pratchett - Jingo.)