Killerclowns: Steeds dichterbij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 12:45

Als ik in het ziekenhuis zou liggen, zou ik ook niet vrolijk worden van een kliniclown aan mijn bed. Maar ik was sowieso een apart kind die al die dingen die kinderen juist horen op te vrolijken in optochten en andere verkleedde dingen niet leuk vind :')

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:09

Resistance schreef:
Er gaat nu ook rond dat men denkt dat het zich opbouwt richting Halloween en er dan met Halloween iets ergs gaat gebeuren ofzo...

Je kan dan immers niet verklede horrorclown en echte killerclown uit elkaar houden...


daar heb je helemaal geen opbouw voor nodig..
daar hoef je maar 1 gek voor te hebben.

lees ergens dat het in Amerika al weken bezig is,
maak daar maar jaren van, want enkele jaren geleden zag ik het eerste filmpje al op youtube..

daar vinden enkele hororclowns het al grappig om met een kettingzaag rond te rennen.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:00

marijacindy schreef:
Ook hier in Nijmegen is er een clown gespot, gelukkig opgepakt... De media moet eens gaan stoppen om hier aandacht aan te geven. Hierdoor worden mensen op ideeen gebracht en mensen bang gemaakt.


Het is gewoon nieuws. Als er iemand met een bijl door iemand achterna wordt gezeten moeten we dat melden. Of hij nou een clownspak aan heeft of niet.

En het is ook wel fijn als mensen gewaarschuwd worden ;)

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:11


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:15

"De politie Oost-Nederland stopt zelfs met de berichtgeving erover. "

Zijn ze lekker vlot mee ook :') beetje iets met mosterd op een koe in de put ofzo...

"Woensdag werden inwoners van Borne via de buurtapp gewaarschuwd voor een busje vol clowns dat door het dorp reed. "
:+ :')

er valt toch niks zinnigs meer over te zeggen... :D

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:27

Cer schreef:
"De politie Oost-Nederland stopt zelfs met de berichtgeving erover. "

Zijn ze lekker vlot mee ook :') beetje iets met mosterd op een koe in de put ofzo...

"Woensdag werden inwoners van Borne via de buurtapp gewaarschuwd voor een busje vol clowns dat door het dorp reed. "
:+ :')

er valt toch niks zinnigs meer over te zeggen... :D


Ik hoor anders net via een volstrekt onbetrouwbare bron dat zojuist op Schiphol een Boeing 777 vol IS Clowns geland is. Ze dragen allen een ballongordel....... :+

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:32

Zag net in Groningen ook iemand met z'n masker op achterin de auto zitten. Ging dan wss om jong kindje. Maar snap niet helemaal dat als je als ouders weet hoe zon hype er nu over is, dat je dat toelaat.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:34

Niet iedereen weet dat die hype aan de hand is....

En stel dat dat kindje bang zou zijn voor die zogenaamde horrorclown, dan is het toch prima om m zelf een masker op te zetten als ie dan ineens snapt dat het niet eng is...

dus wat valt er dan niet toe te laten? We leven in een vrij land hoor.. gelukkig nog wel

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:37

Heb nu ook al meerdere filmpjes gezien van mensen die de clowns wel in elkaar slaan. Dat bedoel ik er meer mee, om het kindje te beschermen ;)

Van mij mag het hoor, geen probleem. En niet op de hoogte zijn van de hype? Het staat overal.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:40

Ja ik ben ook wel eens verbaast maar er zijn echt mensen die geen social media hebben en geen nieuws kijken... ik moest het van de week ook nog toelichten, toen een goeie clownsgrap van mij mislukte omdat de ander niet van de horrorclown had gehoord.. :+

En je meent echt dat mensen zo gek zijn, dat ze een kindje met een clownsmasker op in elkaar slaan? Ik mag het toch echt niet hopen zeg hee...

Overigens vind ik het wel apart dat we na aanslagen een soort van gemeenschappelijk 'wij laten ons niet bang maken' gevoel (moeten) creeeren en dat er bij zoiets als dit.. een nepclown... een soort massahysterie ontstaat... waar is het stoere 'wij laten ons niet bang maken' dan ineens ?

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:43

Cer schreef:
Ja ik ben ook wel eens verbaast maar er zijn echt mensen die geen social media hebben en geen nieuws kijken... ik moest het van de week ook nog toelichten, toen een goeie clownsgrap van mij mislukte omdat de ander niet van de horrorclown had gehoord.. :+

En je meent echt dat mensen zo gek zijn, dat ze een kindje met een clownsmasker op in elkaar slaan? Ik mag het toch echt niet hopen zeg hee...

Overigens vind ik het wel apart dat we na aanslagen een soort van gemeenschappelijk 'wij laten ons niet bang maken' gevoel (moeten) creeeren en dat er bij zoiets als dit.. een nepclown... een soort massahysterie ontstaat... waar is het stoere 'wij laten ons niet bang maken' dan ineens ?


Kijk maar eens op YouTube, genoeg filmpjes van mensen die het recht in eigen hand nemen wat betreft de 'killer'clowns. Nu is dan wel in Amerika, maar je zal er maar net wel een gek tussen hebben zitten in Nederland die ook wel even het heft in eigen handen neemt omdat iemand zon masker op heeft.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:57

Oh ik geloof dat wel hoor.. lees alleen hier maar wat mensen zouden doen als ze m tegenkomen _-:(

maar ik mag toch hopen dat mensen het verschil weten tussen een kindje en een volwassenen..
hoewel, massahysterie doet vreemde dingen met mensen...

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:00

Ja dat hoop ik ook hoor.. maar je weet het nooit :P
Vandaar ook mijn reactie dat ik mijn kind (als ik die al had) niet met zon masker op zou laten lopen nu.. gewoon om niets uit te lokken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 17:02

Cer schreef:
Oh ik geloof dat wel hoor.. lees alleen hier maar wat mensen zouden doen als ze m tegenkomen _-:(

maar ik mag toch hopen dat mensen het verschil weten tussen een kindje en een volwassenen..
hoewel, massahysterie doet vreemde dingen met mensen...

Ja, maar of dat ook echt gedaan word wanneer ze zo'n clown zien vraag ik me af haha. Ik denk dat vele niks zullen doen hoor..

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:58

Zag net via FB dat er ook al eentje gespot was in Lommel, België.
Dat is me hier verdacht bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:11

Nachocheese schreef:
Cer schreef:
Ja ik ben ook wel eens verbaast maar er zijn echt mensen die geen social media hebben en geen nieuws kijken... ik moest het van de week ook nog toelichten, toen een goeie clownsgrap van mij mislukte omdat de ander niet van de horrorclown had gehoord.. :+

En je meent echt dat mensen zo gek zijn, dat ze een kindje met een clownsmasker op in elkaar slaan? Ik mag het toch echt niet hopen zeg hee...

Overigens vind ik het wel apart dat we na aanslagen een soort van gemeenschappelijk 'wij laten ons niet bang maken' gevoel (moeten) creeeren en dat er bij zoiets als dit.. een nepclown... een soort massahysterie ontstaat... waar is het stoere 'wij laten ons niet bang maken' dan ineens ?


Kijk maar eens op YouTube, genoeg filmpjes van mensen die het recht in eigen hand nemen wat betreft de 'killer'clowns. Nu is dan wel in Amerika, maar je zal er maar net wel een gek tussen hebben zitten in Nederland die ook wel even het heft in eigen handen neemt omdat iemand zon masker op heeft.

Er waren ook al meerdere mensen die in Nederland hebben terug geslagen.
Ik heb daar echt geen problemen mee om eerlijk te zijn. Moet je maar niet aan zo'n idiote trend meedoen waarmee je mensen echt trauma's kunt bezorgen.
En tsja mensen kunnen ook in de nauw gedreven worden en door de angst en adrenaline losgaan.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:13

Belle2000, klopt helemaal hoor! Ik bedoelde het ook meer dat iemand ineens zwart voor z'n ogen wordt en dat kind een klap geeft.

Mensen die doelbewust zon masker opzetten om mensen bang te maken, die verdienen het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:16

Nachocheese schreef:
Belle2000, klopt helemaal hoor! Ik bedoelde het ook meer dat iemand ineens zwart voor z'n ogen wordt en dat kind een klap geeft.

Mensen die doelbewust zon masker opzetten om mensen bang te maken, die verdienen het.

Dat is inderdaad niet goed, denk alleen ook niet dat een kind intimiderend overkomt of überhaupt in zijn eentje in de bosjes zit 's nachts.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:28

Hoeft niet eens s' nachts te zijn.. ;)
Hier 4km verderop reden er gisteren vier van die randdebielen in een auto rond de basisschool, wel gelukkig na schooltijd..
Maar ze mogen van mij allemaal doodvallen, wat een rotgrappen, beetje kleine kinderen bang gaan zitten maken voor jouw plezier.. _-:(

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:30

Nou, als ze een gouden grill, een "damaged" tattoo, groen haar hebben en Jared Leto heten... <<)

Nee gekkigheid, ik hoop er geen een tegen te komen. Zou ter plekke flauwvallen en nooit meer bijkomen denk ik :=

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:41

Ik vraag me dan toch af wat er gebeurd als iemand de 'killerclown' dan wel (uit angstreactie) aanvalt. Lijkt me niet fair als de politie je dan arresteerd... Als ik met mijn hond over straat zou lopen en er staat zo'n clown voor mijn neus dreigend te zwaaien, dan is de hond er echt wel bij.. en wiens schuld is het dan..? *Hond doet het niet bij een gezellige cliniclown, maar als er echt iemand met een hamer naar me staat te zwaaien dan is hij er binnen no time bij....*

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:44

Happyfeet2 schreef:
Ik vraag me dan toch af wat er gebeurd als iemand de 'killerclown' dan wel (uit angstreactie) aanvalt. Lijkt me niet fair als de politie je dan arresteerd... Als ik met mijn rottweiler over straat zou lopen en er staat zo'n clown voor mijn neus, dan is de hond er echt wel bij.. en wiens schuld is het dan..?



Ga er maar van uit dat de dan hond als agressief wordt gezien. Want ja: 'het was een grapje'

Ik ben van mening dat hond, clown als speeltje mag gebruiken :D

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 08:35

Nu ook al in Ommoord, 5 minuutjes hier vandaan..

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 08:48

Happyfeet2 schreef:
Ik vraag me dan toch af wat er gebeurd als iemand de 'killerclown' dan wel (uit angstreactie) aanvalt. Lijkt me niet fair als de politie je dan arresteerd... Als ik met mijn hond over straat zou lopen en er staat zo'n clown voor mijn neus dreigend te zwaaien, dan is de hond er echt wel bij.. en wiens schuld is het dan..? *Hond doet het niet bij een gezellige cliniclown, maar als er echt iemand met een hamer naar me staat te zwaaien dan is hij er binnen no time bij....*



het is wel degelijk fair als de politie je dan arresteert?
het is dan aan justitie om het te beoordelen.

is en blijft echt wel een gevalletje eigen schuld..

tenzij je niet ingrijpt als je hond de clown aan stukken staat te scheuren,
of door blijft meppen terwijl zijn rode neus niet meer rood is door de fabrieksverf.
want dan gaat men beoordelen in hoeverre fight/flight in dusdanige mate doorwerkt dat je ongelukken begaat na de eerste reactie.. als je eerste reactie van dien aard is dat clown naar de eeuwige piste verdwijnt, zal er zelfs weinig gebeuren, behalve dat je voortaan nog hevigere trauma's hebt.. voor clowns + de wetenschap dat je iemand het leven zou hebben benomen.

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 08:55

Bij ons in het dorp is er waarschijnlijk ook 1.
Op fb lees ik reacties van in elkaar slaan op zijn bek stompen enz.
Je zet het op fb en je doet het daarna ook ik denk dat je dan wel een probleem hebt.
Dan is het geen "angst" reactie.

http://112putten.nl/2016/10/14/putten-o ... rrorclown/