Killerclowns: Steeds dichterbij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:17


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:20


Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:21

Tsja, mooi is het niet maar als je iemand gaat bedreigen met een wapen dan moet je ook niet verbaast zijn dat de tegenpartij ook een wapen trekt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:49

Niet normaal dat een kind van 14 jaar over straat loopt met een mes.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:50

In de huidige maatschappij verbaast het me dat er nu pas eentje neer gestoken is.
Die 16jarige met de hamer vind je wel normaal?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:53

Ayasha schreef:
In de huidige maatschappij verbaast het me dat er nu pas eentje neer gestoken is.
Die 16jarige met de hamer vind je wel normaal?


Uhm ja,vanwege Halloween is dit eigenlijk normaal.Mensen schrik aanjagen hoort bij eind Okt. ook al is het niet leuk. Maar iedereen weet dat er zulke clown's rondlopen in deze tijd,én dat ze niks anders doen als mensen proberen bang te maken. Ze lopen niet rond om iemand neer te steken of neer te slaan.Daarbij hij Zwaaide met "een" hamer,staat geen eens bij of die hamer echt was of nep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:56

gohya schreef:
Ayasha schreef:
In de huidige maatschappij verbaast het me dat er nu pas eentje neer gestoken is.
Die 16jarige met de hamer vind je wel normaal?


Uhm ja,vanwege Halloween is dit eigenlijk normaal.Mensen schrik aanjagen hoort bij eind Okt. ook al is het niet leuk. Maar iedereen weet dat er zulke clown's rondlopen in deze tijd,én dat ze niks anders doen als mensen proberen bang te maken. Ze lopen niet rond om iemand neer te steken of neer te slaan.Daarbij hij Zwaaide met "een" hamer,staat geen eens bij of die hamer echt was of nep.

Dat is dus ook de reden dat je geen hamer bij je mag hebben op straat tenzij jij kan aantonen dat je ergens aan het werk bent.
Je gaat toch ook niet met een balletjespistool lopen wat op een echte lijkt 'want ja hij is toch nep'. Daar word je ook voor aangehouden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:59

Oh dus gemaskerd rondlopen met een al dan niet echte hamer (hij zag er echt genoeg uit dat iemand vond dat ie zich op deze manier moest verdedigen.) waarmee je iemand de kop in kan slaan is heulemaal prima rond deze tijd van het jaar maar rond lopen met een mes niet?
En dat is het hem net: men weet NIET dat ze niets gaan doen, als ze dat wisten zouden ze nl niet schrikken. Deze jongen liep waarschijnlijk ook niet rond met de gedachte "vandaag ga ik iemand neer steken". Die schrok en reageerde. :) Ik heb ook vrijwel altijd een mes op zak en velen met me. Niet met de intentie om iemand neer te steken of zelfs maar met de intentie om mezelf te verdedigen. Het is gewoon al regelmatig praktisch geweest als ik een (klein) mes bij had. Verpakkingen openen enz is ie al een paar keer voor uit mijn zakken gekomen. :+ Om nog maar te zwijgen over het nut bij de paarden, dus ik heb ook altijd een mes op zak. Sluit mij ook maar op dan?

Blijkbaar wist de jongen ook niet of het echt of nep was. Dat risico loop je he, als je zulke debiele stunts uit haalt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:02

Danique er is geen bepaalde periode dat je met een balletjes pistool mag rondlopen op straat.
Heel miss. met Carnaval? geen idee eigenlijk.

Ik heb ook altijd 'iets' op zak om me te kunnen verdedigen.Maar kom ik nú een horrorclown tegen,dan doe ik niks,ga staan lachen. Ik weet dat ik ze kan tegenkomen,ik weet dat ze niks doen als alleen je proberen bang te maken.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:04

Nee die BB guns zijn altijd verboden. Je kunt er iemand serieus mee verwonden.

En Gohya, ook zwaaien met nepwapens om iemand te intimideren is verboden. Ook rond Halloween. Punt uit.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:06

Oke ik wist niet dat het verboden was met Halloween.Maar dan nóg vind ik geen enkele reden terecht om iemand neer te steken met een mes.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:08

gohya schreef:
Danique er is geen bepaalde periode dat je met een balletjes pistool mag rondlopen op straat.
Heel miss. met Carnaval? geen idee eigenlijk.

Ik heb ook altijd 'iets' op zak om me te kunnen verdedigen.Maar kom ik nú een horrorclown tegen,dan doe ik niks,ga staan lachen. Ik weet dat ik ze kan tegenkomen,ik weet dat ze niks doen als alleen je proberen bang te maken.

Prima, jij kan daar dus blijkbaar beter tegen. Zat mensen wiens zenuwen minder ontspannen zijn en die reageren wel. Dat is ook het doel: reactie uit lokken. De reactie die deze gekregen heeft zal ie niet leuk gevonden hebben maar da's het risico dat ie nam. Jongen heeft nog eerste hulp toegediend. Als het echt een slecht jonk was had ie 'm laten liggen en was ie met de noorderzon vertrokken. Hij is geschrokken (zoals gehoopt) en heeft gereageerd (iets minder zoals gehoopt.)

En omwille van zo'n clown (pun intended) zit die jongen nu vast. Terwijl het pure uitlokking was.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:08

gohya schreef:
Ayasha schreef:
In de huidige maatschappij verbaast het me dat er nu pas eentje neer gestoken is.
Die 16jarige met de hamer vind je wel normaal?


Uhm ja,vanwege Halloween is dit eigenlijk normaal.Mensen schrik aanjagen hoort bij eind Okt. ook al is het niet leuk. Maar iedereen weet dat er zulke clown's rondlopen in deze tijd,én dat ze niks anders doen als mensen proberen bang te maken. Ze lopen niet rond om iemand neer te steken of neer te slaan.Daarbij hij Zwaaide met "een" hamer,staat geen eens bij of die hamer echt was of nep.


Volgensmij draai jij alles een beetje om.. ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je jezelf verdedigd als er een gek achter je aan zit. Hoe weet jij dat het geen psychopaat is die denkt 'oh wat grappig' en je dan echt wat aan wil doen? Een mes op zak? Als wij hier met een groep meiden naar huis fietsen s'avonds laat is het normaal dat iemand of meerdere een mes bij zich hebben. Dat jong kan wel zielig lopen doen, eigen schuld dikke bult, moet je maar niet zo gek doen. Het is trouwens niet van alleen eind oktober, het is al langer aan de gang.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:09

De regels veranderen niet ineens omdat het Halloween is. En hoewel dat hier niet van toepassing is, maar in Amerika wel, zijn er ook clowns die wél rottigheid uithalen. En ik vind de grap hilarisch, daar blijf ik bij. Maar wel van een afstandje, ik hoef niet achterna gezeten te worden of aangeraakt. En zo'n masker is al eng genoeg zonder gekke props erbij.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:12

gohya schreef:
Oke ik wist niet dat het verboden was met Halloween.Maar dan nóg vind ik geen enkele reden terecht om iemand neer te steken met een mes.


Een kat in het nauw maakt rare sprongen ;)

Beetje het risico van het "vak" vind ik. Als als killerclown de straat opgaat.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:16

Ik begrijp niet waarom er dan van die maskers verkocht mag worden en die nepwapens als je er niet mee over straat mag. Das typisch Nederland,wel verkopen,maar je mag het niet hebben of gebruiken. Das toch dom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:19

gohya schreef:
Danique er is geen bepaalde periode dat je met een balletjes pistool mag rondlopen op straat.
Heel miss. met Carnaval? geen idee eigenlijk.

Ik heb ook altijd 'iets' op zak om me te kunnen verdedigen.Maar kom ik nú een horrorclown tegen,dan doe ik niks,ga staan lachen. Ik weet dat ik ze kan tegenkomen,ik weet dat ze niks doen als alleen je proberen bang te maken.

Dat is mijn punt: er is ook geen bepaalde periode dat je met een mes of hamer oid op straat mag lopen 'want het is Halloween'. Als jij niet bij een bouwput of wat dan ook staat met je hamer maar gewoon rondloopt; dat mag niet.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:21


Ayasha
Blogger

Berichten: 57939
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:24

Ik meen me te herinneren dat je sowieso verplicht bent om je masker af te zetten indien daar om gevraagd wordt. Ik geloof zelfs dat dat ook op vraag van een gewone burger mag. Maar daar ben ik niet meer helemaal zeker van... Dus dat kan mis zijn. Indien het om bv een politie agent gaat dan ben je het sowieso verplicht. Maar je mag ook niet met bivakmutsen over straat enz. Enkel met carnaval is er een periode waar een uitzondering geldt mits toestemming van de burgemeester maar ook dan blijft het zo dat als de politie je erom vraagt, je het masker af moet zetten.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:43

gohya schreef:
Ayasha schreef:
In de huidige maatschappij verbaast het me dat er nu pas eentje neer gestoken is.
Die 16jarige met de hamer vind je wel normaal?


Uhm ja,vanwege Halloween is dit eigenlijk normaal.Mensen schrik aanjagen hoort bij eind Okt. ook al is het niet leuk. Maar iedereen weet dat er zulke clown's rondlopen in deze tijd,én dat ze niks anders doen als mensen proberen bang te maken. Ze lopen niet rond om iemand neer te steken of neer te slaan.Daarbij hij Zwaaide met "een" hamer,staat geen eens bij of die hamer echt was of nep.


Sinds wanneer is Halloween dan een geïntegreerde feestdag in NL :? Ik heb nog nooit zo'n clown of een ander eng verkleed iemand op straat zien lopen eind oktober := dus nee, misschien loop ik erg achter, maar volgens mij weet lang niet iedereen dat dit blijkbaar normaal geworden is.
Ik vind het nogal raar om daarbij ook nog te gaan zwaaien met een hamer.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 17:49

gohya schreef:
Pradaatje schreef:


Ik las het op FB, ik vind het gewoon niet normaal.Je hebt geen enkele reden of recht om iemand neer te steken! straks gaat iedereen iemand neer steken, omdat ze 'het' een reden vonden.

En dan word er op de radio gezegd: De Berlijnse politie was er al bang voor, en hebben een bloedhekel aan de killerclowns of zoiets dergelijks. Vind ik heel raar wanneer hij zwaargewond in het ziekenhuis ligt. Ja, eigen schuld dikke bult, maar iemand neersteken gaat te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 00:31

Verschrikkelijk dat er iemand is neer geschoten. Of het nu eigen schuld is of niet ik vind het wel naar. Dat gedoe ook met die killer clowns. Laten die gasten toch gewoon op een feest hun gang gaan die daar voor is bestemd maar niet random op straat.

Gohya is het ook enigszins mogelijk voor jou om je proberen in te leven in een ander?
Ik lees continu, ik ga sta lachen, ik zie de humor er wel van in, ik weet dat het iemand is die een ander wil laten schrikken etc.
Allemaal jij jij jij! Maar er zijn al meerdere volwassenen die hier aangeven dat ze het niet leuk vinden, dat ze clowns eng vinden, etc. is het moeilijk voor te stellen dat mensen uit noodweer reageren?
Reageren vanuit angst gaat elk logisch verstand te boven, dan denk je niet meer met logica.

Ik ben overigens niet voor dat mensen een mes mee nemen uit veiligheidsoverwegingen.
Dat je een mes bij je hebt omdat dit nodig is vanuit het uitoefenen van je werk prima maar dan wel op een plek waar je niet direct bij kan.
Dit om te voorkomen dat je uit angst zou handelen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 00:34

gohya schreef:
Ik begrijp niet waarom er dan van die maskers verkocht mag worden en die nepwapens als je er niet mee over straat mag. Das typisch Nederland,wel verkopen,maar je mag het niet hebben of gebruiken. Das toch dom?


Je leest het verkeerd. Als jij voor een verkleedfeestje een nepwapen nodig hebt, is dat helemaal prima. Maar ga je er iemand mee intimideren en ziet het er zo realistisch uit dat iemand daar angst voor heeft, ga je de mist in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Killerclowns: Steeds dichterbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 05:30